Ga naar inhoud

MotoGP/2/3/WSBK/...


Monterey Jack

Aanbevolen berichten

Geef je nu niet zelf het antwoord?

 

Als je maar 1 signaal per omwenteling hebt heb je een lage precisie. Die mannen willen in hun logger wschl aan 500Hz kunnen zien wat dat voorwiel doet qua roteren, want dat vertelt veel over de moto (contact met de weg, ophanging, remmen etc etc), vandaar dus niet 1 signaal per omwenteling.

Klopt, mijn zin was (zonder autocorrect fout): 

Enfin, die ring en sensor zie je duidelijk zitten, kan ook zuiver voor "snelheidsregistratie" zijn maar dat zou me verbazen. 

 

--> we bedoelen dus het zelfde. Als het zuiver is om de snelheid weer te geven, is 1 meetpunt meeeer dan genoeg, want dan heb je aan 200 km/u ongeveer 27 meetwaardes per seconde. (27 Hz)

Voor gewoon km/u data is dat een sampling die meeer dan snel genoeg is lijkt me.

Voor extra data en/of tractiecontrole is dat inderdaad te traag.

 

 

 

In the views of the front wheel you can see there is a wheel speed sensor on both sides, just below the fork’s bottom lug. Better safe than sorry—remember last year, when a wire was knocked loose from Pedrosa’s rear wheel-speed sensor?

 

Net bovenstaande gelezen, iemand een idee wat er "vorig jaar" gebeurde toen die sensor faalde? Welke gevolgen had dat dan? Lijkt me idd mottig voor de engineers, maar voor de rijder zelf? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Net dees gevonden: 

http://www.crash.net/motogp/news/74031/1/kurtis-broken-wheel-sensor-opened-throttle.html

 

"One problem with the new engine was strange – the front-wheel speed sensor wire was damaged and shorting out, and that sent the engine management crazy, so that it would open the throttle mid-corner," he revealed. "I finished the session on my spare bike. Tomorrow will be a lot better... It has to be."
Read more at http://www.crash.net/motogp/news/74031/1/kurtis-broken-wheel-sensor-opened-throttle.html#QztPyq6J0DcFMdrW.99

 

Dus via de front wheel sensor...

Dan is idd 1 meetpunt per rotatie belange niet genoeg om zulke zaken te gaan regelen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarom zou engine management moeten weten hoe snel het voorwiel draait?

 

Tractiecontrole? Anti-wheelie?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Net bovenstaande gelezen, iemand een idee wat er "vorig jaar" gebeurde toen die sensor faalde? Welke gevolgen had dat dan? Lijkt me idd mottig voor de engineers, maar voor de rijder zelf? 

 

Dat was de fameuze highsider van Pedrosa in 2013, doordat Marquez hem in de bocht ervoor had gereden (en wijd moest) en daarbij de bedrading van z'n speed sensor had beschadigd. Pedrosa ging in de bocht op 't gas op normale manier, maar TC kwam niet tussen dus boem.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jah. Janetten. Gewoon echt rijden met die kramen, wat is dat nu :s doseren en sturen, ipv tractiecontrole en al die zever

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jah. Janetten. Gewoon echt rijden met die kramen, wat is dat nu :s doseren en sturen, ipv tractiecontrole en al die zever

 

Met 240pk op het achterwiel is dat soms lastig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jammer dat die gasten nooit 's nachts rijden, moet tof zijn om die schijven te zien gloeien.

 

Wel gek dat dat extern olievatje van Öhlins daar gestoken wordt, zo dicht bij 'n hittebron.

 

Ahum, GP van Qatar op Losail :D

 

 

Daar krijg je ook af en toe close-ups van die remmen :) Weet niet of het in dit stukje aan bod komt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met 240pk op het achterwiel is dat soms lastig.

 

Zelfs al is het 1000pk...

 

Waarom zou het mij iets kunnen schelen dat dat moeilijk is. Die mannen krijgen een zot loon omdat ze de besten der aarde zijn. Dan wil ik ook zien dat ze de beste zijn imo

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zelfs al is het 1000pk...

 

Waarom zou het mij iets kunnen schelen dat dat moeilijk is. Die mannen krijgen een zot loon omdat ze de besten der aarde zijn. Dan wil ik ook zien dat ze de beste zijn imo

 

Juist ja.

 

Die 'mannen' willen winnen. Whatever it takes. Met tractiecontrole zijn ze sneller. As simple as that.

 

Overigens is dat dit seizoen behoorlijk aan banden gelegd. Mede hierdoor slijten de banden ook harder en zie je dat iemand met een fluwelen pols (Rossi) boven komt drijven in de races.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het werd idd wat "te makkelijk" dus goede zaak dat de elektronica wat ingeperkt werd.

 

te makkelijk ...  :lol:  :lol:  :lol:

 

maxresdefault.jpg

 

1eed2f79b4295285a2000d5bf5741647.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor die gasten wel hé, ik zou het hun niet nadoen ;)

 

Vergelijk de huidige F1 eens met 30j geleden, nu is het precies een monorail waar ze op rijden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Een paar ronden ver en iedereen rijdt Lorenzo gewoon voorbij. De metronoom staat stil, kan iemand er eens een tik tegen geven?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Net de Moto3 bekeken.

Eerste keer dat ik luidop heb zitten cheeren voor een race. :shock: Fuck me zo spannend. En een win voor Bagnaia met de Mahindra, ik heb m'n keel schor geschreeud peizek.

Fuck zeg, wat een sport/race :inlove:

Thanks, wie het ook was, om me aan te zetten om ook Moto3 en Moto3 te kijken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid