William Blake 2.844 Geplaatst: 4 april 2021 Geplaatst: 4 april 2021 11 uren geleden, Mich zei: Als je met t verkeerde been uit bed stapt en je kan dan de sleutel omdraaien om “nen dikke moteur” te starten... dat kan je mindset echt veranderen. Ne geblazen R4 gaat ferm te kort komen op dat gebied Inderdaad, gewoon de V8 koud starten en die vibraties doorheen het interieur en stoel te voelen zet de toon al een 4-pot met fake geluid, not sure... zeer moeilijke opdracht 1 Quote
Hazen 4.022 Geplaatst: 4 april 2021 Geplaatst: 4 april 2021 Ik lees in die technologie heel veel nieuwe dingen die ook kapot kunnen gaan en veel geld gaan kosten. Los daarvan: zeker indrukwekkend. Jammer van de V8 maar time moves on... Helaas. Quote
ir_fuel 58.438 Geplaatst: 4 april 2021 Geplaatst: 4 april 2021 On 4/2/2021 at 7:48 PM, Carlito said: Een batterij bestaat uit verschillende cellen. Normaalgesproken worden die in het geheel gekoeld als battery pack. Het gaat me over welke cellen ze gebruiken. Bij mijn weten maakt Mercedes zijn batterijen toch niet zelf? Quote
ir_fuel 58.438 Geplaatst: 4 april 2021 Geplaatst: 4 april 2021 13 hours ago, Mich said: Als je met t verkeerde been uit bed stapt en je kan dan de sleutel omdraaien om “nen dikke moteur” te starten... dat kan je mindset echt veranderen. Ne geblazen R4 gaat ferm te kort komen op dat gebied tot je de pops and bangs hoort bij opschakelen! Quote
William Blake 2.844 Geplaatst: 4 april 2021 Geplaatst: 4 april 2021 18 minuten geleden, ir_fuel zei: Het gaat me over welke cellen ze gebruiken. Bij mijn weten maakt Mercedes zijn batterijen toch niet zelf? denk van wel, hebben sinds een paar jaar Accumotive overgenomen en 2 partnerschips met CATL en Farasis aangegaan. Quote
Carlito 6.325 Geplaatst: 4 april 2021 Geplaatst: 4 april 2021 2 uren geleden, ir_fuel zei: Het gaat me over welke cellen ze gebruiken. Bij mijn weten maakt Mercedes zijn batterijen toch niet zelf? Jawel. Ze hebben hun eigen productie. 2 Quote
Tiep 3.403 Geplaatst: 8 april 2021 Geplaatst: 8 april 2021 De beknopte versie van @William Blake zijn boterham 2 pagina's terug, denk ik. Quote
ir_fuel 58.438 Geplaatst: 8 april 2021 Geplaatst: 8 april 2021 Gisteren een video over gezien. Conclusie: dat apparaat gaat volgens mij de vloer vegen met een M3 op circuit, gaat loeihard gaan en hyper efficiënt zijn. Maar boeit dit? Neen. In dagelijks gebruik zal je denk ik nog altijd liever in de M3 zitten (los van de looks), tenzij je kickt op CO2-cijfers. The end of an era. Quote
SpeedExceed 262 Geplaatst: 8 april 2021 Geplaatst: 8 april 2021 Dus nog snel een jonge C63s (estate) in Duitsland halen en eeuwig bijhouden! Quote
Porker 8.647 Geplaatst: 8 april 2021 Geplaatst: 8 april 2021 1 hour ago, SpeedExceed said: Dus nog snel een jonge C63s (estate) in Duitsland halen en eeuwig bijhouden! Zo'n C63S Coupé zoals Willy zegt, fantastische looks en dynamisch toch nog iets completer. Uiteraard geen LV optie in dat geval. Quote
gTa 28.076 Geplaatst: 8 april 2021 Geplaatst: 8 april 2021 6 uren geleden, Porker zei: Zo'n C63S Coupé zoals Willy zegt, fantastische looks en dynamisch toch nog iets completer. Uiteraard geen LV optie in dat geval. Men beweert daarover toch vaak van niet. De coupé weegt een kleine 300 kg meer dan de berline, dacht ik? Quote
JanC 7.876 Geplaatst: 8 april 2021 Geplaatst: 8 april 2021 Gaat die C63 de pikorde niet een beetje overhoop gooien? Meer piekvermogen dan een E63... Quote
Mich 2.891 Geplaatst: 8 april 2021 Geplaatst: 8 april 2021 52 minutes ago, gTa said: Men beweert daarover toch vaak van niet. De coupé weegt een kleine 300 kg meer dan de berline, dacht ik? helemaal niet.... coupé en berline zijn quasi gelijk in gewicht, enkel de estate hinkt wat achter (80kg dacht ik) Quote
vince522 2.494 Geplaatst: 8 april 2021 Geplaatst: 8 april 2021 44 minutes ago, JanC said: Gaat die C63 de pikorde niet een beetje overhoop gooien? Meer piekvermogen dan een E63... Dat piekvermogen is niet constant beschikbaar toch? Quote
Carlito 6.325 Geplaatst: 8 april 2021 Geplaatst: 8 april 2021 Zojuist, vince522 zei: Dat piekvermogen is niet constant beschikbaar toch? Neen, maar 10s lang Quote
William Blake 2.844 Geplaatst: 8 april 2021 Geplaatst: 8 april 2021 11 uren geleden, Tiep zei: De beknopte versie van @William Blake zijn boterham 2 pagina's terug, denk ik. Stukje uit persbericht idd. 8 uren geleden, ir_fuel zei: Gisteren een video over gezien. Conclusie: dat apparaat gaat volgens mij de vloer vegen met een M3 op circuit, gaat loeihard gaan en hyper efficiënt zijn. Maar boeit dit? Neen. In dagelijks gebruik zal je denk ik nog altijd liever in de M3 zitten (los van de looks), tenzij je kickt op CO2-cijfers. The end of an era. Welke video? En ja, je hebt gelijk. Absoluut end of an era. Alles wat een AMG zoveel karakter gaf zal verdwijnen. Echter zeer benieuwd hoe dit zal aanvoelen allemaal. 7 uren geleden, Porker zei: Zo'n C63S Coupé zoals Willy zegt, fantastische looks en dynamisch toch nog iets completer. Uiteraard geen LV optie in dat geval. Hopelijk met de juiste ESP software 50 minuten geleden, gTa zei: Men beweert daarover toch vaak van niet. De coupé weegt een kleine 300 kg meer dan de berline, dacht ik? 300 kg? Volgens Carbase nog geen 100 kg. Rijdt machtig goed. Meer tractie ook, door unieke achteras en de enige C AMG met bredere achterkant van de 205-gen. (Enfin, samen met de Cab) Denk dat ik wel de pre-Fl zou nemen. 6 uren geleden, Stancke zei: Verloren Quote
Tiep 3.403 Geplaatst: 8 april 2021 Geplaatst: 8 april 2021 End of an ETA allemaal goed en wel maar de V8 verdwijnt in principe niet bij AMG hè. Maar ja, in het geval van de C wel. Quote
gTa 28.076 Geplaatst: 9 april 2021 Geplaatst: 9 april 2021 8 uren geleden, Mich zei: helemaal niet.... coupé en berline zijn quasi gelijk in gewicht, enkel de estate hinkt wat achter (80kg dacht ik) Zelf nooit tegoei opgezocht maar het is hier ooit (door @dragonfly als ik me niet vergis) geopperd, als reactie op mijn lofzang over het rijgedrag van de Estate waarmee hij toen helemaal niet akkoord was. Gewicht was daar (klopt dat @dragonfly?) voor hem de grootste boosdoener. Hij reed met de coupé, ikzelf heb enkel met de Estate gereden. En toen kwam dat naar boven als mogelijke oorzaak tussen onze grondig verschillende meningen. Edit: dan toch even zelf opgezocht: W205 C63S = 1.655 kg S205 C63S = 1.725 kg C205 C63S = 1.720 kg A205 C63S = 1.840 kg 't Is dus eerder: coupé en break zijn quasi gelijk in gewicht (niet coupé en berline), nl. een 70-tal kg meer dan de berline. En 't is de cabrio die net geen 200 kg meer weegt dan de berline of een 120kg meer dan de coupé. En, for the record: ik beweer niet dat die C63S coupé niet leuk zou rijden. Ik vermoed zeer sterk het tegendeel. Heb er nooit mee gereden, maar af gaand op mijn ervaring met de Estate ... en voortbouwend op mijn zwak voor het model (heerlijk mooie auto) ... moet dat een extreem aangename daily zijn. Quote
Porker 8.647 Geplaatst: 9 april 2021 Geplaatst: 9 april 2021 5 hours ago, gTa said: Zelf nooit tegoei opgezocht maar het is hier ooit (door @dragonfly als ik me niet vergis) geopperd, als reactie op mijn lofzang over het rijgedrag van de Estate waarmee hij toen helemaal niet akkoord was. Gewicht was daar (klopt dat @dragonfly?) voor hem de grootste boosdoener. Hij reed met de coupé, ikzelf heb enkel met de Estate gereden. En toen kwam dat naar boven als mogelijke oorzaak tussen onze grondig verschillende meningen. Edit: dan toch even zelf opgezocht: W205 C63S = 1.655 kg S205 C63S = 1.725 kg C205 C63S = 1.720 kg A205 C63S = 1.840 kg 't Is dus eerder: coupé en break zijn quasi gelijk in gewicht (niet coupé en berline), nl. een 70-tal kg meer dan de berline. En 't is de cabrio die net geen 200 kg meer weegt dan de berline of een 120kg meer dan de coupé. En, for the record: ik beweer niet dat die C63S coupé niet leuk zou rijden. Ik vermoed zeer sterk het tegendeel. Heb er nooit mee gereden, maar af gaand op mijn ervaring met de Estate ... en voortbouwend op mijn zwak voor het model (heerlijk mooie auto) ... moet dat een extreem aangename daily zijn. Enige olifant in de ruimte is rijcomfort bij die AMG's, voor wat inderdaad daily's zouden moeten zijn. C63 is echt op het randeke van aanvaardbaar en de E63 is eigenlijk amper softer, enkel wat beter gefilterd. Ik ben de laatste om dat voorop te stellen in mijn vereisten maar vind dat wel apart in die klasse auto's, je davert bij moment echt uit uw zetel. Flipside, men kan er echt snoeihard/leuk mee knallen, ook als het bochtig wordt. Quote
ir_fuel 58.438 Geplaatst: 9 april 2021 Geplaatst: 9 april 2021 12 hours ago, Tiep said: maar de V8 verdwijnt in principe niet bij AMG hè. Maar ja, in het geval van de C wel. Geef het nog een generatie. Ipv trickle down is het trickle up. Eerst een 4 cilinder in de A, dan een 4 cilinder in de C, binnen een paar jaar een 4-cilinder in de E etc etc. Niemand had bv 10 jaar geleden geloofd dat je een S klasse ging kunnen kopen met een 4-cilinder in. Vandaag is het zo ver. 1 Quote
Lotuzzz 17.096 Geplaatst: 9 april 2021 Geplaatst: 9 april 2021 13 minuten geleden, ir_fuel zei: Niemand had bv 10 jaar geleden geloofd dat je een S klasse ging kunnen kopen met een 4-cilinder in. Vandaag is het zo ver. Iedereen had dat geloofd, want je kon in 2011 de W221 krijgen met viercil diesel 2 Quote
Porker 8.647 Geplaatst: 9 april 2021 Geplaatst: 9 april 2021 13 minutes ago, ir_fuel said: Geef het nog een generatie. Ipv trickle down is het trickle up. Eerst een 4 cilinder in de A, dan een 4 cilinder in de C, binnen een paar jaar een 4-cilinder in de E etc etc. Niemand had bv 10 jaar geleden geloofd dat je een S klasse ging kunnen kopen met een 4-cilinder in. Vandaag is het zo ver. Bij mijn weten kon je 10 jaar geleden ook een S250 CDI kopen hoor? 1 Quote
ir_fuel 58.438 Geplaatst: 9 april 2021 Geplaatst: 9 april 2021 Just now, Lotuzzz said: Iedereen had dat geloofd, want je kon de W221 krijgen met viercil diesel Allez, 15 jaar geleden Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.