Ga naar inhoud

BMW Lovers


Pieter

Aanbevolen berichten

4 minuten geleden, yvesken zei:

Moneywaster, maar een perso-plaat kon er niet af!

Excuseer maar eerst moet hij z'n Cofidis-kredietje voor z'n achterspoilder uit wiebelalu (solden bij de Brico) afbetalen.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Neen toch liever die met de meccano spoiler.

Doe maar. Zo'n golfgele 02 Baur is mss niet moeder's mooiste. Maar zal (voor mij persoonlijk dan) meer rijplezier/-beleving bieden. En in zoiets kom je ook niet meteen over als een douchelord, in tegenstelling tot die meccano mobiel. default_biggrin.gif

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

BMW blijft de gemoederen bezig houden. Aan de ene kant is het het favoriete merk van heel erg veel autofanaten, waaronder @jaapiyo. Ondanks dat hij al héél erg lang volwassen is, slaapt hij nog onder een BMW-dekbed en poets hij elke dag zijn collectie BMW schaalmodellen.

Maar er is slecht nieuws voor de BMW fans, want BMW gaat typische BMW’s namelijk uit het gamma halen. Automobile Magazine meldt dat juist de leuke modellen eruit gaan. Volgens het Amerikaanse medium gaan de 8 Serie Cabrio, 8 Serie Coupé en 2 Serie Cabrio eruit. Opmerkelijker is nog dat bekend is dat de kersverse BMW Z4 óók gecanceld gaat worden.

Wees niet ongerust, de nieuwe 8 Serie Cabrio/Coupe en Z4 zullen de komende jaren nog gewoon in de prijslijsten (en showrooms) staan, er worden alleen geen opvolgers voor ontwikkeld. Tevens komt er geen ‘korte’ 7 Serie meer, de auto wordt dan standaard geleverd als ‘L’. Op veel markten wordt de versie met korte wielbasis niet eens geleverd, dus zo vreemd is dat niet. Als dat nog niet genoeg slecht nieuws is, de 6 Serie zal aan het einde van zijn cyclus bezoek ontvangen van Magere Hein.

De BMW X2 zit op dit moment op de schopstoel, maar een beslissing over de compacte crossover moet nog genomen worden. Gelukkig komen er ook nieuwe modellen bij, overigens. Denk aan de BMW X8. Een ‘sportieve crossover’ die enkele als M-model of M Performance model zal verschijnen en voorzien is van hybride aandrijving. Ook komen er meer nieuwe elektrische modellen zoals de iX3, i4, een nieuwe i8, i12 en iNext aan. Die laatste zal i6 (en i6S) gaan heten en een rechtstreekse aanval zijn op de Porsche Taycan.

 

https://www.autoblog.nl/nieuws/bmw-gaat-nog-meer-leuke-modellen-cancellen-128391

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 22/7/2019 om 19:59, gTa zei:

Ik volg heel die stoelendans en top tier business politics niet, maar dat BMW op heel wat vlakken al enkele jaren de bal grondig mis aan 't slaan is, hebben we allemaal wel (vooral) gezien.

Ik lees dat Zipse beschreven wordt als een koele analist en slimme strateeg, ijdel en zeer ambitieus. Blijft dan nog maar de vraag of zo iemand datgene waar BMW wél om bekend stond (en 't imago op is gebouwd), zal laten terugkeren of nog méér op moneymakers zoals FWD cars-for-everyone en monovolumebusjes gaat richten.

De nieuwe "sportieve" BMW's boeien mij eigenlijk echt niet meer, zoals de 8 en de M8, terwijl ik al heel lang een fan ben van het merk en ook van thuis uit er nooit met iets anders gereden geweest is. 

Ze hebben een jammerlijke evolutie met allemaal over the top modellen zoals de X7 en de nutteloze modellen zoals de 2AT, 2GC en de i8 en consorten. 

Mercedes daarentegen (waar ik vroeger niets moest van weten) gaat toch de goeie richting uit met hun sportieve modellen. 

  • Vind ik leuk 4
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Dimitri zei:

BMW blijft de gemoederen bezig houden. Aan de ene kant is het het favoriete merk van heel erg veel autofanaten, waaronder @jaapiyo. Ondanks dat hij al héél erg lang volwassen is, slaapt hij nog onder een BMW-dekbed en poets hij elke dag zijn collectie BMW schaalmodellen.

Maar er is slecht nieuws voor de BMW fans, want BMW gaat typische BMW’s namelijk uit het gamma halen. Automobile Magazine meldt dat juist de leuke modellen eruit gaan. Volgens het Amerikaanse medium gaan de 8 Serie Cabrio, 8 Serie Coupé en 2 Serie Cabrio eruit. Opmerkelijker is nog dat bekend is dat de kersverse BMW Z4 óók gecanceld gaat worden.

Wees niet ongerust, de nieuwe 8 Serie Cabrio/Coupe en Z4 zullen de komende jaren nog gewoon in de prijslijsten (en showrooms) staan, er worden alleen geen opvolgers voor ontwikkeld. Tevens komt er geen ‘korte’ 7 Serie meer, de auto wordt dan standaard geleverd als ‘L’. Op veel markten wordt de versie met korte wielbasis niet eens geleverd, dus zo vreemd is dat niet. Als dat nog niet genoeg slecht nieuws is, de 6 Serie zal aan het einde van zijn cyclus bezoek ontvangen van Magere Hein.

De BMW X2 zit op dit moment op de schopstoel, maar een beslissing over de compacte crossover moet nog genomen worden. Gelukkig komen er ook nieuwe modellen bij, overigens. Denk aan de BMW X8. Een ‘sportieve crossover’ die enkele als M-model of M Performance model zal verschijnen en voorzien is van hybride aandrijving. Ook komen er meer nieuwe elektrische modellen zoals de iX3, i4, een nieuwe i8, i12 en iNext aan. Die laatste zal i6 (en i6S) gaan heten en een rechtstreekse aanval zijn op de Porsche Taycan.

 

https://www.autoblog.nl/nieuws/bmw-gaat-nog-meer-leuke-modellen-cancellen-128391

https://www.autowereld.be/autonieuws/scoops/bmw-future-models.html?utm_term=Autofeed&utm_medium=Social&utm_source=Facebook&fbclid=IwAR2KriE8HtBSg4Pt9862dJu-nXFC_YGZy9aYYvzVUfofjggLCknERzXP-3M#Echobox=1564477228

Link naar reactie
Delen op andere sites

52 minuten geleden, Challazer zei:

De nieuwe "sportieve" BMW's boeien mij eigenlijk echt niet meer, zoals de 8 en de M8, terwijl ik al heel lang een fan ben van het merk en ook van thuis uit er nooit met iets anders gereden geweest is. 

Ze hebben een jammerlijke evolutie met allemaal over the top modellen zoals de X7 en de nutteloze modellen zoals de 2AT, 2GC en de i8 en consorten. 

Mercedes daarentegen (waar ik vroeger niets moest van weten) gaat toch de goeie richting uit met hun sportieve modellen. 

Zo voel ik het ook aan. En het argument "ge wordt oud" (lees: als ge Mercedes meer en meer gaat diggen) geldt ook niet, als je kijkt hoe het doelpubliek / de klant van Benz verjongde, de laatste jaren.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

On 7/22/2019 at 7:59 PM, gTa said:

Ik volg heel die stoelendans en top tier business politics niet, maar dat BMW op heel wat vlakken al enkele jaren de bal grondig mis aan 't slaan is, hebben we allemaal wel (vooral) gezien.

Ik lees dat Zipse beschreven wordt als een koele analist en slimme strateeg, ijdel en zeer ambitieus. Blijft dan nog maar de vraag of zo iemand datgene waar BMW wél om bekend stond (en 't imago op is gebouwd), zal laten terugkeren of nog méér op moneymakers zoals FWD cars-for-everyone en monovolumebusjes gaat richten.

Autoliefhebbers =/= verkoopscijfers.

Je leest toch ook de toon van het artikel. Het probleem is dat BMW de elektrificatietrein compleet gemist heeft, hoewel ze pioniers waren op een gegeven moment, en dat ze (dus?) ook in de shit zitten met die 95g CO2 uitstoot binnen een paar jaar. Denk niet dat er veel mensen (ook niet bij BMW) wakker liggen van het feit dat de 1 nu FWD is en dat een RWD M auto een rariteit gaat worden in de toekomst, om nog maar te zwijgen van de toekomst van de manuele bak. Er zijn daar andere katten te geselen, en BMW gaat geen 2AT extra verkopen omdat ze een nieuwe M2 zouden uitbrengen met een atmo 3.5 6 in lijn gekoppeld aan een manuele bak, en dat mensen daarmee geassocieerd willen worden.

Wat ik wel denk (maar wat weet ik ervan) is dat al die extra modellen en "generiekheid" BMW wel extra klanten op levert, maar dat die klanten nu ook kiezen over veel meer verschillende merken die allemaal ongeveer hetzelfde aanbieden en dat het moeilijker gaat worden ze trouw te maken aan het merk. Je kan een 1 en een Golf of A3 nu 1 op 1 gaan vergelijken bv.

En dan staat Tesla daar met een Model 3, Audi met een E-tron, en het antwoord van BMW daarop is .... ? Draai of keer het zoals je wilt, die markt gaat alleen maar groeien (al is het door gepush van de overheid), en als je als constructeur, afgezien van wat hybrides, echt nul antwoord hebt? 

Of je staat daar met je "halo" i8 die er in de praktijk wordt afgereden door een auto van dezelfde fabrikant die letterlijk de helft kost. Tja ... Tijd voor een update of voer het model gewoon af he.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik volg je nagenoeg volledig. Denk dat de meesten hier wel goed snappen hoe verschillend ons standpunt (dat van de liefhebber, op een internetforum, waar veel meer Monopoly-geld uitgegeven wordt dan echte cenzen) is van dat van degenen wiens stem écht telt (de aandeelhouders). Vanuit zuiver bedrijfseconomisch standpunt kan je de koers die BMW voer, niet zo knettergek noemen. Winstcijfers waren niet verkeerd en aandeelhouders gaan niet snel mekkeren als de KT-dividenden binnenstromen. MLT en LT evenwel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is alleen spijtig dat het design van die i modellen op geen hol trekt.

 

Het is op dit forum wellicht een beetje vloeken in de kerk, maar de (eerste) Tesla Model S vind ik qua design (buitenkant dan, binnenkant heb ik nog niet echt 'in detail' gezien) nog altijd ver boven de rest uitsteken. De model X daarentegen is dan weer een draak van een design/auto.

 

De huidige designtaal van BMW (gewone en i modellen) kan me niet meer bekoren. Vroeger werd ik verliefd op het merk omwille van het design (ik was rond de 11 jaar dus over de rijeigenschappen kon ik me nog niet uitspreken). Dat was in de gouden tijd toen de E46 en generatiegenoten 'het laatste nieuwe model waren'.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Over dat design heb je wel een punt, maar dat is ook wel omdat de alternatieven een grote evolutie hebben gemaakt. In de jaren '80 was een BMW gewoonweg hip, maar ook in de jaren '90 en begin jaren 2000 was BMW toch echt wel het merk dat aansprak omwille van zijn sportief design. Hoewel Mercedes ook wel mooie modellen maakte was dat toch een pak klassieker. En Audi toch wat saai en raar (op enkele uitzonderingen na). Audi heeft dan wel een fameuze inhaalbeweging gemaakt met de single frame grille vind ik en  Mercedes dan vooral de laatste 10 jaar met een zichtbaar sportiever design dat een veel jonger publiek aanspreekt. BMW is misschien wat ter plaatse blijven trappelen, maar het verschil met de concurrentie is vooral minder klein geworden. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 hours ago, gTa said:

Zo voel ik het ook aan. En het argument "ge wordt oud" (lees: als ge Mercedes meer en meer gaat diggen) geldt ook niet, als je kijkt hoe het doelpubliek / de klant van Benz verjongde, de laatste jaren.  

Core van de Mercedes-modellen blijft toch wel vrij klassiek van design met een vrij bombastisch exterieur en een barok interieur. De coupe's zijn misschien wel mooier of dikker dan de concurrentie, maar daarom nog niet "jonger" of sportiever. Kort samengevat: ze lijken allemaal ofwel op de S-klasse of de S-coupe.

92ny3pfbs1p1_800.jpg

De A-klasse (en afgeleiden) is de enige mercedes die imo de stempel "jong" kan dragen. 

En Mercedes heeft even goed een B-klasse, GLS, X-klasse... Ze hebben ook een AMG-GT, maar die verzuipt tussen de concurrentie, net zoals de R8.

M2 competition is van alle modellen van het Duitse trio misschien wel de meest "jonge" en sportieve wagen van allemaal.  En de rest van de M-wagens kunnen nog altijd minstens toe-to-toe gaan met hun concurrenten.  

En mensen die kappen op de 8, hebben er volgens mij nog nooit 1 in het echt gezien. Zoals Clarkson zou zeggen: "what a machiiiiiiiiiiiiiiine."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Pffoe de 8 heb er nu toch al een pak in het echt gezien, en had gehoopt dat ik het wat tijd moest geven maar voor mij werkt het toch niet. Er zit iets overdreven druk in dat design en voelt ook aan alsof dat snel gaat verouderen. Iets wat ik bij een F12 bijvoorbeeld niet had, maar die is misschien wel een tikkeltje saai vergeleken met een 8.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, JerryLambo zei:

En mensen die kappen op de 8, hebben er volgens mij nog nooit 1 in het echt gezien. Zoals Clarkson zou zeggen: "what a machiiiiiiiiiiiiiiine."

Al best wat versies live gezien. Ik blijf ze (erg) lelijk vinden. Voer voor Chinezen en woestijniërs. 

Enkel als M8 lijkt hij te kloppen, designsgewijs. Die wel nog niet live gezien maar als 't op foto al goed zit, maybe...? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, JerryLambo zei:

... design... bombastisch exterieur en een barok interieur... mooier of dikker... lijken op... 

Fotootjes kijken is iets anders dan rijden. Ik had het over het totaalpakket, dus rijden inclusief.

Als je vergelijkt hoe "oud" een Benz vroeger reed vgl met een BMW, en je doet die vergelijking nu opnieuw... dat is wat ik bedoelde. 

Ga eens met een E rijden, of met een C, of met een GLC. Die staan op vergelijkbaar, vaak zelfs gelijk niveau als (of doen het in sommige gevallen zelfs beter dan) hun Münchner evenknie, als het op "jong rijden" of Freude am Fahren aan komt. Dat is een duidelijke evolutie, in het voordeel van Benz en in het nadeel van BMW. In my opinion...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat is er aan de hand met de Duitse BMW-site ?

Springt steeds op een pagina over de CO2... 

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 minuten geleden, Soul zei:

Wat is er aan de hand met de Duitse BMW-site ?

Springt steeds op een pagina over de CO2... 

BMW wil zo de 95 gram grens halen. Voor de komende 3 maanden is er maar 1 pagina op de website, dat scheelt ontwikkelingskosten en ... co² omdat je geen IT'ers moet doen rondrijden om die site te bouwen en onderhouden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
Op 31/7/2019 om 01:06, gTa zei:

Fotootjes kijken is iets anders dan rijden. Ik had het over het totaalpakket, dus rijden inclusief.

Als je vergelijkt hoe "oud" een Benz vroeger reed vgl met een BMW, en je doet die vergelijking nu opnieuw... dat is wat ik bedoelde. 

Ga eens met een E rijden, of met een C, of met een GLC. Die staan op vergelijkbaar, vaak zelfs gelijk niveau als (of doen het in sommige gevallen zelfs beter dan) hun Münchner evenknie, als het op "jong rijden" of Freude am Fahren aan komt. Dat is een duidelijke evolutie, in het voordeel van Benz en in het nadeel van BMW. In my opinion...

@PJH

 

go!

Link naar reactie
Delen op andere sites

53 minuten geleden, Asserti zei:

@PJH

 

go!

PJH denkt/vindt dat een E-klasse voor 60-jarigen is. Enough said.

Aaaaand... gone.

:D 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid