Ga naar inhoud

BMW Lovers


Pieter

Aanbevolen berichten

2 minutes ago, J3nkins said:

20k, “wat meer” :lolz: 

Was je trouwens niet op zoek naar een ‘6? E63 :inlove: 

E63 BMW lijken redelijk goedkoop op de markt tegenwoordig. Persoonlijk vind ik het wel niet de mooiste BMW. Zit een beetje samen in de klas met de E65 van de eerste generatie. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind de periode E60/E63/E81/E85 echt schitterend. Stuk voor stuk karren die karakter uitstralen en echt verschillend en uniek zijn qua design - los van de rijeigenschappen. De trend tegenwoordig is eenheidsworst bij veel merken en da’s best jammer. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

50 minuten geleden, The Swede zei:

E63 BMW lijken redelijk goedkoop op de markt tegenwoordig. Persoonlijk vind ik het wel niet de mooiste BMW. Zit een beetje samen in de klas met de E65 van de eerste generatie. 

Ook zowat mijn mening. Leuk, best stijlvol. De hobby/zondagcruise-auto van pa en ma die daarmee een ijsje gaan eten op zondag. Je ziet die wagen wel, dat oogt leuk, maar 't is net niet een wagen waar je je hoofd voor omdraait. Daarvoor is ie iets te bescheiden, iets te braaf.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik reed destijds es met de 650Ci. Was toen een schitterende wagen: beweeglijk, snel, comfortabel en stijlvol.

Tegenwoordig kijk ik naar die neus en heb ik iets van “ewww”. 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 hours ago, Soul said:

Ik heb 1 slechte ervaring achter de rug met het kopen van een wagen in een niet-officiële garage. Never again. Als ik dan wat meer moet betalen, dan neem ik dat er wel bij.

Trouwens op die 540i uit DE, zitten daar ook al deze opties op ?

Bij een officiële BMW dealer he. Je kunt trouwens voor 67k een NIEUWE kopen met 0 kms op ipv eentje met 6k demo kms. 

Rij er mee buiten en je verliest al 15k. Wil je dat echt? Je koopt dan nog eens prive en je hebt dan 2 auto's staan waar je kms mee deelt? 

Er zijn zoveel BMW 5s online beschikbaar tegen gigantische kortingen (je wordt er mee dood gegooid). Hetzelfde geldt voor de E-klasse. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

19 uren geleden, Soul zei:

Klopt ! Totaal niks mis mee, zit zelfs warmpjes in de optie, maar dan had ik wel beter leder verwacht dan Dakota.

Mjah, ik snap het. De haptische kwaliteit van Dakota is niet je dat.

Anderzijds: mijn ervaring leert dat Dakota-leder (mits het juiste onderhoud) wel sterker is dan nappaleder, beter bestand tegen de spijkertjes of de GA-vleugelkes van uw jeansbroek. Nappa krast echt snel, veel sneller dan dat Dakota.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dakota dunner en eerder kartonnerig.

Nappa dikker en een grotere aaibaarheidsfactor.

Krassen ? 't Is inderdaad wel zo dat het toplaagje d'er precies afgeschuurd wordt door bijvoorbeeld regelmatig schuren van de kleding.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Draag dan een linnen broek
Dan zitten de kreuken inderdaad in de broek, en niet in het leer van de zetel [emoji38]

Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Neen, ik wil een grotere garage, zodat de deur van de auto verder open kan. Dan moet ik niet zo tegen de wang van de zetels schuren om in de wagen te geraken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 hour ago, Soul said:

Neen, ik wil een grotere garage, zodat de deur van de auto verder open kan. Dan moet ik niet zo tegen de wang van de zetels schuren om in de wagen te geraken.

Ik heb dat probleem nooit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 uren geleden, The Swede zei:

Ik reed destijds es met de 650Ci. Was toen een schitterende wagen: beweeglijk, snel, comfortabel en stijlvol.

Tegenwoordig kijk ik naar die neus en heb ik iets van “ewww”. 

 

 

20191016_202400.jpg

depositphotos_195368202-stock-illustrati

  • Vind ik leuk 1
  • Grappig 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden, Timo zei:

Zo'n nieuwe 7 is een knappe verschijning hoor. In het verkeer valt het minder op.

Buiten de neus ben ik daarmee akkoord. Maar zoiets is duidelijk voor de aziatische markt en dat is spijtig. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben hier met Timo mee. Heb er nu al met twee een aantal dagen gereden en de neus valt in het echt minder op. Het is alvast een heel stuk minder erg dan op de X7 bvb

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, Stancke zei:

Welke configuratie zoek je specifiek, Soul?
 

BMW 640i xDrive gran coupe


Leder “Merino” op dash & deuren (individual)             
Adaptieve ophanging                   
Comfortzetels vooraan met elektrische regeling en geheugenfunctie                    
Lendensteun voor zetels vooraan                          
Achteruitrijcamera                        
Park Distance Control (PDC) voor- en achteraan              
Adaptive LED Headlights                            
LED-mistlampen                            
Navigatiesysteem Professional                
Bang & Olufsen High End Surround Sound System        
DAB tuner                 
Hemelbekleding in Anthrazit of aangepast aan het interieur, maar dus geen volledig zwart interieur met een witte of beige hemelbekleding.                          
Achterbank neerklapbaar
< 60.000 km                    


Indien mogelijk :
Velgen :      Style 356 M 20 inch (of Style 351M 19 inch of Style 373M 20 inch)
Kleur :     Bij voorkeur geen wit, zwart of zilver exterieur, tenzij met kleurrijk interieur


 

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uren geleden, The Swede zei:

Ik ben hier met Timo mee. Heb er nu al met twee een aantal dagen gereden en de neus valt in het echt minder op. Het is alvast een heel stuk minder erg dan op de X7 bvb

De nieren zijn bij de X7 minder disproportioneel dan op de '7 facelift. Gewoon zuiver rekenkundig: bij de '7 beslaan de nieren duidelijk een groter % van zowel de hoogte als de breedte van het frontaal oppervlak van de neus (en dus squared, qua oppervlakte, al helemaal). Zowel absoluut als relatief komen de nieren van de '7 ook meer boven de lichten uit dan bij de X7.

Bij de X7 vind ik ze dan ook beter verteerbaar dan op de '7, temeer omdat we de '7 al gekend hebben met kleinere nieren en dus weten dat dat knapper was. 

 

Daarmee wil ik niet gezegd hebben dat een X7 géén grote nieren heeft... Wat kleiner had zeker gemogen, maar de Europese smaak is qua money duidelijk minder belangrijk dan de Aziatische.

Link naar reactie
Delen op andere sites

k Weet et. t Ia als je feiten naar voor brengt dat je hier berketterd wordt 🤪

 

Wil wel met die X7 es rijden. Hoorde (van een BMW fan weliswaar) dat het fantastisch reed. De vraag is of het ook meer fatastisch rijdt dan een RR.

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 minuten geleden, The Swede zei:

k Weet et. t Ia als je feiten naar voor brengt dat je hier berketterd wordt 🤪

Als je echte (objectieve) feiten aanbrengt, word je daar nooit voor "berketterd". Ook hier niet. Jij denkt vaak (objectieve) feiten te brengen maar 't is vaak jouw eigen (sterk subjectieve) mening en bovendien sta je niet (nooit, zelfs) open voor de mening van een ander als die wat afwijkt van de jouwe. En vaak ga je andermans mening of die persoon dan wat belachelijk maken door denigrerende opmerkingen te maken. Of om on-topic te blijven: je oogkleppen zijn even groot als de nieren van een '7 of een X7. En tot slot, als iemand je uiteindelijk tot inzicht brengt of je kan geen kant meer op kan, ga je slinks van onderwerp proberen veranderen of vaak "plots" per PM een beetje stroop proberen smeren.

Een eigen mening hebben is OK - iedereen heeft die. Onderscheid kunnen maken tussen eigen mening en naakte feiten is belangrijk. Regelmatig even afstand kunnen doen van het grote eigen gelijk, dat ook. Als je dat allemaal halsstarrig weigert (of gewoon niet kan, wat OK is want iedereen heeft z'n mindere kantjes), dan wordt gedrag soms wel eens "berketterd", ja.

't Kan misschien een tip zijn. 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

34 minuten geleden, The Swede zei:

Wil wel met die X7 es rijden. Hoorde (van een BMW fan weliswaar) dat het fantastisch reed. De vraag is of het ook meer fatastisch rijdt dan een RR.

@Tommie heeft een klant die z'n LWB Range Rover inruilde voor een X7 en van mening is dat die X7 beter rijdt.

Ik denk dat eea af hangt van wat je wil van zo'n auto. Een Range is nooit een fiks sturende of helder communicerende auto geweest (hoe kan het ook, dat is trouwens ook nonsens om dat te willen in een ultra-comfortabele wegauto die bovendien nog eens verdomd capabel is offroad, gesteld aangepast rubber), maar ik kan me gerust inbeelden dat iemand die een Range enkel wil om rechtdoor te rijden op de autostrade (en dus af en toe een afrit moet nemen) misschien blijer gaat zijn met het rijgedrag van een SUV die "sportiever" (let op de aanhalingstekens) op de weg ligt.
Zeker die anti-rolneiging-systemen die je op sommige SUV's kan krijgen (zo ook X7) bieden wel een heel ander gevoel aan het "vlotjes de afrit af rijden", vergeleken met eentje die mooi de bocht uit neigt. Mercedes biedt op de nieuwe GLE en GLS (toch als je de actieve ophanging neemt, die met een meerprijs van bijna 9.000 euro) trouwens een actief "in" de bocht leunen (zoals moto's ook doen).

Ik zou het moeilijk hebben om een X7 boven een Range te kiezen. DIe laatste ... mjah ... blijft toch King, in some (many?) ways. Maar ik ben wél bijzonder gecharmeerd door de X7, kan dat ding echt smaken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zoals gezegd, zou beide moeten rijden om te oordelen. (Of toch de X7. RR ken ik al).

Zoals je zegt, het hangt er van af wat je er mee doet. Ik ga ook niet off roaden en moest ik niks moeten trekken of spullen versleuren, dan stonden er enkel gewone wagens voor mijn deur. Een SUV rijdt misschien wel goed maar voor die prijs kan niets aan een goeie S tippen.

Nu, sta me toe dat ik dit verhaal met een korrel zout neem. Onze BMW verkopende Tommie gaat hier niet komen zeggen dat de Range beter rijdt dan de X7...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid