Ga naar inhoud

BMW Lovers


Pieter

Aanbevolen berichten

Agreed, dat laatste argument. Er zullen ook voorbeelden van omgekeerde meningen/overstappen zijn, ongetwijfeld.

Neen, ik heb geen ervaring met de X7. Wel met de Range, dus had ik beide gereden dan kon ik je mijn visie over de twee geven, vergeleken met elkaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 hours ago, gTa said:

Agreed, dat laatste argument. Er zullen ook voorbeelden van omgekeerde meningen/overstappen zijn, ongetwijfeld.

Neen, ik heb geen ervaring met de X7. Wel met de Range, dus had ik beide gereden dan kon ik je mijn visie over de twee geven, vergeleken met elkaar.

Gaat daar dan es mee rijden! Zegt dat het voor AM is 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

23 uren geleden, The Swede zei:

Nu, sta me toe dat ik dit verhaal met een korrel zout neem. Onze BMW verkopende Tommie gaat hier niet komen zeggen dat de Range beter rijdt dan de X7...

Heb ik nergens gezegd,

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 hour ago, Tommie said:

Heb ik nergens gezegd,

Gij nie. Den gTa heeft gezegd dat gij dat aanbracht :lol:  (you gotta love AM )

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uren geleden, The Swede zei:

Gij nie. Den gTa heeft gezegd dat gij dat aanbracht :lol:  (you gotta love AM )

Voor ne (vermoedelijk?) slimme kerel is uw kennis van het Nederlands toch echt beneden alle peil, @The Swede.
Qua spelling sla je continu kemels en wat betreft begrijpend lezen schiet je ook geen prijzen... 

Want ik heb dit gezegd:

Op 20/10/2019 om 10:02, gTa zei:

@Tommie heeft een klant die z'n LWB Range Rover inruilde voor een X7 en van mening is dat die X7 beter rijdt.

Even de boodschap aanpassen aan het publiek en met dit middelbare-schoolnederlands: "tis die klant die vind dat die X7 beter rijdt en niet Tommie" ... hopen dat je 't nu wel snapt.

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ter info, om het ook even aan te passen aan uw schooldiploma: ik heb niet gezegd dat Tommie de X7 beter vond. Wel dat hij u zal vertellen dat één van zijn klanten de X7 beter vindt dan de Range, maar het omgekeerde verhaal misschien niet zo direct naar buiten zal brengen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 19/10/2019 om 23:06, The Swede zei:

Ik ben hier met Timo mee. Heb er nu al met twee een aantal dagen gereden en de neus valt in het echt minder op. Het is alvast een heel stuk minder erg dan op de X7 bvb

*kuch*

 

  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit prototype uit de jaren 1980 had geen concurrentie.

 

 

 

image.png.59889f9420d7e024732eac94d860ea08.png

 

image.png.bfd3c0eb460d81a3398f0eedf8a4b4aa.png

Halverwege de jaren 1980 konden we ons nog niet indenken dat we ooit downsizing zouden moeten gaan toepassen om de vervuilende uitstoot van auto’s terug te dringen. Vandaag zijn 3- en 4-cilindermotoren de norm, maar destijds koos men zonder schroom voor veel grotere krachtbronnen met 6, 8 en zelfs 12 cilinders. In de eighties hadden autobouwers geen sancties van regeringen te vrezen. Elk merk koos voor zijn eigen technische uitdagingen, maar het hoofdprincipe van die tijd was eigenlijk doorgaans “more is better”.

De S-Klasse vermorzelen

BMW was volop bezig het limousinesegment te veroveren dat zwaar werd gedomineerd door de Mercedes S-Klasse, en besliste om alles uit de kast te halen voor zijn 7-Reeks door hem in 1987 de M70-twaalfcilinder aan te meten. Die had een comfortabel vermogen van 295 pk en een koppel van 450 Nm bij 4.100 o/m. Maar omdat het een tijdperk zonder grenzen was, vatten de ingenieurs uit München het plan op om die auto nog te overklassen: ze ontwikkelden een V16 met 408 pk die ze onder de motorkap van de 7-Reeks wisten te proppen.

Er is slechts één exemplaar gebouwd door een klein team van drie ingenieurs. Het prototype was gebaseerd op de 750i, maar de 750iL Goldfish (dat was zijn naam) moest zwaar worden aangepast aan het formaat van de motor. Zo moest het hele koelcircuit naar de koffer van de berline worden verhuisd zodat twee luchtinlaten in de achtervleugels moesten worden voorzien. Het gevaarte stormde van 0 naar 100 km/u in 6 seconden en haalde tot 280 km/u. Vandaag staat de Goudvis in het BMW Welt-museum in München waar iedereen hem kan bewonderen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

2e hands versus premiumselection.

Voor de premiums vind ik op https://bmwpremiumselection.be/nl/voordelen.html :

Om het BMW Premium Selection label te ontvangen moet een tweedehandswagen eerst slagen voor de uitgebreide visuele en technische controles uitgevoerd door onze eigen specialisten. Zo wordt een premium kwaliteit en absolute veiligheid gegarandeerd. Elke BMW Premium Selection tweedehandswagen geniet daarbovenop ook nog eens van een voortreffelijke en uitgebreide garantie van 24 maanden, bijstand in geval van pech gedurende 24 maanden, evenals een breed aanbod aan diensten en financieringsmogelijkheden. Stap nu in en laat u verrassen.

De uitgebreide visuele en technische controles uitgevoerd door onze eigen specialisten, lijkt mij nuttig.
Bijstand in geval van pech (ik heb pechbijstand)  & een breed aanbod aan diensten en financieringsmogelijkheden (ik sluit geen lening af bij BMW), lijkt mij overbodig. 

In realiteit betekent dit bij het zoeken naar een BMW, dat als je premium selection aanvinkt, je natuurlijk een veel beperkter aanbod hebt. 

Hoe moet ik de niet-premiums zien (kwa in orde zijn van de motor, de elektrische installatie, de carrosserie, de banden, binnenbekleding,…) tov de premiums ?

Gaat dus over mijn zoektocht naar een 6 gran coupe, hou ik vast aan de premiums of is dat niet nodig ?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Simpel: wat is het je waard?

Of zoals Van Acoleyen steeds zei “value is what a damn fool will pay for it”. (Niet dat je gek moet zijn. Is een gezegde)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Premium Selection wil niet automatisch zeggen dat die bvb ongevalvrij zijn. Kunnen ook kleine carrosserieschadegevalletjes tussen zitten die dan opgelapt zijn (vb eens een deur of motorkap die vervangen/herspoten werd).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat het mij waard is ?

Wegens een miskoop uit het verleden - ongevalvrije wagen die helemaal niet ongevalvrij bleek te zijn - ben ik nogal wantrouwig en wil ik absoluut in of via een officiële garage kopen, in de hoop dat ik dan niet in 't zak gezet zal worden.

En stel dat de voorbumper herspoten is wegens steenslag, dan zie ik dat niet meteen als een probleem.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een ongeval mag, met blikschade, die volgens de regels van de kunst is hersteld.

Een ‘perte totale’, economisch of technisch, die opnieuw werd hersteld (ook al is dat volgens de regels van de kunst gebeurd) mag niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 9/11/2019 om 20:10, Soul zei:

2e hands versus premiumselection.

Voor de premiums vind ik op https://bmwpremiumselection.be/nl/voordelen.html :

Om het BMW Premium Selection label te ontvangen moet een tweedehandswagen eerst slagen voor de uitgebreide visuele en technische controles uitgevoerd door onze eigen specialisten. Zo wordt een premium kwaliteit en absolute veiligheid gegarandeerd. Elke BMW Premium Selection tweedehandswagen geniet daarbovenop ook nog eens van een voortreffelijke en uitgebreide garantie van 24 maanden, bijstand in geval van pech gedurende 24 maanden, evenals een breed aanbod aan diensten en financieringsmogelijkheden. Stap nu in en laat u verrassen.

De uitgebreide visuele en technische controles uitgevoerd door onze eigen specialisten, lijkt mij nuttig.
Bijstand in geval van pech (ik heb pechbijstand)  & een breed aanbod aan diensten en financieringsmogelijkheden (ik sluit geen lening af bij BMW), lijkt mij overbodig. 

In realiteit betekent dit bij het zoeken naar een BMW, dat als je premium selection aanvinkt, je natuurlijk een veel beperkter aanbod hebt. 

Hoe moet ik de niet-premiums zien (kwa in orde zijn van de motor, de elektrische installatie, de carrosserie, de banden, binnenbekleding,…) tov de premiums ?

Gaat dus over mijn zoektocht naar een 6 gran coupe, hou ik vast aan de premiums of is dat niet nodig ?

 

Kunnen de BM-verkopers hierin verduidelijking brengen of raad geven ?

 

En nog een geluidsvraagje :

Bang & Olufsen High End Surround Sound System

Is dat kwa sound iets beter of heel veel beter dan Harman Kardon ? Ik bedoel dan kwa geluidskwaliteit. Kwa hoge tonen door de tweeters en lage tonen door de subs ?

Of is dat een Harman Kardon met toevoeging van een extra aantal watt (te veel heeft ook geen zin), een speaker in/op het dashboard (vertekend stereobeeld) & wat verlichting (is geen meerwaarde voor de geluidskwaliteit) ?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid