Ga naar inhoud

BMW Lovers


Pieter

Aanbevolen berichten

Op 21/1/2020 om 22:07, Frekkel zei:

Welke olie wordt aangeraden van op een F20 135i te doen? In mijn programma staat 5w30. Lijkt me nogal dun te zijn?

Ik kap 0W40 in de mijne 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 2/12/2019 om 17:59, gTa zei:

Mocht ik 125k op tafel willen/kunnen leggen voor één (nieuwe gezins-/reis-) auto, dan zou dat 2,5k tax per jaar mogen kosten.

Na 4 jaar 9k en dan is dat niet meer zo leuk. Daar kan je met het gezien al eens iets mee doen 😄 

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 minuten geleden, dragonfly zei:

Na 4 jaar 9k en dan is dat niet meer zo leuk. Daar kan je met het gezien al eens iets mee doen 😄 

Als je een 65k kostende auto koopt ipv eentje van 125k kan je met je gezin nog véél méér doen.

En een kar met zo'n zware motor die 2,5k tax per jaar moet kosten bij ons, deprecieert (alleen al door die motor) méér tov "normalere" motorisaties dan dat-ie in tax méér kost dan die gewonere. Dus dat zou een grotere bezorgdheid moeten zijn dan die tax.

TCO-gewijs is 2,5k tax op een doorsnee 125k-kar eigenlijk best aanvaardbaar. Vind ik.

 

Stel dat ik 125k neertel voor een X7, en ik twijfel tussen 1k tax per jaar of 2,5k tax per jaar ... dan twijfel ik tussen een 4.0i en een M50i. Er zijn nog andere elementen ook die de V8 duurder maken, maar los daarvan: die surcharge van 1,5k is snel vergeten bij élke km dat je rijdt met dat ding, neem ik aan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

18 uren geleden, gTa zei:

Ze hebben dat ooit wel zelf gemaakt. Eéntje, alvast. Staat ergens in hun rariteitenkelder, dacht ik. :D 

Ja klopt, net als de E39 M5 touring daar stof staat te vangen. In station uitvoering komt die uitvoering toch beter tot zijn recht naar mijn mening.

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uren geleden, gTa zei:

Dat kompas :D 

$_20.jpg

(foto van een dash van een X5)

Valt dat te coderen in een F11, @Rabbit of @Phil of @Stancke of @Tommie of @Asserti of wiewerteriernogallemaalvoorbmw?

Edit: @Jan ook keer taggen :D 

 

Het lijkt mij van wel:

https://www.bimmerfest.com/forums/showthread.php?t=1336199

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Half The Cylinders, Twice The Fun: The M5-Powered 836CSL

DSC00040-1-1200x800.jpg

DSC00522-1200x800.jpg

DSC00097-1-1200x800.jpg

Starting out with an 850i as a base you’d assume Ito-san would travel down a V12-shaped rabbit hole. After all, that’s what the M8 concept did. But he’s thrown a fantastically Japanese curve ball into the mix, one that takes the shape of an S38B36. If you’re a BMW nerd (like me) you’ll recognize this string of numbers and letters as being the six-cylinder lump BMW crammed into their E34 M5.

DSC00110-1-1200x801.jpg

http://www.speedhunters.com/2020/02/half-cylinders-twice-fun-m5-powered-836csl/

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Ligt 't aan mij(n browser of PC) of is de Belgische BMW-site weer kapot?

Ik kan de tweedehandswagens maar niet vinden. Nergens te zien. Zelfs niet via de zoekfunctie. Ik dénk dat die ergens bij "Alle modellen" moeten staan, maar als ik bovenaan op op "Alle modellen" klik, komt er gedurende 1/4e seconde een uitschuifmenu naar beneden maar daarna ververst de hele pagina naar https://www.bmw.be/nl/all-models.html en ik kan zo dus geen van de andere opties in het uitschuifmenu kiezen.

Willen jullie even proberen?

 

Edit: bmw.de werkt perfect, inclusief de menu's bovenaan:

image.thumb.png.df203ede45589064bde658898ef0fa2f.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

19 minuten geleden, Phil zei:

OK, en waar vind ik de link daarheen? Of staat die niet op de gewone website? Vind ik wat gek.......

Bijkomend: klopt het dat de 40i en M50d uit de X7 Configurator verdwenen zijn? (En tot gisteren kon je zelfs enkel maar de M50i selecteren, no matter what.)

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 hours ago, gTa said:

OK, en waar vind ik de link daarheen? Of staat die niet op de gewone website? Vind ik wat gek.......

Bijkomend: klopt het dat de 40i en M50d uit de X7 Configurator verdwenen zijn? (En tot gisteren kon je zelfs enkel maar de M50i selecteren, no matter what.)

Zo hoort dat ook.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Stancke zei:

Wuk zoektje tante

Verstuurd vanaf mijn Nokia 8.1 met Tapatalk

Wou efkens zien of er 540i'tjes in Premium Selection staan in OVL of WVL.
Ga toch keer mijn stoute schoenen aandoen en daar in 2020 (tegoei) mee gaan rijden.
Denk dat ik geen goesting ga hebben om 't 5 jaar uit te zingen met m'n huidige. :oops: 

Link naar reactie
Delen op andere sites

37 minutes ago, gTa said:

Wou efkens zien of er 540i'tjes in Premium Selection staan in OVL of WVL.
Ga toch keer mijn stoute schoenen aandoen en daar in 2020 (tegoei) mee gaan rijden.
Denk dat ik geen goesting ga hebben om 't 5 jaar uit te zingen met m'n huidige. :oops: 

540i rijdt zalig. Tijdje eentje gehad vorig jaar en waarschijnlijk mijn geliefkoosde BMW. 

Wel in berline en RWD nemen want had hem ook in break xDrive en daar was hij te zwaar en trapte de motor op zijn adem. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid