Ga naar inhoud

BMW Lovers


Pieter

Aanbevolen berichten

29 minutes ago, Soul said:

Via een BMW dealer of niks. 

Mag ik objectief vragen waarom je dat stelt? (hoe zie je de kosten/baten?)

Als ik de markt bekijk, dan merk ik dat, door me te beperken tot de dealers, ik serieus minder keuze heb, veel meer moet betalen en tenslotte nog steeds een wagen heb waar evenveel kan mee fout gaan als met een andere wagen die ik bij een serieuze handelaar kocht. Integendeel, ik zou zelfs met meer vertrouwen een occasie van een @RRD kopen dan eentje van een dealer die occasies ziet als een noodzakelijk kwaad om nieuwe wagens te kunnen verkopen.

Nu dat is mijn opinie. Ik hoor graag hoe anderen hierover denken. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

't Gaat 'm (denk ik) om de Premium Selection garantie "zoals op ne nieuwe", garantie door de constructeur verstrekt (en niet door een third party) en waarbij je bij de merkendealer in de regel over de volledige "goodwill" mag rekenen. Twee jaar, meestal verlengbaar, enz. Je betaalt daar wel (dik) voor. Dus elk moet 't afwegen voor zich.

Klopt helemaal dat je daardoor een kleiner aanbod hebt om uit te kiezen. Als je dan nog eens (zoals Soul blijkt te zijn en ik ook ben) veeleisend bent qua kleuren, uitrusting, enz. ... dan wordt het afwegen: iets vinden en rijden, of wachten op Gelectrot.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor die meerprijs kan je makkelijk een garantieverzekering afsluiten waar je bovendien niet afhankelijk bent van “goodwill” of “jama, hij is ergens anders gekocht”. Paar honderd euros wegen niet op tegen de duizendjes extra.

Penny wise, pound foolish.

Link naar reactie
Delen op andere sites

47 minuten geleden, The Swede zei:

Voor die meerprijs kan je makkelijk een garantieverzekering afsluiten waar je bovendien niet afhankelijk bent van “goodwill” of “jama, hij is ergens anders gekocht”. Paar honderd euros wegen niet op tegen de duizendjes extra.

Penny wise, pound foolish.

Ja, maar de verleende service is niet te vergelijken. Ik praat uit ervaring.

Vroeger dacht ik ook zoals jij.

Link naar reactie
Delen op andere sites

E60/E61 blijft speciaal. Ze verouderen (los van het moordend destructieve maroefen-gedoe dat je terecht komt te vermelden) bijzonder mooi, vind ik.

Vanmorgen weer eentje gezien, een propere zwarte, wederom met chromeline, wel pre-facelift. Wss een binnenslaper (aangezien niet aangevroren en proper gewassen). Met chromeline is dat toch veel stijlvoller dan met shadowline vind ik, zeker op een zwarte. Die witte vond ik wel net wat leuker, want die zie je veel minder dan zwarte. Had ook velgen die de kassen mooi vulden (niet te klein met ballonbanden maar ook niet oversized), dat doet ook veel vind ik.
Link naar reactie
Delen op andere sites

7 hours ago, msxx said:

Ja, maar de verleende service is niet te vergelijken. Ik praat uit ervaring.

Vroeger dacht ik ook zoals jij.

Mijn ervaring met dealers is ronduit slecht: elke interventie is overprijsd, stukken idem en competentie van het jaar nul. “Versnellingsbakprobleem? Wij doen dat niet meer open mijnheer, ge moet die vervangen” (reparatie van 9000 euro ipv 20 euro...). (En dit voorbeeld is bij onze helden van BMW in België).

Toen ik er de CEO van BMW België op een vlucht Brussel-Nice op aansprak (gast had het slecht lot getrokken en was naast mij beland), zei hij eerlijk dat goede mechaniekers houden een dik probleem was. Een ze wat ervaring hebben, zijn ze weg.

Bij Mercedes kreeg je vroeger bij dealers wel nog goede service aan redelijke prijzen. Maar die tijden zijn ook al lang vervlogen. :(

 

Trouwens, qua garantie, welk verschil maakt het voor de klant of het op kosten van de dealer is of op die van de garantieverzekering? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Den [mention=348]Ian[/mention] gaat nen E60 zoeken [emoji6]

Ik ben niet op zoek, en 't was een E61 (Touring) btw. :D

Het interieur van een E60/61 vind ik nog altijd veel bedroevender dan van een E39, zeker indien met alu-inleg. Voorlopig blijf ik nog een tijdje met m'n E39 bollen. En als er een opvolger komt zal het wss iets kleiner zijn, en wss ook geen BMW meer.
Link naar reactie
Delen op andere sites

18 uren geleden, The Swede zei:

Mag ik objectief vragen waarom je dat stelt? (hoe zie je de kosten/baten?)

Als ik de markt bekijk, dan merk ik dat, door me te beperken tot de dealers, ik serieus minder keuze heb, veel meer moet betalen en tenslotte nog steeds een wagen heb waar evenveel kan mee fout gaan als met een andere wagen die ik bij een serieuze handelaar kocht. Integendeel, ik zou zelfs met meer vertrouwen een occasie van een @RRD kopen dan eentje van een dealer die occasies ziet als een noodzakelijk kwaad om nieuwe wagens te kunnen verkopen.

Nu dat is mijn opinie. Ik hoor graag hoe anderen hierover denken. 

Jij mag dat vragen ! :D

Ik heb ooit een wagen gekocht die ongevalvrij verkocht werd, maar dat niet bleek te zijn. Gekocht bij een handelaar, niet bij een dealer. Handelaar blijft dat ontkennen, laten nakijken bij Toruing, ik daarmee naar de rechtsbijstand. Rechtsbijstand stelt dat dat niet in de bijstand zit, dat de bijstand alleen geldt bij een ongeval. 
Ik moet voor een andere zaak bij mijn advocaat zijn en leg heel dit verhaal ook op tafel, advocaat neemt contact op met de rechtsbijstand en ineens blijkt dat wel in de polis te zitten omdat het over een misdaad gaat… Volgens mij was dat ook al een misdaad toen ik dat vroeg…
Dus rechtszaak aangespannen en gewonnen.
Ondertussen was er al zoveel tijd overgegaan dat de handelaar in faling was en ook in het buitenland zat. Wat later is die toch naar Belgenland terug gekomen, veroordeeld,… 
En een groot gedeelte van dat geld heb ik ondertussen al terug. Maar… dat is dus al meer dan 10 jaar bezig…
Zoiets, daar heb ik echt geen zin meer in en dan hoop ik dat, door te kopen bij een dealer, er vanuit het merk een redelijk grote druk is op die dealer om kwaliteit te leveren.

Ik weet wel iets van auto’s, maar… ik weet daar niet genoeg van om z’n streken te kunnen voorkomen.

De meerprijs daar van bij de dealer ?
Wat is de prijs van een rechtszaak ? 
Wat is de prijs van bovenstaand verhaal hoe dat op je gemoed werkt ?
Wat is de prijs van de rompslomp door de foute wagens weg te doen en een andere te zoeken ?
Okee, de doorgedreven zoektocht, nachtenlang op het internet, allerlei dingen uitspitten die een normaal mens niet eens bekijkt, het is voor AMers de meest gewone zaak van de wereld, maar na zo’n voorval is dat toch net iets minder.

Als ik, om zoiets te voorkomen, bij de dealer wat meer moet betalen en een goeie service en een goeie wagen krijg, dan heb ik daar totaal geen probleem mee. 
Dan is die kosten/baten analyse voor mij meer dan ok.

Waarmee ik niet zeg dat ik iemand als @RRD veroordeel, zeker niet. Maar wat mij betreft is er door hogergenoemd voorval groot wantrouwen en zijn het wellicht dus ook een deel “goei” die de prijs betalen van één of enkele “slechten”…
 

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik begrijp ten zeerste je voorzichtigheid. 

En ik denk dat we allemaal wel slechte wagens hebben gezien, gevonden of er van hebben gehoord. 

Als je me nu even toelaat tegengewicht te bieden: ik heb gelijkaardige dingen al meegemaakt bij dealers (meer dan 1 merk) waar de handen plots in de lucht gaan als ze hun mouwen moeten opstropen.

Wie zegt dat een dealer geen wagen kan overnemen die een "peer" heeft gezet? Weet die dealer daar altijd van? Ik zie de klant niet aankomen "ha Tommie, voor die overname, ik heb daar es tegen ne camion mee gezeten. Maar hij es schoon gerepareerd, zenne."...
En mogen ze geen gerepareerde wagens verkopen? Als ik bvb de regels van "My Way" neem, dan zeggen die dat een wagen "met officiele onderdelen moet zijn gerepareerd en volgens de officiele procedure". Dat betekent wel dat wel dat de wagen een ongeluk mag hebben gehad... En nu zitten we in de grijze zone van "wat is aanvaardbaar en wat niet als ongeval?".

Idem mechanisch: Mijn AMG werd steeds bij Mercedes wordt onderhouden (en werd er nieuw aangekocht). Ondanks het feit dat ik reeds vanaf 80000km de wagen verschillende keren binnenbreng omdat er iets niet klopt met de motor (en dat wordt steeds onder garantie "gerepareerd")(of opgelapt), draait de motor bij 100000km in de soep. 
In zulk een geval verwacht ik van de constructeur enige coulance. Maar nee: "hier is een factuur van 2400 euro om de wagen op te pikken en de verkeerde diagnose te stellen" (de diagnose stelde dat er "krassen in de cilinderwanden zaten". Dat hadden ze helemaal "met hun camera" gezien ! Maar blijkbaar hadden ze het gat in het karter gemist en de twee zuigers die eruit lagen niet gezien :fp: ). Ah, en dan is het 52000 Euro voor het onderdeel plus werkuren. (nee, er staat geen nul teveel)

De zaak toch efkes doorgestuurd naar Mercedes. Antwoord? ... ik wacht nog altijd.

=> Laatste keer dat ze mij bij Mercedes zien. (en het BMW-verhaal van onze helden van BMW God Julien Mampaey, las je hoger al).

Conclusie: Als ik de wagen vind die ik wil, ga ik die niet negeren omdat het geen stealer is die hem verkoopt.
Ik ga hem wel deftig inspecteren, eventueel iemand meenemen die kennis van zaken heeft, etc. Je hebt tegenwoordig met de online verzekeringsreports die je kan kopen, de professionele inspectie die je kan betalen etc (met garantie vaak) wel erg veel tools ter beschikking om een maximaal aantal troeven aan uw kant te zetten.

De vraag die ieder voor zichzelf moet beantwoorden is: wil je 10000 euro extra geven voor een 640i GC van een dealer? Of een veel mooiere 640i GC kopen met je budget? En dan moet je inderdaad aan "risk mitigation" doen. Of wil je de waterdichte garantie van de dealer? (pardon my sarcasm). 
    

 

 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

13 uren geleden, Ian zei:


Vanmorgen weer eentje gezien, een propere zwarte, wederom met chromeline, wel pre-facelift. Wss een binnenslaper (aangezien niet aangevroren en proper gewassen). Met chromeline is dat toch veel stijlvoller dan met shadowline vind ik, zeker op een zwarte. Die witte vond ik wel net wat leuker, want die zie je veel minder dan zwarte. Had ook velgen die de kassen mooi vulden (niet te klein met ballonbanden maar ook niet oversized), dat doet ook veel vind ik.

Ik mis m'n vorige écht. Zeer klassieke combo (donkerblauw/beige), geen M Pack (beste keuze op een E61 van zodra ze niet meer nieuw te krijgen waren, imo ... daardoor ogen ze véél minder drugstrafiekerig en verouderen ze tenminste statig), Chrome Line, geen verdonkerd glas (nog zoiets dat zo gigantisch hard de sérieux van een auto op te krikken), knappe 18", meticuleus onderhouden ('t interieur van dat ding was zelfs aan 240k km absurd proper en ongeschonden), m'n niet-opvallende perso-plaque erop, en het monogram "530xd" dan nog eens.

Damn. :inlove: 

Maar er zaten kosten aan te komen. M'n madam had een achteruitrij-accidentje gedaan waardoor de kofferklep zou moeten vervangen geweest zijn (heb die dan zelf wat "uitgebuild" via de gaten waarin de achterlichtunits gemonteerd zitten en zo zonder er iets over te memmen bij de overnemer afgezet, heeft het nooit gezien hahah), de xDrive verdelerbak begon z'n tanden te tonen, turbo floot hard, begon een slok olie en zelfs wat koelwater te drinken ... het voelde aan alsof het tijd was om 'm te laten gaan. Denk dat dat een goeie beslissing was.

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

@gTa Post eens wat foto's default_biggrin.gif

 

Ik heb ook al zitten twijfelen om bij m'n E39 Touring de achterruiten iets (niet extreem) donkerder te tinten (tegen de zon en de felle lichten van achterliggers op de autostrade en minder inkijk achterin) maar dan heb je idd de kans dat sjaloekie-gehalte een paar punten omhoog gaat. Anderzijds ook de vraag of dat nog de moeite is op bijna 265k km (ook al zegt men mij dat ik er gerust nog 300k km zou mee kunnen blijven rijden als ik wil).

 

Ben trouwens ook zo blij dat de mijne, een zwarte, chromeline heeft. En een facelift is. Shadowline doet dat er gedateerder uitzien vind ik. Vind het wel spijtig dat er geen oranje pinkers opzitten. :D Dat zou het youngtimer-gehalte wat verhogen en is ook een leuk detail op een zwarte auto.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 hour ago, Ian said:

@gTa Post eens wat foto's default_biggrin.gif

 

Ik heb ook al zitten twijfelen om bij m'n E39 Touring de achterruiten iets (niet extreem) donkerder te tinten (tegen de zon en de felle lichten van achterliggers op de autostrade en minder inkijk achterin) maar dan heb je idd de kans dat sjaloekie-gehalte een paar punten omhoog gaat. Anderzijds ook de vraag of dat nog de moeite is op bijna 265k km (ook al zegt men mij dat ik er gerust nog 300k km zou mee kunnen blijven rijden als ik wil).

 

Ben trouwens ook zo blij dat de mijne, een zwarte, chromeline heeft. En een facelift is. Shadowline doet dat er gedateerder uitzien vind ik. Vind het wel spijtig dat er geen oranje pinkers opzitten. :D Dat zou het youngtimer-gehalte wat verhogen en is ook een leuk detail op een zwarte auto.

 

 

Mag je de voorruiten niet meetinten? Ik weet dat er een limiet staat op de voorste ramen, maar je kan tenminste "iets" tinten en dan de acheterste dezelfde tint geven zodat het 1 geheel lijkt. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mag je de voorruiten niet meetinten? Ik weet dat er een limiet staat op de voorste ramen, maar je kan tenminste "iets" tinten en dan de acheterste dezelfde tint geven zodat het 1 geheel lijkt. 

Officieel niet, denk ik. Maar als je niet overdrijft, en dit goed laat doen (en de voorruit niet mee doet), zou je er mss nog mee weg kunnen komen.

 

M'n S124 heeft fabrieksaf geen getint glas (dit merk je wel in de zomer bvb), dus op termijn zou ik die ruiten mss nog willen laten tinten, liefst bruinachtig ipv zwart/paars, maar ook weer subtiel genoeg dat het origineel lijkt, of in elk geval niet afsteekt zoals bij een oldie meestal wel het geval is.

 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

On 11/23/2019 at 5:03 PM, Ian said:

Officieel niet, denk ik. Maar als je niet overdrijft, en dit goed laat doen (en de voorruit niet mee doet), zou je er mss nog mee weg kunnen komen.

 

M'n S124 heeft fabrieksaf geen getint glas (dit merk je wel in de zomer bvb), dus op termijn zou ik die ruiten mss nog willen laten tinten, liefst bruinachtig ipv zwart/paars, maar ook weer subtiel genoeg dat het origineel lijkt, of in elk geval niet afsteekt zoals bij een oldie meestal wel het geval is.

 

Voorste ramen moeten 70% doorlaten. Dus lichte tint mag.

Link naar reactie
Delen op andere sites

F10 bestond wel in lange versie in China dus wie weet, maar dan is deze alvast geen 35i motorisatie. Kans zal klein zijn dat het een echte "L" is.

Verstuurd vanaf mijn Nokia 8.1 met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 minuten geleden, Stancke zei:

F10 bestond wel in lange versie in China dus wie weet, maar dan is deze alvast geen 35i motorisatie. Kans zal klein zijn dat het een echte "L" is.

Verstuurd vanaf mijn Nokia 8.1 met Tapatalk
 

No way dat dat hier rond rijdt. Een lange '5 heeft trouwens een vrij opvallend "breuk" in de boog van z'n bovenste raamlijn, dus je zou 't zelfs op deze foto goed zien mocht 't een echte L zijn.

Dat, gecombineerd met het overduidelijk achteraf geplakte monogram + de uitlaat = no way.

Edit: ik weet zelfs niet of de Chinese L als 535 leverbaar is geweest, dacht van niet.
Edit2: toch wel

image.png.c69584e9507d9f5bfd8028fdbabe3233.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nu ik dat zo bedenk ... ik wil eigenlijk graag een F19 (= F18 verlengde '5 maar dan als touring). :D 
 

  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

34 minuten geleden, gTa zei:

No way dat dat hier rond rijdt. Een lange '5 heeft trouwens een vrij opvallend "breuk" in de boog van z'n bovenste raamlijn, dus je zou 't zelfs op deze foto goed zien mocht 't een echte L zijn.

Dat, gecombineerd met het overduidelijk achteraf geplakte monogram + de uitlaat = no way.

Edit: ik weet zelfs niet of de Chinese L als 535 leverbaar is geweest, dacht van niet.
Edit2: toch wel

image.png.c69584e9507d9f5bfd8028fdbabe3233.png

Rijden in China echt veel rond. Ook verlengde F30’s en A4L’s

Link naar reactie
Delen op andere sites

52 minuten geleden, msxx zei:

Rijden in China echt veel rond. Ook verlengde F30’s en A4L’s

En A6L'en en Passats en E-klasses L enz.

Ja, da's daar echt de shit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 uren geleden, gTa zei:

No way dat dat hier rond rijdt. Een lange '5 heeft trouwens een vrij opvallend "breuk" in de boog van z'n bovenste raamlijn, dus je zou 't zelfs op deze foto goed zien mocht 't een echte L zijn.

Dat, gecombineerd met het overduidelijk achteraf geplakte monogram + de uitlaat = no way.

Edit: ik weet zelfs niet of de Chinese L als 535 leverbaar is geweest, dacht van niet.
Edit2: toch wel

image.png.c69584e9507d9f5bfd8028fdbabe3233.png

 

In NL blijkbaar wel:

 

12ryyi2b4lpy-800.jpg

h61y1ojb1t6c-800.jpg

qakycnjbg7la-800.jpg

 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid