Ga naar inhoud

BMW Lovers


Pieter

Aanbevolen berichten

15 minutes ago, Luv4DLM said:

De X3 is geleverd en ben wat instellingen aan het goed zetten, nu stuit ik op dit. Is dit standverwarming?4066e6431c9cf3f05d96bfeee3fdbc21.jpg

Enkel afkoeling/ventilatie. Airco draait dan voor je vertrekt, geen opwarming. Zal ook niet echt hard afkoelen denk ik. Kan je activeren uit de BMW app, soms wel handig als het warm is.

Echt afkoelen/opwarmen kan enkel bij de hybrides (of als optie als dat bestaat).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Enkel afkoeling/ventilatie. Airco draait dan voor je vertrekt, geen opwarming. Zal ook niet echt hard afkoelen denk ik. Kan je activeren uit de BMW app, soms wel handig als het warm is.
Echt afkoelen/opwarmen kan enkel bij de hybrides (of als optie als dat bestaat).
Ok, bedankt!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Heren van BMW, een vraagje waar ik zelf -eerlijk gezegd- het antwoord niet op weet: heeft een G31 pre-facelift (met de grote navi, h/k, full digital cockpit, ...) standaard DAB of was dat nog altijd optioneel? (Duitse auto)

Edit: gevonden in een Duitse PDF-prijslijst van 2018 ... optie 654 is dat dus. Dus niet standaard. Dju.

Link naar reactie
Delen op andere sites

DAB pas standaard vanaf productie 03/2020 in Belgie als ik mij goed herinner.

Altijd optie geweest, in Duitsland hetzelfde.

  • Vind ik leuk 1
  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Stancke zei:

DAB pas standaard vanaf productie 03/2020 in Belgie als ik mij goed herinner.

Altijd optie geweest, in Duitsland hetzelfde.

En geen goedkope, dacht ik?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 31/10/2020 om 19:55, Stancke zei:

DAB pas standaard vanaf productie 03/2020 in Belgie als ik mij goed herinner.

Altijd optie geweest, in Duitsland hetzelfde.

Tis een minderheid, maar de in de UK bestelde auto's hadden dat al std van 2015

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

vraagje aan de BMW verkopers @Tommie @Phil en anderen:

kan je op een X3 achteraf nog de speed limit info activeren?

Onze X3 is nagenoeg full option, maar deze optie zijn ze vergeten. En ik moet toegeven: ik mis het meer dan gedacht! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Maxime S zei:

vraagje aan de BMW verkopers @Tommie @Phil en anderen:

kan je op een X3 achteraf nog de speed limit info activeren?

Onze X3 is nagenoeg full option, maar deze optie zijn ze vergeten. En ik moet toegeven: ik mis het meer dan gedacht! 

Indien KAFAS aanwezig kan die via codering geactiveerd worden :) 
Stuur gerust per PM je chassis en zoek ik het wel op :) 
Indien KAFAS aanwezig kan ik dit wel voor je activeren!

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, Thebiemerke zei:

Indien KAFAS aanwezig kan die via codering geactiveerd worden :) 
Stuur gerust per PM je chassis en zoek ik het wel op :) 
Indien KAFAS aanwezig kan ik dit wel voor je activeren!

Ok, will do asap!

Maar wat is KAFAS? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 minuten geleden, Maxime S zei:

Ok, will do asap!

Maar wat is KAFAS? 

De camera die in de voet van de binnenspiegel zit en gebruikt wordt voor je Lane Assist. Als je Lane Assist hebt, zit-ie er sowieso in.

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uren geleden, Maxime S zei:

kan je op een X3 achteraf nog de speed limit info activeren?

Onze X3 is nagenoeg full option, maar deze optie zijn ze vergeten. En ik moet toegeven: ik mis het meer dan gedacht! 

Waarom zou je dat willen? Bij de mijne zit die er meer naast dan wat anders. Lijkt op veel stukken ook nog te denken dat je 90km/u mag in Vlaanderen, terwijl die regel al sinds 01/01/2017 afgeschaft is. En ja, ik heb recente kaartgegevens.

Dan ben je beter af met Waze als je die snelheidslimieten accuraat wil hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minutes ago, Goesting said:

Waarom zou je dat willen? Bij de mijne zit die er meer naast dan wat anders. Lijkt op veel stukken ook nog te denken dat je 90km/u mag in Vlaanderen, terwijl die regel al sinds 01/01/2017 afgeschaft is. En ja, ik heb recente kaartgegevens.

Dan ben je beter af met Waze als je die snelheidslimieten accuraat wil hebben.

Enige waar ik het voor gebruik is automatische aanpassing snelheid in Cruisecontrol, snelheid + 5 :) Zoals je aangeeft regelmatig mis, maar in dit geval vind ik het best handig!

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, gTa zei:

De camera die in de voet van de binnenspiegel zit en gebruikt wordt voor je Lane Assist. Als je Lane Assist hebt, zit-ie er sowieso in.

nee die optie hebben we niet denk ik

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 17/11/2020 om 17:29, Maxime S zei:

nee die optie hebben we niet denk ik

je kunt hem makkelijk herkennen als je hem hebt. Het is de camera met het grote driehoekige “gat” van vooraan gezien.

Je hebt er zo 1 of 2. indien geen kafas ga je van vooraan maar een klein cameraatje zien.

Kafas stuurt idd lane assist, speed limit en grootlichtassistent aan. 1 optie kopen en de rest codeer je eigenlijk gewoon erbij.

image.jpeg.3cdbe6aa8f8eeb58f09cbf662a98af99.jpeg

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

10 uren geleden, Rabbit zei:

je kunt hem makkelijk herkennen als je hem hebt. Het is de camera met het grote driehoekige “gat” van vooraan gezien.

Je hebt er zo 1 of 2. indien geen kafas ga je van vooraan maar een klein cameraatje zien.

Kafas stuurt idd lane assist, speed limit en grootlichtassistent aan. 1 optie kopen en de rest codeer je eigenlijk gewoon erbij.

 

Net eens opgezocht in mijn foto's.

Hij heeft weldegelijk twee zo'n cameraats

 

zoom.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

je kunt hem makkelijk herkennen als je hem hebt. Het is de camera met het grote driehoekige “gat” van vooraan gezien.
Je hebt er zo 1 of 2. indien geen kafas ga je van vooraan maar een klein cameraatje zien.
Kafas stuurt idd lane assist, speed limit en grootlichtassistent aan. 1 optie kopen en de rest codeer je eigenlijk gewoon erbij.
image.jpeg.3cdbe6aa8f8eeb58f09cbf662a98af99.jpeg
Interessant, ik heb de laatste 2 dus in principe kan ik lane assist toevoegen?
Enige waar ik het voor gebruik is automatische aanpassing snelheid in Cruisecontrol, snelheid + 5 [emoji4] Zoals je aangeeft regelmatig mis, maar in dit geval vind ik het best handig!
Hoe doe je dat? Ik leg dat gewoon aan en druk 10 bij per keer
Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, B3noît zei:

Interessant, ik heb de laatste 2 dus in principe kan ik lane assist toevoegen?Hoe doe je dat? Ik leg dat gewoon aan en druk 10 bij per keer

ik wilde niet te hard in detail gaan maar lane assist is eigenlijk diegene die je moet kopen. Das de enige vd 3 die nog extra sensoren nodig heeft. de andere 2 doen t zuiver met die camera. Dus helaas 😊

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uren geleden, Maxime S zei:

Net eens opgezocht in mijn foto's.

Hij heeft weldegelijk twee zo'n cameraats

 

zoom.png

Dan is dat normaal vrij makkelijk bij te coderen. @gTa heeft (dacht ik) hem recent een dongle en de bimmercode app gekocht.  Hij moet dat er vrij easy kunnen inprogrammeren! Ik heb enkel de app eens gekocht.

Hier zie je nog  wat zaken die ermee kunt programmeren:

https://www.bimmercode.app/cars/g01/

 

Edit: ik zie net dat - in tegenstelling tot vroeger - er een Freishaltcode nodig is. zover coderen lukt dus niet meer.

Ze zullen dat door gehad hebben bij BMW. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

On 11/17/2020 at 3:57 PM, gTa said:

De camera die in de voet van de binnenspiegel zit en gebruikt wordt voor je Lane Assist. Als je Lane Assist hebt, zit-ie er sowieso in.

 Niet meer los verkrijgbaar. Zit samen met o.a. Lane Departure Warning en Speed Limit Info in het Driving Assistant Pack bij bv. de X3.

  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

9 hours ago, B3noît said:

Hoe doe je dat? Ik leg dat gewoon aan en druk 10 bij per keer

Kwam dat per toeval tegen toen ik door de menuutjes bladerde op mijn 3

Hier zie je het staan: adjustment

 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Daarnet kwam ik dit tegen ook:

Ik vond dat 'Vitalize' eigenlijk best wel grappig :lol: Ambient light begint dan mee te gaan op de muziek :D 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid