Ga naar inhoud

BMW Lovers


Pieter

Aanbevolen berichten

11 hours ago, fuxhound said:

Zijn die maandoverzichten publiekelijk ergens beschikbaar of interne info? 🙂

Same, 'k zou wel graag een linkje naar de bron zien. Iets meer context dan één maand is altijd interessant. Plus gaat het over verkocht of ingeschreven?

Vergelijking met vorig jaar zelfde periode is sowieso quatsch nu. "In de UK in april 14000% meer MHEV's ingeschreven!" 👇

 

aangepast door Marvin
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik was daarnet eens door de configurator aan het gaan op de Belgische BMW-website.

Een 118d of 120d configureren met M-Sportpakket lukt niet, hij wijzigt dat telkens terug naar een 116d. Ik neem aan dat dat in realiteit wel degelijk te speccen is @Phil @Tommie en co? Asking for a friend :D 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn F11 520d M 19” werd afgekeurd bij de keuring omdat de bandenindex 94 geeft en dat moet minstens 96 zijn. 🙄 Waar kan ik vinden dat dit zo is?

Link naar reactie
Delen op andere sites

29 minuten geleden, D Squaloid zei:

Mijn F11 520d M 19” werd afgekeurd bij de keuring omdat de bandenindex 94 geeft en dat moet minstens 96 zijn. 🙄 Waar kan ik vinden dat dit zo is?

Je COC?

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 uren geleden, D Squaloid zei:

Mijn F11 520d M 19” werd afgekeurd bij de keuring omdat de bandenindex 94 geeft en dat moet minstens 96 zijn. 🙄 Waar kan ik vinden dat dit zo is?

 

7 uren geleden, msxx zei:

Je COC?

idd

Afaik kijkt men naar alle op het COC vermelde bandenmaten (de minimummaat in de tabel + alle gehomologeerde maten bij de opmerkingen) en banden met een lagere load index dan de laagste index die ggk is, gaat men afkeuren.

image.png.e325e5c0783ebaf7545b11c63c626adc.png

image.png.968f2847e514f3452a71ab19a04ceb6a.png

Meestal is 't nog makkelijker dan dat (want een bepaalde maat van banden bestaat doorgaans maar in 2 verschillende load indexen, áls er al meerdere zijn) en moet 't de maat (incl. load index) zijn die op 't COC staat (of "zwaarder") of 't is prijs.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor de load index is er tenminste een veiligheidsaspect.

Wordt er ooit iemand afgekeurd voor te grote wielen? De mijnen bv heeft op het gelijkvormigheidsattest 16 of 17 inch staan terwijl ze bij de garage nieuw alleen 17 en 18 inch verkochten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als die 18" een aangepaste bandenmaat heeft zodat die binnen bepaalde toleranties van de maten op het gva staan keuren ze daar niet voor af.

Dacht dat het -1.5/+2% was (kan ook omgekeerd zijn)

Link naar reactie
Delen op andere sites

De maximale belading van de achteras is volgens de laatste foto geplaatst (16.2) 1420kg. Verdeeld over de 2 banden op je as is dat 710kg per band of een load index van 96.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, bedankt allemaal. Foutje van de bandenboer. Winterbanden erop leggen, naar de keuring gaan en terug zomerbanden erop.

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 uren geleden, Joske zei:

Als die 18" een aangepaste bandenmaat heeft zodat die binnen bepaalde toleranties van de maten op het gva staan keuren ze daar niet voor af.

Dacht dat het -1.5/+2% was (kan ook omgekeerd zijn)

De diameter blijft ongeveer gelijk, maar dan zou ik toch zeggen dat de keuring hier de geest van het gelijkvormigheidsattest volgt en niet de letter.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
  • 2 weken later...

Meer details over de BMW X5 met waterstofbrandstofcel

https://www.bimmertoday.de/2021/06/16/mehr-details-zum-bmw-x5-mit-wasserstoff-brennstoffzelle/

Het dagelijkse testen van de BMW X5 met waterstofbrandstofcel verloopt volgens plan en brengt het prototype genaamd BMW i Hydrogen Next een paar stappen dichter bij de kleine serieproductie die gepland staat voor eind 2022. Huidige foto's tonen de waterstof X5 met blauw-witte camouflagefilm voor en achter, en grote letters verwijzen uitdrukkelijk naar de brandstofcel aan boord: "Hydrogen Fuel Cell Test Vehicle" staat alleen op de achterklep en over de deuren de voorkant van de prototype vereist geen schriftelijke kennisgeving.

BMW-X5-Hydrogen-Next-Wasserstoff-Brennst

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

bij declerck staat er mooi gerief, naast elkaar op zijn parking buiten.

840 (of 850 heb het niet goed gezien) ernaast een Z1 en daarnaast een wiesmann cabrio.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid