Ga naar inhoud

BMW Lovers


Pieter

Aanbevolen berichten

  • 2 weken later...

Aan de bmw verkopers, hebben jullie een idee wanneer de voorstelling is van de nieuwe 2 en de X3/X4 LCI? Productie zou voor augustus zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is het toegelaten om coding van features te bespreken op dit forum? Vind er vrij weinig info over terug hier en had wel een specifieke vraag.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 12/4/2021 om 17:52, bn326160 zei:

Is het toegelaten om coding van features te bespreken op dit forum? Vind er vrij weinig info over terug hier en had wel een specifieke vraag.

Het komt hier af en toe aan bod, zeer zeker. Sommigen onder ons deden 't al (ik denk aan @Rabbit en @Soundstorm en mijzelf). Ikzelf ben echter helemaal geen expert erin, integendeel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 12/4/2021 om 17:52, bn326160 zei:

Is het toegelaten om coding van features te bespreken op dit forum? Vind er vrij weinig info over terug hier en had wel een specifieke vraag.

Ik ben er ook al n paar maand niet meer mee bezig. Ooit gelijk de echte met laptop en kabel dat nog gedaan, maar dat was geen doen om daar in mee te blijven. BMW update geregeld dingen bij een onderhoud en dan mag jij gaan bijwerken.

Een veel makkelijkere optie is die Bimmercode app en een dongle. Houdt echt niks in :) 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo deed ik 't ook op m'n ex-F11. Bimmercode app en zo'n dongle vanop amazon.de. Eitje. (Die dongle doet nu dienst voor 't coderen van de Alfa ook. :D )
Het moeilijkste is het opzoeken van welke code je moet aanpassen als je iets wil doen dat niet vaak gedaan wordt.
Maar van de meeste modelreeksen zijn wel lijsten met de vaakst aangepaste codes te vinden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lijkt me inderdaad ook iets waar je je enkel mee bezig houdt wanneer je net een nieuwe wagen hebt :D😋

Ik heb destijds een kabel gebouwd en de software geïnstalleerd om op een 2013 F34 3GT Smartphone multimedia te activeren en dan ook enkele kleine zaken zoals de kofferbak weer sluiten met het afstandbediening en dergelijke geactiveerd. In 2016 ook even gekeken om CarPlay te activeren op een F48 X1, maar toen bleek dit niet gratis te kunnen: je moest dan een code aanschaffen via eBay/forums van iemand binnen BWM en deze vervolgens coden. Leek me destijds niet waard op een lease van m'n vader.

Nu heeft m'n vriendin recent getekend om een F48 X1 van 2020 te kopen en nu vroeg ik me af of jullie weet hebben van wat de mogelijkheden zijn betreffende CarPlay achteraf toe te voegen. Kan dit via de Connected Drive store? Is coding de enige/interessantere (lifetime vs 3 jaar/goedkoper) optie? Uitrusting is (6UN) Navigatie + het grote scherm, 6AK (ConnectedDrive), 6AE, 6AP, ...

aangepast door bn326160
Link naar reactie
Delen op andere sites

Je MOET Apple CarPlay voorbereiding hebben op een F48 om het te kunnen activeren. Indien niet aanwezig, heb je ook geen Wifi-ontvanger.

Je kan 't wel laten naplaatsen, onlangs nog gedaan voor een klant via  A&M Mechelen.

  • Verdrietig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minute ago, Tommie said:

Je kan 't wel laten naplaatsen, onlangs nog gedaan voor een klant via  A&M Mechelen.

Klopt, alleen kan het dan wel zijn dat BMW bij een software update die functie overschrijft wegens niet gekoppeld aan het chassis nummer.

 

.... puur fictief uiteraard .... ahum ...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Kleurencombinatie ❤️

https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=311437327&colors=BLUE&colors=GREY&colors=SILVER&damageUnrepaired=NO_DAMAGE_UNREPAIRED&fuels=HYBRID&interiorColors=BEIGE&interiorColors=BROWN&isSearchRequest=true&makeModelVariant1.makeId=3500&makeModelVariant1.modelId=49&maxFirstRegistrationDate=2019-12-31&pageNumber=1&scopeId=C&sfmr=false&sortOption.sortBy=searchNetGrossPrice&sortOption.sortOrder=ASCENDING&action=topInCategory&searchId=3ff7de85-60ae-861b-f86f-e1a30d09beac

Ik heb daar nooit mee gereden, wel met een '7 40e en met een huidige X5 40e.
Wat is jullie mening over hoe dat rijdt, @Tommie en @Phil en @Asserti en @Stancke en @RRD e.a.?

Ik lees erg vaak "niet kopen als privé persoon, zeker geen 2e handse". Correct?

 

Klasgenootje van Elliott z'n pa rijdt met zo-eentje, een zalig mooie non-M-Pack'er, maar zo'n versie met full exterieur in kleur (ben naam ff kwijt), met full Individual nappa, ... we waren aan de praat deze middag bij 't afhalen van onze spruiten en toen ik 'm zei dat ik m'n '5 had weggedaan "voor misschien iets anders maar ik weet nog niet wat" polste-ie of ik interesse had. :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met een rustige rijstijl en veel (zeer) korte afstanden die je dan elektrisch kunt doen door thuis te laden lijkt me dat wel te doen. Ook vrij voordelig qua taks en verzekering denk ik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 minuten geleden, Phil zei:

Met een rustige rijstijl en veel (zeer) korte afstanden die je dan elektrisch kunt doen door thuis te laden lijkt me dat wel te doen. Ook vrij voordelig qua taks en verzekering denk ik.

Rustige rijstijl: ik wel, Renske not so much. Maar die heeft nu haar Giulietta (avg 10,6 liter / 100 km momenteel :lol: ).

Veel (zeer) korte afstanden: ja, eigenlijk wel.
Thuis laden: kan wel, maar (nog) geen zonnepanelen.

't Gaat me vooral om technische betrouwbaarheid. Stevige vrees voor extreem gepeperde herstelfacturen als er iets pakot gaat aan die shizzle.

Link naar reactie
Delen op andere sites

27 minuten geleden, gTa zei:

Kleurencombinatie ❤️

https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=311437327&colors=BLUE&colors=GREY&colors=SILVER&damageUnrepaired=NO_DAMAGE_UNREPAIRED&fuels=HYBRID&interiorColors=BEIGE&interiorColors=BROWN&isSearchRequest=true&makeModelVariant1.makeId=3500&makeModelVariant1.modelId=49&maxFirstRegistrationDate=2019-12-31&pageNumber=1&scopeId=C&sfmr=false&sortOption.sortBy=searchNetGrossPrice&sortOption.sortOrder=ASCENDING&action=topInCategory&searchId=3ff7de85-60ae-861b-f86f-e1a30d09beac

Ik heb daar nooit mee gereden, wel met een '7 40e en met een huidige X5 40e.
Wat is jullie mening over hoe dat rijdt, @Tommie en @Phil en @Asserti en @Stancke en @RRD e.a.?

Ik lees erg vaak "niet kopen als privé persoon, zeker geen 2e handse". Correct?

 

Klasgenootje van Elliott z'n pa rijdt met zo-eentje, een zalig mooie non-M-Pack'er, maar zo'n versie met full exterieur in kleur (ben naam ff kwijt), met full Individual nappa, ... we waren aan de praat deze middag bij 't afhalen van onze spruiten en toen ik 'm zei dat ik m'n '5 had weggedaan "voor misschien iets anders maar ik weet nog niet wat" polste-ie of ik interesse had. :D

Zeer mooie combinatie en goed uitgerust. Kan je volgens mij geen spijt van hebben. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist, SpeedExceed zei:

Zeer mooie combinatie en goed uitgerust. Kan je volgens mij geen spijt van hebben. 

Toen ik m'n '5 kocht even naar deze generatie X5 gekeken. Vind ze echt nice.
En toen was dat mijn quasi enige kleurencombo die 'k wou.
Ook: donkerder grijs (eoa antraciet) icm met donkerbruin leder binnenin (maar dan zonder M Pack).
De lichter grijze met M Pack mogen op deze kleinere wielen komen, zit lekker veel dikke band rond ❤️
En dat icm full beige binnenin = yum.

Maar ik ben niet zo'n fan van de 40e aandrijving. De paar keren dat ik daar (kort) mee kon rijden vond ik dat nerveus, "gepusht" aanvoelen, alles behalve wafting of souverein gepowered aanvoelend.

Maar ja, ge kent dat: heel dienen tax doet uiteindelijk elke beer dansen...
Dus toch even durven bekijken.

 

(Is wel boven budget. Voor dit geld haal ik meteen een X3 M40i.)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Enerzijds ben ik inderdaad ook geen fan van de 40e. 't Lijkt een beetje koffiemolen. Anderzijds is 't nadeel van F15 ook dat 't eigenlijk een zwaar gefacelifte E70 is. Vandaar dat hij ook maar 5 jaar bestaan heeft. En je merkt dat. 

Maar los daarvan is dat wel een plezante bak om te doen wat hij moet doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 minuten geleden, ir_fuel zei:

Dat haal ik gemiddeld met de M140i.

Ja maar jij rijdt niet met de flair en stijl die mijn madam hanteert in haar Giulietta!

:D 

Link naar reactie
Delen op andere sites

43 minuten geleden, gTa zei:

Toen ik m'n '5 kocht even naar deze generatie X5 gekeken. Vind ze echt nice.
En toen was dat mijn quasi enige kleurencombo die 'k wou.
Ook: donkerder grijs (eoa antraciet) icm met donkerbruin leder binnenin (maar dan zonder M Pack).
De lichter grijze met M Pack mogen op deze kleinere wielen komen, zit lekker veel dikke band rond ❤️
En dat icm full beige binnenin = yum.

Maar ik ben niet zo'n fan van de 40e aandrijving. De paar keren dat ik daar (kort) mee kon rijden vond ik dat nerveus, "gepusht" aanvoelen, alles behalve wafting of souverein gepowered aanvoelend.

Maar ja, ge kent dat: heel dienen tax doet uiteindelijk elke beer dansen...
Dus toch even durven bekijken.

 

(Is wel boven budget. Voor dit geld haal ik meteen een X3 M40i.)

Die X5e groeit precies aan de bomen. Is ook een ZEER geslaagde look en fiscaal super interessant. (ik vind dit veruit de knapste SUV)

Ik had bijna "prijs" maar na een testrit en het feit dat je ze echt massaal veel ziet (een BMW garage houder vertelde me dat het na de 1 reeks de meest verkochte wagen atm is) afgehaakt.

Het interieur (zonder een Pak opties) vind ik wel heel triest voor zo een mooie buitenkant, laat ik dat het meest negatieve vinden.

Die motorisatie, tja welke moderne auto heeft nog wel een romige volle motor? Alles, wat fiscaal nog redelijk haalbaar, zijn opgefokte kleinere motoren die alles behalve fijn rijden. In dat opzicht vond ik het hier niet slechter dan bij een Mercedes ea. 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden, Jokke_vlo zei:

Die X5e groeit precies aan de bomen. Is ook een ZEER geslaagde look en fiscaal super interessant. (ik vind dit veruit de knapste SUV)

Ik had bijna "prijs" maar na een testrit en het feit dat je ze echt massaal veel ziet (een BMW garage houder vertelde me dat het na de 1 reeks de meest verkochte wagen atm is) afgehaakt.

Het interieur (zonder een Pak opties) vind ik wel heel triest voor zo een mooie buitenkant, laat ik dat het meest negatieve vinden.

Die motorisatie, tja welke moderne auto heeft nog wel een romige volle motor? Alles, wat fiscaal nog redelijk haalbaar, zijn opgefokte kleinere motoren die alles behalve fijn rijden. In dat opzicht vond ik het hier niet slechter dan bij een Mercedes ea. 

 

 

Je hebt 't nu waarschijnlijk over de huidige generatie? Vooral de 45e is idd een extreem verkoopssucces.
Mij gaat 't (gezien m'n budget) om de vorige generatie (zie link). Enkel als 40e te krijgen. (Gereden in enkele exemplaren maar nooit X5.)
Wat anderen doen boeit mij niet, ik houd vooral rekening met mezelf. :oops: Maar ik moet toegeven: iets dat "iedereen" wil, ga ik minder snel ook willen.

De huidige generatie X5 vind ik niet zo'n knapperd. Vooral de kont vind ik zeer on-BMW en net zéér sterk Koreaans ogen.
Met het budget van een nieuwe X5 45e (goed in de opties) zou ik dan ook metéén voor een X7 kiezen (40i), die is vooraan wat minder (maar aanvaardbaar) en achteraan en opzij vind ik die zalig :inlove: 

Huidige én vorige generatie X5 hebben idd nood aan wat dure opties om ze up to par te hebben qua afwerkingskwaliteit. Belederd dashboard en deurbovenkanten is daar idd eentje van. 't Voordeel aan 2dehands kopen is dat je 't maar voor uitkiezen hebt, het aanbod is doorgaans (zeer) groot.

Qua motorisatie: je hebt geen ongelijk, maar b.v. het verschil tussen een gewone 40i en een 40e is toch redelijk significant, naar mijn mening.
De i is ook geen powerhouse maar voelt wel soeverein aan, "passend". De 40e (ook de T8 b.v.) voelt zeer "geperst", nerveus aan, alsof je die constant pijn doet van zodra je best wel wat power vraagt. Meh.

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, Jokke_vlo zei:

Ik heb het idd over de huidige. Ik vind hem zeer geslaagd qua looks dus :) 

 

Van de huidige generatie geniet de GLE mijn voorkeur, zuiver qua exterieurlooks gesproken dan.

  • Vind ik leuk 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

8 minutes ago, gTa said:

Van de huidige generatie geniet de GLE mijn voorkeur, zuiver qua exterieurlooks gesproken dan.

@Maverick aan de kassa gevraagd :D 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid