Ga naar inhoud

BMW Lovers


Pieter

Aanbevolen berichten

23 minuten geleden, ICM zei:

Dan heb je dixit @The Swede

of dergelijke auto niet nodig (je rijdt niet genoeg professionele kms)

of wil je hoger schijten dan je gat (je kan hem zonder die km vergoeding niet betalen)

😛

Bedankt voor de uitleg. Ik apprecieer altijd een portie goeie raad 😂😜

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is inderdaad ook nog mijn eerste gedachtegang: ermee blijven doorrijden. Maar dan betaal ik ongv 5000 vaa per jaar, wat me ook wel stoort. op een extra 4 jaar tikt dat toch ook wel door. En let’s face it, soms wel je wel eens iets nieuws [emoji57] Maar zoals de kaarten nu liggen wordt het dat.
Ook is hij nu best nog iets waard, wat ook mee speelt. Als zijn restwaarde straks keldert, omdat ik er voor de goedkoop mee doorreed heb ik er ook weinig aan.
Naar de prive halen is ook geen optie. Als de fiscus zich baseert qua restwaarde op de 4 exemplaren die te koop staan betaal ik straks 25 a 30k voor een auto met 150.000 km op. 
En op zich, de fiscus de loef afsteken [emoji3] Daar is toch in deze context niks mis mee als je ziet wat je als Belg allemaal afdraagt, onder het motto van groen zijn. Het gaat er hem om dat als je als liefhebber nog iets wil , je daar disproportioneel moet voor boeten, iets waar automerken blijkbaar gretig op inspelen.
Ik noem die auto kopen zelfs geen risico nemen lol en risico aversie is het niet echt: ik denk dat ik met grotere investeringen zit waar ik me zou kunnen zorgen over maken, maar autofiscaliteit is wel een hellhole geworden waar niemand nog beter van wordt. Als jouw gedachtegang klopt zou 1/4e van mijn concullega’s ook beter stoppen...
De autofiscaliteit is er op achteruitgegaan voor bepaalde types van wagens, dat wil niet zeggen dat het een hellhole is. De doorsnee merkt er amper iets van, aan de basis kan je als bedrijf nog altijd vlot een wagen hebben aan een redelijke kost. Ik vind zelfs dat het nog heel goed meevalt als ik naar voorbeeld van de X5 kijk, dan zijn ze nog mild [emoji6]

Ik snap dat "koop dan privé" niks helpt, maar het brengt wel perspectief in mijn ogen.

Als ik zie wat er op onze wegen bolt dan mogen wij helemaal niet klagen denk ik [emoji6]

Verstuurd vanaf mijn moto g(7) plus met Tapatalk

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

21 minutes ago, josenjef said:

De autofiscaliteit is er op achteruitgegaan voor bepaalde types van wagens, dat wil niet zeggen dat het een hellhole is.

Voor de liefhebber is het wel een hellhole. Ten opzichte van 10 jaar geleden spreken we over veelvouden qua meerkost.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor de liefhebber is het wel een hellhole. Ten opzichte van 10 jaar geleden spreken we over veelvouden qua meerkost.
Of het was een feest en nu is het heel wat minder [emoji6]

Wanneer ik met buitenlanders onderweg ben in ons landje dan wanen die zich in Monaco bij wijze van spreken, dus voor mij blijft perspectief alles. Als ik zie hoe hier in het dorp de 330e bij wijze van spreken de 320d 1 op 1 komt vervangen dan gaat het hier zo slecht nog niet denk ik.

Je kan zeggen dat het jammer is dat je die dikke Alpina minder makkelijk op je oprit krijgt, maar je kan ook blij zijn dat je hem gehad hebt. En creativiteit mag geen grenzen hebben, ondernemen is vallen en weer opstaan.

De liefhebber van de dikke SUV heeft ook al de nodige klappen gehad, als ik dan zie wat er nu gaande is met die X5, denk ik dat er ook mensen net blij zijn.

Verstuurd vanaf mijn moto g(7) plus met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 hour ago, josenjef said:

Wanneer ik met buitenlanders onderweg ben in ons landje dan wanen die zich in Monaco bij wijze van spreken, dus voor mij blijft perspectief alles. Als ik zie hoe hier in het dorp de 330e bij wijze van spreken de 320d 1 op 1 komt vervangen dan gaat het hier zo slecht nog niet denk ik.

Ik weet het niet. Ik blijf het gevoel hebben dat er minder G20/G21 rond rijden. Als je er dan ziet rijden, is 1 op 5 ongeveer een 330e. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet het niet. Ik blijf het gevoel hebben dat er minder G20/G21 rond rijden. Als je er dan ziet rijden, is 1 op 5 ongeveer een 330e. 
Ja dat is ook altijd met ups en downs natuurlijk in die markt, bij mijn vrouw ging hij twee jaar geleden van de lijst bijvoorbeeld. De laatste tijd vallen ze mij in lease spec op, maar ik pendel niet meer dus mijn referentiekader is wat kleiner [emoji16] hier wat verder staat er eentje met 2-nummerplaat en een dik pak sneeuw op, dus die mens heeft er nog niet veel aan gehad [emoji1]

Verstuurd vanaf mijn moto g(7) plus met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Just now, josenjef said:

Ja dat is ook altijd met ups en downs natuurlijk in die markt, bij mijn vrouw ging hij twee jaar geleden van de lijst bijvoorbeeld. De laatste tijd vallen ze mij in lease spec op, maar ik pendel niet meer dus mijn referentiekader is wat kleiner emoji16.png hier wat verder staat er eentje met 2-nummerplaat en een dik pak sneeuw op, dus die mens heeft er nog niet veel aan gehad emoji1.png

Bij ons zijn ze er ook uit gehaald vorig jaar. Toch uit de standaard selectie, idem voor de 1/2/X1. Vanaf dit jaar BMW helemaal zelfs niet meer mogelijk, ook niet als je vrije keuze hebt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan iemand met het concept van een "pack" eens uitleggen als je een BMW spect?

 

Ben hier net een 3 touring aan het configureren.

"Winter Pack"

2730 euro

omvat:

voorverwarming

verwarmde zetels vooraan achteraan

verwarmd stuurwiel

 

Stel nu, ik pak dat "pack" niet en ik selecteer alles apart:

voorverwarming: 1680 euro

verwarmde zetels vooraan achteraan: 775 euro

verwarmd stuurwiel: 275 euro

Totaal: 2730 euro

:huh:

  • Vind ik leuk 1
  • Grappig 4
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minute ago, Daann said:

Wees blij dat je niet moet bijbetalen om hem later tweedehands te kunnen verkopen als 'EXCLUSIVE WINTER PACK EDITION'. 😛  

Ah, dat is voor die speciale badge!

 

Ok got it :D 

Link naar reactie
Delen op andere sites

On 2/9/2021 at 10:03 PM, ICM said:

Dan heb je dixit @The Swede

of dergelijke auto niet nodig (je rijdt niet genoeg professionele kms)

of wil je hoger schijten dan je gat (je kan hem zonder die km vergoeding niet betalen)

😛

Met dank om mijn spirit tijdens mijn afwezigheid levende te houden :P

  • Vind ik leuk 1
  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

44 minuten geleden, ir_fuel zei:

Kan iemand met het concept van een "pack" eens uitleggen als je een BMW spect?

 

Ben hier net een 3 touring aan het configureren.

"Winter Pack"

2730 euro

omvat:

voorverwarming

verwarmde zetels vooraan achteraan

verwarmd stuurwiel

 

Stel nu, ik pak dat "pack" niet en ik selecteer alles apart:

voorverwarming: 1680 euro

verwarmde zetels vooraan achteraan: 775 euro

verwarmd stuurwiel: 275 euro

Totaal: 2730 euro

:huh:

In het Winter Pack staat nog een aparte pakketkorting vermeld, die moet je van die 2730 euro aftrekken. ;) 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Just now, Tommie said:

In het Winter Pack staat nog een aparte pakketkorting vermeld, die moet je van die 2730 euro aftrekken. ;) 

En ze kunnen dat nergens aanduiden hoeveel je voordeel uiteindelijk is?

Ik heb het eens getest, en wat gebeurt er:

 

€ -725
Klantvoordeel Pack

 

Maar ik moet wel een lederen interieur speccen of ik kan die pack niet nemen. Waarom is dat? :D Staat er nergens bij.

 

Moet toch toegeven dat het verschrikkelijk onduidelijk is. De pack prijs is dus de totale prijs van alle opties afzonderlijk, en hoeveel je bespaart door het pack te nemen staat nergens expliciet vermeld tenzij je het selecteert?

 

 

 

Screenshot 2021-02-15 at 12.57.53.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, William Blake zei:

Wacht tot je de Mercedes configurator ziet :lolz:

Volgens mij hebben jullie, als Sales, dat dingen hebben mee ontwerpen. Jobprotectionisme enzo 😛 

 

  • Thanks Friendly 1
  • Grappig 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 8/12/2020 om 12:41, msxx zei:

De standaard matten welke in mijn X3 G01 zitten vind ik echt ondermaats van kwaliteit. Dunne 'velours', ze slijten op zich niet maar luxegevoel levert het niet op. Bij BMW hebben ze nog wel een zwaardere set zo te zien, maar dat moet dan weer gepaard gaan met een M label

https://bmwshop.ekris.nl/nl/accessoires/winterwielsets/51472465742-m-performance-mattenset-x3-x4-g01-g02-f97-f98-ekriswebshop

Iemand die weet of er nog andere kwaliteitsmatten leverbaar zijn, OEM liefst of een hoogwaardige kwaliteit aftermarket?

al geholpen hiermee? Ik weet dat er verschillende nieuwe mercedesmatten voor hun oldtimer besteld hebben bij automatten.nl. Ze zijn daar na die jaren nog steeds tevreden van.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist, gewoon ik zei:

al geholpen hiermee? Ik weet dat er verschillende nieuwe mercedesmatten voor hun oldtimer besteld hebben bij automatten.nl. Ze zijn daar na die jaren nog steeds tevreden van.

Toevallig ga ik donderdag nog eens naar de garage, voor wat onderhoud uit te laten voeren. Ga dan eerst eens de vraag stellen of ik nu de standaardmatten heb, of dat het om imitatie gaat. 

Dus nee, nog niet mee geholpen :) 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, msxx zei:

Toevallig ga ik donderdag nog eens naar de garage, voor wat onderhoud uit te laten voeren. Ga dan eerst eens de vraag stellen of ik nu de standaardmatten heb, of dat het om imitatie gaat. 

Dus nee, nog niet mee geholpen :) 

Succes

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 8/12/2020 om 13:41, msxx zei:

De standaard matten welke in mijn X3 G01 zitten vind ik echt ondermaats van kwaliteit. Dunne 'velours', ze slijten op zich niet maar luxegevoel levert het niet op. Bij BMW hebben ze nog wel een zwaardere set zo te zien, maar dat moet dan weer gepaard gaan met een M label

https://bmwshop.ekris.nl/nl/accessoires/winterwielsets/51472465742-m-performance-mattenset-x3-x4-g01-g02-f97-f98-ekriswebshop

Iemand die weet of er nog andere kwaliteitsmatten leverbaar zijn, OEM liefst of een hoogwaardige kwaliteit aftermarket?

Geen idee of ze beschikbaar zijn op een G01, maar ik heb op mijn F31 optie 423 'Fluwelen tapijten voor- en achteraan'. Die zijn lekker dik en aangenaam moet ik zeggen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid