Ga naar inhoud

BMW Lovers


Pieter

Aanbevolen berichten

8 uren geleden, ex-Mooseman zei:

0F265E56-2C50-4DF4-825E-C80CC72BC94A.jpeg

Heerlijk. Icoon, zelfs. (Toch liever een roadster, simpelweg because cabrio.)
Ik zou zoiets wel erg graag daily'en zoals ik nu met de M140i doe. ❤️ 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, gTa zei:

Heerlijk. Icoon, zelfs. (Toch liever een roadster, simpelweg because cabrio.)
Ik zou zoiets wel erg graag daily'en zoals ik nu met de M140i doe. ❤️ 

Een goede vriend had zo’n M coupe in ‘t zwart. Reed pakken leuker dan zijn e36 M3. Die auto heeft me echt positief verrast.

Zijn vrouw vond het een echt gedrocht. Ik vond en vind ‘m nog steeds prachtig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

42 minuten geleden, thiva zei:

Een goede vriend had zo’n M coupe in ‘t zwart. Reed pakken leuker dan zijn e36 M3. Die auto heeft me echt positief verrast.

Zijn vrouw vond het een echt gedrocht. Ik vond en vind ‘m nog steeds prachtig.

Ik vond ze toendertijd fantastisch rijden. Maar 'k zou dat toch nog wel eens willen opnieuw ervaren ... meningen evolueren met de tijd. Niet in het minst door gewenning aan evoluties.
Maar qua rijplezier zal dat toch niks ingeboet hebben, lijkt me.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, gTa zei:

Ik vond ze toendertijd fantastisch rijden. Maar 'k zou dat toch nog wel eens willen opnieuw ervaren ... meningen evolueren met de tijd. Niet in het minst door gewenning aan evoluties.
Maar qua rijplezier zal dat toch niks ingeboet hebben, lijkt me.

Klopt. Soms reed je in de jaren 80 of 90 met een auto en vond je dat een perfect machien. Dan rij je er nu mee en stelt het dik teleur. 😕 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij 't besnuisteren van de '4 GC en de iX vielen me die nieuwe stijl "deurklinken" op.
't Is natuurlijk een beetje wennen aan iets nieuws, maar ... ik weet niet of die nieuwe oplossing zo veel beter is naar veiligheid toe?
Zeker bij de iX lijkt het er op dat er geen mechanische link meer is tussen de "klink" (gewoon een gat met een knopje in) en het deurslotmechanisme.
Hoe geraakt een auto daarmee gehomologeerd? Hoe krijgen hulpdiensten b.v. een deur open als er helemaal geen stroomvoorziening meer is?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...
  • 2 weken later...
  • 2 weken later...
  • 2 weken later...

't Heeft niet echt met mijn auto te maken dus ik zet het maar hier.

Het is toch wel weer typisch hoe stiefmoederlijk men de smartphone software bij BMW behandelt. Ik gebruik die app nu quasi dagelijks en er zijn zoveel dingen die ze zouden kunnen aanpassen zonder dat ze zelfs aan de kant van de auto functionaliteit moeten veranderen.

bv:

- Geen Apple Watch support

- Geen Siri of Shortcuts integratie

- Je kan geen "agenda" maken voor het opwarmen van je auto, gewoon 1 enkel tijdstip geven.

Ik gebruik dit seizoen de standverwarming van mijn auto dagelijks, vaak meermaals per dag. Het zou zoveel handiger zijn moest ik vanop mijn horloge of met een shortcut dat kunnen starten ipv telkens die app te moeten openen en te wachten tot alles geladen is. En als je dat wat integreert met iOS kan hij na een tijd zelf leren wanneer je dat meestal doet en dat gewoon voorstellen als een shortcut op je lock screen.

Gelukkig kan ik wel 360 graden foto's pakken. Dat doe ik namelijk ook elke dag :fp: 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

34 minutes ago, Tommie said:

Hmm, Siri kan je gewoon bedienen met je Voice Control knop op 't stuur. Ik gebruik dat echter niet, geen idee of 't wat doet. 😄

 

Ehm

als ik de standverwarming op wil zetten zit ik niet achter het stuur? 😄   

Link naar reactie
Delen op andere sites

image image image image image

BMW 1600 Ti Roadster, 1969, by Paul Bracq. A compact two-seat roadster based on the Neue Klasse platform. If the styling of the removable hardtop looks familiar that’s because Frenchman Bracq worked for Mercedes before moving to BMW

Link naar reactie
Delen op andere sites

image image image image

BMW 528 GT Coupé, 1976, by Frua. Pietro Frua had designed several cars for Glas during the 1960s. After BMW bought Glas and rebadged several of their cars as BMWs Frua hoped to get more more work from the Germans so set about making a number of prototypes including this coupe based on the BMW 528i. None of them made it into a BMW showroom

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

klopt het dat de rechter buitenspiegels op BMW's niet (meer) dimmend zijn?

Dat is me nu opgevallen op de X3 van Julie toen we op skireis waren enkele weken geleden; Was me in twee jaar nog nooit opgevallen 😬
Maar dat schijnt normaal te zijn? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid