Ga naar inhoud

BMW Lovers


Pieter

Aanbevolen berichten

  • 1 maand later...

❤️  coup de coeur

 

E36 compact (Individual) "Luxus Edition"

Wel sowieso 323ti en liefst ook 't champagner nappa-interieur, maar toch.

Die gesmede Styling 25 alleen al, waauw. ❤️ 

 

 

579b4050-5eda-49ff-8ae8-020acddda2f2.jpg

866277be-216c-4295-b737-2021e22a86fd.jpg

c9c76661-9c0a-4a70-9e0a-537dd41ddbc9.jpg

c1258612-a286-44cb-98e2-9c355a75c246.jpg

  • Vind ik leuk 3
  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

is dat eentje dat ergens te koop staat ? zou ik ook wel (terug) willen, heel goeie herinneringen aan.  

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vind de velgen eig super mottig. Zo’n compact komt imo enkel tot zijn recht met M-pack. Ik wist niet dat de 323 de meest potente uitvoering was.

Voor mij eentje in oxfordgreen graag. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Was destijds mijn eerste bedrijfswagen een 318d, als ik het goed voor heb.

Eerste weekend dat ik hem had zat hij al van boven tot onder, onder de modder, omdat ik op een paardenwedstrijd een parkeerterrein wat verkeerd had ingeschat.

Wel heerlijk driftend, er uit geraakt... zalige auto.

Link naar reactie
Delen op andere sites

schoonpa zijn auto is een E36 318ti in een licht violet-kleur, wit-lederen interieur.  Er staan nog geen 50.000 km op de teller, de originele banden liggen er nog op.

 

 

 

maar 't is ne automatique...

Link naar reactie
Delen op andere sites

versleten zijn die dus niet...   Maar ze zijn precies van plastiek.  Ik mocht héél uitzonderlijk eens met die auto rijden (op een familiefeestje werd schoonpa weg gebracht met de ambulance, na hartklachten, en mijn vrouw, haar ma en zus waren met onze auto naar het ziekenhuis - de kinderen en mezelf geraakten dus niet meer thuis.  Enter de Compact - na eerst de startonderbreker gevonden te hebben),  het regende dat het goot, het was koud.  Gelukkig was het rotonde nogal breed :D

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uren geleden, berengun zei:

is dat eentje dat ergens te koop staat ? zou ik ook wel (terug) willen, heel goeie herinneringen aan.  

Neen, is al verkocht. Foto's gevonden via Google met "318ti luxus edition".

2 uren geleden, -Fred- zei:

Vind de velgen eig super mottig.

Styling 25 vind ik machtig, superkwalitatief en licht en sterk. Duur, ook. En bij de speciale reeks "Luxus compact" standaard inbegrepen en de enige keuze. Met recht en reden.
Plus: 16" is qua maat eigenlijk de best passende keuze (looks/rijgedrag) op een non-M3 E36.

2 uren geleden, -Fred- zei:

Zo’n compact komt imo enkel tot zijn recht met M-pack.

Da's opnieuw persoonlijke smaak. Ze zijn allemaal verjohhnymized, die bakskes.
In zuivere vorm (dus zonder M Pack) vind ik ze véél charmanter.

2 uren geleden, -Fred- zei:

Ik wist niet dat de 323 de meest potente uitvoering was.

BMW heeft wel 2 officiële M3 compacts gemaakt, maar die waren nooit voor 't publiek beschikbaar. Eentje staat er in hun museum, de andere is (als ik 't me goed herinner, 'k ben van buiten bezig hier) een cadeau voor de toenmalige chef van BMW M (oid).

2 uren geleden, bud wijzer zei:

Was destijds mijn eerste bedrijfswagen een 318d, als ik het goed voor heb.

Eerste weekend dat ik hem had zat hij al van boven tot onder, onder de modder, omdat ik op een paardenwedstrijd een parkeerterrein wat verkeerd had ingeschat.

Wel heerlijk driftend, er uit geraakt... zalige auto.

318tds, heetten die

Ik vond dat een astronomische strontmotor. Van de 2,5 liter zescilinder (25tds) gewoon 2 cilinders afgekapt (2,5/6*4=1.667cc), de loopcultuur van een zak grind en de sound van twee stalen poutrellen die over elkaar schuren. Brrrrrr. :D 

1 uur terug, ex-Mooseman zei:

schoonpa zijn auto is een E36 318ti in een licht violet-kleur, wit-lederen interieur.  Er staan nog geen 50.000 km op de teller, de originele banden liggen er nog op.

maar 't is ne automatique...

Dan nog: waauw. ❤️ Maar idd de boite is wel een ferme killer, hier.

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uren geleden, berengun zei:

is dat eentje dat ergens te koop staat ? zou ik ook wel (terug) willen, heel goeie herinneringen aan.  

Huilen als je die prijs ziet :D 

https://www.ebay-kleinanzeigen.de/s-anzeige/bmw-e36-318ti-individual-luxus-edition/2221427299-216-5840

In goeie zin, dan.

(Al zullen er veel zijn die dat gek veel geld vinden voor zo'n oud stom kot. :D )

Link naar reactie
Delen op andere sites

web;jsessionid=1cf85fa5eb9a84e473fce1f83e9a.1?pfdrid_c=false&uid=d054dd9a-4640-450a-8f9b-3dffc58ae6a4

De OpenAir versie zou 'k niet willen (naar verluidt erg rumoerig binnenin, slecht geluidsgeïsoleerd stoffen plooidak) maar damn ... 323ti Luxus, manueel ... any day. :inlove: 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eentje met ander hout dan 't populierenhout (std), via Individual.

Attachment.html?attachmentId=266941

Attachment.html?attachmentId=266942

Attachment.html?attachmentId=267021

Attachment.html?attachmentId=267024

Booskijkers eraf en klaar.

Daaaamn ❤️

Niet lelijk of gek genoeg om een "guilty pleasure" te noemen, denk ik.
Maar wel helemaal verknocht aan die dingeskes.
(Doet natuurlijk veel dat ik er een jaar of 2 eentje gehad heb.)

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, gTa zei:

 

318tds, heetten die

Ik vond dat een astronomische strontmotor. Van de 2,5 liter zescilinder (25tds) gewoon 2 cilinders afgekapt (2,5/6*4=1.667cc), de loopcultuur van een zak grind en de sound van twee stalen poutrellen die over elkaar schuren. Brrrrrr. :D 

Klopt, maar komende uit een VW Jetta 16d, was het een zalige bak LOL.

23j geleden lagen mijn standaards ook nog net iets anders dan nu 😉

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 minuten geleden, bud wijzer zei:

Klopt, maar komende uit een VW Jetta 16d, was het een zalige bak LOL.

23j geleden lagen mijn standaards ook nog net iets anders dan nu 😉

Yes, i know 🙂 bij mij ook, bij iedereen 🙂

In die tijd was die 90 pk 18tds zeker 1 van de vlottere 4-cilinder dieseltjes, maar qua loopcultuur was dat toch meh.
Dan vond ik de TDI'tjes die toen met hopen rondreden, eigenlijk duidelijk de leukere om mee te rijden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden, gTa zei:

Yes, i know 🙂 bij mij ook, bij iedereen 🙂

In die tijd was die 90 pk 18tds zeker 1 van de vlottere 4-cilinder dieseltjes, maar qua loopcultuur was dat toch meh.
Dan vond ik de TDI'tjes die toen met hopen rondreden, eigenlijk duidelijk de leukere om mee te rijden.

De pre-Pumpedüse dan, die 110 😍

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden, Lotuzzz zei:

De pre-Pumpedüse dan, die 110 😍

image.png.46fce33a672ac0e1557ca272d675311c.png

(met rood streppeke dan)

ja

:inlove: 

Bakskes, toch.

Herinner me testrit met de Golf IV GTI met 150pk TDI. Dat was zot :lolz: 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Belabberde loopcultuur idd, maar warm was dat wel nog doenbaar qua sound ... ging me vooral over hoe bruusk dat ding te werk ging in die (toch niet superlichte) Golf.

't Zit te ver, wel, om me nog goed te herinneren wat de verschillen tussen CR en PD TDI's was qua werking en zo. Edit: de eerste was blijkbaar nog iets anders van systeem. Zie: qed. :D 

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 minuten geleden, gTa zei:

 

 

Herinner me testrit met de Golf IV GTI met 150pk TDI. Dat was zot :lolz: 

Was geen GTI, MK4 was een 1.8T 5V benzine. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

58 minuten geleden, Luv4DLM zei:

Was geen GTI, MK4 was een 1.8T 5V benzine. 

 

16 minuten geleden, ir_fuel zei:

Er heeft nooit een diesel in een GTI gelegen.

Ik vrees dat jullie zich vergissen.

In de Golf IV was "GTI" een uitrustingslijn (zoals Comfortline, Trendline en Highline dat ook waren op die generatie) en geen apart model (met één dedicated motorisatie)
Daar waren volgens mij 3 types motoren in leverbaar:

  • de 4-cilinder benzine 1.8T met (eerst) 150pk en (later) 180pk
  • de 5-cilinder benzine 2.3 "VR5" met (eerst) 2 kleppen per cilinder en 150pk en (later) 4 kleppen per cilinder en 170pk
  • de 4-cilinder 1.9 TDI in verschillende vermogensversies: 110, 115, 130 en 150 pk (maar hoe die vermogens zich op de tijdlijn verhielden, weet ik niet meer van buiten, 't was iig ingewikkeld en ik denk zelfs dat meestal 2 verschillende vermogensversies tegelijk beschikbaar waren van de diesel)
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid