Ga naar inhoud

BMW Lovers


Pieter

Aanbevolen berichten

2 minutes ago, gTa said:

 

Ik vrees dat jullie zich vergissen.

In de Golf IV was "GTI" een uitrustingslijn (zoals Comfortline, Trendline en Highline dat ook waren op die generatie) en geen apart model (met één dedicated motorisatie)

Idd, het is blijkbaar de enige Golf waar er geen GTD werd gebruikt voor de diesel-variant.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist, ir_fuel zei:

Idd, het is blijkbaar de enige Golf waar er geen GTD werd gebruikt voor de diesel-variant.

Na de Golf V ben in interesse verloren dus van VI e.v. durf ik niks zeggen.

Bij de Golf IV is 't zoals je zegt: GTI was een uitrustingslijn. Benzines en diesels.
Maar ook bij de Golf III werd geen GTD gebruikt, maar GT TDI. Er was m.i. géén GT (zonder TDI) met benzinemotor.
Bij de Golf II was het dan weer wel GTD, maar daarvan had je ook de GT met benzinemotor.

Golf I ... ken ik niks van. Golf VI e.v. evenmin. :D 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, saabi zei:

Volgens mij bestond de golf 3 gtd aanvankelijk wel met de 75 pk turbo diesel

Het kan zeker, ik weet 't niet. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uren geleden, gTa zei:

Na de Golf V ben in interesse verloren dus van VI e.v. durf ik niks zeggen.


Maar ook bij de Golf III werd geen GTD gebruikt, maar GT TDI. Er was m.i. géén GT (zonder TDI) met benzinemotor.
Bij de Golf II was het dan weer wel GTD, maar daarvan had je ook de GT met benzinemotor.

Golf III wel in GT benzine hoor. 1.8 8v.

  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor de BMW lovers met standverwarming, of die het misschien weten. @gTa, @Tommie @Phil. Hoe zet je in godsnaam dat ding op bij uitstappen als je niet je touchscreen wil gebruiken?

Normaal als ik de auto stop krijg ik een melding op het scherm om de verwarming te starten bij uitstappen. Dat werkt perfect. Helaas als ik Apple Car Play gebruik en ik leg de auto stil krijg ik dat niet te zien, dan krijg ik enkel mijn Car Play scherm tot ik de deur open doe en dan is alles weg. Ik kan dus niet de standverwarming starten op het touchscreen.

Volgens de handleiding lukt dit ook door op een van de knoppen van de verwarming te duwen (je kan zelfs kiezen. Ventilator knop, temperatuur knop ...). En effectief ik zie dan het display daar oplichten en die lijntjes gaan flikkeren, maar dan stap ik uit en als ik terug kom blijkt dat ding toch niet gedraaid te hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, ir_fuel zei:

Voor de BMW lovers met standverwarming, of die het misschien weten. @gTa, @Tommie @Phil. Hoe zet je in godsnaam dat ding op bij uitstappen als je niet je touchscreen wil gebruiken?

Normaal als ik de auto stop krijg ik een melding op het scherm om de verwarming te starten bij uitstappen. Dat werkt perfect. Helaas als ik Apple Car Play gebruik en ik leg de auto stil krijg ik dat niet te zien, dan krijg ik enkel mijn Car Play scherm tot ik de deur open doe en dan is alles weg. Ik kan dus niet de standverwarming starten op het touchscreen.

Volgens de handleiding lukt dit ook door op een van de knoppen van de verwarming te duwen (je kan zelfs kiezen. Ventilator knop, temperatuur knop ...). En effectief ik zie dan het display daar oplichten en die lijntjes gaan flikkeren, maar dan stap ik uit en als ik terug kom blijkt dat ding toch niet gedraaid te hebben.

Ik heb een oudere versie van software en ook een andere reeks van auto. Ik druk op de centrale knop van de HVAC-bediening, waardoor het HVAC-menu te voorschijn komt op de boordmonitor. Dan standverwarming kiezen, en dan onmiddellijk activeren. Of via die fancy sleutel met scherm: swipen tot de standverwarming en daar ook 'onmiddellijk activeren'.

'k Vrees dat je met mijn oplossingen niks bent; klinkt alsof jouw auto helemaal anders werkt op dat vlak.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, ir_fuel zei:

Dit werkt dus niet bij mij:

 

IMG_3C16B7BAF380-1.jpeg

Dat laatste, via iDrive, gaat dus niet?

Kan je niet het CarPlay menu 'sluiten' door op de Home-knop van je iDrive bediencluster te duwen oid?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die onderste knop van je sleutel kan je instellen. Je kan er volgens mij je auto zelfs mee starten?

ik gebruik gewoon de bmw app voor de verwarming.

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uren geleden, ir_fuel zei:

Nee dus

image.jpeg

Over welke wagen gaat dit? Normaal kan je de functie van die knop opnieuw toewijzen, en de gedocumenteerde functie lijkt me gewoon wat er af fabriek ingesteld is?

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 hours ago, Goesting said:

Over welke wagen gaat dit? Normaal kan je de functie van die knop opnieuw toewijzen, en de gedocumenteerde functie lijkt me gewoon wat er af fabriek ingesteld is?

M340i van 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 hours ago, -Fred- said:

ik gebruik gewoon de bmw app voor de verwarming.

Ja ik ook, maar niet als ik dat ding wil laten verwarmen als ik gewoon voor 5 minuten uitstap.

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 hours ago, gTa said:

Of via die fancy sleutel met scherm

Gebruik je die? Ik vind het zo onnozel van met die "smartphone" rond te lopen in mijn zak als je comforttoegang hebt. Ding ligt al van dag 1 in de kast.

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 hours ago, Goesting said:

Over welke wagen gaat dit? Normaal kan je de functie van die knop opnieuw toewijzen, en de gedocumenteerde functie lijkt me gewoon wat er af fabriek ingesteld is?

Ik vind geen letter terug in de handleiding over het veranderen van de functie van die onderste knop.

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 hours ago, gTa said:

Dat laatste, via iDrive, gaat dus niet?

Kan je niet het CarPlay menu 'sluiten' door op de Home-knop van je iDrive bediencluster te duwen oid?

Dat moet ik nog eens proberen. Als dat wel werkt ga ik eens zien of ik het niet achter een shortcut key kan steken.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minuten geleden, ir_fuel zei:

Ik vind geen letter terug in de handleiding over het veranderen van de functie van die onderste knop.

Kan volgens mij wel ergens in de idrive. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid