Ga naar inhoud

BMW Lovers


Pieter

Aanbevolen berichten

  • 2 weken later...
  • 3 weken later...
Op 9/4/2023 om 13:57, msxx zei:

Ik heb gewoon een zeer goed en kwalitatief USB-C naar USB-C-kabeltje gekocht, dat zit in de middenconsole ingeplugd. Voordeel is dat je het onder je armsteun kan laten uitkomen en deze terug toe kan. En dan laad ik even zo op, gaat bijzonder snel. Maar kabeltje kost wel wat geld ook natuurlijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 uren geleden, Bompa zei:

Ik heb gewoon een zeer goed en kwalitatief USB-C naar USB-C-kabeltje gekocht, dat zit in de middenconsole ingeplugd. Voordeel is dat je het onder je armsteun kan laten uitkomen en deze terug toe kan. En dan laad ik even zo op, gaat bijzonder snel. Maar kabeltje kost wel wat geld ook natuurlijk.

Heb nu een kabeltje gewoon onder het vakje vooraan (USB) insteken, maar dat is eerder rommelig. En je moet er elke keer aan denken om het in te steken.

Misschien wen ik eraan, of ik laat het retrofitten. Het aftermarket idee laat ik sowieso achterwege, toch niet zo'n fan van.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb die OEM draadloze oplader maar gebruik die eigenlijk bijna nooit. Ik doe het ook zoals Bompa, een kort USB-C kabeltje en dan de gsm in de middenconsole. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gebruik ook nooit de wireless charging, gsm wordt veel te warm. Er zit daar een kabeltje ingeplugd, ligt permanent bloot. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had een Magsafe puck in de armsteun steken.

En het gebrek aan wireless charging in deze ligt niet aan het feit dat ik het niet genomen had als optie ....

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Challazer zei:

Gebruik ook nooit de wireless charging, gsm wordt veel te warm. Er zit daar een kabeltje ingeplugd, ligt permanent bloot. 

Bij mij ook. Ik had eerst een lederen cover rond de gsm en dan viel de warmte nog wel mee. Nu heb ik een rubberen cover rond de gsm en wordt het veel warmer.

Plus het opladen duurt ook langer wireless dan via een kabel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sinds woensdag in het bezit van deze nieuwe 320e.

IMG_9036.thumb.jpeg.a1e094489947cf5896afd0860cf362e6.jpeg

Zeer tevreden mee ware het niet dat ik sinds gisteren de volgende “fout”melding krijg: 

IMG_9096.thumb.jpeg.e7e3f98928a4eb78ca05d73f256cffef.jpeg 

 

De achteruitrijcamera weigert dus dienst te doen. Iemand enig idee wat het issue kan zijn en hoe op te lossen? 
 

Had al eens kort gebeld naar de garage maar daar zeiden ze meteen van een afspraak in te plannen. 
 

Heb nu niet echt veel zin om al meteen terug naar Sint-Niklaas te bollen hiervoor dus misschien dat hier iemand weet wat het issue kan zijn/hetzelfde al heeft voorgehad…?

 

  • Vind ik leuk 4
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 26/4/2023 om 07:09, msxx zei:

Heb nu een kabeltje gewoon onder het vakje vooraan (USB) insteken, maar dat is eerder rommelig. En je moet er elke keer aan denken om het in te steken.

Misschien wen ik eraan, of ik laat het retrofitten. Het aftermarket idee laat ik sowieso achterwege, toch niet zo'n fan van.

Ik had de wireless lader in de testwagen, deze heeft me overtuigd het NIET te nemen, wordt inderdaad heel erg warm en gaat zeer traag.

Standaardpositie: (en BMW heeft dat knap gezien om daar een spleetje tussen te laten, bij Volvo steeds een probleem)

110709743_2023-05-0117_09_02.thumb.jpg.d0fc4052aa5e4a16583c3ef163dcd092.jpg

 

Telefoon zit ofwel in armsteun ofwel in bakje vooraan als hij oplaadt, aangezien alles toch verbonden is met Android Auto enz hoef je toch nooit meer aan de telefoon te zijn.

1889964656_2023-05-0117_09_14.thumb.jpg.81b2f85636a197eb90f362e0ec384817.jpg

  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar allez, 

had op de vorige wirelesss charging en nu ook, ik kan dat niet meer missen denk ik…gewoon de gsm erin smijten en aan niets meer denken. Ook de ix1 die door de Ega besteld werd zal dit hebben… nooit een probleem gehad met extreme warmte van de gsm.

ben nooit fan geweest van zichtbare kabeltjes trouwens.

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 8/12/2022 om 12:02, ex-Mooseman zei:

schoonpa zijn auto is een E36 318ti in een licht violet-kleur, wit-lederen interieur.  Er staan nog geen 50.000 km op de teller, de originele banden liggen er nog op.

 

 

 

maar 't is ne automatique...

Een boiteswapke is al snel gebeurd

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 uren geleden, saabi zei:

Maar allez, 

had op de vorige wirelesss charging en nu ook, ik kan dat niet meer missen denk ik…gewoon de gsm erin smijten en aan niets meer denken. Ook de ix1 die door de Ega besteld werd zal dit hebben… nooit een probleem gehad met extreme warmte van de gsm.

ben nooit fan geweest van zichtbare kabeltjes trouwens.

Idem, en de telefoon wordt ook warm door te laden met een kabeltje.

Maar kan zeggen dat ik het niet meer kan missen, heb het momenteel niet dus ben het al aan het missen 😄 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die dingen laden toch niet snel genoeg? Als je media zit te streamen + Waze en dan draadloos Apple Car Play trekt een standaard wireless charger dat niet volgens mij.

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden, ir_fuel zei:

Die dingen laden toch niet snel genoeg? Als je media zit te streamen + Waze en dan draadloos Apple Car Play trekt een standaard wireless charger dat niet volgens mij.

Als het scherm heel de tijd aan moest staan (vanwege Waze) dan kon hij het net bijhouden en een beetje bijladen, oftewel je kwam niet leger toe dan dat je vertrok.

Met draadloos Car Play zou je minder moeten verbruiken dan met het scherm aan? Maar dat is een veronderstelling.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 9/4/2023 om 13:57, msxx zei:

Voor de F30 3-reeks is er een merk die een deel van de middenconsole vervangt en een draadloze oplader ingebouwd heeft zitten. In mijn F21 was dat niet mogelijk. Zoals eerder vermeld is magsafe ook sneller dan andere draadloze opladers, dus heb ik een magsafe lader ingebouwd. Deze zit ingeplugd in een Mophie 12V adapter (onder handschoenvak passagier) die tot 40W kan leveren, meer dan genoeg dus voor magsafe. De plug zelf heb ik gewoon met goeie dubbelzijdige tape vast geplakt. Het rubber matje waar hij op plakt en de kabel door zit is simpel te vervangen, dus geen permanente "schade".

IMG_4898.jpeg

  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid