Ga naar inhoud

BMW Lovers


Pieter

Aanbevolen berichten

Op 17/1/2023 om 12:22, OlivierV zei:

Even mijn dilemma omtrent eventuele opvolger hier voorleggen. Graag jullie bedenkingen/opmerkingen. 

Momenteel een F31 330d lichte vracht die bijna afgeschreven is. Al bij al een fijne auto maar af en toe heimwee naar mijn vorige E90 318d die toch wat vinniger reed en leuker stuurde (hydrolische stuurbekrachtiging). 

Nu twijfel ik om terug te gaan naar een E91 335 met N55 motor (100 000km) (lichte vracht misschien niet meer mogelijk gezien binnenkort eerste kleintje op komst, hoewel mijn vriendin ook een wagen heeft). 

Vele mensen vinden de stap 'terug' naar het vorige model wat bizar maar toch speelt het in mijn gedachten. 

Andere optie zou een 330e zijn maar vind ik niet echt een stap vooruit op mijn 30d (denk ik)?
Aankoop als bedrijfswagen (zelfstandige)

Zo gek vind ik dat niet, in Nederland worden zo wel vaker dikke youngtimers gekocht op de zaak. In België bestaat dat gunsttarief jammer genoeg niet, maar als dat er wel was geweest, dan zou er wel weer meer liefde zijn voor oudere modellen. Ik zou zelfs verder terugkeren en een dikke e39 zoeken. Nieuwe gps laten inbouwen volgens hedendaagse standaard en je hebt een heerlijke daily.

Ik heb nooit met een F31 gereden, maar naar wat ik hoor uit verschillende tests, rijdt de G21 terug meer zoals de 3-reeks van "vroeger". 330e Zou ik dan weer links laten liggen als je een scherp sturende 3 zoekt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 uren geleden, Challazer zei:

Dat mag altijd vroeger he, 't is niet dat dat verboden is. 

Nee, maar je wordt er wel zwaar op belast, zeker als je in t laatste jaar verkoopt..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 20/1/2023 om 18:03, OlivierV zei:

Nee, maar je wordt er wel zwaar op belast, zeker als je in t laatste jaar verkoopt..

Op welke manier? 

Hoe hoger de verkoopprijs, hoe meer je er op belast wordt op het verschil tgo boekhoudkundige waarde. Maar is in feite enkel een rechtzetting van het boekhoudkundig verlies dat je eerder hebt gecreëerd door de afschrijving. 
Waarom zou er een verschil zijn tussen het verkopen in het laatste jaar van je afschrijving tgo het jaar erop? 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

39 minuten geleden, Mazdastruction zei:

Op welke manier? 

Hoe hoger de verkoopprijs, hoe meer je er op belast wordt op het verschil tgo boekhoudkundige waarde. Maar is in feite enkel een rechtzetting van het boekhoudkundig verlies dat je eerder hebt gecreëerd door de afschrijving. 
Waarom zou er een verschil zijn tussen het verkopen in het laatste jaar van je afschrijving tgo het jaar erop? 

Als ik zou verkopen tijdens de afschrijvingsperiode, wordt de meerwaarde belast als extra belastbaar inkomen. 

Als ik zou verkopen na de afschrijvingsperiode, wordt de meerwaarde belast aan 16% dacht ik.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan je de verkoopsfactuur niet lager zetten dan wat je de auto verkoopt. 

Degene die zo een auto koopt, koopt dat meestal toch niet meer om op het bedrijf te zetten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, The Swede zei:

Kan je de verkoopsfactuur niet lager zetten dan wat je de auto verkoopt. 

Degene die zo een auto koopt, koopt dat meestal toch niet meer om op het bedrijf te zetten.

Ja toch wel hoor, is een lichte vracht. Vorig jaar al eens te koop gezet en potentiële kopers waren allemaal zelfstandigen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja, dan valt er weinig aan te doen. Je kan het ook positief bekijken dat je jaren belastingvrij reed plus, op de afschrijving die je teveel deed (vgl met de huidige verkoopprijs) heb je vast meer dan 16% belastingen uitgespaard. Dus je wint nog steeds.

Link naar reactie
Delen op andere sites

29 minuten geleden, OlivierV zei:

Als ik zou verkopen tijdens de afschrijvingsperiode, wordt de meerwaarde belast als extra belastbaar inkomen. 

Als ik zou verkopen na de afschrijvingsperiode, wordt de meerwaarde belast aan 16% dacht ik.

Aha, bij eenmanszaak idd aan 16.5%. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daarnet staan op kwijlen 🤤. Als je die G80 dan ziet staan op de achtergrond is dat toch ook maar een foorbak vergeleken met de sobere lijnen van de e46. Ik kan mij niet inbeelden dat ik binnen 20 jaar met evenveel bewondering ga staan gluren als ik zo’n g80 zie staan

 

18E69219-D351-4439-BFFC-4DA90E34853B.jpeg

549F2DED-6847-45A5-928C-88F65BA0D769.jpeg

  • Vind ik leuk 8
Link naar reactie
Delen op andere sites

Begint ondertussen toch ook wel te verouderen imo. Wel mooi ouder geworden, dat wel, maar je ziet wel dat het een oude kist is.

Dat gevoel heb ik veel minder met de E92 M3. Ook zo mooi zuiver gelijnd, maar daar heb ik wel nog het gevoel bij dat die gisteren pas uit de showroom kwam. En die kar is ondertussen ook al 16 jaar op de markt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien is het omdat dit dan de M3 was voor mijn generatie (30+) dat ik die d’office (al dan niet terecht) op een piëdestal zet. Wellicht vinden de jongere gasten die Gxx dan weer veel cooler. Mss moet ik gwn erkennen dat ik stillaan ouder wordt en dat ik ook meer en meer blijf steken in die vertelling van vroeger was alles beter 😀

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, -Fred- zei:

Daarnet staan op kwijlen 🤤. Als je die G80 dan ziet staan op de achtergrond is dat toch ook maar een foorbak vergeleken met de sobere lijnen van de e46. Ik kan mij niet inbeelden dat ik binnen 20 jaar met evenveel bewondering ga staan gluren als ik zo’n g80 zie staan

 

18E69219-D351-4439-BFFC-4DA90E34853B.jpeg

549F2DED-6847-45A5-928C-88F65BA0D769.jpeg

Woeaah ❤️

Nog chrome niertjes er terug in en klaar. Wat een stance. ❤️

Nog meer foto's van de cabrio? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uren geleden, gTa zei:

Woeaah ❤️

Nog chrome niertjes er terug in en klaar. Wat een stance. ❤️

Nog meer foto's van de cabrio? 

Zou ik ook doen. Carbonscwarz met cognac interieur 🤤en Csl velgen. Nog de csl kofferklep erbij en die is af.

Die cabbie is impala blau denk ik? Geen foto’s meer van genomen. Wil wel nog eens langsrijden, is een garage vlakbij.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Klopt het dat levering als Belg in de Welt niet mogelijk is ? 

Volgens mijn dealer is t niet mogelijk omwille van het feit dat een wagen die niet op BE grondgebied is niet kan ingeschreven worden op gewone/ transitplaten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Los van het feit dat medewerking van uw dealer in deze een vereiste lijkt en het dus zonder hen vermoedelijk sowieso niet lukt (?), moet dat volgens mij perfect mogelijk zijn met Oostenrijkse transitplaten bijvoorbeeld.

Een X5 wordt weliswaar nog steeds in US gebouwd, vermoed ik? Dan zouden ze die dus ook specifiek naar München moeten shippen ipv naar hier he…

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid