Ga naar inhoud

AUDI lovers


kefkie

Aanbevolen berichten

Populier met aluminium tussenstukken. Ik heb dat. Ziet er mooi uit en voelt ook goed aan. Ik wrijf er altijd eens over tijdens het rijden  [emoji3]
Heb je de lichte of de zwarte variant?


Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5000 met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

39 minuten geleden, Luv4DLM zei:

Heb je de lichte of de zwarte variant?


Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5000 met Tapatalk
 

zwarte, volledig identiek aan dit.

Q7467214_1544177896.RESIZED_1920_1280_0.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

:WTF die nieuwe typeaanduidingen van audi. Reed vanmorgen achter een audi a3 met een half slaapoog ziet ge dan 30TDi euh, ne 3l tdi in een a3?

Hang er dan niks op he 🤣

Link naar reactie
Delen op andere sites

40 minuten geleden, Joske zei:

:WTF die nieuwe typeaanduidingen van audi. Reed vanmorgen achter een audi a3 met een half slaapoog ziet ge dan 30TDi euh, ne 3l tdi in een a3?

Hang er dan niks op he 🤣

dat is het hem net. vroeger deed je de lage types er af, omdat niemand dat moest weten en liet je de hoge hangen omdat je er fier op was. nu rij je tegenwoordig met een A6 met 50TDI 😎

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

 Update voor de a8, a7, a6 en q5, ze komen ook als hybride. Gaan volgens mij toppers worden.

 

 

De gebundelde kracht van TFSI en elektro 

Alle plug-in hybridemodellen gebruiken een TFSI: een drukgevoede benzinemotor met directe injectie. Deze werkt samen met een geïntegreerde elektromotor. De modellen krijgen consequent het etiket ‘TFSIe’ mee. De benaming ‘e-tron’ is vanaf nu gereserveerd voor 100% elektrische auto’s.

De A8 L 60 TFSIe quattro is een limousine met verlengde wielbasis. Hij combineert een 3-liter benzinemotor met een synchrone elektromotor, die in de Tiptronic achttraps-automaat geïntegreerd is. Het koppel wordt overgebracht op de permanente quattro-vierwielaandrijving. 

De Audi Q5, A6 en A7 TFSIe gebruiken een zeventraps-S tronic, die de kracht overzet op een quattro-aandrijving met ultra-technologie. De versnellingsbak met dubbele koppeling integreert de elektromotor voor een rimpelloze rijervaring.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Definieer ‘topper’. Want tegenwoordig verwart men “smartphone op wielen” met “auto”. 😕

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 uren geleden, The Swede zei:

Definieer ‘topper’. Want tegenwoordig verwart men “smartphone op wielen” met “auto”. 😕

Een a7 hybride is voor mij een topper. Knappe koets, en door zijn hybride aandrijving fiscaal veel interessanter. En als hij met de 3lbenzine komt zal het zeker geen straf zijn.  

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Is er iemand die weet waarom de 1.4TFSI 150pk uitgelepeld werd naar een 1.5?

Ze hebben evenveel pk en koppel. De 1.4 stoot maar 107g CO2 uit tov 114g voor de 1.5.
De 1.4 verbruikt volgens spritmonitor gemiddeld 6.9l/100km en de 1.5 6.85l/100km.

Dus zelfde vermogen, zelfde verbruik, zelfde prestaties... enkel 7g CO2 meer :)

 

https://www.autoweek.nl/auto/78067/audi-a3-sportback-14-tfsi-cod-150pk-ambiente/

https://www.autoweek.nl/auto/91703/audi-a3-sportback-15-tfsi-cod-150pk/

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb mij precies dezelfde vraag gesteld! Ik merkte het op de configurator kort na de levering van onze A3 en dacht dat het een fout was 😄

Link naar reactie
Delen op andere sites

De 1.5 EVO is de opvolger van de 1.4 motor die het beter doet in de realiteit qua verbruik, dus niet enkel op papier. Deze heeft ook een OPF.

 

Het verschil in CO2-uitstoot is volgens mij puur omdat de 1.4 nog de NEDC uitstoot is en de 1.5 de NEDC 2.0 waarde.

  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

De 1.5 EVO is de opvolger van de 1.4 motor die het beter doet in de realiteit qua verbruik, dus niet enkel op papier. Deze heeft ook een OPF.
 
Het verschil in CO2-uitstoot is volgens mij puur omdat de 1.4 nog de NEDC uitstoot is en de 1.5 de NEDC 2.0 waarde.
Hebben de eerste geleverde 1.5tsi's ook al een OPF?

Ben wel tevreden van den onzen.

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5000 met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

@TomT

Ik heb bvb deze auto gezien die mij interesseert: https://www.audi-boerse.de/gebrauchtwagen/audi/a3/a3-sportback/bernsdorf-ot-hermsdorf/benzin/handschaltung/150ps-frontantrieb-silber-2_DEU791202889.htm#f|flyout/adm-service-audicode-flyout

Kan ik hiermee naar een Belgische dealer stappen voor meer info en eventueel de aankoop via hen doen? De auto naar hier laten komen, import ect...?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 24/4/2019 om 22:37, Jochen zei:

@TomT

Ik heb bvb deze auto gezien die mij interesseert: https://www.audi-boerse.de/gebrauchtwagen/audi/a3/a3-sportback/bernsdorf-ot-hermsdorf/benzin/handschaltung/150ps-frontantrieb-silber-2_DEU791202889.htm#f|flyout/adm-service-audicode-flyout

Kan ik hiermee naar een Belgische dealer stappen voor meer info en eventueel de aankoop via hen doen? De auto naar hier laten komen, import ect...?

Tspel ezzol verkoch, vint!

Link naar reactie
Delen op andere sites

De nieuwe S6 krijgt in europa de 3.0V6 diesel samen met hybride technologie ipv de benzinemotor van de rs4. 

Goed voor 349pk en 700nm.

 

  • Verdrietig 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

On 4/14/2019 at 9:36 AM, Jules_W said:

S6 en S7 in Europa enkel nog als diesel te krijgen


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

Waar gaat de wereld naartoe. :fp:

 

On 4/14/2019 at 10:23 AM, tuscani said:

Een a7 hybride is voor mij een topper. Knappe koets, en door zijn hybride aandrijving fiscaal veel interessanter. En als hij met de 3lbenzine komt zal het zeker geen straf zijn.  

"fiscaal interessant" is tegenwoordig een criterium om een "topper" te zijn als wagen? 🤔
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heeft er hier ooit iemand met de SQ7 gereden uiteindelijk? D'r rijdt er hier op het werk ene rond en ding maakt echt wel een indrukwekkend geluid. Geen idee of het standaard is. Moet es uitvissen wie die gast is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, The Swede zei:

(...) SQ7 (...) ding maakt echt wel een indrukwekkend geluid

Fake sound, voortgebracht door speaker(s) in de uitlaat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 uren geleden, The Swede zei:

Heeft er hier ooit iemand met de SQ7 gereden uiteindelijk? D'r rijdt er hier op het werk ene rond en ding maakt echt wel een indrukwekkend geluid. Geen idee of het standaard is. Moet es uitvissen wie die gast is.

Schitterende motor. Het dingt sleurt en pas als je op de remmen staat merk je de snelheid. De ophanging met die elektromechanische Wankstabilisierung ( @gTa) is iets wat je gewoon moet worden.

De beste variant van deze v8 diesel ligt echter in de Panamera en die zijn waarschijnlijk zeldzamer dan de 991.2 GT3. @Alexanderrhoeveel v8 Panas rijden er in België rond? 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid