Jump to content
kefkie

AUDI lovers

Recommended Posts

Speedhunter    2,211
Speedhunter

IAA Frankfurt, 1991: the Audi quattro spyder.

SHhKbsc.png

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Speedhunter    2,211
Speedhunter

Rood 😍

w8tlxjj.png

Share this post


Link to post
Share on other sites
Soul    2,547
Soul

Nieuw Audi A6 Avant TFSIe (Hybride)

EC73AD32-76C0-4032-9A34-D3C111984120.jpe

Hij is elektrisch en met een brandstof motor samen gevoegd, deze plug in hybride van de Audi A6 Avant genaamd TFSIe. De ideale gezin en werk station.

Met zijn 2.0 TFSI en electro pakket heeft ie een max vermogen van 367 pk.
In combinatie met quattro een super mooie combinatie.

1920x1080-A1912801_large.jpg?resize=1536

 

https://www.audiblog.nl/2020/04/nieuw-audi-a6-avant-tfsie-hybride/

Share this post


Link to post
Share on other sites
Speedhunter    2,211
Speedhunter

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Soul    2,547
Soul

Share this post


Link to post
Share on other sites
Soul    2,547
Soul

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Soul    2,547
Soul

Share this post


Link to post
Share on other sites
saabi    1,317
saabi

In een ver verleden deze combo gespot

CC933ABF-840A-4EBE-92E4-2C77EA3EF526.jpeg

0B881452-DE8D-463E-B214-D41926E6BF15.jpeg

B72677C2-9F45-4CAD-98E6-3B293BD159BD.jpeg

779EA780-7F32-4DBF-8E6B-2EBB97684083.jpeg

  • Like 4

Share this post


Link to post
Share on other sites
gTa    16,651
gTa

Wat een knoert van een concept, zeg. ❤️

Toen Audi nog understated sérieux/klasse had. ❤️

Share this post


Link to post
Share on other sites
Soul    2,547
Soul

De afwerking van de koffer...

Die dan nog uittrekbaar is...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Soul    2,547
Soul

BJp142008-audi-r8-v12-tdi-concept.jpg

https://www.quattrodaily.com/audi-r8-v12-tdi-concept/

Why wasn’t the R8 V12 TDI built?

Audi axed the project, citing high production costs for what would have turned out to be a niche model. It was probably a wise decision in the end since not many people would’ve wanted a diesel over the naturally aspirated V10 FSI. Given the higher complexity of the massive V12 TDI with its pair of turbos, chances are the diesel version would’ve been even more expensive than the gasoline model, making it an even tougher sell.

4Oj7Y2008-audi-r8-v12-tdi-concept.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Similar Content

    • Fred
      By Fred
      "Na een carrière van acht jaar stuurt Audi zijn A3 Sportback op welverdiend pensioen. Zijn opvolger maakt uiteraard gretig gebruik van de technologie en motoren die de Volkswagen Golf, Seat Leon en Skoda Octavia introduceerden.
      Want uiteraard is deze Audi opnieuw technisch verwant met zijn Duitse, Spaanse en Tsjechische stalgenoten. Het MQB-platform is dus identiek. De nieuwe A3 Sportback is met 4,34 meter nipt groter dan zijn voorganger. Dat verschil zit vooral in het koetswerk, want de wielbasis blijft met 2,64 meter ongewijzigd. Ook de kofferruimte verandert met 380 liter niet.
      Visueel krijgt de nieuwe Audi A3 Sportback wel het drukkere en scherpere lijnenspel mee van de rest van het gamma uit Ingolstadt, met agressief getekende bumpers, led-koplampen, enzovoort. Binnenin zet het drukke lijnenspel zich voort, en herkennen we onder meer het lichtjes naar de bestuurder gekantelde dashboard uit de Q3 en Q3 Sportback.
      Onder de motorkap begint de nieuwe A3 Sportback al met al bescheiden aan zijn carrière: debuteren doet deze Audi met een 1.5 TFSI van 150 pk aan benzinekant (35 TFSI), en een 2.0 TDI met 116 en 150 pk (30 TDI en 35 TDI) aan dieselzijde. Schakelen doe je met een manuele zesbak of met een S Tronic met dubbele koppeling en zeven verzetten, die net als in bijvoorbeeld de Golf een veel kleinere keuzehendel krijgt. Later volgt er nog een 1.0 TFSI-driecilinder met 110 pk (30 TFSI) en onder meer een milde hybride 1.5 TFSI. Een plug-inhybride met twee vermogensversies en een versie op CNG staan eveneens op het programma."
      Bron: Autofans.be
       






    • Guest wooter
      By Guest wooter
      https://electrek.co/2018/11/26/audi-e-tron-gt-images-porsche-taycan-launch/
      Wereldpremière op woensdag op de LA Auto Show.

      0



       
    • vince522
      By vince522
      Een lager verbruik en betere prestaties lopen langs een betere windgeleiding en een lager gewicht. Daarom pronkt de nieuwe Audi A4 met een luchtweerstandscoëfficiënt van 0,23 (Avant: 0,26) en met een gewicht dat tot 120 kilogram lager ligt dan zijn voorganger, terwijl hij toch groeide (4,73 meter lang, 1,84 meter breed en 1,43 meter hoog).
       
      De A4 leunt op het zogeheten MLBevo-platform, een evolutie van de basis waarop de vorige generatie leunde. De ophanging en de stuurinrichting werden flink onder handen genomen, met naast die eerder vermelde gewichtsbesparing ook een beter compromis tussen sport en comfort als resultaat.
      Het koetswerk oogt opnieuw strak, maar blijft voorspelbaar. Enkel de vorm van de koplampen suggereert wat esthetische progressie. Bovenop de gekende S-Line introduceert Audi ook een zogeheten Design-uitrustingslijn die visueel zal verschillen van de andere modelversies.
       
      De nieuwe Audi A4 komt meteen als duo, want Ingolstadt presenteert de sedan samen met de Avant. Die breakversie heeft een bagagevolume dat schommelt van minimum 505 tot maximum 1.510 liter. Een elektrische hoedenplank en een automatisch openende/sluitende kofferklep komen als standaard.
       
      Net zoals bij de vorige generatie zal de Audi A4 als basis dienen voor sportievere koetswerkvariaties die de A5-badge zullen dragen.
       
      Bij de lancering deze herfst zal de Audi A4 verkrijgbaar zijn met drie TFSI-benzinemotoren: de 1.4 TFSI (140 pk, 114 g/km), de 2.0 TFSI Ultra (190 pk, 109 g/km) en de 2.0 TFSI (252 pk, 129 g/km), en met vier TDI-dieselmotoren: 2.0 TDI 150 (150 pk, Ultra: 95 g/km), 2.0 TDI 190 (190 pk, 107 g/km), 3.0 TDI 218 (218 pk, 110 g/km) en 3.0 TDI 272 (272 pk, 129 g/km).
      Later volgt er nog een 2.0 TDI-instapdiesel met 122 pk.
       
      Uiteraard hangt het normverbruik en de daaraan gekoppelde C02-uitstoot sterk af van het koetswerktype, de aandrijving (de krachtigere motorisaties komen desgewenst met de Quattro-vierwielaandrijving) en de versnellingsbak (afhankelijk van de motorisatie voorziet Audi een manuele zesbak, een gerobotiseerde zevenbak en een automatische achtbak).
       
      Om het brandstofverbruik ook in de praktijk zo laag mogelijk te houden, voorziet Audi de zogenaamde Predictive Efficiency-assistent die de bestuurder met raad en daad bijstaat om de dorst naar diesel of de honger naar benzine te stillen. De automatische transmissies krijgen nu ook een coasting-zeilfunctie.
       
      Bron: Autowereld
       
      Meer foto's: Autoblog
    • binnenmuisarchitekt
      By binnenmuisarchitekt
      http://prez.ly/YGjb

    • The Swede
      By The Swede
      Er spraken er hier over de nieuwe M3 en over het feit dat de huidige eigenaars misschien wat langer hun huidig model zouden houden.
      Daarop ging ik uit curieusiteit efkes kijken naar de waarde van de M3's tegenwoordig, en dan vooral de twee laatste modellen.
      Dit bracht me op het idee van deze poll:
      - Stel, je bent familievader en je droomt van een sportieve wagen waar ook het gezin (plus rommel) mee kan. Je voorkeur gaat naar een M3 of RS4. Je budget zit rond de 20-25k. 
      Ik keek zelf naar wagens vanaf 2008-2009. Een mooie RS4 komt rond de 20k. Een M3 berline is makkelijk een 5000 duurder.
      Ik geef bij deze de twee onderstaande voorbeelden.
      http://www.virtando.de/ad3708683-Audi-RS4-Avant-42FSI-Quattro1HandBOSENaviXenon-2008
      https://www.bytbil.com/skane-lan/personbil-m3-sedan-420hk-7783-13733872
      Wat kies je wanneer je ook het budget in aanmerking neemt ? (ik zoek dus geen louter theoretisch antwoord over de persoonlijke voorkeur, maar voeg er de afweging van budget bij)
      De RS4 aan 20k of de M3 aan 25k ? 
       
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Terms & Conditions