Ga naar inhoud

AUDI lovers


kefkie

Aanbevolen berichten

6 uur geleden zei gTa:

Inderdaad. :unsure:

https://www.autocar.co.uk/opinion/anything-goes/comment-trying-decipher-audis-new-numbering-system

Ik volg die reactie/opinie. Geen slecht idee om afstand te doen van de motoraanduiding en iets te nemen dat doorheen het ganse gamma uniform is en vergelijken makkelijker maakt, maar de nummers die men kiest zijn wel erg vreemd en hebben geen obvious link met de powerband die ze vertegenwoordigen.

Er zit een formule achter, die schrijf ik wel eens op een onderlegger op café.

Link naar reactie
Delen op andere sites

32 minuten geleden zei Bouncing Bullet:

Er zit een formule achter, die schrijf ik wel eens op een onderlegger op café.

Of hier op het forum. :D 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mjah, maar ze lieten de details nu toch ook al weg? Bij de A3 en de A4 b.v. komt/kwam de cilinderinhoud er al niet meer bij. Hoogstens TDI of TSI, dacht ik, en dat was het. Als je dacht je investering in zes bangers in een A6 te showen, kwam je van een kale reis thuis: TDI op de kont, net zoals de vierpitters. En ook dezelfde uitlaten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vooral de gaten tussen de verschillende klasses vind ik gek.

Citaat

- 30 for models with between 81 and 96kW (107 and 127bhp)

- 35 for models with between 110 and 120kW (145 and 159bhp)

- 40 for models with between 125 and 150kW (165 and 198bhp)

- 45 for models with between 169 and 185kW (223 and 244bhp)

- 50 for models with between 210 and 230kW (278 and 304bhp)

- 60 for models with between 320 and 340kW (423 and 449bhp)

- 70 for models with more than 400kW (529bhp)

Stel je hebt 250kW....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je moet Audi niet bekijken vanuit een liefhebbersperspectief. Voor de meeste mensen is dit eenvoudiger. 

Bij de rest komen de motor aanduidingen toch ook nog maar half half overeen met cilinderinhoud. Met de lange termijn in gedachte: is het dan niet beter dat systeem volledig te verlaten? Er gaan enkel maar meer hybrides komen, met het oude systeem kun je niet verwijzen naar twee motoren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Echt belachelijk in mijn ogen die nieuwe aanduidingen, bij BMW waren er op dat vlak ook al rariteiten maar dat viel toch nog mee in mijn ogen want er was altijd wel een redelijke uitleg achter. Dit slaat echter gewoon nergens op.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist zei Ambi:

Echt belachelijk in mijn ogen die nieuwe aanduidingen, bij BMW waren er op dat vlak ook al rariteiten maar dat viel toch nog mee in mijn ogen want er was altijd wel een redelijke uitleg achter. Dit slaat echter gewoon nergens op.

bwa 30i, 35i , 40i. Vroeger was dat nog duidelijk, maar niet heb ik ook geen idee wat er achter zit hoor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uur geleden zei Carlito:

Vooral de gaten tussen de verschillende klasses vind ik gek.

Stel je hebt 250kW....

Da's dan die 55 waar in het artikel ook over werd gesproken.

Maar 't is iig een gekke bedoening, heel dat gedoe, ja.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Alhoewel, eigenlijk is dat niet zó gek.

I mean:

S 350 d = 3-liter
S 400 d = 3-liter
S 450 = 3-liter
S 500 = 3-liter + electro
S 560 = 4-liter
S 63 = 4-liter
S 65 = 6-liter

't Is nu ook niet dat daar nog een betere logica achter zit dan achter Audi's systeem.
Bij Mercedes bouwt het gewoon voort op het verleden, 't voelt vertrouwder maar logisch gezien even onnozel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 uur geleden zei Geezer:

Je moet Audi niet bekijken vanuit een liefhebbersperspectief. Voor de meeste mensen is dit eenvoudiger. 

Bij de rest komen de motor aanduidingen toch ook nog maar half half overeen met cilinderinhoud. Met de lange termijn in gedachte: is het dan niet beter dat systeem volledig te verlaten? Er gaan enkel maar meer hybrides komen, met het oude systeem kun je niet verwijzen naar twee motoren.

Eigenlijk klopt dit wel. Zie mijn vorige post: bij Benz is het niet logischer. Geen énkele type-aanduiding slaat correct op de cilinderinhoud of het vermogen. Net zo bij Audi, nu.

7 uur geleden zei Ambi:

Echt belachelijk in mijn ogen die nieuwe aanduidingen, bij BMW waren er op dat vlak ook al rariteiten maar dat viel toch nog mee in mijn ogen want er was altijd wel een redelijke uitleg achter. Dit slaat echter gewoon nergens op.

Een redelijke uitleg? Ik vind van niet. Sinds 530i en 528i en 523i en 520i allemaal viercilinders zijn: er zit absoluut geen lijn meer in de type-aanduiding en de cilinderinhoud, bij BMW. Enkel nog bij de 20i, de 20d en de 30d is dat het geval,  denk ik. Al de rest (16i, 18i, 25i, 28i, 30i, 30e, 35i, 40i, 40e, 50i, 60i, 16d, 18d, 25d, 35d, 40d, 50d) heeft niks meer te maken met cilinderinhoud.

't Is nieuw, bij Audi, en de schaal is erg vreemd ja ... maar 't is nu niet dat het bij de rest zo veel beter is, alleen zijn we 't daar al gewoon, that's all.

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 uur geleden zei gTa:

Da's dan die 55 waar in het artikel ook over werd gesproken.

Maar 't is iig een gekke bedoening, heel dat gedoe, ja.

 

20 uur geleden zei Carlito:

Oke, valabel punt. En dan wil ik er eentje in het fiscaal gunstige 100kW

 

32,5?

Ik zou het gewoon logische vinden bij wijze van spreken 0-100kW => 20 101-200=>30 etc. (of andere verdeling), maar niet met gaten tussen verschillende vermogensklassen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 maanden later...

Ik dacht efkens dat het de snelle-interventiewagen was van een nooddokter die spijbelde in de lessen spelling!

  • Vind ik leuk 1
  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

On 8/26/2017 at 12:16 PM, Geezer said:

Je moet Audi niet bekijken vanuit een liefhebbersperspectief. Voor de meeste mensen is dit eenvoudiger. 

Bij de rest komen de motor aanduidingen toch ook nog maar half half overeen met cilinderinhoud. Met de lange termijn in gedachte: is het dan niet beter dat systeem volledig te verlaten? Er gaan enkel maar meer hybrides komen, met het oude systeem kun je niet verwijzen naar twee motoren.

des te lager het nummer des te harder je een loser bent zonder centen 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 26 augustus 2017 om 19:09, gTa zei:

Alhoewel, eigenlijk is dat niet zó gek.

I mean:

S 350 d = 3-liter
S 400 d = 3-liter
S 450 = 3-liter
S 500 = 3-liter + electro
S 560 = 4-liter
S 63 = 4-liter
S 65 = 6-liter

't Is nu ook niet dat daar nog een betere logica achter zit dan achter Audi's systeem.
Bij Mercedes bouwt het gewoon voort op het verleden, 't voelt vertrouwder maar logisch gezien even onnozel.

Diesels zijn 2.9 en 450/500 hebben allebei ISG maar de 500 ook elektrische turbo :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid