Ga naar inhoud

Nieuwe kilometervreter


Rabbit

Aanbevolen berichten

Zou je dezelfde uitgaven doen mocht je als, ik zeg maar wat, bakker, begonnen zijn?

Omdat je nu 'veel op de baan bent' (maar uiteindelijk niet meer dan iemand anders die naar z'n werk rijdt) is dergelijke uitgave te verantwoorden?

Ik wil maar zeggen, net zoals voor die bakker is een auto voor jouw business even min een investering.

 

 

Als je hetzelfde werk als Rabbit doet in loondienst krijg je een firmawagen om diezelfde kilometers mee te bollen, dus je kan wel zeggen dat een recente auto tot het "materiaal" behoort dat je nodig hebt om je job uit te oefenen, net zoals een GSM, internet en een laptop.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Al eens naar de jaguar xe gekeken?

 

Als het voor de schone schijn is kom ik liever aan met een BMW bij een klant dan "met een Jag". Denk dat dat imago nog een trapje hoger staat (los van of het al dan niet zo is, we weten allemaal hoe het met die restwaardes zit).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klopt, maar dan snap ik met de beste wil niet dat jij je keuze zou laten afhangen van met wat de "bazen" rijden.

Stel dat jij meer verdient dan hun, ga je dan ook zeggen: dju, volgende maand toch wat intomen, want het feit dat een 29 jarige meer verdient dan hun gaan ze mogelijks niet waarderen. 

 

Er is een verschil tussen meer hebben en in hun gezicht gaan showen dat je meer hebt. Dat laatste wekt jaloezie en frustraties op.

Het beste wat je met je "meer geld" kan doen is ergens in het zuiden een vakantiewoning kopen (of als je echt veel geld op overschot hebt, een boot). Dat ziet niemand in je omgeving, of van je klanten.

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik las net je reply dat je het er niet voor hebt maar kun je met zo'n auto wel bij je klanten komen @@Rabbit Dat is toch ook een dik uitgeruste auto dat een bepaald iets uitstraalt?

 

 

 

Dat AM front blijft zo triest.

 

Is eigenlijk een van de weinige wagens, die ik nog niet bekeken heb. Vooral omwille van het feit dat de reviews telkens niet echte lovend zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Probleem is dat je het isolatieniveau van een auto klasse BMW 5/Mercedes E/Audi A6 wilt nieuw, maar je het nieuw budget hebt van de klasse daaronder.

 

Dat gaat gewoon nooit lukken. Net het hele topic doorgelezen en eigenlijk is je hoofdbekommernis windgeruis. Dan moet je gewoon "dikke" bakken kopen. Hoe hoger in het gamma, hoe beter hier aan gewerkt is meestal. Met de standaard sedan ga je er niet komen vrees ik.

 

Klopt inderdaad. 

 

Oorspronkelijk ging ik gewoon op zoek naar een beter alternatief dan mijn BMW 3 van het werk, toch op vlak van stilte en windgeruis.

Op zich vind je dat vrij snel, maar het probleem is er nog steeds. Iets wat ik in mijn huidige wagen E46 316i een pak minder gewaar ben. Ik heb dan plots geen zin meer om 40k uit te geven en compromissen te moeten sluiten, als ik dat echt uit eigen zak moet betalen.

 

Dusja, ik ben eigenlijk hogere eisen beginnen stellen, met hetzelfde budget. Tweedehands it will be.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als het voor de schone schijn is kom ik liever aan met een BMW bij een klant dan "met een Jag". Denk dat dat imago nog een trapje hoger staat (los van of het al dan niet zo is, we weten allemaal hoe het met die restwaardes zit).

 

Moest ik enkel naar budget mogen kijken met mijn eisen, moet ik eigenlijk een jaguar XF nemen. Je vindt die tweedehands echt zeer goedkoop in verhouding met de opties en de km-stand.

Maar inderdaad in mijn geval is dat niet zo'n goed idee. Ik zie het al gebeuren dat ze bij klanten op zoek gaan naar "van wie die jaguar is".  :)  Dat valt véél te hard op. 

 

Het feit dat iedereen lately premium rijdt, doet een BMW 5 dan plots anoniem worden ( of toch in een zekere mate)

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik denk dat je de kost van een boot onderschat dan moet je al heel veel eurokes hebben

das voor mensen met ne vlowinkel minsten :-))

 

"echt veel geld op overschot" dus ;)

 

Ne velowinkel? Die kunnen da ni betalen jong, die moeten met een oude bmw gaan brakken op circuit :D

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

@@Rabbit, al gedacht aan Renault Talisman Grandtour?

 

Op zich wel een knappe wagen, maar ik heb geen idee hoe het zit met motoren en prijs vs. uitrusting.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@@Rabbit, al gedacht aan Renault Talisman Grandtour?

 

Op zich wel een knappe wagen, maar ik heb geen idee hoe het zit met motoren en prijs vs. uitrusting.

Yes. Komende week een testweek met een espace.

Als dat meevalt gaak es luisteren nr de talisman ook ja.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zelf geen ervaring met de Talisman en ik ben enorm content van de Laguna! Maar Renault & windgeruis zijn dikke vrienden. Misschien dat t in de Talisman wel meevalt...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zoals gezegd rij ik dus momenteel een week met een Espace.

Ik had deze aangevraagd om eens iets anders te proberen, en ik vind dat een mooie auto, net als de Avantime indertijd.

 

Ik moet toegeven dat die kar me bijzonder goed bevalt. 

Hij is stil, zolang je niet sneller dan 130 rijdt, maar goed bepaalde premiumbakken zijn dat zelfs niet aan 120.

Vanaf 140 heb je wel wat windgeruis.

 

 

Die automaat schakelt bijzonder goed, alleen bij het vertrekken, misschien wat traag. Het is nog geen ZF, maar ik vind het al dicht komen.

 

De motor: een 1600'tje met 380 nM en 160pk. Niet snel, maar zeker ook niet traag. Ik vind dit vlot genoeg, eens on the move. Pas als je doortrapt richting 3500 + rpm merk je dat dit maar een 1600 is. Maar goed zo een auto vraagt dat ook niet.

 

Wegligging: Top. Die 4-control sturing is in het begin wat wennen, want het spel stuurt eigenlijk zeer scherp voor zo een boot.

Ik zou zelfs zeggen dat er enig rijplezier te beleven valt met deze boot. Tegen de verwachtingen in. Vooral ronde punten kun je eigenlijk nogal gestoord hard op en afrijden. Het voelt aan als een Cliootje op dat vlak.

 

Interieur: Dit vind ik het grootste pluspunt van de wagen. Wat een afwerking. De afwerking is zeer goed, materialen zijn op de meeste plaatsen ook van hoge kwaliteit. Enkel de onderkant van de middentunnel niet, en andere plaatsen die je toch amper ziet. En wat zijn die zetels met massagefunctie zalig  :lol:

 

 

Zijn er minpunten: Ja de achteruitrijcamera is zo goed als waardeloos als het regent, en de "I-drive" heeft toch enkele bugjes, die je bij BMW niet gaat vinden. Bijvoorbeeld: streamen van muziek en dan de auto afleggen. Na herstart begint hij weer op de radio te spelen.

 

 

Kortom: ik ga er nog een paar dagen mee rijden, en zien hoe hij me verder bevalt, maar momenteel vind ik hem echt top. Het is niet de zoveelste premiumbak, ik vind hem knap en dat telt uiteindelijk. En hij is vooral relaxerend op de autosnelweg, en dat was wat ik in de eerste plaats zocht.

 

  • Vind ik leuk 4
Link naar reactie
Delen op andere sites

Vreemd dat ze dat van de camera nog niet herbekeken hebben op een nieuw model. Bij mijn Scenic dezelfde opmerking... De camera hangt vlakbij de nummerplaat en is enkel bruikbaar als de auto net gewassen is. VW lost dat beter op door de camera in het uitklapbaar logo te integreren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vreemd dat ze dat van de camera nog niet herbekeken hebben op een nieuw model. Bij mijn Scenic dezelfde opmerking... De camera hangt vlakbij de nummerplaat en is enkel bruikbaar als de auto net gewassen is. VW lost dat beter op door de camera in het uitklapbaar logo te integreren.

Fransozen will be fransozen.

Ik zei het in de garage van " ze maken goeie autos, maar ze maken er toch soms echt n potje van he ?" Die verkoper kijkt me veaast aan...

Ik zeg " de talisman en de espace, op n paar maand van elkaar gekanceerd, dezelfde vitessebak en toch andere poken" bij den duits vind je zo een dingen amper terug: alles is daar hetzelfde " hij moest erom lachen.

En inderdaad, Tomski heeft zich er ook eentje gekocht. Nog enen die het licht gezien heeft :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

Respect voor iedereen zijn keuze hé maar 6 pagina's lang worden er hier auto's afgewezen voor deze redenen en opeens is een Espace je droomauto :D
 

Ik moet toegeven dat die kar me bijzonder goed bevalt. 
Hij is stil, zolang je niet sneller dan 130 rijdt, maar goed bepaalde premiumbakken zijn dat zelfs niet aan 120.
Vanaf 140 heb je wel wat windgeruis.


Dus ideaal om 128km/h mee te rijden? :)
 

Die automaat schakelt bijzonder goed, alleen bij het vertrekken, misschien wat traag. Het is nog geen ZF, maar ik vind het al dicht komen.


Schakelt ze nu bijzonder goed of scheelt er toch iets mee?
 

De motor: een 1600'tje met 380 nM en 160pk. Niet snel, maar zeker ook niet traag. Ik vind dit vlot genoeg, eens on the move. Pas als je doortrapt richting 3500 + rpm merk je dat dit maar een 1600 is. Maar goed zo een auto vraagt dat ook niet.


Dus opeens geen power of 2-liter meer nodig?
 

Kortom: ik ga er nog een paar dagen mee rijden, en zien hoe hij me verder bevalt, maar momenteel vind ik hem echt top. Het is niet de zoveelste premiumbak, ik vind hem knap en dat telt uiteindelijk. En hij is vooral relaxerend op de autosnelweg, en dat was wat ik in de eerste plaats zocht.


janvkn zal dat wel ergens kopiëren

Link naar reactie
Delen op andere sites

Respect voor iedereen zijn keuze hé maar 6 pagina's lang worden er hier auto's afgewezen voor deze redenen en opeens is een Espace je droomauto :D

 

Dus ideaal om 128km/h mee te rijden? :)

 

Schakelt ze nu bijzonder goed of scheelt er toch iets mee?

 

Dus opeens geen power of 2-liter meer nodig?

 

janvkn zal dat wel ergens kopiëren

 

Ik heb nergens gezegd dat mijn droomauto een Espace is, eerder een leuke verrassing in hoe goed die auto is. Ik blijf erbij: dit is de stilste wagen naast een F10, die ik getest heb.

Het feit dat hij ook nog eens goed kan dienen voor mijn nevenactiviteiten is heel leuk mee genomen.

Maar eer je gefundeerde conclusies trekt, zou je daar beter eens mee gaan rijden. Ik heb het gedaan en weet best wel beter.

 

Dat 90% van de wereld het een lelijke auto vindt, weet ik naderhand ook al. Maar ik vind hem knap, en het is eens iets anders dan de zoveelste 518d. 

Hang er een BMW logo op, en het begint te verkopen als een X6, om naast de prachtige CountryMan of Clubman van de madam te parkeren...

Maar goed ja, als het niet Duits is, is het per definitie brol hé, op Germanyminded.be.  ;)

 

Ik herhaal:

 

Vereisten: (je mag gerust terug gaan naar blz 1)

  1. Ruim CHECK
  2. Comfortabel DUBBELCHECK
  3. Zo stil mogelijk DUBBELCHECK
  4. Moet nog iets van looks hebben (voor mij wel)
  5. Aftrek binnen de perken ( liefst min. 80% ): CHECK
  6. Deftige GPS : CHECK

En ivm die 2 liter: Ik weet niet of ik ergens verkondigd heb dat ik per se een 2 liter wilde. Ik wilde een koppelrijke motor, en mijn excuses als ik daarbij het woord "2liter" in de mond zou genomen hebben Noem mij eens een 1600 die ook 380 nm koppel heeft?

 

Jankvn zal waarschijnlijk fijnzinnig opmerken dat ik geen 5 reeks kan betalen, en daarom uitkom bij een pauper Espace Initiale  :lol:

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ela, alsof jij een Espace zou kiezen ;)

Nee, die kans is eerder klein. Maar ik heb wel twee Laguna's gehad, dus een Talisman had niet zo vreemd geweest.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Had ik kunnen wisselen van leasemaatschappij, was ik er zeker voor gaan kijken. Enkel de 1.6 was bij mij het grote vraagteken

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, die kans is eerder klein. Maar ik heb wel twee Laguna's gehad, dus een Talisman had niet zo vreemd geweest.

 

Ik zou er ook niet om treuren..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Na een dikke 150k kms met de 1.6dci, kan ik niet anders dan bevestigen dat dit motortje flink zijn best doet. Geen sprintwonder, maar zeker en vast vlot genoeg in het dagelijkse verkeer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid