Ga naar inhoud

Nieuwe kilometervreter


Rabbit

Aanbevolen berichten

ik was best tevreden over de wegligging van mijn mondeo indertijd. en de fl is er zeker niet lelijker op geworden.

even groot als een A6, maar voor de prijs van een A4.

ford-mondeo-kombi-2015-01-700x388.jpg

2015-ford-mondeo-wagon-ford-mondeo-wagon

Link naar reactie
Delen op andere sites

Iets gans anders, maar een Tiguan?

Einde reeks en momenteel fikse kortingen. 

2.0 TDI 150pk met DSG, Xenon, Navi,... Quasi full voor +-32k€

 

 

Niet doen. Ziet er vanbuiten mooi uit, zeker in die config. Maar daar stopt het.

 

Ik heb daar eens mee gereden, een paar maand geleden. Verschrikkelijk oubollig binnenin, overbekrachtigd gevoelloos stuur, slechte zetels.

Ligt ver van een XC60, X3, Q3, ... (al heb ik nog niet met de laatste 2 gereden, wel al in gezeten).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Enkel interessant bij wagens met zeer hoog vaa en hoog aantal beroepskm.

Zoek als autoliefhebber maar eens iets met een lage VAA...

En onder kilometervreter versta ik veel kilometers

Link naar reactie
Delen op andere sites

Deze morgen de Mazda testgereden. 

Toegegeven, ik keek er niet echt naar uit. Mij overslapen na een nachtje uit, met een houten kop daar aanbeland  :lol:

 

Ik heb een anderhalf uur kunnen rijden met een 150 pk manueel. Daarna een kort ritje met een automaat (deze wagen moest terug naar de fabriek ofzoiets), maar genoeg om een idee te kunnen vormen van de automaat.

Pluspunten voor deze dealer: er was geen verkoper mee. Een zelden gezien fenomeen bij Japanse dealers.

 

Algemene bevindingen:

 

  • Interieur: ziet er zeer mooi afgewerkt uit, maar het is telkens wel vrij hard materiaal. Een beetje typisch Japans als het ware. Binnenruimte is meer dan goed genoeg.
  • Rijgedrag: zeer goed. Ik vermoed dat hij het leuke stuurt van alles wat ik tot nu toe al gereden heb. Ik reed met 16 inch rond en dat ding reed echt nog leuk. Een pak minder boot dan die Superb.
  • Infotainment: is een pak verbeterd tegenover wat het intieel was met die TomTom unit. Eindelijk een deftig geïntegreerd geheel, dat zeer snel werk.
  • De automaat: Schakelt echt zeer smooth, je voelt de overgangen niet. Ik het zelfs ZF-waardig durven noemen. Alleen als je echt plankt dan schakelt hij naar mijn goesting niet snel genoeg terug. In Manuele modus werkte alles wel naar behoren. Ik zou zelfs durven stellen dat die automaat beter zijn werk deed dan die in C-klasse.
  • De motor: dit is echt een verdomd goeie motor. Twinturbo, en dat voel je: zo goed als geen turbolag, echt vanaf 1200 toeren trekt dat ding al gretig. En zo stil  :huh: Een verademing tegenover mijn N47. Ik snap het niet dat een Japanse middenklasser zo'n stille motor heeft tegenover alles wat Audi, Mercedes en BMW in dezelfde klasse brengt.

Kortom: ik vond het een zeer overtuigende testrit. Mijn madam is er ook wel voor te vinden, daar zij hem waarschijnlijk na 4 jaar overneemt, na afloop van haar leaseperiode. Neem daar nog eens bij dat hij zowaar 6000 euro goedkoper is dan die Superb. Die Superb gaat héél goed moeten zijn dinsdag om dat nog te verantwoorden. Wat me sterk lijkt.

Dat het niet zo een spannende keuze is, kan ik mezelf nu wel nog verantwoorden met een prijskaartje net over de 34k voor een full option Mazda.

 

Eigenlijk best een dikke slee in het zwart:

 

OAXFqRB.png

 

SVKUBS7.jpg

  • Vind ik leuk 4
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb al wat ervaring met de 175pk versie en dat is gewoon een dijk van een motor. ICE van de pfl trekt inderdaad op geen klote maar dat is dan ook 1 van de weinige minpunten vind ik. 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb al wat ervaring met de 175pk versie en dat is gewoon een dijk van een motor. ICE van de pfl trekt inderdaad op geen klote maar dat is dan ook 1 van de weinige minpunten vind ik. 

 

ICE is veel beter op de nieuwe. Beetje basic, maar het werkt wel.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kan alleen maar oordelen als je de laatste Sensus hebt, moesie.

Is helemaal anders dan wat er voor 2015 in zat. Ik noem de huidige Sensus toch wel bij de tijd.

En XC60 is voor 2016 dacht ik.

 

kan ik enkel maar bijtreden, ganse sensus systeem bij mij loopt echt wel vlot en degelijk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gaat ook vlot bij die van mij. Maar in vergelijking met de nieuwere systemen bij bv Mercedes en Audi, ziet het systeem in mijn kar er een beetje ouderwets uit.

Maar: gps werkt goed, Bluetooth werkt stukken beter dan wat je op de Benzen vindt, kwaliteit van de audio is superieur aan het systeem op een 3reeks,...

Maar, een beetje ouderwets van look & feel

Link naar reactie
Delen op andere sites

En het is net die look en feel die ook op een hedendaags niveau gebracht werd met de nieuwe sensus, plus nog wat extra integratie van de verschillende bronnen (internet, telefonie en gps verbonden) en een veel betere traffic info.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Pff, stilaan word ik er zowat gek van  -_-

 

Ben deze morgen nog eens met een benzine Mazda gaan rijden, met mijn vriendin mee. Zij kent de problematiek van het windgeruis. 

Mijn huidige wagen is een 15 jaar oude BMW 316i E46, en het valt me toch op dat dat op de autosnelweg zoveel stiller rijdt dan mijn F30. Iets dat mijn vriendin ook wel begon te ervaren als ze erop lette.

 

Zo gezegd zo gedaan, de testrit deze morgen.

Ik wilde per se de topversie eens testen met 19 inch wielen, omdat er op internet ook sprake is van veel bandengerol.

Opnieuw viel me op hoe leuk deze auto rijdt  :inlove: Ik was direct weer overtuigd op de 50-baantjes. Alles op en top.

Maar dan opnieuw de test op de e17, en daar viel me direct op hoeveel windgeruis deze wagen eigenlijk binnenlaat, op een identieke manier als de F30.

Daar ik hoorapparaten draag ( en last heb van zware fluittoon in mijn linkeroor ) zijn bepaalde frequenties bij mij versterkt, waaronder dat van windgeruis blijkbaar. Een normaal mens kan dit naar de achtergrond verdringen, maar mijn hoorapparaten blijven dit geluid binnenpompen, omdat dit het luidste is. Het windgeruis is van een dergelijk alooi dat de radio ferm luider moet.

 

Toen ik de E17 afreed en stilstond aan de licht bevestigde de fluittoon me dat het windgeruis wel degelijk sterk aanwezig was. ALs ik gedurende lange tijd iets "luid" hoor, dan begint de fluittoon ook luider te worden.

 

Ik word er stillaan echt wel ambetant van: telkens ik een leuke auto vind, heeft hij last van dat windgeruis. Mercedes C, BMW 3, Mazda 6: allemaal in hetzelfde bedje ziek.

 

Voor de rest is dit echt een topkar, en is mijn klacht misschien iets dat voor een normaal horend iemand slechts een detail is.

 

Ik ga nog eens een v60 testrijden, en als dat het niet is, dan wordt het een tweedehands F11.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kunnen de hoorapparaten daar niet op aangepast worden tegenwoordig? Je kan toch ook al een paar jaar deftig telefoneren met een hoorapparaat?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik wou 't net zeggen: moet het nieuw? Je vindt voor b.v. 35.000 EUR toch bijzonder mooie en goed uitgeruste '5 tourings of E breaks van de laatste generatie? Zoveel meer auto dan een nieuwe Mazda 6 of BMW '3, imo. Haal er zo eentje bij een BMW- of Benz-dealer met "als-nieuwwagengarantie" (eventueel uit te breiden met meerdere jaren) en je bent even gerust als bij een nieuwe. Maar je rijdt wél met zoveel meer auto. En om dagelijkse kilometers te malen op overvolle autastrades mis je die "extra levendigheid" van een '3 (t.o.v. een '5) echt niet, imo.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kunnen de hoorapparaten daar niet op aangepast worden tegenwoordig? Je kan toch ook al een paar jaar deftig telefoneren met een hoorapparaat?

 

Daar hebben we bij mijn F30 genoeg zitten aan sleutelen ( weken aan een stuk trial and error ). Een soort 2e programma werd in mijn hoorapparaten bijgemaakt. Ik moet dit inschakelen.

Resultaat: door dat ik het moet inschakelen gebruik ik t amper, en zo een programma is altijd geven en nemen: je verliest een hoop ander geluid, als ik het inschakel. het is niet aangenaam.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik wou 't net zeggen: moet het nieuw? Je vindt voor b.v. 35.000 EUR toch bijzonder mooie en goed uitgeruste '5 tourings of E breaks van de laatste generatie? Zoveel meer auto dan een nieuwe Mazda 6 of BMW '3, imo. Haal er zo eentje bij een BMW- of Benz-dealer met "als-nieuwwagengarantie" (eventueel uit te breiden met meerdere jaren) en je bent even gerust als bij een nieuwe. Maar je rijdt wél met zoveel meer auto. En om dagelijkse kilometers te malen op overvolle autastrades mis je die "extra levendigheid" van een '3 (t.o.v. een '5) echt niet, imo.

 

En tot die conclusie zijn we ten huize Rabbit gekomen na het vele testrijden.

Gisteren een hele dag onderweg geweest met een E60 LCI, en dat was een verademing.

Ik ben het een beetje beu geworden. Ik denk dat ik een mooie F11 ga kiezen met mijn budget. Ik ben daarbij nog altijd goedkoper af dan met al de nieuwe opties, genre Superb.

 

Ik was nu aan het testrijden omdat ik nu zou moeten bestellen in het geval van een nieuwe. Maar ik ben er dus uit: een nieuwe wordt het niet. 

Ik ga dus op zoek naar F11 als ik de E46 wat beugeraak, ergens in 2016.

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Met de superb nu al gereden?

 

Yep, deze namiddag met de 190 pk DSG Style.

 

Beetje gemengde gevoelens. 

Het interieur is echt zeer mooi afgewerkt, een aangename plek om in te vertoeven.

De electronica zoals de spoorassistent en adaptive cc zijn echt een aanrader, indien je veel baan doet. Een zeer welkome toevoeging bij de automaat.

De 190 pk voelde wel elke 190 pk sterk. Trok er soms heftig, zelfs brutaal van door.

Een echte snelwegboot. Super cruisen met deze.

 

Wat viel er dan tegen?

Die motor is ferm luidruchtig, in die mate dat die gans het "luxe" gevoel van zo'n Superb teniet doet.

Percies of ze zijn de isolatie vergeten bij die motor. Bizar dat die motor zo hard door kan klinken in het interieur.

En ook hier weer: veel windgeruis, al leek het me niet zo erg als in de Mazda. Ook een ferme bandenrol komende van de achterwielen.

 

Al bij al een zeer goeie wagen, maar no way dat ik daar 40.000 euro aan uitgeef. Daarvoor is het me allemaal een beetje "net niet mijn dada". 

De Mazda viel bij mij veel beter in de smaak, dat ding rijdt pakken leuker. De Superb voelt veel meer aan als een wannabe e-klasse, en dan kickt die motor en het rolgeluid erin.  :huh:

 

Ik weet het, ik ben een vieze  :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

 Ik denk dat ik een mooie F11 ga kiezen met mijn budget. Ik ben daarbij nog altijd goedkoper af dan met al de nieuwe opties, genre Superb.

 

Houdt steek.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Iets gans anders, maar een Tiguan?

Einde reeks en momenteel fikse kortingen. 

2.0 TDI 150pk met DSG, Xenon, Navi,... Quasi full voor +-32k€

 

Ik las net je reply dat je het er niet voor hebt maar kun je met zo'n auto wel bij je klanten komen @@Rabbit Dat is toch ook een dik uitgeruste auto dat een bepaald iets uitstraalt?

 

 

ik was best tevreden over de wegligging van mijn mondeo indertijd. en de fl is er zeker niet lelijker op geworden.

even groot als een A6, maar voor de prijs van een A4.

ford-mondeo-kombi-2015-01-700x388.jpg

 

Dat AM front blijft zo triest.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Probleem is dat je het isolatieniveau van een auto klasse BMW 5/Mercedes E/Audi A6 wilt nieuw, maar je het nieuw budget hebt van de klasse daaronder.

 

Dat gaat gewoon nooit lukken. Net het hele topic doorgelezen en eigenlijk is je hoofdbekommernis windgeruis. Dan moet je gewoon "dikke" bakken kopen. Hoe hoger in het gamma, hoe beter hier aan gewerkt is meestal. Met de standaard sedan ga je er niet komen vrees ik.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid