Ga naar inhoud

Porsche 718 Cayman


Phil

Aanbevolen berichten

Maar als ik dan toch een zou mogen samen stellen, dan zeer graag een donkerblauwe met gele stikking op zetels en dash, gele gordels en PCCB (enkel voor de gele klauwen, daarna mag daar staal onder). :inlove:

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, TomT zei:

Snap ik... Maar die lange vitessen... :cry:132 als die naar 3de schakelt. Op een gemiddeld clubcircuit moet je dus enkel schakelen op het rechte stuk, op een bergpas eigenlijk niet meer behalve eventueel terugschakelen naar eerste voor een haarspeldbocht. Toch wel jammer.

en toch :inlove:

dat hele pakket incl ruimte voor bagage, de degelijkheid, de feel van alle contactpunten,...

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden, flupke73 zei:

en toch :inlove:

dat hele pakket incl ruimte voor bagage, de degelijkheid, de feel van alle contactpunten,...

Ja, je moet me niet overtuigen, mega fan van de GT4! Ik weet alleen niet of ik me zou storen aan de versnellingen of niet. En eigenlijk wil ik de sound van de Cayman GT4, niet die van de 718.

Link naar reactie
Delen op andere sites

voor de sound moet je de 981Spyder nemen, in de GT4 is dat toch al redelijk gedempt

als het van te moeten is:

718=>GT4

981=>Spyder

ik heb dus een probleem :lolz:

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 hours ago, TomT said:

Snap ik... Maar die lange vitessen... :cry:132 als die naar 3de schakelt. Op een gemiddeld clubcircuit moet je dus enkel schakelen op het rechte stuk, op een bergpas eigenlijk niet meer behalve eventueel terugschakelen naar eerste voor een haarspeldbocht. Toch wel jammer.

Allemaal zwaar overroepen. Ik gebruik in de mijne constant 2-3-4 in de bergen, en 1 in haarspeldbochten bergop.

  • Vind ik leuk 2
  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Een eerste die tot 80 gaat is niet mis.  Zou goed van pas komen in korte bochten bij autos met te weinig koppel..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar als ik dan toch een zou mogen samen stellen, dan zeer graag een donkerblauwe met gele stikking op zetels en dash, gele gordels en PCCB (enkel voor de gele klauwen, daarna mag daar staal onder). :inlove:

Zo eentje ongeveer?

https://www.autoscout24.be/nl/aanbod/porsche-cayman-3-8i-gt4-clubsport-navi-benzine-blauw-fa18ffa4-690c-45c2-b913-4eac83ed90f0
  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

16 uren geleden, ir_fuel zei:

 en 1 in haarspeldbochten bergop.

Dat voelt zo onnatuurlijk om dat spel in 1e te rammen als je nog 50 doet :')

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de mogelijkheid nog niet gehad om daarmee te rijden (helaas... lijkt me awesome, ook in bergachtig gebied), maar ... is dat nu wérkelijk zo'n "probleem", die lange gearing?

Als ik even vergelijk met heel wat krachtige moto's: die hebben zo'n extreem breed nuttig toerentalbereik (de mijne b.v. van 3k rpm tem 11k rpm) dat je de facto ook met zo'n "gearing probleem" zit. In 1e rijdt een moto met zware motor makkelijk (meer dan) 100, 2e gaat vaak tot een 140, 3e tot 180, enz. Je zou dus kunnen zeggen: op bergpassen moet je continu in 1e rijden want je rijdt daar zelden meer dan 100.

De facto is dat toch niet zo. Is dat met de Catman GT4 / Boxster Spyder niet gelijkaardig? Je moet toch niet continu op 't toerental van maximumvermogen bezig zijn? Die motor draait toch prachtig rond 3k rpm ook? Een haarspeld aan minimum 20ish km/u zal idealiter wel in 1e gebeuren als je nadien zo stevig mogelijk wil wegspurten, maar voor de rest kan je toch makkelijk alles in 2e doen (qua minimumsnelheid) en niks weerhoudt je toch om te schakelen volgens de flow van het parcours? Dwz: je zit toch geenszins continu te jagen op die laatste rpm? Soms eens, of zelfs "vaak" (op erg sportieve ritten), ok.

Ik bedoel niet dat het niet leuker zou zijn geweest om een globaal 20% kortere final drive te hebben, maar is het nu zo'n pleasure killer? Zou me toch verwonderen... :oops: 

 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb nog op de toeren zitten letten bij rally porsches, die gaan veel naar eerste in korte bochten en gaan naar tweede aan 85. Schakelt wel snel natuurlijk.

Als ge in een auto met weinig koppel een korte bocht wilt pakken moet ge wel in eerste om uw grip goed te benutten. Als ge dan flink remt, dubbel ontkoppelt want eerste, daar nog een snokske wilt tussensteken dan opschakelt aan 55-60 , dan hebt ge dus nauwelijks tijd om die binnenkomende sms te lezen eh.

Link naar reactie
Delen op andere sites

37 minuten geleden, Le Capri Mauve zei:

Ik heb nog op de toeren zitten letten bij rally porsches, die gaan veel naar eerste in korte bochten en gaan naar tweede aan 85. Schakelt wel snel natuurlijk.

Als ge in een auto met weinig koppel een korte bocht wilt pakken moet ge wel in eerste om uw grip goed te benutten. Als ge dan flink remt, dubbel ontkoppelt want eerste, daar nog een snokske wilt tussensteken dan opschakelt aan 55-60 , dan hebt ge dus nauwelijks tijd om die binnenkomende sms te lezen eh.

Maar een rally (maar vooral ook circuit) spreiding is vaak effectief een relatief lange eerste, en dan alles kort erachter he.

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 minuten geleden, Lotuzzz zei:

Maar een rally (maar vooral ook circuit) spreiding is vaak effectief een relatief lange eerste, en dan alles kort erachter he.

Dus is de bak van een Porsche vanzelf al geschikter voor Rally.

Link naar reactie
Delen op andere sites

19 minuten geleden, Le Capri Mauve zei:

Dus is de bak van een Porsche vanzelf al geschikter voor Rally.

Niet met een tweede tot 140 en een derde tot 190 he.

Nu, die rallybakken zijn toch allemaal PDK of zelfs sequentieel.

Ik vind niet meteen video's van GT4 RGT klantenversies dus misschien is het bij een concept gebleven:

Die rally-GT3's hebben met zekerheid een korte sequentiele bak:

 

  • Vind ik leuk 1
  • Whut?! 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

37 minuten geleden, Lotuzzz zei:

Ik vind niet meteen video's van GT4 RGT klantenversies dus misschien is het bij een concept gebleven:

 

 

inderdaad, maatje had er eentje gewild maar ze werden niet gebouwd

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Lotuzzz zei:

Niet met een tweede tot 140 en een derde tot 190 he.

Nu, die rallybakken zijn toch allemaal PDK of zelfs sequentieel.

Ik vind niet meteen video's van GT4 RGT klantenversies dus misschien is het bij een concept gebleven:

Die rally-GT3's hebben met zekerheid een korte sequentiele bak:

 

Eerste ook kort? Ik herinner me alleen van onboards dat die eerste tot 85 ging.

Edit - zeg dat ziet er leuk uit vna Snijers. straks mij eens goed bij zetten.

aangepast door Le Capri Mauve
Link naar reactie
Delen op andere sites

In het begin was ik zwaar fan van de nieuwe 718 Cayman en Cayman S ondanks de viercilinder (het feit dat het nog steeds een boxer motor was maakte veel goed). Nu ze al wat langer op de markt zijn begin ik het meer en meer jammer te vinden dat ze geen zescilinder meer hebben en volg ik de mening van vele Cayman liefhebbers hier. 

Nu ze al een tijdje op de markt zijn. Hoe zit het met de verkoop? Is er een kans dat de volgende terug een zescilinder kan worden als de verkoop tegen valt? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, Speedhunter zei:

In het begin was ik zwaar fan van de nieuwe 718 Cayman en Cayman S ondanks de viercilinder (het feit dat het nog steeds een boxer motor was maakte veel goed). Nu ze al wat langer op de markt zijn begin ik het meer en meer jammer te vinden dat ze geen zescilinder meer hebben en volg ik de mening van vele Cayman liefhebbers hier. 

Nu ze al een tijdje op de markt zijn. Hoe zit het met de verkoop? Is er een kans dat de volgende terug een zescilinder kan worden als de verkoop tegen valt? 

Ondertussen is de zescilinder beschikbaar: GTS 4.0.

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 minuten geleden, TomT zei:

Fuark :inlove: 

Wel blank switched galore op de middenconsole. Als je zoveel geld aan een auto hangt is dat toch jammer...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid