Ga naar inhoud

Porsche 718 Cayman


Phil

Aanbevolen berichten

Jawel.

Hij moet goed vastgemaakt in je interieur zitten en bereikbaar/bruikbaar zijn als je achter het stuur zit.

 

Ah dan heb ik weer iets bijgeleerd. Straf dat ze daar op de keuring dan geen probleem van maken.

Straks eens nakijken of ik in orde ben met de 2 auto’s.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die van mij in de 992 ook gewoon verwijderd uit het interieur... Heb hem in de kast in mijn garage gelegd...

2 problemen daarmee:

* Ten eerste zit mijn madam daar met haar benen tegen als ze in de auto zit

* Ten tweede is het afschuwelijk

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, ir_fuel zei:

Jawel.

Hij moet goed vastgemaakt in je interieur zitten en bereikbaar/bruikbaar zijn als je achter het stuur zit.

Mijn Elise is vorige week blanco gekeurd zonder brandblusser. Die bedenking maakte ik mij pas nadat ik het bovenstaande las.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Absurd, eigenlijk. :silly: 

https://www.wegcode.be/wetteksten/secties/kb/tech/357-art70

En zeggen dat die dingen NIKS verhelpen, hé. Enige waarvoor zo'n 1kg poederblussertje goed is, is om een smeulende plek in 't tapijt van een sigaret te doven. Van zodra het een elektrische brand is of een gewone brand met uitslaande vlam mag je er een kruis over maken, en helpt dat ding niks.

Advies van de brandweer: gebruik NOOIT de brandblusser uit je auto, maar doe iets dat wél betekenisvol is in termen van veiligheid: verwijder je zo snel mogelijk van het voertuig en verwittig de hulpdiensten.

:silly: :roll: 

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uren geleden, ir_fuel zei:

Ik merk geen verschil in zitcomfort tussen de 2. Ik vind de "vaste" wel mooier, en het nut van verwarmde stoelen ontgaat me compleet als:

- de auto niet buiten slaapt

- je geen volledig leder hebt

 

Het feit dat die vaste elektrische hoogteregeling hebben vind ik dan wel weer een beetje een misser in het concept "we maken de auto zo licht mogelijk". Zelfs voor mij staat die stoel gewoon op de laagste stand.

Ik kan je volgen.

Zelf gebruik ik verwarmde zetels erg vaak, en op een cabrio al helemaal. Het laat je bv toe om minder dik gekleed in de auto te rijden bij koude temperaturen. Zou het bij "mijn" Spyder altijd aanvinken, gesteld dat ik nieuw zou kunnen shoppen.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minute ago, Krikkie said:

Poeder van de brandblusser tast ook de electronica aan, als er nog iets van overschiet 😋

Dat dient echt enkel om jezelf te redden, en laten we wel wezen, je bent sneller uit je auto dan dat je naar die blusser grabbelt bij brand.

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden, gTa zei:

Absurd, eigenlijk. :silly: 

https://www.wegcode.be/wetteksten/secties/kb/tech/357-art70

En zeggen dat die dingen NIKS verhelpen, hé. Enige waarvoor zo'n 1kg poederblussertje goed is, is om een smeulende plek in 't tapijt van een sigaret te doven. Van zodra het een elektrische brand is of een gewone brand met uitslaande vlam mag je er een kruis over maken, en helpt dat ding niks.

Advies van de brandweer: gebruik NOOIT de brandblusser uit je auto, maar doe iets dat wél betekenisvol is in termen van veiligheid: verwijder je zo snel mogelijk van het voertuig en verwittig de hulpdiensten.

:silly: :roll: 

Idd, met zo blusserke richt je niets aan... Zelfs met 5 exemplaren kan je niet vermijden dat het blijft doorbranden... Been there...

De theorie achter de brandblusser binnen handbereik is voor de situatie waarbij je geklemd zit in je voertuit gen er brand uitbreekt en je zo mogelijks het dichtste vuur kan bestrijden om niet te verbranden.

Maar ja, dat mag dan idd maar een klein smeulke zijn...

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minutes ago, gTa said:

Ik kan je volgen.

Zelf gebruik ik verwarmde zetels erg vaak, en op een cabrio al helemaal. Het laat je bv toe om minder dik gekleed in de auto te rijden bij koude temperaturen. Zou het bij "mijn" Spyder altijd aanvinken, gesteld dat ik nieuw zou kunnen shoppen.

Daarvoor zet ik de verwarming op, vollenbak, enkel onderaan blazend :D 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden, ir_fuel zei:

Daarvoor zet ik de verwarming op, vollenbak, enkel onderaan blazend :D 

Feit is idd dat het zeker gene must is.

Atmosferische zescilinder + manuele boite + open dak = veeeel belangrijker. :inlove: 

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 minuten geleden, ir_fuel zei:

Het is niet omdat ze er niet naar kijken op de keuring dat het niet moet :) 

 

Ik was aan 't wachten op dit antwoord. 😁  Maar blijkbaar maken ze er op de autokeuring toch geen punt van terwijl ze bij ons best wel streng zijn op andere punten.
Gelukkig, want anders was ik gesjareld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij de MINI zit die ook in de koffer, Bij voorlaatste keuring maakte men wel de mondelinge opmerking dat die tegen volgende keer vervallen ging zijn, en dat ik daar best rekening mee hield.

Niks gezegd over de plaatsing van dat ding.  De oude heb ik net op het containerpark achtergelaten, dat is toch voor niks goed.

Link naar reactie
Delen op andere sites

10j geleden is mijn Audi 90 uitgebrand langs de E17. Op een half uur was gans het ding weg, een camionchauffeur heeft nog met een grote blusser geprobeerd maar dat gaf niet echt resultaat...

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uren geleden, gTa zei:

Ik kan je volgen.

Zelf gebruik ik verwarmde zetels erg vaak, en op een cabrio al helemaal. Het laat je bv toe om minder dik gekleed in de auto te rijden bij koude temperaturen. Zou het bij "mijn" Spyder altijd aanvinken, gesteld dat ik nieuw zou kunnen shoppen.

Er is al een Boxster Spyder vanaf 999 EUR per maand

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Alexanderr zei:

Er is al een Boxster Spyder vanaf 999 EUR per maand

Jemig, dat is maar een goeie 30 euro per dag!

En als ik snel nog even zelfstandige word dan kan ik dat in kosten steken, ha ja!
Wel niet helemaal wegens co² en al maar ja, je kan niet alles hebben. Pakt nog 20 euro dat het kost.

Niet te vergeten dat ik dan de BTW ook niet moet betalen, dus dat komt maar op een dikke 15 euro per dag ni meer.

Als ik dus gewoon elke dag bokes met Nutella eet in plaats van een degelijke warme maaltijd, ben ik er bekans!

Simpel & geniaal.

Danke!

  • Vind ik leuk 3
  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 23/6/2019 om 12:20, Krikkie zei:

Kan of mag een brandblusser niet in de koffer geplaatst worden? 

Brandblusser van de Alfa ligt in de koffer. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 uren geleden, Alexanderr zei:

Er is al een Boxster Spyder vanaf 999 EUR per maand

Is potverdorie goedkoper dan de meeste huis financieringen!!! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid