Ga naar inhoud

Porsche 718 Cayman


Phil

Aanbevolen berichten

Eigenlijk heb je gelijk. Misschien moet ik dat eens overwegen als de GT3 verkocht is. Een nieuwe 992 kopen, en in de boeken steken. Waarom eigenlijk niet... Ik zou deze wagen dan ook zakelijk gebruiken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, BMWMB zei:

Eigenlijk heb je gelijk. Misschien moet ik dat eens overwegen als de GT3 verkocht is. Een nieuwe 992 kopen, en in de boeken steken. Waarom eigenlijk niet... Ik zou deze wagen dan ook zakelijk gebruiken.

Gt3 is enkel voor het werk, tesla is woon werk☺️

Link naar reactie
Delen op andere sites

Effe mijn excel geconsulteerd, en eens een 992 Carrera S naast een V8 Vantage geplaatst

Bruto nieuwprijs voor de 992: 150k, voor de Vantage: 180k

TCO na 4 jaar / 40.000km: (met inschatting van allebei een restwaarde van 85k euro): 148k voor de 992, en 209k voor de Vantage. 

Als ik dat privé zou kopen, dan zou ik 82k kwijt zijn bij de 992, en 116k bij de Vantage. 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, Bart zei:

nope,  ik betaal genoeg belastingen, ze laten mij al een 15 tal jaren gerust 😉

Dacht het al want is het eerste dat ze zouden verwerpen 😄 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

58 minuten geleden, Bart zei:

Gt3 is enkel voor het werk, tesla is woon werk☺️

En dan geflitst worden op een zondag tijdens 1 of andere rondrit. No, thanks no.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

48 minutes ago, BMWMB said:

En dan geflitst worden op een zondag tijdens 1 of andere rondrit. No, thanks no.

PR/networking.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 1/7/2019 om 21:11, dragonfly zei:

Good luck with that :popcorn:

Doen wij hier al jaren.. Is totaal niks mis mee.. 2 jaar VAA betalen en dan privé overnemen, enja wagen is dan veel meer waard als het bedrag wat jij er privé voor betaald hebt maar er is geen wet die zegt dat dit verboden is. (zo luidt onze boekhouder!)

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, SpeedExceed zei:

Doen wij hier al jaren.. Is totaal niks mis mee.. 2 jaar VAA betalen en dan privé overnemen, enja wagen is dan veel meer waard als het bedrag wat jij er privé voor betaald hebt maar er is geen wet die zegt dat dit verboden is. (zo luidt onze boekhouder!)

Idem hier , was ook op aanraden van de boekhouder. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 hours ago, SpeedExceed said:

Doen wij hier al jaren.. Is totaal niks mis mee.. 2 jaar VAA betalen en dan privé overnemen, enja wagen is dan veel meer waard als het bedrag wat jij er privé voor betaald hebt maar er is geen wet die zegt dat dit verboden is. (zo luidt onze boekhouder!)

Verboden is het niet, maar als de fiscus kan aantonen dat een derde nooit een auto van die leeftijd/kilometerstand kan kopen voor die prijs is er sprake van een voordeel voor de zaakvoerder, en dat zal belast worden. Geloof me vrij, er zijn er al genoeg tegen de lamp gelopen. 

Je kan ook jaren rijden zonder VAA te betalen en geen problemen hebben. Net zoals je jaren lang 200+ op de snelweg kan doen zonder problemen. Zolang je niet gepakt wordt is dat idd allemaal geen probleem, maar om te zeggen dat het allemaal ok is, dat is gewoon dom advies geven en mensen een rad voor de ogen draaien.

  • Vind ik leuk 4
Link naar reactie
Delen op andere sites

On 7/1/2019 at 9:47 PM, BMWMB said:

TCO na 4 jaar / 40.000km: (met inschatting van allebei een restwaarde van 85k euro): 148k voor de 992, en 209k voor de Vantage. 

Als ik dat privé zou kopen, dan zou ik 82k kwijt zijn bij de 992, en 116k bij de Vantage. 

Dan hangt het puur van je verloning af. Als 82K netto je minder kost dan 148K bruto (of quasi even veel), dan is het een no-brainer. Dan pak je privé natuurlijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat klopt niet helemaal. Of je nu 1 of 3 auto's hebt, je kan je maar met 1 tegelijk verplaatsen, dus zolang je braaf je VAA betaalt op elk van die voertuigen zie ik geen probleem. Je kan bij wijze van spreken een cabrio hebben die je enkel gebruikt als het droog is en een andere de rest van het jaar. Zolang je geen 2 auto's als zaakvoerder hebt waarvan 1 van de 2 in de praktijk enkel door je vrouw (of kind) die niet in de zaak zit wordt gebruikt kan men daar geen punt over maken. De fiscus mag geen oordeel vellen over wat "genoeg" is voor de uitoefening van je job (bv een auto van 80K verwerpen want met eentje van 40K kan je ook je job doen), tenzij er sprake is van excessen (100K omzet draaien en een Rolls in kosten steken bv, er vanuit gaande dat die een hybrid zouden hebben van

 

Volledig gelijk, die 992 renten op 2 jaar en dan privé overnemen is voor BMWMB goedkoper dan privé kopen vermoed ik.

 

Hoewel de venn belasting gedaald is en je 2 jaar hoge VAA dient te betalen en de aftrekbaarheid 40% of zelfs minder is komt het alles bij elkaar toch voordeliger uit.

 

Je gaat na 2 jaar ook wel opnieuw BIV mogen dokken [emoji23]

 

Iemand zin om eens een excel te maken[mention=86]BMWMB[/mention]?

 

Edit : beter eerst tot het einde gelezen ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minutes ago, Germinal said:

Je gaat na 2 jaar ook wel opnieuw BIV mogen dokken emoji23.png

 

Grijze zone en volgens mijn boekhouder kan dat problemen geven, maar je kan altijd je auto privé inschrijven, hoewel hij in de vennootschap ingebracht wordt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 minuten geleden, ir_fuel zei:

Grijze zone en volgens mijn boekhouder kan dat problemen geven, maar je kan altijd je auto privé inschrijven, hoewel hij in de vennootschap ingebracht wordt.

Idd, dat kan... Ik deed dat met de M3 omdat ik mijn perso op privé naam heb staan...

Link naar reactie
Delen op andere sites

51 minutes ago, Naish said:

Idd, dat kan... Ik deed dat met de M3 omdat ik mijn perso op privé naam heb staan...

Ik zie ook het probleem niet hoor. Als je rent en je laat hem inschrijven op de lease-maatschappij staat hij ook niet op je firma.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid