Ga naar inhoud

BMW 8 Reeks


Phil

Aanbevolen berichten

2 uur geleden zei Tom Bentley:

Ze hebben nochtans wel het cliënteel dat bereid is om 150k+ stuk te slaan op een "gimmick" zoals een i8.

Hoeft ook geen commercieel succes te zijn. Net zoals een S65 Coupe dat hoogstwaarschijnlijk ook niet is.

Om nog niet te spreken over het gigantische prijsverschil. (mij baserend op het verschil tussen de V12 in de S en de 7)

Lijkt mij gewoon straf dat BMW al die moeite zou doen om een V12 te ontwikkelen voor de 7 en er dan voor zouden terugdeinzen om het in uw topmodel te steken...

i8 wordt gekocht omwille van zijn aantrekkelijke fiscale voordelen.

65 AMG worden relatief goed verkocht, maar niet in Europa.

Het zou super zijn moest BMW dit doen, maar ik zie deze V12 niet naast een M8 bestaan.

Eerlijk gezegd denk ik dat deze 8-reeks een 2de poging is van BMW om te scoren in het hoogste segment van luxe coupés.

Het is niet dat de 6-reeks Coupé zo een succes was, plus speelde gevoelsmatig niet in het segment van de S Coupé maar een trapje lager. Reed ook gelijkaardig zoals een 5-reeks, zwaar, dieselmotoren, afwerking top maar niet het beste.

Benieuwd wat BMW hiermee gaat doen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 minutes ago, William Blake said:

Eerlijk gezegd denk ik dat deze 8-reeks een 2de poging is van BMW om te scoren in het hoogste segment van luxe coupés.

In mijn ogen kan je BMW bedanken voor de beste luxe coupé/cabrio in het allerhoogste segment, nl de Wraith & Dawn.

Maar ja... 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uur geleden zei William Blake:

Ik denk dat dit hoofdzakelijk een rebadged 6-reeks is.

M8 zal zoals de oude M6 zijn, topspec met V8-techniek uit de M5.

Tenzij er nog een 6 Coupé ed onder komt zie ik het niet gebeuren.

BMW heeft ook niet de klanten hiervoor, zoals Benz dat wel heeft voor hun V12's.

What I said. Helemaal hetzelfde idee, op elk vlak.

3 uur geleden zei Tom Bentley:

Ze hebben nochtans wel het cliënteel dat bereid is om 150k+ stuk te slaan op een "gimmick" zoals een i8.

Hoeft ook geen commercieel succes te zijn. Net zoals een S65 Coupe dat hoogstwaarschijnlijk ook niet is.

Om nog niet te spreken over het gigantische prijsverschil. (mij baserend op het verschil tussen de V12 in de S en de 7)

Lijkt mij gewoon straf dat BMW al die moeite zou doen om een V12 te ontwikkelen voor de 7 en er dan voor zouden terugdeinzen om het in uw topmodel te steken...

Ik blijf erbij dat Benz op vandaag een veelvoud aan klanten heeft dat het OK vindt om 200k en meer te dokken voor een kar, dan BMW. Ik zou zelfs durven stellen dat BMW zo goed als géén zo'n klanten heeft?

De V12 ontwikkelen was niet zo'n gigantisch dure oefening. Het is voor een mooi deel een evolutie van de vorige V12, maar nu met het blok uit de RR Ghost (6,6 liter ipv 6 liter). 't Is niet dat dat een nieuw ontwikkelde krachtbron is.

Maar 't klopt: als de kostprijs om een '8 met V12 te brengen mee valt én de M8 én de B8 niet te fel beconcurreert: why not.

3 uur geleden zei Tom Bentley:

Een 8 reeks met V12 of voor dezelfde prijs een S Coupe AMG met 8 cilinders.

Ik zou het wel weten...

Er speelt wel méér mee dan dat, in die keuze? Model alleen al, ik denk dat dat (naast merkvoorkeur) primeert. De S coupé is ook een grote luxecoupé, toch wel wat anders dan een GT zoals de uittredende '6 (waarvan ik denk dat de '8 eigenlijk een verderzetting is, ook qua grootte binnenin).

Als de '8 weldegelijk superknap wordt en je hebt er eentje met een V12 met dik 600pk en 800Nm voor een dikke 150k, dus voor minder geld dan een Bentley Continental met V12 en voor niet zo héél veel meer dan een S 63 AMG coupé ... mjah dan maakt dat ding wel kans, yep.

Ik zou iig een V12 Excellence '8 duidelijk voor nemen op een M8.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

On 1-9-2017 at 4:10 PM, Stancke said:

Die lijn van de motorkap :inlove:

img954055-1.jpg

Ik heb hem in de buurt van de ring in camo zien rondrijden, waar ik hem op foto wat flets vind overkomen, zijn proporties irl wel indrukwekkend. Of het S-Coupé impressive is durf ik nog wel niet te beweren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist zei Porker:

Ik heb hem in de buurt van de ring in camo zien rondrijden, waar ik hem op foto wat flets vind overkomen, zijn proporties irl wel indrukwekkend. Of het S-Coupé impressive is durf ik nog wel niet te beweren.

Gegroeid ten opzichte van de huidige '6?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ooh, nice. :inlove:  Dus echt meer een "BMW '7 coupé" dan de vorige '6 die vooral een "BMW '5 coupé" was. 

Allez, geeft hoop. Ook voor de V12. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hmm, weldegelijk gegroeid dus...  Nice.

Hoopvol to say the least.

Dat, en het feit dat 'das Haus' hun S Coupé en Cabrio iets vroeger dan gepland een facelift geven...

(Volgende week onthulling, OLED achterlichten en voor de rest zie W222 MoPf)

Link naar reactie
Delen op andere sites

The likely entry level model is the 840i running a turbocharged 3.0-liter in-line six cylinder, followed by a 850i with a turbocharged 4.4-liter V8 and M860i xDrive M Performance fitted with the same turbocharged 6.6-liter V12 that powers the M760Li xDrive. Also under consideration is an 840e plug in hybrid model using the same petrol-electric powertrain seen in the 740e iPerformance. All those engine options are likely to be used across the entire 8 Series range.

While the 8 Series Gran Coupe is still ways out, the coupe model is slotted for production in Summer of 2018.


Laat maar komen, die M860i Excellence :inlove:

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uur geleden zei Stancke:

Gaat over de 8GC, staat op BMWblog.

Ik interpreteer het stuk over de motoren toch eerder over de '8 algemeen?

't Is nu ook niet dat daar iets nieuws in staat, vind ik. Zoiets vind ik ook perfect uit, of jij, of Wulligen Blok, maar of dat dan betrouwbaar is?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op ‎5‎-‎9‎-‎2017 om 08:53 zei Stancke:

The likely entry level model is the 840i running a turbocharged 3.0-liter in-line six cylinder, followed by a 850i with a turbocharged 4.4-liter V8 and M860i xDrive M Performance fitted with the same turbocharged 6.6-liter V12 that powers the M760Li xDrive. Also under consideration is an 840e plug in hybrid model using the same petrol-electric powertrain seen in the 740e iPerformance. All those engine options are likely to be used across the entire 8 Series range.

While the 8 Series Gran Coupe is still ways out, the coupe model is slotted for production in Summer of 2018.


Laat maar komen, die M860i Excellence :inlove:

Ne viercilinder dus... nice!

Hoe lang zal het duren tot ze er uiteindelijk toch een diesel inzwierelen? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur geleden zei Maxime S:

Ne viercilinder dus... nice!

Hoe lang zal het duren tot ze er uiteindelijk toch een diesel inzwierelen? 

Van in het begin, gok ik. Die tekst komt van een Amerikaanse forummer zonder link met BMW zelf, dus (1) niet té veel waarde aan hechten, er waren er hier al die net hetzelfde voorspelden en (2) US of A is niet wreed tuk op diesels maar hier in Europa zijn we dat des te meer. Van de '6 is in Europa ongeveer 2/3e een 640d, van de nieuwe '7 schat ik het dieselaandeel in Europa nog hoger in dan dat. Mondiaal moet van de '6 en '7 dus toch een kwart tot 1/3e uit diesels bestaan, daar kan men toch moeilijk om heen.

En indien toch niet 'meteen' (= het eerste productiejaar), dan toch niet lang daarna, idd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid