Ga naar inhoud

BMW 8 Reeks


Phil

Aanbevolen berichten

17 minuten geleden zei Phil:

Kuch, E31, kuch.

Uiteraard, maar in hoeverre is het nummertje 8 bij deze reeks iets zuiver marketingtechnisch? Als dit model technisch gezien een verderzetting van de vorige '6 is, dan zitten we opnieuw met een auto die qua motorenpalet aansluit bij de '5 veeleer dan bij de '7, in die zin dat de V12 niet past. En het is niet omdat dit model nu '8 gaat heten en men het linkt aan de vroegere '8, dat 'ie opnieuw met een V12 komt.  ...  Maar 't zou niet onlogisch zijn sowieso supervet.Geen M8 dan maar een M860Ci (of iets dergelijks) met de aandrijflijn die we van de M760Li kennen. :inlove: 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Of er komt een M8 als opvolger van de M6 en hij leunt als concept zeer dicht bij de vorige 6 maar dan met een andere naam.

Of er komt een M860i xdrive en hij zet wel degelijk een stapje omhoog naar de klasse van de s coupe, continental...

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minuten geleden zei Phil:

Een M8 en een 860i Excellence (ik zeg maar wat), zoals je bij Mercedes een S63 AMG en een S600 hebt, gelijkaardig vermogen, maar andere approach en doelgroep.

M8 dan met de aandrijflijn van de M5?

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minutes ago, Geezer said:

Of er komt een M8 als opvolger van de M6 en hij leunt als concept zeer dicht bij de vorige 6 maar dan met een andere naam.

Of er komt een M860i xdrive en hij zet wel degelijk een stapje omhoog naar de klasse van de s coupe, continental...

Waarom niet allebei? 

media-635991464939927.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minutes ago, Geezer said:

Of er komt een M8 als opvolger van de M6 en hij leunt als concept zeer dicht bij de vorige 6 maar dan met een andere naam.

Of er komt een M860i xdrive en hij zet wel degelijk een stapje omhoog naar de klasse van de s coupe, continental...

De M8 is al bevestigd hoor.

p90260927.jpg

1 minute ago, gTa said:

M8 dan met de aandrijflijn van de M5?

Ja.

Link naar reactie
Delen op andere sites

30 minuten geleden zei Phil:

Ja.

En daarnaast nog een V12? :shock:  

M8 dan met 600pk en 750Nm uit de 4,4-liter V8.
M860i 'Excellence' met 610pk en 800Nm uit de 6,6-liter V12.

Moedig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minutes ago, gTa said:

En daarnaast nog een V12? :shock:  

M8 dan met 600pk en 750Nm uit de 4,4-liter V8.
M860i 'Excellence' met 610pk en 800Nm uit de 6,6-liter V12.

Moedig.

Explain.

Benz doet het. De krachtbronnen liggen op 't schap.

Het enige verschil is dat Benz traditioneel z'n motoren zowat overal in hangt als het er maar in past en BMW niet. :(

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei Phil:

Explain.

Benz doet het. De krachtbronnen liggen op 't schap.

Het enige verschil is dat Benz traditioneel z'n motoren zowat overal in hangt als het er maar in past en BMW niet. :(

Moedig omdat ze sterk in elkaars vaarwater komen en BMW heeft daar in die topsegmenten nauwelijks ervaring mee en/of 't cliënteel voor, vrees ik? Een S 65 AMG is nauwelijks sneller dan een S 63 AMG maar kost een hele hap meer. Blijkbaar verkoopt dat zoetjes. Mikt BMW daar dan op? Met de '7 toch (nog) niet? De M760Li zit ergens tussen de 63 en de 65 in, tenzij qua prijs (daar is de BMW een zuchtje duurder dan de 63). Wil BMW met een model dat eerder een sport/GT is (cfr. vorige '6 qua afmetingen) in plaats van een grote luxe-coupé (cfr. Benz S coupé) die nieuwe topmarkt aanboren met een "dubbele motorisatie"? Zo ja: ik vind dat moedig. Vooral omdat ik vermoed dat Benz een type cliënteel heeft "up there" dat BMW niet heeft.

 

 

Edit: even een mogelijke prijszetting grof afleiden van de huidige '5, '6 en '7:

  • Een M760Li xDrive kost een dikke 50k méér dan een 750Li xDrive.
  • Een M5 kost een kleine 35k méér dan een M550i xDrive. Een gewone 550i is er niet, maar als je 5k à 10k aftrekt voor het M Pack en de velgen en nog wat prul is het verschil al dik 45k.
  • Een 850i met V8 zou (voortgaand op de prijs van de huidige 650i xDrive, plus een "premium" wegens hoger cijfertje en nieuw model) ca. 100k kunnen kosten.
  • Een M8 zou dus bijna 150k basis gaan kosten.
  • Een M860i Excellence met V12 zou eveneens rond die 150k moeten stranden.

Benieuwd of BMW voldoende klanten van Aston Martin, Bentley, Mercedes-AMG e.a. warm krijgt om dan dat V12-model te kopen.

Ter vergelijking:
-  voor 170k heb je een Porsche 911 turbo
-  voor dik 160k heb je een (basis) nieuwe Continental GT met W12
-  voor 175k heb je een S 63 AMG Coupé (al dan niet met 4matic)
-  ...
Lijkt me sterk dat BMW daar een commercieel rendabele vuist tegen kan maken, maar hey: ik moedig het aan. :D 

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minuten geleden zei gTa:

Moedig omdat ze sterk in elkaars vaarwater komen en BMW heeft daar in die topsegmenten nauwelijks ervaring mee en/of 't cliënteel voor, vrees ik? Een S 65 AMG is nauwelijks sneller dan een S 63 AMG maar kost een hele hap meer. Blijkbaar verkoopt dat zoetjes. Mikt BMW daar dan op? Met de '7 toch (nog) niet? De M760Li zit ergens tussen de 63 en de 65 in, tenzij qua prijs (daar is de BMW een zuchtje duurder dan de 63). Wil BMW met een model dat eerder een sport/GT is (cfr. vorige '6 qua afmetingen) in plaats van een grote luxe-coupé (cfr. Benz S coupé) die nieuwe topmarkt aanboren met een "dubbele motorisatie"? Zo ja: ik vind dat moedig. Vooral omdat ik vermoed dat Benz een type cliënteel heeft "up there" dat BMW niet heeft.

 

+ er komt dan nog eens een B8 die tussen de M8 en M860 gaat zitten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist zei Geezer:

+ er komt dan nog eens een B8 die tussen de M8 en M860 gaat zitten.

Juste! Hoe zit dat nu qua prijs? Ha: kost 130k dus eigenlijk exact even veel als een M6, nu. Ook qua specs zo goed als identiek als de M-broer. Gewoon een ander karakter/doelpubliek. Dus niet exact "tussen", zoals je zegt, maar die komt er idd wel nog eens bij.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 hour ago, gTa said:
  • M760Li xDrive kost een dikke 50k méér dan een 750Li xDrive.

 

  • Een 850i met V8 zou (voortgaand op de prijs van de huidige 650i xDrive, plus een "premium" wegens hoger cijfertje en nieuw model) ca. 100k kunnen

 

  • Een M860i Excellence met V12 zou dan basis tegen de 200k moeten gaan kosten.

Uw logica klopt hier niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist zei Phil:

Uw logica klopt hier niet.

Ge hebt gelijk, klopt van geen kanten. Prijs zou iets hoger dan M8 moeten liggen. Effe aanpassen.

thx!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat dit hoofdzakelijk een rebadged 6-reeks is.

M8 zal zoals de oude M6 zijn, topspec met V8-techniek uit de M5.

Tenzij er nog een 6 Coupé ed onder komt zie ik het niet gebeuren.

BMW heeft ook niet de klanten hiervoor, zoals Benz dat wel heeft voor hun V12's.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze hebben nochtans wel het cliënteel dat bereid is om 150k+ stuk te slaan op een "gimmick" zoals een i8.

Hoeft ook geen commercieel succes te zijn. Net zoals een S65 Coupe dat hoogstwaarschijnlijk ook niet is.

Om nog niet te spreken over het gigantische prijsverschil. (mij baserend op het verschil tussen de V12 in de S en de 7)

Lijkt mij gewoon straf dat BMW al die moeite zou doen om een V12 te ontwikkelen voor de 7 en er dan voor zouden terugdeinzen om het in uw topmodel te steken...

Link naar reactie
Delen op andere sites

29 minuten geleden zei William Blake:

Ik denk dat dit hoofdzakelijk een rebadged 6-reeks is.

M8 zal zoals de oude M6 zijn, topspec met V8-techniek uit de M5.

Tenzij er nog een 6 Coupé ed onder komt zie ik het niet gebeuren.

BMW heeft ook niet de klanten hiervoor, zoals Benz dat wel heeft voor hun V12's.

Bijkomend zijn de prestigecoupés van een halve klasse hoger net begonnen met de keuze tussen V8 en V12, in navolging van Benz: CGT, GT4Lusso.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

11 minutes ago, Geezer said:

Je zet dat toch eerder naast een s600.

 

9 minutes ago, Geezer said:

ahja, dat bestaat niet meer zeker? Het was de vorige generatie waarin een 63 ongeveer evenveel kostte als een 600.

Zie het er nog tussenstaan en kost inderdaad even veel.

Maar vraag mij af waarop je je baseert dat een M760Li vergelijkbaar zou zijn met een S600 en niet met een S65?

Power? Dynamische capaciteiten?

PS. Of heb je het over de Coupe? Die bestaat inderdaad niet als S600. (Logic?)

Link naar reactie
Delen op andere sites

On 16/08/2017 at 10:13 PM, korneeldebruyn said:

 


En toch, die 'dikke' 'grote' 'brede' Bentley zien knallen over allerhande circuits heeft echt iets speciaal! emoji1303.png

 

Dat is allemaal relatief.

De dag dat ze allemaal hun "logge" bak ombouwen tot GT3 spec zie je dat verschil niet meer.

 

De Bentley is 5 meter lang en 2.03 meter breed.

De M6 4.94 meter lang en 2.04 meter breed.

 

 

Om je een idee te geven: 

de Z4 GT3:

4.38 meter lang en 2 meter breed

De 991 GT3 R:

4.6 meter lang en 1.97 meter breed

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid