Ga naar inhoud

BMW G30 5 Reeks


Phil

Aanbevolen berichten

Ik kom op 94k voor een 540i met de opties die ik echt wel wil. Tel daar nog 2k euro bij voor het volleder Nappa Individual. Korting zal 8% zijn op het geheel, dus dan kom ik op 88k. Na 4 jaar krijg je voor zo'n 540i geen 30k meer terug. Dan kan je beter 30k bijleggen voor een Panamera E-hybrid, want die krijg je bij wederverkoop weer terug. Als je dan ook nog eens de 100% fiscale aftrekbaarheid erbij telt, en het veel lagere VAA, dan ben je over 3-4 jaar goedkoper gesteld met zo'n dikke Panamera.

Da's een feit. Als 'ie in de zaak zit en je hebt het budget, dan moet je zoiets nemen. Of een 740e. Of een S500e. Maar ik zou ook een Panamera speccen dan.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, maar als de accu kapot is is heel de auto voor de vuilbak, tenzij ze nog even +20k neertellen.

Hoe vaak komt dat voor + ik geloof niet dat je als 1e eigenaar met fe uitgebreide garantie niet somewhat ingedekt bent. Tesla's houfen toch ook goed hun waarde, de eerste 4-5 jaar?
Link naar reactie
Delen op andere sites

7 minuten geleden zei gTa:


Hoe vaak komt dat voor + ik geloof niet dat je als 1e eigenaar met fe uitgebreide garantie niet somewhat ingedekt bent. Tesla's houfen toch ook goed hun waarde, de eerste 4-5 jaar?

Restwaarde is niet voor de eerste eigenaar he.

ik zou het iig niet moeten hebben, zo een S500e van 5 jaar oud met 8 jaar garantie op elektrisch systeem...

Akkoord, wij hebben tot nu toe nog geen problemen gehad met die accu's, maar we zijn 1 jaar later. En ik hoor van andere merken toch wel miserie...

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei Carlito:

Restwaarde is niet voor de eerste eigenaar he.

ik zou het iig niet moeten hebben, zo een S500e van 5 jaar oud met 8 jaar garantie op elektrisch systeem...

Akkoord, wij hebben tot nu toe nog geen problemen gehad met die accu's, maar we zijn 1 jaar later. En ik hoor van andere merken toch wel miserie...

Hoezo, restwaarde is niet voor de eerste eigenaar? :lol: I beg to differ. :D

Die S500e van 5 jaar oud zou ik ook niet moeten hebben, denk ik. Tenzij er voldoende feiten zijn waarop ik me kan baseren en m'n risico-inschatting kan maken. Probabiliteit van brokken, herstelprijzen, enz. Nu is dat allemaal vaag, te vaag. In enkele extreme voorbeelden (het zijn die die altijd naar boven komen) zal het wel belachelijk duur zijn, ja.
(Een beetje zoals een kennis van me die Audi de grond in kwam boren als complete en totale rommel, geen kwaliteit, geen klantenservice, enz. ... maar toen bleek dat 'ie zelf, binnen de garantieperiode, de herstelkost van zijn geleasede A5 3.0 TDI heeft mogen dokken omdat Audi vond dat hun garantie niet van tel was op een tot ongeveer 400 pk getunede motor (DPF eruit, EGR eruit, andere downpipes, andere uitlaat, andere turbo, andere software). Jah. :-/ )

Ik zou het zeer zeker wél aandurven, nu, om een nieuwe bedrijfswagen in huis te halen als een BMW ActiveHybrid (330e, 740e, enz.), een Tesla, een Benz S500e of nog zo van die dingen. Fiscaal interessant en absoluut geen slechte auto's. En als je ze maar 4 of max. 5 jaar houdt en jezelf voldoende indekt met (evt. optionele) garantie: no worries. :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ga seffes rijden met de nieuwe 330e van een vriend. Als me dat bevalt zou ik wel eens een 540e durven overwegen. Ik vrees echter dat het geluid van de 4cil. mij gaat tegenvallen.

Wanneer komt de 540e trouwens?

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minutes ago, gTa said:

BMW ActiveHybrid

Oei, da's al lang geleden.

Tegenwoordig heet de technologie eDrive, en wordt het verkocht onder het label iPerformance.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

41 minuten geleden zei gTa:

Hoezo, restwaarde is niet voor de eerste eigenaar? :lol: I beg to differ. :D

Die S500e van 5 jaar oud zou ik ook niet moeten hebben, denk ik. Tenzij er voldoende feiten zijn waarop ik me kan baseren en m'n risico-inschatting kan maken. Probabiliteit van brokken, herstelprijzen, enz. Nu is dat allemaal vaag, te vaag. In enkele extreme voorbeelden (het zijn die die altijd naar boven komen) zal het wel belachelijk duur zijn, ja.
(Een beetje zoals een kennis van me die Audi de grond in kwam boren als complete en totale rommel, geen kwaliteit, geen klantenservice, enz. ... maar toen bleek dat 'ie zelf, binnen de garantieperiode, de herstelkost van zijn geleasede A5 3.0 TDI heeft mogen dokken omdat Audi vond dat hun garantie niet van tel was op een tot ongeveer 400 pk getunede motor (DPF eruit, EGR eruit, andere downpipes, andere uitlaat, andere turbo, andere software). Jah. :-/ )

Ik zou het zeer zeker wél aandurven, nu, om een nieuwe bedrijfswagen in huis te halen als een BMW ActiveHybrid (330e, 740e, enz.), een Tesla, een Benz S500e of nog zo van die dingen. Fiscaal interessant en absoluut geen slechte auto's. En als je ze maar 4 of max. 5 jaar houdt en jezelf voldoende indekt met (evt. optionele) garantie: no worries. :-)

Ik bedoel (op een zeer ongelukkige manier uitgedrukt)

Citaat

ik geloof niet dat je als 1e eigenaar met de uitgebreide garantie niet somewhat ingedekt bent

Diegene die hem van u koopt is niet de 1e eigenaar, dus die gaat daar geen gebruik van kunnen maken, dus die heeft geen zaak aan de hogere restwaarde, die ziet de risico's.

Dus die gaat niet die hoge prijs willen betalen. (je zou wel gek zijn, eerst 30k extra dokken voor een hybride wagen te hebben ipv een gewone, met nog eens het risico op 20k of meer extra kosten door het elektrisch systeem).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kan een tweedehands toch ook met garantie kopen, en je blijft het fiscale voordeel hebben door de lagere CO2. Een hybride kan wel een krachtiger batterij krijgen waardoor je langer elektrisch kan rijden, maar een lagere CO2 zal dat niet meer geven, en het is net daarom dat deze auto's worden gekocht, omdat het zo fiscaal voordelig is. Privé kan je beter een 'gewone' 4S kopen, want voorlopig kunnen die niet genieten van dat fiscale voordeel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei Carlito:

Ik bedoel (op een zeer ongelukkige manier uitgedrukt)

Diegene die hem van u koopt is niet de 1e eigenaar, dus die gaat daar geen gebruik van kunnen maken, dus die heeft geen zaak aan de hogere restwaarde, die ziet de risico's.

Dus die gaat niet die hoge prijs willen betalen. (je zou wel gek zijn, eerst 30k extra dokken voor een hybride wagen te hebben ipv een gewone, met nog eens het risico op 20k of meer extra kosten door het elektrisch systeem).

Ah ik snap je nu beter, maar inderdaad (zoals BMWMB zegt): uitgebreide garantie is toch vaak overdraagbaar?

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uur geleden zei gTa:

Ah ik snap je nu beter, maar inderdaad (zoals BMWMB zegt): uitgebreide garantie is toch vaak overdraagbaar?

Mits grenzen. Meestal 200.000km

Link naar reactie
Delen op andere sites

530e is dat, en zou vanaf maart in productie gaan. Quasi dezelfde specs als een 330e.
Prijzen zijn nog niet gekend voorlopig.

Ik ga seffes rijden met de nieuwe 330e van een vriend. Als me dat bevalt zou ik wel eens een 540e durven overwegen. Ik vrees echter dat het geluid van de 4cil. mij gaat tegenvallen.

Wanneer komt de 540e trouwens?


Begint aan 57-58000€

(Ja,ik heb al die prijzen overgeschreven van die presentatie, of toch de meeste)
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zijn die iPerformance modellen 330e, 530e en 740e met zo'n ZF-hybrid-unit (e-motor in de versnellingsbak) zoals ook de Range Rovers gebruiken? Of is dat de vorige stand der techniek?

Zo ja: dat kunnen ze dan toch "makkelijk" aan een zescilinder koppelen ook? Daar moet toch een markt voor zijn?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist zei gTa:

Zijn die iPerformance modellen 330e, 530e en 740e met zo'n ZF-hybrid-unit (e-motor in de versnellingsbak) zoals ook de Range Rovers gebruiken? Of is dat de vorige stand der techniek?

Zo ja: dat kunnen ze dan toch "makkelijk" aan een zescilinder koppelen ook? Daar moet toch een markt voor zijn?

Ja, wellicht wel.

Maar CO2 gewijs zal dat minder interessant zijn. Met de ActiveHybrids was het alvast geen succesverhaal... (goed, dat waren ook geen PHEV's)
Wel interessant voor een particulier natuurlijk die nu taxvrij wilt rijden met wat vermogen :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid