Ga naar inhoud

BMW G30 5 Reeks


Phil

Aanbevolen berichten

Groene jongens hier... 

Mennekes,

Ik heb jullie de regel al uitgelegd dat mazout voor de verwarming is.

Er is ook een andere regel: Electriek is voor de verlichting thuis ! 

(En gas om te koken). 

Geen dank.

 

 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uur geleden zei BMWMB:


Die komt er zeker, een 540e en zelfs een 550e, onthoud wat ik u zeg.

Gaat die 4 en de 5 over de grootte van de batterij?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, over de verbrandingsmotor (of het ver vemogensniveau daarvan) waaraan de elektromotor wordt gekoppeld, denk ik.



225xe = 65 kW e-motor aan een 1.5i 3-cylinder (136pk = 218i), batterij 7,6 kWh, systeemvermogen 224pk 385Nm

330e = 65 kW e-motor aan een 2.0i 4-cilinder (184pk = 320i), batterij 7,6 kWh, systeemvermogen 252pk 420Nm

X40e = 65 kW e-motor aan een 2.0i 4-cilinder (258pk = x30i}, batterij 9,2 kWh, systeemvermogen 326pk 500Nm



Geen technisch beletsel dus voor BMW om een 340e te maken, of een 540e. Het is technisch gezien zelfs een identieke auto als de 330e/530e, gewoon de 2-liter waaraan de eDrive is gekoppeld is een hogere vermogensversie.




Ik denk ook dat er een 540e komt, op termijn. Zeker als de e-modellen echt aanslaan. En mogelijks nog andere modellen: als de eDrive nog altijd de ZF hybrid module is die in de versnellingsbak zit, dan is ze technisch geen beletsel om dat aan een diesel of een zescilinder te hangen. (Dat bestaat, bv de Range hybrid gebruikt dat systeem aan een TDV6) Dus ik volg bmwmb in zijn stelling dat we nog andere dingen gaan zien komen.




De batterij is blijkbaar bij de 740e groter. Gezien het gewicht van die auto niet onlogisch, het rijbereik van de BMW eDrives is nu al belachelijk kort.

Ze kunnen in de toekomst dus nog de uitdaging hebben van in de naam iets op te nemen dat slaat op de batterij, moesten ze dat willen (bij de i3 heb je ook 2 versies batterij maar de naam (op de kont) wijzigt alvast niet.) Wordt ook moeilijk hé. 330e en 335e (de 5 voor de evt optionele grotere batterij) of 330e en 330e+......


Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor een E350d kom ik op € 95.687,- en dan is alles wel met Nappa leder. Nadeel is wel dat het full Nappa enkel in het zwart verkrijgbaar is.
Prijzen zijn de vergelijkbaar.
Een E43 AMG, waarbij je wel andere kleuren Nappa kan kiezen, kom ik op 108k euro.


Vraag mij echt af wat jij allemaal aanvinkt om aan zulke bedragen te komen... ni te doen. Maar het is je gegund hoor.
Ik zou voor dat bedrag de E63 amg nemen en wat opties laten vallen bij wijze van spreken [emoji6]
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur geleden zei gTa:

Nee, over de verbrandingsmotor (of het ver vemogensniveau daarvan) waaraan de elektromotor wordt gekoppeld, denk ik.



225xe = 65 kW e-motor aan een 1.5i 3-cylinder (136pk = 218i), batterij 7,6 kWh, systeemvermogen 224pk 385Nm

330e = 65 kW e-motor aan een 2.0i 4-cilinder (184pk = 320i), batterij 7,6 kWh, systeemvermogen 252pk 420Nm

X40e = 65 kW e-motor aan een 2.0i 4-cilinder (258pk = x30i}, batterij 9,2 kWh, systeemvermogen 326pk 500Nm



Geen technisch beletsel dus voor BMW om een 340e te maken, of een 540e. Het is technisch gezien zelfs een identieke auto als de 330e/530e, gewoon de 2-liter waaraan de eDrive is gekoppeld is een hogere vermogensversie.




Ik denk ook dat er een 540e komt, op termijn. Zeker als de e-modellen echt aanslaan. En mogelijks nog andere modellen: als de eDrive nog altijd de ZF hybrid module is die in de versnellingsbak zit, dan is ze technisch geen beletsel om dat aan een diesel of een zescilinder te hangen. (Dat bestaat, bv de Range hybrid gebruikt dat systeem aan een TDV6) Dus ik volg bmwmb in zijn stelling dat we nog andere dingen gaan zien komen.




De batterij is blijkbaar bij de 740e groter. Gezien het gewicht van die auto niet onlogisch, het rijbereik van de BMW eDrives is nu al belachelijk kort.

Ze kunnen in de toekomst dus nog de uitdaging hebben van in de naam iets op te nemen dat slaat op de batterij, moesten ze dat willen (bij de i3 heb je ook 2 versies batterij maar de naam (op de kont) wijzigt alvast niet.) Wordt ook moeilijk hé. 330e en 335e (de 5 voor de evt optionele grotere batterij) of 330e en 330e+......

 

En nen touring !!

Ik snap gewoon niet dat ze dat niet maken. Je verliest kofferruimte als je nu een 530e bestelt. Met een touring is dat minder een issue, je blijft een zeer grote koffer hebben. Technisch lijkt het me alvast ook perfect mogelijk.

En om in dezelfde lijn te blijven begrijp ik ook nog altijd niet waarom die kwibussen geen M3 Touring e.d. verkopen ... 

Link naar reactie
Delen op andere sites

21 minutes ago, Mich said:

 


Vraag mij echt af wat jij allemaal aanvinkt om aan zulke bedragen te komen... ni te doen. Maar het is je gegund hoor.
Ik zou voor dat bedrag de E63 amg nemen en wat opties laten vallen bij wijze van spreken emoji6.png

 

Aankoopprijs =/= TCO.

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uur geleden zei Rabbit:

En nen touring !!

Ik snap gewoon niet dat ze dat niet maken. Je verliest kofferruimte als je nu een 530e bestelt. Met een touring is dat minder een issue, je blijft een zeer grote koffer hebben. Technisch lijkt het me alvast ook perfect mogelijk.

En om in dezelfde lijn te blijven begrijp ik ook nog altijd niet waarom die kwibussen geen M3 Touring e.d. verkopen ... 

Een raad van bestuur die enkel maar z'n fiat wil geven aan modellen die renderen. M3 touring: kosten R&D + kosten productie - opbrengst = zwart of rood = ja of nee.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Absoluut niet akkoord. Een '3 touring ziet er niet log uit, een A4 Avant evenmin, een C break ook niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minutes ago, gTa said:

Absoluut niet akkoord. Een '3 touring ziet er niet log uit, een A4 Avant evenmin, een C break ook niet.

Niet voor een vertegenwoordiger, nee.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist zei ICM:

Niet voor een vertegenwoordiger, nee.

Zeker een '3 touring heeft altijd een heel dynamische, licht aflopende daklijn gehad naar achteren toe. Dat is allerminst "log", qua vormgeving of looks. Mocht je 10 adjectieven oplijsten (met log als ééntje ervan) en je laat 1.000 mensen 3 van de 10 adjectieven aankruisen als passend voor de styling van een '3 touring of A4 Avant, dat "log" geen één keer wordt aangevinkt...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben altijd persoonlijk. Ik vind zomaar wat onpersoonlijk in 't wilde weg forummen behoorlijk koud. Ik ben geen koude mens.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minute ago, gTa said:

Zeker een '3 touring heeft altijd een heel dynamische, licht aflopende daklijn gehad naar achteren toe. Dat is allerminst "log", qua vormgeving of looks. Mocht je 10 adjectieven oplijsten (met log als ééntje ervan) en je laat 1.000 mensen 3 van de 10 adjectieven aankruisen als passend voor de styling van een '3 touring of A4 Avant, dat "log" geen één keer wordt aangevinkt...

Akkoord.

De vorige E break was log.

Het blijft me verwonderen dat iemand daar dan wel het adjectief "sportief" bij kiest.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De 2e generatie A6 Avant was ook niet de meest dynamisch gestylede, en zelfs de vorige generatie had wel iets plomp (een klein beetje, in some way) door die bolle achterkant ... en toch stonden die twee karren subliem als RS6.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist zei Geezer:

Je lijkt the swede wel...

Allerminst, hoop ik. Indien toch en die opmerking van je was niét om me te treiteren: let me know.

:-o

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid