Ga naar inhoud

SUV werkpaard vervanger? Thoughts?

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
Geplaatst:

Ik denk dat de Matra zich eerder een 4x4 trekje wou aanmeten dan de Discovery ;)

Vraag is natuurlijk of je zoveel geld wil geven aan een Discovery als je voor minder een Range kan hebben... :oops:

'k Ga nog enkele weken de kat uit de boom kijken. 

Geplaatst:

Die Disco is wel übervet...

Geplaatst:
2 minutes ago, Carlito said:

Die Disco is wel übervet...

Ziet er perfect uit voor de toeren die ik uithaal. 

Als je inzoemt op de fotos, merk je echter dat er één en ander niet erg goed vast meer zit :mellow:

Geplaatst:

Maakt niet veel uit op zo'n kar. Gewoon een nieuwe, langere bout door die carrosserie draaien en klaar.

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
1 hour ago, Quill said:

Maakt niet veel uit op zo'n kar. Gewoon een nieuwe, langere bout door die carrosserie draaien en klaar.

Frekkel een dubbelaccount opgezet? :lol:

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
54 minuten geleden zei The Swede:

Ziet er perfect uit voor de toeren die ik uithaal. 

Als je inzoemt op de fotos, merk je echter dat er één en ander niet erg goed vast meer zit :mellow:

Met een Range ben je zo 'een van de zoveel'. De disco is iets aparts.

Geplaatst:
1 hour ago, Carlito said:

Met een Range ben je zo 'een van de zoveel'. De disco is iets aparts.

Dat klopt.

Al begint een Range vijfzitter redelijk zeldzaam te worden.

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
Op 26-1-2017 om 12:07 zei The Swede:

Dát vind ik nu wel eens een goed idee. Lijkt me fun, en dat kan toch bijna niet anders dan een deftige hauler zijn.

't Ziet er niet uit, maar ik kan me inbeelden dat 'er goed uitzien' eerder onderaan je checklist staat als ik zie voor welke kar je een vervanger zoekt.

Geplaatst:

Die disco is cool, betrouwbaar, sterk, steekt allemaal wat minder nauw als bij een range! De zetels zien er precies hier en daar wel wat minder uit, maar dat kan altijd hersteld/vernieuwd worden. Ben je al is gaan kijken naar die wagen?

Geplaatst:
On 1/29/2017 at 1:42 PM, luigi said:

Die disco is cool, betrouwbaar, sterk, steekt allemaal wat minder nauw als bij een range! De zetels zien er precies hier en daar wel wat minder uit, maar dat kan altijd hersteld/vernieuwd worden. Ben je al is gaan kijken naar die wagen?

Nee, nog geen tijd gehad. Ongeveer elke dag van nu tot eind 24 Februari is al volgeboekt :mellow:

Ik stel me wel de vraag of het wel sterker is dat een Range. Me dunkt niet. ( @RRD, die heeft een Disco en een nest RR's gehad ?)

Wat bedoel je met "het steekt minder nauw" ? Dat de qualiteit wat "shabby" mag zijn?

Geplaatst:

Ik vind het maar een afgetrapt hok, die Disco. En dat gaat verschrikkelijk rijden op autostrade met die off-road banden.

Ok, je trekt af en toe een caravannetje, maar het is nu ook niet dat je hele dagen in de modder ligt te ploeteren he.

Geplaatst:
14 minuten geleden zei RRD:

MY '07 FFRR S/C. Regel 't.

2007-land-rover-range-rover-supercharged 

Zeer knap in die uitvoering.

9 minuten geleden zei The Swede:

Waarom overweeg je de V8 diesel, als de V8 benzine er ook is? Jou kennende is de benzine dan toch de duidelijk betere keuze? Met jouw rijstijl is een diesel (zo zeg je) nauwelijks of niet zuiniger in verbruik, taxen zijn verwaarloosbaar, en 't is niet dat zo'n 4.2 V8 S/C koppel te kort komt?

Geplaatst:

Dat klopt, @gTa. Bij de Range gaat mijn voorkeur voor de V8 TD inderdaad niet om verbruik (want dat ding slikte ook 16L) of taxen, maar wel om motorkarakter.

Enerzijds is een zwaardere 4x4 qua auto al iets waar een dikke diesel goed in past qua karakter.

Deze V8 TD zit de Range ook als gegoten. Elke keer dat ik hiermee gereden heb, heb ik me de bemerking gemaakt dat deze motor met zijn "rustige kracht" echt perfect is voor deze wagen. 

Geplaatst:

Okay, kan ik geloven.

De 4.2 S/C vind ik ook best rustig, da's geen bruutzak, imo. De 5-liter (maar daar heb ik nooit mee gereden) zou dat wél zijn.

Geplaatst:
3 minutes ago, gTa said:

Okay, kan ik geloven.

De 4.2 S/C vind ik ook best rustig, da's geen bruutzak, imo. De 5-liter (maar daar heb ik nooit mee gereden) zou dat wél zijn.

Ik zou d'r ook es moeten gaan mee rijden.

Al gaat hij wel echt goed moeten zijn want ben echt wel fan van die TDV8 ;)  (believe it or not)

Geplaatst:

Het (waan)idee van (on)betrouwbaarheid zou mij doen vrezen, maar ik ken dan ook absoluut niks af van die motoren. Voor hetzelfde geld is dat net een betrouwbare motor. En 't is nu niet dat de V8 petrols wél bulletproof zijn. Maar blijkbaar wel cheap te fixen in UK, zei je.

Geplaatst:
On 1/31/2017 at 0:22 PM, gTa said:

Het (waan)idee van (on)betrouwbaarheid zou mij doen vrezen, maar ik ken dan ook absoluut niks af van die motoren. Voor hetzelfde geld is dat net een betrouwbare motor. En 't is nu niet dat de V8 petrols wél bulletproof zijn. Maar blijkbaar wel cheap te fixen in UK, zei je.

De TDV8 zijn eigenlijk ook redelijk cheap te fixen in UK ;)

Geplaatst:

Ga eens met zo'n 4.2 S/C rijden, misschien bevalt die jou wel meer. Kan je die ook niet cheaper kopen dan de V8 diesel?

Geplaatst:
5 hours ago, gTa said:

Ga eens met zo'n 4.2 S/C rijden, misschien bevalt die jou wel meer. Kan je die ook niet cheaper kopen dan de V8 diesel?

Niet echt. De 2007 S/C is doorgaans zelfs duurder dan de TDV8.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in