Ga naar inhoud

SUV werkpaard vervanger? Thoughts?


The Swede

Aanbevolen berichten

42 minutes ago, Spillies said:

Eerlijkheidshalve denk ik wel dat het V10 blok op zich onveranderd bleef in de eerste en tweede generatie. Alles errond werd wel geupdate.

Verder ben ik geen garagist dus ik zou het niet weten. Weet alleen dat we thuis al 3 generaties lang met Touaregs rijden (sinds 2004) en we nooit noemenswaardige problemen hebben gekend. Ze hebben natuurlijk niet de klasse van een Range of de looks van een G, maar eerlijk gezegd wel veel bang for the buck + degelijkheid. En de V8 is dan nog eens zoveel soepeler als motor dan de V10, maar uwen bruinen trekt dat helaas niet zo blijkt. :D

Nope. Geen 30K om aan mijn 4de auto te geven :(  (en moest ik geld hebben, ik zou het er nog niet aan geven... economist tot in de kist ;) ).

Maar zat hier net efkes na te denken. Realistisch gezien, een Touareg zoals hierboven, van 2008 voor £7K, ... en met wat "bijdraaien" zit ge aan 290pk... Op zich is dat een veel redelijker koop dan een RR, een V10TDi of GL. 

Alleen denk ik dan ook efkes terug aan wat mijn ex me zou zeggen: "you'd drive around in the Touareg and every time you see a Range you'd regret you didn't get one" ...

:fp:

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uur geleden zei The Swede:

gTa... ik weet dat ge nogal het uiterlijk van een auto belangrijk vind, maar om daarom achter de auto in een rolstoen te gaan hangen omdat ge uw kleinnood in alle glorie zou kunnen aanschouwen... :blink:

PS: HOE weet gij dat uw auto stinkt? Ik rij rond, kom aan, leg hem af, stap uit en ruik dus niks meer... 

Ik snap je zinnetje over die rolstoel en de looks van een auto niet. Wat heeft dat met de stank van uitlaatgassen te maken?

Ik verwacht niet van je dat je hetzelfde denkt als mij (een houding die we jou, in omgekeerde richting, ook richting anderen, nog nooit zien aannemen hebben), maar ik vind het persoonlijk sterk onaangenaam om te weten dat ik met een absurd stinkend "wrak" rond zou rijden en anderen daarmee ambetant maak. Plus: zoiets ruik je zelf weldegelijk. Stel je je auto soms in een garage? There you have it. Sta je soms eens enkele tientallen seconden voor 'n rood licht? Again. Ik vind persoonlijk de "zure yoghurt"-geur die een moderne diesel mét DPF soms uitstoot, al behoorlijk onaangenaam (en nochtans is dat redelijk "geurloos"). Verbrande benzine ruikt tenminste nog lekker. 't Is ver gekomen dat IK dat aan JOU moet gaan uitleggen. :D Are you feeling well? Suffering from a belch of your weathercockitis? :D 
Neem me alsjeblieft niet kwalijk dat ik iemand probeer mee te geven dat een diesel met weggenomen EGR en DPF zo hard kan stinken dat die het - stel je voor - misschien wel eens onaangenaam zou vinden. :D Voor de rest had/heb ik allerminst de bedoeling om een discussie te starten, we waren gewoon aangenaam aan 't keuvelen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uur geleden zei The Swede:

Net de reviews van de RR aan het lezen geweest op de website van Autotrader. Degene waar de betrouwbaarheid als "goed" wordt aangegeven zijn steevast de 4.2SC's... :no: Ik ga precies nooit aan nen diesel geraken. 

 

3 uur geleden zei The Swede:

Alleen denk ik dan ook efkes terug aan wat mijn ex me zou zeggen: "you'd drive around in the Touareg and every time you see a Range you'd regret you didn't get one" ...

Samen met het feit dat je zegt dat je de markt kent alsook 't feit dat je me niet de persoon lijkt die niet weet wat 'ie wil: combine those two, dan is 't toch beklonken? Wat gaan die, die eerste gen.3 Ranges met 4.2 S/C?

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 hours ago, The Swede said:

Toch wel erg veel auto voor geen geld.

10 hours ago, The Swede said:

Net de reviews van de RR aan het lezen geweest op de website van Autotrader. Degene waar de betrouwbaarheid als "goed" wordt aangegeven zijn steevast de 4.2SC's... :no: Ik ga precies nooit aan nen diesel geraken. 

 

@Spillies : ge zijt ne zak :angry:

Nu zit ik hier de adverts voor de V10 TDi's af te gaan. :oops:

want ... :unsure:

 

Die eerste generatie V10's verbruiken turbos.

Wel fantastische machines.

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 uur geleden zei The Swede:

Net de reviews van de RR aan het lezen geweest op de website van Autotrader. Degene waar de betrouwbaarheid als "goed" wordt aangegeven zijn steevast de 4.2SC's... :no: Ik ga precies nooit aan nen diesel geraken. 

 

 

 

Meen je nu echt dat je geen benzine gaat kopen?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het idee van in een rolstoel achter de auto te hangen om hem te kunnen aanschouwen terwijl hij rijdt, kwam van de eerdere posts van Carlito, gTa. Die stelde dat een G prachtig was om naar te kijken, niet om in te rijden...

Dan maar achter den auto mee... en ge kunt hem ruiken ook :D

 

Die geur is idd erg vervelend. Al snap ik niet vanwaar hij komt op die nieuwe diesels. Ik had destijds verschillende diesels en die roken nooit naar die "zure yoghurt" inderdaad en die hadden geen catalysator of niks. Dat was gewoon recht buiten die lucht.

Tegenwoordig, als een diesel geen EGR, DPF en andere heeft, ruikt hij als de tank van Heinrich Himmler ! :huh:

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 minutes ago, Martini Racing said:

Meen je nu echt dat je geen benzine gaat kopen?

 

Mogelijks. In dit type wagen zit een dikke diesel goed. Is een camion, geen wannabe sportberline ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 minuten geleden zei The Swede:

Mogelijks. In dit type wagen zit een dikke diesel goed. Is een camion, geen wannabe sportberline ;)

In een normale berline zit een diesel ook goed, maar niet zo lekker als een zwaardere naft. (met misschien een tikkeltje minder koppel, maar toch meer dan genoeg en de added smoothness)
 

Een Range rijdt ook best "sportief" door z'n korte wielbasis.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hangt af van de diesel. Een diesel draait al niet goed en als hij maar vier cilinders heeft, dan krijg je zo een "aan-uit" gedrocht dat je liever niet in je auto wil. Bepaalde Duitse merken zijn nogal expert in het bouwen van dergelijke draken. In een E200d taxi ligt dat inderdaad goed...

Een zescilinder en V8 in diesel draait al een heel stuk soepeler. Het veelvoud aan cilinders compenseert dan enigszinds voor de vierkante draaistijl. 

De RR is inderdaad nog redelijk snel met die V8. Sportief is wel het laatste wat je een dergelijke kist kan noemen. 

Ik rij met de Paj' ook nogal es snel, maar je blijft het gevoel hebben de Dakar te rijden: je hebt maar beter VEEL plaats :lol:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik schrik ervan hoe gedateerd die al zijn, vergeleken met alle last year LED bling uit de nieuwste auto's (met flatscreen TV's voor je snufferd en zo). Net geen 400 paardjes en een V8 die buldert zoals een echte V8 dat moet doen. :inlove: 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een 2005 en 2010 zien er binnenin net hetzelfde uit. 

LED bling? Heb net veel liever een rustgevend interieur dan die schreeuwerige discoverlichting in de autos van tegenwoordig. Die 7 reeksen die ik altijd meekrijg zijn op dat gebied echt kitsh: hout van de plastiekboom en dan van die goedkoop ogende neonlampen erin :fp:

 

Een 'tablet' dat bovenop het dashboard werd gegooid ipv proper ingewerkt getuigt tenslotte ook van de gehaastheid van de ontwerper.

 

Dus ik kan me in zo een interieur wel vinden :)

 

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

19 uur geleden zei The Swede:

Net de reviews van de RR aan het lezen geweest op de website van Autotrader. Degene waar de betrouwbaarheid als "goed" wordt aangegeven zijn steevast de 4.2SC's... :no: Ik ga precies nooit aan nen diesel geraken. 

 

@Spillies : ge zijt ne zak :angry:

Nu zit ik hier de adverts voor de V10 TDi's af te gaan. :oops:

want ... :unsure:

 

Dat rijdt echt archaïsch in vergelijking met hedendaagse auto's. As you know heb ik een 2006 V10 TDI gehad, en los van de motor was ik daar echt geen fan van. Versnellingsbak is achterhaald, 4x4 systeem geeft altijd een beetje het gevoel te torsen (weet niet goed hoe ik het moet omschrijven, maar het is alsof ie niet goed weet hoe ie zijn wielen moet aandrijven) en interieur is gewoon dramatisch. Waanzinnig veel plastic en eens de 100dkm gepasseerd beginnen ze allemaal te kraken, iets waar ik (net zoals @BMWMB ) allergisch voor ben. De mijne had 150dkm toen ik hem verkocht en ik had het gevoel dat het tijd was hem op te ruimen alvorens er grote kosten aan kwamen (boite, turbo's,... het gaat allemaal stuk bij die bakken). Voelde echt aan als een 'gebruikte' auto met die kilometers, waar mijn Range (momenteel 167dkm) nog steeds even fris aan voelt als toen ie er 100 had.

Enige leuke aan die kist (de mijne was gechipped naar 380pk en had DPF delete) waren sprintjes. Ik reed de gemiddelde Golf TDI aan de lichten zoek, maar bij mij hing er dan nog wel een trailer + auto er op achter. Ook van 100 naar 200 vliégt dat letterlijk, en da's echt wel fun in zo'n oud kot :D 

  • Vind ik leuk 4
Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uur geleden zei The Swede:

Een 2005 en 2010 zien er binnenin net hetzelfde uit. 

LED bling? Heb net veel liever een rustgevend interieur dan die schreeuwerige discoverlichting in de autos van tegenwoordig. Die 7 reeksen die ik altijd meekrijg zijn op dat gebied echt kitsh: hout van de plastiekboom en dan van die goedkoop ogende neonlampen erin :fp:

Een 'tablet' dat bovenop het dashboard werd gegooid ipv proper ingewerkt getuigt tenslotte ook van de gehaastheid van de ontwerper.

Dus ik kan me in zo een interieur wel vinden :)

Ik volg je volledig. Kleine nuance wel: 't is weer typisch dat je de BMW '7 vermeldt als kitsch, terwijl de S-klasse die '7 op dat vlak (ook op andere, maar zeker ook op dit) sterk overtroeft. Bij de Range had het op die groen verlichtje LCD-schermpjes met zwarte cijfertjes, dat trof me als very retro. Ik weet dat ze dat in Japan nu nog leveren (omdat het weinig kost en betrouwbaar is), dus jouw smaak kennende verwondert 't me allerminst dat je je daar goed bij voelt. :-) 't Is en blijft een knap interieur.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 hour ago, gTa said:

Ik volg je volledig. Kleine nuance wel: 't is weer typisch dat je de BMW '7 vermeldt als kitsch, terwijl de S-klasse die '7 op dat vlak (ook op andere, maar zeker ook op dit) sterk overtroeft. Bij de Range had het op die groen verlichtje LCD-schermpjes met zwarte cijfertjes, dat trof me als very retro. Ik weet dat ze dat in Japan nu nog leveren (omdat het weinig kost en betrouwbaar is), dus jouw smaak kennende verwondert 't me allerminst dat je je daar goed bij voelt. :-) 't Is en blijft een knap interieur.

SIXT geeft mij steevast de 7 mee :lol:

Maar algemeen mis ik vaak het rustgevende. Als ik bvb in de kleine zijn 320E zit of in die SL, ge wordt er gewoon kalmer van. Pajero idem.

Het klopt dat de Jappen vaak 'ouderwets' aandoen, maar het voelt goed aan.

Spijtig dat Lexus geen echte dikke 4x4 maakt. :(

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 hour ago, RRD said:

Dat rijdt echt archaïsch in vergelijking met hedendaagse auto's. As you know heb ik een 2006 V10 TDI gehad, en los van de motor was ik daar echt geen fan van. Versnellingsbak is achterhaald, 4x4 systeem geeft altijd een beetje het gevoel te torsen (weet niet goed hoe ik het moet omschrijven, maar het is alsof ie niet goed weet hoe ie zijn wielen moet aandrijven) en interieur is gewoon dramatisch. Waanzinnig veel plastic en eens de 100dkm gepasseerd beginnen ze allemaal te kraken, iets waar ik (net zoals @BMWMB ) allergisch voor ben. De mijne had 150dkm toen ik hem verkocht en ik had het gevoel dat het tijd was hem op te ruimen alvorens er grote kosten aan kwamen (boite, turbo's,... het gaat allemaal stuk bij die bakken). Voelde echt aan als een 'gebruikte' auto met die kilometers, waar mijn Range (momenteel 167dkm) nog steeds even fris aan voelt als toen ie er 100 had.

Enige leuke aan die kist (de mijne was gechipped naar 380pk en had DPF delete) waren sprintjes. Ik reed de gemiddelde Golf TDI aan de lichten zoek, maar bij mij hing er dan nog wel een trailer + auto er op achter. Ook van 100 naar 200 vliégt dat letterlijk, en da's echt wel fun in zo'n oud kot :D 

Mijne Roemeen zet  voor 1500 euro twee hybride turbos op een RR TDV8. De mapping doet em gratis. Krijgt er dan (zonder EGR en DPF) een 360-380pk uit en 800Nm. :lolz:

Hoewel ik gewoon relax wil rijden en gewoon bergop niet steevast kickdown wil gebruiken. (Ik word oud ;) )

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zou je dat effectief overwegen om nog te chippen en andere turbo's te monteren? Versnellingsbak en motor hebben al wat km's achter de kiezen he. 

Als er hier al over tuning van de range gesproken wordt mogen we daaruit besluiten dat het een range wordt? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 26-12-2016 om 20:54 zei gTa:

 *denk* ik dat je met zo'n Landcruiser V8 eigenlijk rekening mag houden met nul kosten (tenzij banden/remmen, maar da's bij elke auto).

Think again, de tijd van de oerdegelijke Toyota ligt toch al minstens een jaar of 10 achter ons. Luchtveringen, motorstoringen,... Ze zijn verre van foutloos.

 

Ik heb Zweed al enige jaren aan zijn verstand proberen brengen dat een Infinity FX/qx70 perfect is maar dat heeft een beetje minder ruimte en dat mag net niet genoeg trekken dus valt dat af. Maar er is ook een qx80 en die voldoet volgens mij aan alle eisen, behalve budget, want denk niet dat je dat makkelijk tweedehands gaat tegenkomen.

Pak nu deze:

http://www.autotrader.co.uk/classified/advert/201611039409632?onesearchad=Used&onesearchad=Nearly New&onesearchad=New&radius=1500&make=INFINITI&sort=price-asc&advertising-location=at_cars&model=FX&postcode=tw62aq&page=1

En anders gewoon een Pathfinder of zo. Met het beoogde gebruik denk ik dat je bij de Nissan stal minst kans op lopende rekeningen gaat hebben.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

5 hours ago, Polygoon said:

Ik ben alleen geen fan van die witte achterlichten :( 

Verder wel heel dik.

Zijn die standaard?

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 minuten geleden zei Bompa:

Verrassend, Frekkel.

En swede, die rust vind je doorgaans ook in deftige volvo's. Maar dit terzijde.

Daar is niks verrassends aan. Een ML/GL of RR gaat hij naar mijn gedacht in twee trekken.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid