Ga naar inhoud

Alpine A110


Ice_Ken

Aanbevolen berichten

3 uren geleden, tuscani zei:

BMW wilt gewoon eindelijk nog eens een mooie smoel hebben.

Of iets dat puur rijplezier geeft ipv een hoop rijmodi 😉

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daar heb je echt een punt. Ik begrijp die ganse cirque niet rond rijmodi. Maak gewoon een auto zoals hij moet rijden, punt. 20 jaar terug konden de constructeurs nog een auto maken zoals hij moest zijn. Ik hoorde toen nooit iemand die zei "Goh, de M5, Golf GTi of Porsche 911 heeft twee modussen nodig"... Nu kunnen ze dat plots niet meer...

 Vooruitgang?

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

De theorie erachter is dat je "meerdere auto's" krijgt in 1 auto.

Je kan dan met je sportwagen op het scherp van de snee rijden, maar als je eens een lange saaie trip doet kan je hem in comfort stand zetten waarbij de vering veel soepeler wordt. de servo pakken lichter, de gasrespons minder nerveus en de automaat veel vroeger opschakelt.

 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, The Swede zei:

Daar heb je echt een punt. Ik begrijp die ganse cirque niet rond rijmodi. Maak gewoon een auto zoals hij moet rijden, punt. 20 jaar terug konden de constructeurs nog een auto maken zoals hij moest zijn. Ik hoorde toen nooit iemand die zei "Goh, de M5, Golf GTi of Porsche 911 heeft twee modussen nodig"... Nu kunnen ze dat plots niet meer...

 Vooruitgang?

Speciaal voor u! 😂

Totaal overbodig allemaal, puur PlayStation.

B9029317-0771-4931-B282-DC0646-E0-D354.p

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, Order66 zei:

Speciaal voor u! 😂

Totaal overbodig allemaal, puur PlayStation.

Als naar die tabel kijk ben ik toch niet zeker wat ge hoopt aan te tonen :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik wil gewoon ene met 4 knopjes voor tijdens het rijden: eentje voor afstellen differentieel, eentje voor hardheid vering, een voor de lengte van de versnellingen en een voor abs.  Als ik extra lawijt wil doe ik wel "Brrrrrrrr".

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 maanden later...

ipv andere kleurtjes te presenteren zouden ze beter eens af fabriek een LSD aanbieden, ook al blijken velen te willen verdedigen dat dit geen meerwaarde is voor deze wagen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Atelier, 4,5K€

Diverse mooie blauwtinten waarbij Gendarmerie en Paon echt knap zijn

het blijft een geweldig chassis, kas en stoelen maar de rest schijnt erg Renolt te zijn :(

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, flupke73 zei:

Atelier, 4,5K€

Diverse mooie blauwtinten waarbij Gendarmerie en Paon echt knap zijn

het blijft een geweldig chassis, kas en stoelen maar de rest schijnt erg Renolt te zijn :(

Wil er toch eens mee rijden...

Heb zelf twee Renaults gehad, niet dat ik er vies van ben.. maar als je eenmaal 'meer'  gewend bent is het wel een stap terug naar ergonomie/bediening/materialen. Maar dat is een Lotus nog veel meer :D 

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uren geleden, jvc zei:

Nieuwe kleuren:

122691742_1835736536566537_3258503053195

122981723_1835735936566597_7160831218017

122742484_1835736053233252_7031383159239

122946710_1835735909899933_7814082108734

Die laatste op de bovenste foto, is dat zwart of is dat een soort donker bordeaux?

Dat rood op de tweede foto is wel mooi, maar dan wel met andere velgen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

32 minuten geleden, knight-rider zei:

Die laatste op de bovenste foto, is dat zwart of is dat een soort donker bordeaux?

Dat rood op de tweede foto is wel mooi, maar dan wel met andere velgen.

Dat lijkt me een aubergine-achtige kleur te zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 27/10/2020 om 12:41, mrbbs zei:

ipv andere kleurtjes te presenteren zouden ze beter eens af fabriek een LSD aanbieden, ook al blijken velen te willen verdedigen dat dit geen meerwaarde is voor deze wagen.

Na bijna een eerste jaar A110S en meerdere trackdays... nog geen seconde nood aan gehad ;)

En driften in het nat gaat gerust, maar met cup2's in het droge ontbreekt het mij wss aan ballen want dan moet je zéér hard gaan. Mechanische grip van middenmotor + 255 brede cup's op 1100kg is best flink. 

 

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 hours ago, Avantus said:

Na bijna een eerste jaar A110S en meerdere trackdays... nog geen seconde nood aan gehad ;)

En driften in het nat gaat gerust, maar met cup2's in het droge ontbreekt het mij wss aan ballen want dan moet je zéér hard gaan. Mechanische grip van middenmotor + 255 brede cup's op 1100kg is best flink. 

 

Alles hangt natuurlijk af van het gebruik. Ik kan geloven on track met semi's dat je daar weinig last van zal hebben.

Ik daarentegen rijd vaak op kleine oneffen baantjes waar een sper zeker een must is. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid