Ga naar inhoud

Alpine A110


Ice_Ken

Aanbevolen berichten

27 minuten geleden, msxx zei:

Elise: vanaf 51k...

 

Even prijzen opgezocht, er wordt hier gesproken over 70K maar de Pure kost 56K en de S 66K, zit dus minder ver af van wat ik ervoor over zou hebben.

Swede heeft gelijk dat het verschil tussen een pure (met de opties de je wil) en een S maar een 4k is. 

En dat het niet goedkoop is klopt, maar die 1100kg komt ergens van he... volledig aluminium mét double wishbone voor en achter is niet de easy route. Had hij 1350kg mogen wegen, dan had het te duur geweest ja.

Het rijden is dan ook apart, je voelt de lichtheid, en qua gebruikskosten is het geweldig. Trouwens als je vergelijkt met bv een Cayman T in gelijke uitrusting ben je toch nog makkelijk richting de 10k meer kwijt dan een a110s. 

Ik hoor het allemaal graag die "voor dat geld koop ik een 2dehands gt4"... tot je BIV en rijtaks mee berekent ;)

 

 

  • Vind ik leuk 2
  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Klopt.

Ik heb het sowieso niet overwogen omdat ik eens zorgenloos instappen en rijden wou. Bovendien vind je momenteel geen enkele Alpine 2dehands voor onder de +-55k. Hopelijk blijft dat zo :D

Heb 3j garantie, 1.8l taksen, en onderhoudskosten die nihil zouden zijn. Verbruik boeit me niet bij een weekendding, maar zelfs dat is top dankzij het gewicht.

Enige oprechte minpunt voor het budget blijft imo het infotainment met gebrek aan apple carplay/android... (maar de telemetrie is dan weer erg uitgebreid en nuttig). Maar als je hem gebruikt waarvoor hij dient boeit dat niet meer :)

 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 hour ago, ir_fuel said:

5K verschil tussen een Elise en een Alpine. En die Alpine is toch iets meer "auto" (is al niet gebouwd uit polyester om te beginnen).

Daar volg ik je. Maar de Lotus is ook nog iets ruwer en specialer. 

 

1 hour ago, Avantus said:

Klopt.

Ik heb het sowieso niet overwogen omdat ik eens zorgenloos instappen en rijden wou. Bovendien vind je momenteel geen enkele Alpine 2dehands voor onder de +-55k. Hopelijk blijft dat zo :D

Heb 3j garantie, 1.8l taksen, en onderhoudskosten die nihil zouden zijn. Verbruik boeit me niet bij een weekendding, maar zelfs dat is top dankzij het gewicht.

Enige oprechte minpunt voor het budget blijft imo het infotainment met gebrek aan apple carplay/android... (maar de telemetrie is dan weer erg uitgebreid en nuttig). Maar als je hem gebruikt waarvoor hij dient boeit dat niet meer :)

 

Vergelijken met een tweedehands Alpine, zou ik nu niet doen.

En waarom iedereen maar loopt te dwepen met een Cayman GT4, weet ik ook niet. 

Als ik dat zou vergelijken, dan zou ik denken aan een 997 C2 met handbak. 

Zescilinder en handbak in het voordeel tegenover de A110S (of the moderne Caymans). En met de lagere aankoopprijs, kan je redelijk wat taks en onderhoud betalen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, ir_fuel zei:

Pakken duurder qua BIV en taks natuurlijk. Veelvouden. De Alpine is 400 euro taks en de Cayman 2K ofzo.

Dacht ik al. En nogmaals, is de BIV niet veel duurder zelfs?

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, Avantus zei:

Klopt.

Ik heb het sowieso niet overwogen omdat ik eens zorgenloos instappen en rijden wou. 

DIT.

Voor die reden ben ik met mijn budget opnieuw voor een M gegaan. 

60k, 2j oud en 8000km op de teller, en slechts 800€ taks. 

Ja voor dat budget kon ik een +8j oude 997 kopen met 80.000km op de teller en +2k taks, maar dan was er ook al veel meer kans in (duurdere) onderhoudskosten. 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 uren geleden, toere zei:

DIT.

Voor die reden ben ik met mijn budget opnieuw voor een M gegaan. 

60k, 2j oud en 8000km op de teller, en slechts 800€ taks. 

Ja voor dat budget kon ik een +8j oude 997 kopen met 80.000km op de teller en +2k taks, maar dan was er ook al veel meer kans in (duurdere) onderhoudskosten. 

 

kost een M slechts 800 euro wegentax ? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een M2 competition is evengoed 931€ tax en 4414€ biv. 

Omdat ik m'n brief iedere dag verwacht nog eens gekeken wat ik mag verwachten voor m'n A110S: 310€ tax en 760€ biv. 

Je hebt dan absoluut het argument 6-cilinder, maar is toch al een stevig potje sponsoring van de staat voor veelal weekendgebruik :D

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

26 minuten geleden, Avantus zei:

Een M2 competition is evengoed 931€ tax en 4414€ biv. 

Omdat ik m'n brief iedere dag verwacht nog eens gekeken wat ik mag verwachten voor m'n A110S: 310€ tax en 760€ biv. 

Je hebt dan absoluut het argument 6-cilinder, maar is toch al een stevig potje sponsoring van de staat voor veelal weekendgebruik :D

 

Je betaalt minder taks en BIV dan met een MX-5 :D 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 hours ago, msxx said:

Je betaalt minder taks en BIV dan met een MX-5 :D 

Dan maar 70k ipv 35k uitgeven. ‘T Is goedkoper in BIV en taks! 😜

  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

22 minuten geleden, The Swede zei:

Dan maar 70k ipv 35k uitgeven. ‘T Is goedkoper in BIV en taks! 😜

Wie weet 😉

Maar de MX-5 mag nog een paar jaar blijven

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...
2 uren geleden, Le Capri Mauve zei:

Zich laten verrassen door die middenmotor of de straat niet lezen ?:)

En het feit dat hij een S gepakt heeft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 hours ago, Le Capri Mauve said:

Zich laten verrassen door die middenmotor of de straat niet lezen ?:)

Die A110 is redelijk onderstuurd. Het zou me niet verrassen dat ALS hij vanachter uitbreekt, hij dat nogal onverwacht en brutaal doet. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je ineens op wat modder terecht komt en de grip verandert naar nul dan denk ik dat je niet al te veel kunt doen.

Probleem op de baan is niet plots uitbreken, het is vooral een chronisch gebrek aan ruimte in de breedte om de auto op te kunnen vangen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid