msxx 6.635 Geplaatst: 10 februari 2020 Delen Geplaatst: 10 februari 2020 Zojuist, ir_fuel zei: Je mag hem dan ook naast de Cayman zetten IMO. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
flupke73 9.381 Geplaatst: 10 februari 2020 Delen Geplaatst: 10 februari 2020 tamtam: https://fr.motor1.com/news/397728/alpine-a110-a110r-a110t/ R: lichter T: targa 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
mrbbs 2.150 Geplaatst: 10 februari 2020 Delen Geplaatst: 10 februari 2020 10 hours ago, ir_fuel said: Je mag hem dan ook naast de Cayman zetten IMO. Nou, vertel dan even je eigen review? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Avantus 7.085 Geplaatst: 10 februari 2020 Delen Geplaatst: 10 februari 2020 23 uren geleden, The Swede zei: Gisteren kunnen testrijden. Eerst en vooral moet ik het dealership personeel feliciteren met hun enthousiasme en kennis. Ding rijdt echt wel leuk en is redelijk speciaal zonder extreem of “onleefbaar” te zijn. Prijs is wel gepeperd. 70k is niet niks. Kan je al een Porsche Cayman voor hebben. Gewone of S gereden? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
The Swede 5.783 Geplaatst: 11 februari 2020 Delen Geplaatst: 11 februari 2020 Met de S. Naar het schijnt iets harder dan de gewone, maar ik vond dit al ‘limite’. Uiteindelijk wil je in zo een auto niet het gevoel krijgen met een gewone snelle auto te rijden. Wat me wel verwonderde, was dat de achterkant letterlijk aan het asfalt gevezen lijkt en de wagen eerder gaat ondersturen. (Beke negatief camber van voren, lost dat wel op) Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ir_fuel 51.981 Geplaatst: 11 februari 2020 Delen Geplaatst: 11 februari 2020 9 hours ago, The Swede said: Wat me wel verwonderde, was dat de achterkant letterlijk aan het asfalt gevezen lijkt en de wagen eerder gaat ondersturen. (Beke negatief camber van voren, lost dat wel op) Heb ik met de gewone ook gemerkt. Beetje sportief rotonde pakken en gewoon aan het stuur draaien en je hebt snel onderstuur. Maar niks dat je niet kan oplossen door wat met de rem te spelen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
The Swede 5.783 Geplaatst: 14 februari 2020 Delen Geplaatst: 14 februari 2020 On 2/11/2020 at 10:23 AM, ir_fuel said: Heb ik met de gewone ook gemerkt. Beetje sportief rotonde pakken en gewoon aan het stuur draaien en je hebt snel onderstuur. Maar niks dat je niet kan oplossen door wat met de rem te spelen. Of geometrie wat bij te regelen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
CHARLE5 251 Geplaatst: 14 februari 2020 Delen Geplaatst: 14 februari 2020 Ex-SVO (JLR) ingenieur heeft dat op de zijne alvast laten doen. 1 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
The Swede 5.783 Geplaatst: 14 februari 2020 Delen Geplaatst: 14 februari 2020 Decat’, dikkere uitlaat,... en we zijn de goei richting uit. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Rabbit 2.711 Geplaatst: 15 februari 2020 Delen Geplaatst: 15 februari 2020 Maandag ook even gereden met de A110s, weliswaar in de gietende regen. Zeer leuke auto, zoals ik de A110 ook al een ferm geestige auto vond. De omstandigheden waren verre van ideaal om te weten waar die 10k extra zit. Hij leek me vooral een pak minder te deinen dan de originele, maar ik vond dat gelijk net een van de charmes van de gewone A110. De extra power vond ik niet echt voelbaar, maar dat zal aan de wagen zelf gelegen hebben of de weersomstandigheden. Ik blijf het een geniale auto vonden, maar blijf met dezelfde vraag zitten: Is dit echt 70k waard. Is de originele echt 55-60k waard? Imo niet, gevoelsmatig zou ik beter vrede kunnen nemen met 40k voor de gewone, 50 voor de S. Ik vroeg me af wat ik voor 70k tweedehands kan kopen, en kwam al vrij snel uit bij een Cayman GT4. Ja dan weet ik het natuurlijk wel. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
The Swede 5.783 Geplaatst: 15 februari 2020 Delen Geplaatst: 15 februari 2020 De S krijgt wel meer opties standaard mee. Dus verschil is slechts 4k. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Rabbit 2.711 Geplaatst: 16 februari 2020 Delen Geplaatst: 16 februari 2020 9 uren geleden, The Swede zei: De S krijgt wel meer opties standaard mee. Dus verschil is slechts 4k. Ja misschien wel, maar ik vind die startprijs gewoon te hoog van die Alpines, hoe machtig ze ik ook vind. Het zal helaas nooit spek voor mijn bek worden denk ik. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
The Swede 5.783 Geplaatst: 16 februari 2020 Delen Geplaatst: 16 februari 2020 1 minute ago, Rabbit said: Ja misschien wel, maar ik vind die startprijs gewoon te hoog van die Alpines, hoe machtig ze ik ook vind. Het zal helaas nooit spek voor mijn bek worden denk ik. Daar kan ik je inderdaad volgen. Eens je aan de prijs zit van een mooie Cayman, dan wordt het moeilijk commercieel. En voor 70k, zou ik eerder een mooie 911 tweedehands kopen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
msxx 6.635 Geplaatst: 16 februari 2020 Delen Geplaatst: 16 februari 2020 1 uur geleden, Rabbit zei: Ja misschien wel, maar ik vind die startprijs gewoon te hoog van die Alpines, hoe machtig ze ik ook vind. Het zal helaas nooit spek voor mijn bek worden denk ik. Idem, voor 45-50K zou ik het serieus overwegen Of het moet zijn dat er grote kortingen gegeven (gaan) worden? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
toere 14.593 Geplaatst: 16 februari 2020 Delen Geplaatst: 16 februari 2020 12 uren geleden, Rabbit zei: Ik vroeg me af wat ik voor 70k tweedehands kan kopen, en kwam al vrij snel uit bij een Cayman GT4. Ja dan weet ik het natuurlijk wel. Heb je die al voor 70k? BIV wel extra duur heb ik al eens hier ergens gelezen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ir_fuel 51.981 Geplaatst: 16 februari 2020 Delen Geplaatst: 16 februari 2020 Allez mannekes ... Dat is geen alledaagse auto, noch een auto die gebaseerd is op een bestaand model waar men dan een "sport" versie van gemaakt heeft. Is die prijs dan niet normaal? Ik vind die auto zeer correct geprijsd. En vergelijken met tweedehands is gewoon dwaas. Voor 70K vind je ongetwijfeld wel eoa generatie 911 Turbo. Wat kost een Lotus Elise nieuw? En daar hebben ze er toch al een hele hoop van gemaakt dus qua R&D is daar toch al wat op terugverdiend. 3 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ir_fuel 51.981 Geplaatst: 16 februari 2020 Delen Geplaatst: 16 februari 2020 1 minute ago, toere said: Heb je die al voor 70k? Voor 75K heb je al wat keuze. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
msxx 6.635 Geplaatst: 16 februari 2020 Delen Geplaatst: 16 februari 2020 8 minuten geleden, ir_fuel zei: Allez mannekes ... Dat is geen alledaagse auto, noch een auto die gebaseerd is op een bestaand model waar men dan een "sport" versie van gemaakt heeft. Is die prijs dan niet normaal? Ik vind die auto zeer correct geprijsd. En vergelijken met tweedehands is gewoon dwaas. Voor 70K vind je ongetwijfeld wel eoa generatie 911 Turbo. Wat kost een Lotus Elise nieuw? En daar hebben ze er toch al een hele hoop van gemaakt dus qua R&D is daar toch al wat op terugverdiend. Elise: vanaf 51k... Even prijzen opgezocht, er wordt hier gesproken over 70K maar de Pure kost 56K en de S 66K, zit dus minder ver af van wat ik ervoor over zou hebben. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
toere 14.593 Geplaatst: 16 februari 2020 Delen Geplaatst: 16 februari 2020 7 minuten geleden, ir_fuel zei: Voor 75K heb je al wat keuze. Ja, maar hoeveel bedraagt de BIV? ( tegenover deze Alpine) Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Monterey Jack 4.820 Geplaatst: 16 februari 2020 Delen Geplaatst: 16 februari 2020 30 minutes ago, msxx said: Idem, voor 45-50K zou ik het serieus overwegen Of het moet zijn dat er grote kortingen gegeven (gaan) worden? Weinig tot geen korting. Moest ik met dat budget shoppen zou ik toch sterk twijfelen tussen een Cayman en de 110S hoor. Ik vind een Alpine veel specialer dan de zoveelste Cayman. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
msxx 6.635 Geplaatst: 16 februari 2020 Delen Geplaatst: 16 februari 2020 3 minuten geleden, Monterey Jack zei: Weinig tot geen korting. Moest ik met dat budget shoppen zou ik toch sterk twijfelen tussen een Cayman of de 110S hoor. Ik vind een Alpine veel specialer dan de zoveelste Cayman. Nu het allebei viercilinders zijn snap ik dat. Benieuwd naar de waarde na 3-5jr Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
toere 14.593 Geplaatst: 16 februari 2020 Delen Geplaatst: 16 februari 2020 Hmmm ik vind een Cayman dan weer wel mooier dan zo een Alpine. Moest de Alpine S nieuw maar 50-60k max kosten dan zou ik toch voor een Alpine gaan. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ir_fuel 51.981 Geplaatst: 16 februari 2020 Delen Geplaatst: 16 februari 2020 Een Cayman is nieuw toch wel een pakje duurder. Je zit hier basisprijzen te vergelijken, maar rust zo een Cayman eens uit, en daarna een Alpine ... Mijne maat zijn 718 zat boven de 80K nieuw (heeft die okkazie gekocht). Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ir_fuel 51.981 Geplaatst: 16 februari 2020 Delen Geplaatst: 16 februari 2020 17 minutes ago, toere said: Ja, maar hoeveel bedraagt de BIV? ( tegenover deze Alpine) Pakken duurder qua BIV en taks natuurlijk. Veelvouden. De Alpine is 400 euro taks en de Cayman 2K ofzo. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ir_fuel 51.981 Geplaatst: 16 februari 2020 Delen Geplaatst: 16 februari 2020 23 minutes ago, msxx said: Elise: vanaf 51k... Even prijzen opgezocht, er wordt hier gesproken over 70K maar de Pure kost 56K en de S 66K, zit dus minder ver af van wat ik ervoor over zou hebben. 5K verschil tussen een Elise en een Alpine. En die Alpine is toch iets meer "auto" (is al niet gebouwd uit polyester om te beginnen). Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.