Ga naar inhoud

Alpine A110


Ice_Ken

Aanbevolen berichten

23 uren geleden, The Swede zei:

Gisteren kunnen testrijden. 

Eerst en vooral moet ik het dealership personeel feliciteren met hun enthousiasme en kennis.

Ding rijdt echt wel leuk en is redelijk speciaal zonder extreem of “onleefbaar” te zijn. 

Prijs is wel gepeperd. 70k is niet niks. Kan je al een Porsche Cayman voor hebben.

Gewone of S gereden?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met de S.

Naar het schijnt iets harder dan de gewone, maar ik vond dit al ‘limite’. Uiteindelijk wil je in zo een auto niet het gevoel krijgen met een gewone snelle auto te rijden.

Wat me wel verwonderde, was dat de achterkant letterlijk aan het asfalt gevezen lijkt en de wagen eerder gaat ondersturen. (Beke negatief camber van voren, lost dat wel op)

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 hours ago, The Swede said:

Wat me wel verwonderde, was dat de achterkant letterlijk aan het asfalt gevezen lijkt en de wagen eerder gaat ondersturen. (Beke negatief camber van voren, lost dat wel op)

Heb ik met de gewone ook gemerkt. Beetje sportief rotonde pakken en gewoon aan het stuur draaien en je hebt snel onderstuur. Maar niks dat je niet kan oplossen door wat met de rem te spelen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

On 2/11/2020 at 10:23 AM, ir_fuel said:

Heb ik met de gewone ook gemerkt. Beetje sportief rotonde pakken en gewoon aan het stuur draaien en je hebt snel onderstuur. Maar niks dat je niet kan oplossen door wat met de rem te spelen.

Of geometrie wat bij te regelen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maandag ook even gereden met de A110s, weliswaar in de gietende regen.

Zeer leuke auto, zoals ik de A110 ook al een ferm geestige auto vond. De omstandigheden waren verre van ideaal om te weten waar die 10k extra zit. Hij leek me vooral een pak minder te deinen dan de originele, maar ik vond dat gelijk net een van de charmes van de gewone A110. De extra power vond ik niet echt voelbaar, maar dat zal aan de wagen zelf gelegen hebben of de weersomstandigheden.

Ik blijf het een geniale auto vonden, maar blijf met dezelfde vraag zitten: Is dit echt 70k waard. Is de originele echt 55-60k waard? Imo niet, gevoelsmatig zou ik beter vrede kunnen nemen met 40k voor de gewone, 50 voor de S.

Ik vroeg me af wat ik voor 70k tweedehands kan kopen, en kwam al vrij snel uit bij een Cayman GT4. Ja dan weet ik het natuurlijk wel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uren geleden, The Swede zei:

De S krijgt wel meer opties standaard mee. Dus verschil is slechts 4k.

 

Ja misschien wel, maar ik vind die startprijs gewoon te hoog van die Alpines, hoe machtig ze ik ook vind.

Het zal helaas nooit spek voor mijn bek worden denk ik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minute ago, Rabbit said:

Ja misschien wel, maar ik vind die startprijs gewoon te hoog van die Alpines, hoe machtig ze ik ook vind.

Het zal helaas nooit spek voor mijn bek worden denk ik.

Daar kan ik je inderdaad volgen. Eens je aan de prijs zit van een mooie Cayman, dan wordt het moeilijk commercieel.

En voor 70k, zou ik eerder een mooie 911 tweedehands kopen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Rabbit zei:

Ja misschien wel, maar ik vind die startprijs gewoon te hoog van die Alpines, hoe machtig ze ik ook vind.

Het zal helaas nooit spek voor mijn bek worden denk ik.

Idem, voor 45-50K zou ik het serieus overwegen

Of het moet zijn dat er grote kortingen gegeven (gaan) worden?

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 uren geleden, Rabbit zei:

 

Ik vroeg me af wat ik voor 70k tweedehands kan kopen, en kwam al vrij snel uit bij een Cayman GT4. Ja dan weet ik het natuurlijk wel.

Heb je die al voor 70k?

BIV wel extra duur heb ik al eens hier ergens gelezen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Allez mannekes ... 

Dat is geen alledaagse auto, noch een auto die gebaseerd is op een bestaand model waar men dan een "sport" versie van gemaakt heeft.

Is die prijs dan niet normaal? Ik vind die auto zeer correct geprijsd. En vergelijken met tweedehands is gewoon dwaas. Voor 70K vind je ongetwijfeld wel eoa generatie 911 Turbo.

Wat kost een Lotus Elise nieuw? En daar hebben ze er toch al een hele hoop van gemaakt dus qua R&D is daar toch al wat op terugverdiend.

  • Vind ik leuk 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

8 minuten geleden, ir_fuel zei:

Allez mannekes ... 

Dat is geen alledaagse auto, noch een auto die gebaseerd is op een bestaand model waar men dan een "sport" versie van gemaakt heeft.

Is die prijs dan niet normaal? Ik vind die auto zeer correct geprijsd. En vergelijken met tweedehands is gewoon dwaas. Voor 70K vind je ongetwijfeld wel eoa generatie 911 Turbo.

Wat kost een Lotus Elise nieuw? En daar hebben ze er toch al een hele hoop van gemaakt dus qua R&D is daar toch al wat op terugverdiend.

Elise: vanaf 51k...

 

Even prijzen opgezocht, er wordt hier gesproken over 70K maar de Pure kost 56K en de S 66K, zit dus minder ver af van wat ik ervoor over zou hebben.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

30 minutes ago, msxx said:

Idem, voor 45-50K zou ik het serieus overwegen

Of het moet zijn dat er grote kortingen gegeven (gaan) worden?

Weinig tot geen korting.

Moest ik met dat budget shoppen zou ik toch sterk twijfelen tussen een Cayman en de 110S hoor. Ik vind een Alpine veel specialer dan de zoveelste Cayman.

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden, Monterey Jack zei:

Weinig tot geen korting.

Moest ik met dat budget shoppen zou ik toch sterk twijfelen tussen een Cayman of de 110S hoor. Ik vind een Alpine veel specialer dan de zoveelste Cayman.

Nu het allebei viercilinders zijn snap ik dat.

Benieuwd naar de waarde na 3-5jr

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een Cayman is nieuw toch wel een pakje duurder. Je zit hier basisprijzen te vergelijken, maar rust zo een Cayman eens uit, en daarna een Alpine ... Mijne maat zijn 718 zat boven de 80K nieuw (heeft die okkazie gekocht).

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 minutes ago, toere said:

Ja, maar hoeveel bedraagt de BIV?

( tegenover deze Alpine) 

Pakken duurder qua BIV en taks natuurlijk. Veelvouden. De Alpine is 400 euro taks en de Cayman 2K ofzo.

Link naar reactie
Delen op andere sites

23 minutes ago, msxx said:

Elise: vanaf 51k...

 

Even prijzen opgezocht, er wordt hier gesproken over 70K maar de Pure kost 56K en de S 66K, zit dus minder ver af van wat ik ervoor over zou hebben.

5K verschil tussen een Elise en een Alpine. En die Alpine is toch iets meer "auto" (is al niet gebouwd uit polyester om te beginnen).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid