Ga naar inhoud

Bugatti Lovers


Pieter

Aanbevolen berichten

  • 4 weken later...

Nederlandse politie haalt Bugatti van weg

bilde?Site=LD&Date=20120613&Category=REGIONIEUWS04&ArtNo=120619822&Ref=AR&Profile=1321&MaxW=768&title=1&NoBorder

Agenten hebben afgelopen dinsdag tijdens een verkeerscontrole in Susteren een Bugatti van de weg gehaald. De wagen reed over de Maaseikerweg toen de politie het voertuig spotte. Omdat de Bugatti was uitgevoerd voor races, voldeed de wagen volgens een politiewoordvoerster absoluut niet aan de veiligheidseisen.

"We willen niet flauw doen, maar deze klassieker had zelfs geen verlichting. De veiligheid op de weg mag niet in het geding komen", zegt de woordvoerster. De Bugatti is afgesleept.

Amerikaans koppel dat mee deed aan een International Bugatti rallye. Snapten er helemaal niks van.

Wagen is door een transporteur afgesleept naar het hotel van de organisatie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
Nederlandse politie haalt Bugatti van weg

Thumb resize.

Agenten hebben afgelopen dinsdag tijdens een verkeerscontrole in Susteren een Bugatti van de weg gehaald. De wagen reed over de Maaseikerweg toen de politie het voertuig spotte. Omdat de Bugatti was uitgevoerd voor races, voldeed de wagen volgens een politiewoordvoerster absoluut niet aan de veiligheidseisen.

"We willen niet flauw doen, maar deze klassieker had zelfs geen verlichting. De veiligheid op de weg mag niet in het geding komen", zegt de woordvoerster. De Bugatti is afgesleept.

Amerikaans koppel dat mee deed aan een International Bugatti rallye. Snapten er helemaal niks van.

Wagen is door een transporteur afgesleept naar het hotel van de organisatie.

wat een bullshit, die wagen is perfect straatlegaal

Link naar reactie
Delen op andere sites

Rondrit in Ambleteuse, Noord-Franse kust, van de Bugatti Club Classics,

prachtige auto's en die sound !

bug1xh.jpg[

bug2v.jpg

bug3w.jpg

bug4i.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Rondrit in Ambleteuse, Noord-Franse kust, van de Bugatti Club Classics,

prachtige auto's en die sound !

Thumb resize.[

Thumb resize.

Thumb resize.

Thumb resize.

Fantastische patina, zó moet een auto van die ouderdom er uit zien.

Heerlijk ook te weten dat die exemplaren er meestal technisch 101% bij staan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
  • 1 maand later...

2418_1.jpg

The first owner was Crown Prince Leopold of Belgium, who actually owned three Type 43s and was quite a favourite at the Molsheim factory. Indeed, all his cars carried his ‘43291’ number, obligingly fitted at the works, for fiscal convenience…

Although Prince Leopolds T43s initially received chassis plates with this deceptive number, the correct serial was stamped on the left rear engine bearer arm when

each car was resold. Leopolds cars were checked out at the factory prior to delivery to their next owners and given their own identities. This second car became ‘43258’ and retains its original engine, ‘132’. Leopold’s first Type 43 was re-numbered ‘43306’, engine ‘143’, when it was sold, and the third car became ‘43297’, with engine ‘158’.

Prince Leopold married Princess Astrid of Sweden on 4th November 1926 and made frequent visits to that country. He bought his second Type 43 on 20th May, 1931 and the delivery documents and photographs accompany the car. The handover was witnessed by fellow buyer Uno Ranch, who had come to the factory to collect his own Type 40 and recalled the event on page 69 of his book Bugatti-bilar, Europaresor & Flygapparater.

Ranch was waiting to test drive his own car, when “…an orange-coloured Type 43 Bugatti with a noisy engine, open throttle and a screaming blower came out of the factory.” Ranch thought he recognized the driver and was told it was Prince Leopold picking up his new car, liveried in orange as the heraldic colour of the Duke of Brabant, another of Leopolds titles. Ranch listened to the engine noise and gear changes as the Type 43 climbed the hills around town on Leopolds way home.

Prince Leopold drove the car extensively that summer and there are pictures of him and Princess Astrid with it in Lyungbyhed, Sweden. When he decided to sell it in September, 1931, the Bugatti was sent back to Molsheim for servicing and to receive its proper number, ‘43258’. Following that, ‘43258’ was sent by train to dealership Lindblads Motoraktiebolag in Stockholm on 24th December 1931, as documented by the factory.

http://www.kidston.com/kidston-cars/2418/1931-Bugatti-Type-43-Grand-Sport#

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat een auto!

Fijn om zo de verhalen achter de auto te ontdekken. Zo'n vooroorlogse voertuig brengt toch een hele geschiedenis met zich mee.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De geschiedenis doet me meer dan de auto zelf, ik ben niet zo aan de T43, net zoals de T40. T37 en T39 doen me meer!

Daar geef ik je gelijk. Maar ik bedoelde eigenlijk meer de charme van die wagen ten opzichte van de VW-Bugatti's en andere hedendaagse sportwagens.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 5 weken later...
  • 2 weken later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid