Ga naar inhoud

BMW 6 Reeks Gran Turismo

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Een BMW rijdt zeker nog sportief en dynamisch. 

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
Just now, BMWMB said:

:lolz:

Echt?

Mét of zonder Mohammed verlaging ?

Geplaatst:

Ik denk dat bmwmb wel wat meer ervaring heeft met bmw's dan jij. Dat een 7 niet sportief is, is nogal logisch.

Geplaatst:
43 minuten geleden zei BMWMB:

Mja ok, maar als terugkijkt naar je E60 die reed denk ik toch heel wat vinniger dan een nieuwe G30. De grote Duitse merken zijn allemaal wat naar elkaar toe aan het groeien qua karakter heb ik de indruk, voor de eene zal het net een voordeel zijn ik persoonlijk vind dat de ze daardoor wat van hun karakter verliezen.

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
56 minuten geleden zei The Swede:

:lolz:

Echt?

Mét of zonder Mohammed verlaging ?

Maakt niet uit. Een verlaging is mijn keuze, en heeft niets te maken met het feit dat een BMW wel degelijk sportief en dynamisch rijdt. Het is een feit dat de auto's door de jaren zwaarder geworden zijn, maar BMW doet nu toch een grote inspanning met de G30 die weer een pak lichter is dan de F10. Een BMW blijft leuk sturen, de 8 traps automaat is een grote zaligheid (veel veel beter dan de slome trage 7 traps nu in mijn C450, en ook de 9traps is iets beter, maar niet veel), de gasrespons is steeds zeer direct, de ophanging is perfect gebalanceerd voor het ideale compromis tussen sport en comfort, de stoelen zitten beter dan die van de concurrentie, het stuur voelt beter aan,... Ja, een BMW blijft voor mij de meest dynamische van de 3 Duitse merken.

Het is een feit dat de Duitse merken meer naar mekaar zijn toegegroeid, en dat BMW de lat van het comfort wat hoger heeft gelegd, en zo misschien wat van z'n dynamisch karakter heeft moeten inboeten, maar het is niet omdat Mercedes sportiever ogende auto's ontwerpt vandaag, dat ze ook sportief rijden. Neen, op dat vlak kan Mercedes nog veel leren van BMW, en dat ervaar ik iedere dag.

En om terug on topic te komen, deze 6 GT is qua concept en looks niet mijn ding, en ik vind het heel spijtig dat ze 'm het cijfer 6 hebben gegeven, maar ik ben er wel zeker van dat het een zalige auto is om mee te rijden, en daarom begrijp ik dat mensen dit kopen. Ook mag gezegd worden dat deze 6GT al een pak knapper is dan de eerste 5GT.

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
1 uur geleden zei The Swede:

Sportief of dynamisch rijdt een BMW al lang niet meer. En op dat jaren 80 imago kan je niet blijven teren.

Dat is klinkklare onzin en dat weet je. Lees eender welke vergelijkende test in een automagazine, in welk segment ook, en de BMW zal altijd de meest dynamische zijn.

Dat een M-sportophanging niet meer zo hard is als in de jaren 2000 is een feit, maar dat is ook op vraag van de consument, het clienteel dat élk steentje op de baan wil voelen in zijn/haar 3-reeks is zeer minimaal.

• Vind ik leuk 2
Geplaatst:
9 minuten geleden zei RRD:

Dat is klinkklare onzin en dat weet je. Lees eender welke vergelijkende test in een automagazine, in welk segment ook, en de BMW zal altijd de meest dynamische zijn.

Dat een M-sportophanging niet meer zo hard is als in de jaren 2000 is een feit, maar dat is ook op vraag van de consument, het clienteel dat élk steentje op de baan wil voelen in zijn/haar 3-reeks is zeer minimaal.

http://www.caranddriver.com/comparisons/aston-martin-db7-vs-bmw-z8-ferrari-360-spider-comparison-tests

http://www.carmagazine.co.uk/car-reviews/comparison/2016/bmw-e34-m5-vs-ferrari-testarossa-car-archive-1990/

Geplaatst:
6 minuten geleden zei brjefs:

Here we go again :roll:

Je krijgt hier op het forum heel wat onzin te lezen, maar die van jou ben ik nu zo stilaan toch echt wel beu. Elke keer hetzelfde liedje, elke keer op de man proberen spelen, en zelf NIKS kunnen verdragen want dan begin je te janken als een klein kind.

Ik hoor van mensen die je persoonlijk kennen dat je een aangename verstandige kerel bent, en stel mezelf dan ook oprecht de vraag waarom je steeds de nood voelt om je hier als een achterlijke debiel te komen gedragen met die flauwekul. Ik, en met mij nog heel veel anderen, vind dat je wel mag ophouden met dat dwaze typetje te spelen want je bent qua meerwaarde op deze manier een dikke nul.

groetjes

Dit wel een beetje heel hard ja.

En ik heb @RRD graag, dus als die @The Swedeeen toffe kerel vindt dan geloof ik dat. Maar hier is ie een ongelofelijke klier.

• Vind ik leuk 3
Geplaatst:
1 minuut geleden zei Tommie:

Bedankt Carlo! :D

Eender welke test, in eender welk segment

Heb diep moeten graven echter :lolz:

• Vind ik leuk 2
Geplaatst:
5 minuten geleden zei RRD:

Hoe vaak moet ik nog vragen om mijne zak op te blazen? :D 

Komt nog eens terug als uw blaastuitje groot genoeg is jongen ;)

• Vind ik leuk 4
Geplaatst:
3 hours ago, The Swede said:

En op dat jaren 80 imago kan je niet blijven teren.

De vraag is welk % van de klanten koopt omwille van dat jaren 80 imago. Denk dat we ondertussen mogen zeggen dat er heel veel klanten rondlopen die dat jaren 80 imago nooit bewust hebben meegemaakt. Als ik zie hoeveel 2AT en X1/X3 er rondrijdt kan ik me niet voorstellen dat dat allemaal mensen zijn die zich hebben laten meeslepen door dat jaren 80 imago om die BMW te kopen.

Geplaatst:

Het enige wat je IMO BMW kan verwijten is dat ze misschien qua downsizing een stap te ver gegaan zijn ( de AMG V8 .... dat is toch nog andere koek) en dat ze geen enkele echte sportwagen meer in het gamma hebben. 

Geplaatst:

Paar weken geleden aan de N.Ring nog de V8 mogen horen van hun Z4 GT3. Wauw. Maak dat eens terug :inlove:

• Vind ik leuk 2
Geplaatst:
2 uur geleden zei RRD:

https://www.google.be/amp/www.motortrend.com/cars/bmw/3-series/2012/2013-bmw-328i-sport-vs-cadillac-ats-turbo/amp/

The ride quality remains relatively supple; the downside is that the BMW has a slightly rubber sensation in relation to the ATS. Every input seems to be damped slightly; every corner entry just a hair slower; every sensation just that much more muted.

Geplaatst:

Het is gewoon de nieuwe 5GT met een nieuwe naam toch of heb ik iets gemist?

Geplaatst:
4 minutes ago, Polygoon said:

Het is gewoon de nieuwe 5GT met een nieuwe naam toch of heb ik iets gemist?

Ja zoals de BMW 4 gewoon de nieuwe 3 Coupé is.

Geplaatst:
7 hours ago, brjefs said:

Here we go again :roll:

Je krijgt hier op het forum heel wat onzin te lezen, maar die van jou ben ik nu zo stilaan toch echt wel beu. Elke keer hetzelfde liedje, elke keer op de man proberen spelen, en zelf NIKS kunnen verdragen want dan begin je te janken als een klein kind.

Ik hoor van mensen die je persoonlijk kennen dat je een aangename verstandige kerel bent, en stel mezelf dan ook oprecht de vraag waarom je steeds de nood voelt om je hier als een achterlijke debiel te komen gedragen met die flauwekul. Ik, en met mij nog heel veel anderen, vind dat je wel mag ophouden met dat dwaze typetje te spelen want je bent qua meerwaarde op deze manier een dikke nul.

groetjes

Ter info, ik vind BMW al meerdere jaren helemaal overroepen marketingbrol maken die niks meer te maken hebben met het imago dat men het merk toedicht. 

En die mening ga ik hier en gelijk waar zonder probleem neerzetten. Als gij daardoor in uw gat gebeten zijt, dan is dat uw probleem. 

Laat me raden, ge rijdt ook met een x18d of x20d omdat het zoveel sportiever en beter rijdt dan al de rest? :mellow:

Geplaatst:
10 minuten geleden zei The Swede:

Ter info, ik vind BMW al meerdere jaren helemaal overroepen marketingbrol maken die niks meer te maken hebben met het imago dat men het merk toedicht. 

En die mening ga ik hier en gelijk waar zonder probleem neerzetten. Als gij daardoor in uw gat gebeten zijt, dan is dat uw probleem. 

Laat me raden, ge rijdt ook met een x18d of x20d omdat het zoveel sportiever en beter rijdt dan al de rest? :mellow:

Kijk, nu geef je tenminste eens toe dat je maar wat willekeurig uit je hol zit te blazen.

En inderdaad, ik rij met een 1-reeks met een M-pakket en ik durf rechtuit te zeggen dat dat toch een verdomd sportief keteltje is

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
4 minutes ago, brjefs said:

En inderdaad, ik rij met een 1-reeks met een M-pakket en ik durf rechtuit te zeggen dat dat toch een verdomd sportief keteltje is

Ni eens een sper :wanker:

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
9 uur geleden zei BMWMB:

Maakt niet uit. Een verlaging is mijn keuze, en heeft niets te maken met het feit dat een BMW wel degelijk sportief en dynamisch rijdt. Het is een feit dat de auto's door de jaren zwaarder geworden zijn, maar BMW doet nu toch een grote inspanning met de G30 die weer een pak lichter is dan de F10. Een BMW blijft leuk sturen, de 8 traps automaat is een grote zaligheid (veel veel beter dan de slome trage 7 traps nu in mijn C450, en ook de 9traps is iets beter, maar niet veel), de gasrespons is steeds zeer direct, de ophanging is perfect gebalanceerd voor het ideale compromis tussen sport en comfort, de stoelen zitten beter dan die van de concurrentie, het stuur voelt beter aan,... Ja, een BMW blijft voor mij de meest dynamische van de 3 Duitse merken.

Het is een feit dat de Duitse merken meer naar mekaar zijn toegegroeid, en dat BMW de lat van het comfort wat hoger heeft gelegd, en zo misschien wat van z'n dynamisch karakter heeft moeten inboeten, maar het is niet omdat Mercedes sportiever ogende auto's ontwerpt vandaag, dat ze ook sportief rijden. Neen, op dat vlak kan Mercedes nog veel leren van BMW, en dat ervaar ik iedere dag.

En om terug on topic te komen, deze 6 GT is qua concept en looks niet mijn ding, en ik vind het heel spijtig dat ze 'm het cijfer 6 hebben gegeven, maar ik ben er wel zeker van dat het een zalige auto is om mee te rijden, en daarom begrijp ik dat mensen dit kopen. Ook mag gezegd worden dat deze 6GT al een pak knapper is dan de eerste 5GT.

Ik vind persoonlijk dat het verschil bijzonder klein is geworden.

Vbakken zijn eindelijk goed, stuur is scherp en direct, goeie remmen (std 4 piston op AMG vanaf C), goed chassis... 

Recent een test gelezen vd 5 tegen de E..  is nog nooit zo nipt geweest.. Ik zou dus niet zeggen dat MB nog veel kan leren van BMW qua dynamiek. Zie @Naish zijn proefrit met GLC43, hij was ook verrast.

• Vind ik leuk 1

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid