Ga naar inhoud

BMW 6 Reeks Gran Turismo

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
12 uur geleden zei ir_fuel:

De vraag is welk % van de klanten koopt omwille van dat jaren 80 imago. Denk dat we ondertussen mogen zeggen dat er heel veel klanten rondlopen die dat jaren 80 imago nooit bewust hebben meegemaakt. Als ik zie hoeveel 2AT en X1/X3 er rondrijdt kan ik me niet voorstellen dat dat allemaal mensen zijn die zich hebben laten meeslepen door dat jaren 80 imago om die BMW te kopen.

Quote van de vriendin over haar auto: "wat ik leuk vind bij die nieuwe BMW's is dat die zo die dubbele roostertjes hebben als grill vooraan."

Die heeft dus inderdaad geen enkele band met BMW van de jaren 80.

• Vind ik leuk 2
Geplaatst:
17 uur geleden zei ir_fuel:

Paar weken geleden aan de N.Ring nog de V8 mogen horen van hun Z4 GT3. Wauw. Maak dat eens terug :inlove:

Amai dat vond ik ook :o

Geplaatst:
10 uur geleden zei William Blake:

Ik vind persoonlijk dat het verschil bijzonder klein is geworden.

@Naish

Het gaat er (zeker in de hogere segmenten) ook gewoon over wie de beste rijmodi programmeert tegenwoordig.

Geplaatst:
Op ‎17‎-‎6‎-‎2017 om 14:40 zei ir_fuel:

Paar weken geleden aan de N.Ring nog de V8 mogen horen van hun Z4 GT3. Wauw. Maak dat eens terug :inlove:

Als je dan de nieuwe M6 GT3 hoort passeren... Hoe triestig :noparty:

Geplaatst:
Op ‎17‎-‎6‎-‎2017 om 11:57 zei BMWMB:

Maakt niet uit. Een verlaging is mijn keuze, en heeft niets te maken met het feit dat een BMW wel degelijk sportief en dynamisch rijdt. Het is een feit dat de auto's door de jaren zwaarder geworden zijn, maar BMW doet nu toch een grote inspanning met de G30 die weer een pak lichter is dan de F10. Een BMW blijft leuk sturen, de 8 traps automaat is een grote zaligheid (veel veel beter dan de slome trage 7 traps nu in mijn C450, en ook de 9traps is iets beter, maar niet veel), de gasrespons is steeds zeer direct, de ophanging is perfect gebalanceerd voor het ideale compromis tussen sport en comfort, de stoelen zitten beter dan die van de concurrentie, het stuur voelt beter aan,... Ja, een BMW blijft voor mij de meest dynamische van de 3 Duitse merken.

Het is een feit dat de Duitse merken meer naar mekaar zijn toegegroeid, en dat BMW de lat van het comfort wat hoger heeft gelegd, en zo misschien wat van z'n dynamisch karakter heeft moeten inboeten, maar het is niet omdat Mercedes sportiever ogende auto's ontwerpt vandaag, dat ze ook sportief rijden. Neen, op dat vlak kan Mercedes nog veel leren van BMW, en dat ervaar ik iedere dag.

En om terug on topic te komen, deze 6 GT is qua concept en looks niet mijn ding, en ik vind het heel spijtig dat ze 'm het cijfer 6 hebben gegeven, maar ik ben er wel zeker van dat het een zalige auto is om mee te rijden, en daarom begrijp ik dat mensen dit kopen. Ook mag gezegd worden dat deze 6GT al een pak knapper is dan de eerste 5GT.

Ik snap je punt wel David, maar de verschillen zijn tegenwoordig wel erg klein geworden hoor!

Recentelijk echter niet zo vaak gereden met de directe concurrenten van de 1, 3 of 5 reeks, maar wat ik me herinner van die enkele testritten is me toch bijgebleven. Mijn zus rijdt bvb met een nieuwe A4 en dat stuurt eigenlijk best wel goed! Ik herinner me mijn eerste rijtest met de nieuwe C toen ie net uitgekomen was. Ik was best wel onder de indruk. Ik spreek hier telkens van het rijden en niet van afwerking of bouwkwaliteit, want daar was de BMW telkens de minste van de drie.

Een X5 vind ik bijvoorbeeld al helemaal niet meer zo sportief rijden (voor zo ver je sportief kan rijden met zo'n kist natuurlijk). Mijn ouders hebben er ene en ik stoor me mateloos aan de overbekrachtigd stuur. Ik dacht echt dat het om een productiefout ging de eerste keer dat ik er mee reed! Je kan echt niet zeggen van zo'n X5 dat je hem beter sturen of sportiever vindt dan zijn concurrenten want dat is ie zeker niet.

Ik bedoel maar: tien jaar geleden was de BMW zonder enige twijfel de sportiefste van de drie (BMW-Audi-Mercedes), maar daar zijn ze toch serieus van teruggekomen, wellicht op algemene vraag van de markt. Het is duidelijk dat ze in Munchen ieder jaar meer en meer willen verkopen. En dat kan je enkel door een breder publiek aan te spreken... dus moet je je producten softer maken. Voor mij persoonlijk is dat jammer, want ik ben meer fan van het 'vroegere BMW' dat minder soft was. Ik vind het jammer dat je nu al bijna een M3 moet hebben om een ietwat leuk rijdende 3 reeks te hebben. Ik bedoel daarom niet dat een gewone niet goed rijdt, maar het pakket is me wat te soft, te vaag geworden. Het blijft een leuke auto, maar de meerwaarde tegenover de A4 of C is minder groot dan in de tijd van de E90, die wel meer uitgesproken was.

• Vind ik leuk 2
Geplaatst: (aangepast)
Op 2017-6-18 om 08:04 zei Lotuzzz:

Het gaat er (zeker in de hogere segmenten) ook gewoon over wie de beste rijmodi programmeert tegenwoordig.

Klopt, maar mijn punt is dat BMW niet meer kop en schouders boven de rest van het veld uitsteekt wat betreft rijdynamiek.. integendeel op sommige vlakken zijn ze al overtroffen.

aangepast door William Blake
  • Vind ik leuk 1
Geplaatst:
Klopt, maar mijn punt is dat BMW niet meer kop en schouders boven de rest van het veld uitsteekt wat betreft rijdynamiek.. integendeel op sommige vlakken zijn ze al overtroffen.

Zo is dat maar net.

Ook omdat BMW duidelijk de kaart van het compromis trekt. Freude am Fahren staat niet meer bovenaan het lastenboek. Op sommige vlakken of modellen slaan ze zelfs gewoon de bal compleet mis omdat ze het precies zelf niet weten wat ze nu wel willen.

Wat sowieso voorbij is, is dat ze de purist willen (kunnen) behagen met het gewone gamma. Dat was natuurlijk makkelijker in de 80's en 90's (speels, communicatief rwd chassis + potente en karaktervolle Reihensechs + perfecte stick + sperretje evt + wat sportievere afstelling dan de anderen = klaar), nu primeren dermate veel anderssoortige elementen (co2 uitstoot, dB aan 60 en 90 per uur, alles elektrisch, pixeldichtheid van de boordmonitor primeert vandaag de dag op vermogen/koppel, en ook sell sell sell because money money money...) en er zijn nu eenmaal meer jonge mama's die een busje krijgen van de werkgever dan er petrolheads zijn die manuele 340i tourings (met sper) kopen.
  • Vind ik leuk 5
Geplaatst:

Daar waar een BMW vroeger altijd met stek op nr 1 stond qua rondetijden in vergelijkbare tests, moet die nu vaak een concurrent laten voorgaan.

Ik vind het gewoon dikke bagger dat BMW probeert meer de compromisweg op te gaan, door met hun nieuwe modellen meer de comfort toer op te gaan, en hun interieurs zoveel praktischer te maken.

Hun F30 bvb, rijdt nooit meer als een E90 en heeft dan nog eens bagger interieur ook, qua afwerking. Wie willen ze dan beconcurreren? Audi, die massa's betere interieurs maakt?
Ik heb echt zoiets van: blijf doen waar je goed in bent, ipv halve werken.

• Vind ik leuk 3
Geplaatst:

Tommie zei het onlangs nog: BMW was nog nooit zo winstgevend.

Het zijn net wij die in de marge staan te mekkeren.

(Maar ik heb identiek hetzelfde gevoel als jij.)

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
55 minuten geleden zei Geezer:

Dus the swede heeft gelijk??

Dat het godverdomme ze ver moet komen zeg!

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
3 uur geleden zei gTa:

Zo is dat maar net.

Ook omdat BMW duidelijk de kaart van het compromis trekt. Freude am Fahren staat niet meer bovenaan het lastenboek. Op sommige vlakken of modellen slaan ze zelfs gewoon de bal compleet mis omdat ze het precies zelf niet weten wat ze nu wel willen.

Wat sowieso voorbij is, is dat ze de purist willen (kunnen) behagen met het gewone gamma. Dat was natuurlijk makkelijker in de 80's en 90's (speels, communicatief rwd chassis + potente en karaktervolle Reihensechs + perfecte stick + sperretje evt + wat sportievere afstelling dan de anderen = klaar), nu primeren dermate veel anderssoortige elementen (co2 uitstoot, dB aan 60 en 90 per uur, alles elektrisch, pixeldichtheid van de boordmonitor primeert vandaag de dag op vermogen/koppel, en ook sell sell sell because money money money...) en er zijn nu eenmaal meer jonge mama's die een busje krijgen van de werkgever dan er petrolheads zijn die manuele 340i tourings (met sper) kopen.

Wat moet ik dan kopen als mijn E36 stuk is??? :(

(en zeg niet: een andere E36)

Geplaatst:
22 minuten geleden zei Polle Petrol:

Wat moet ik dan kopen als mijn E36 stuk is??? :(

(en zeg niet: een andere E36)

De nieuwe Renault Moutarde Écrasion 1.1 HDCTT-i.e. Famille Crossroader e-flex.

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Krijg je daar dan een boekje voorschriften bij? :roll:

Geplaatst:
7 hours ago, William Blake said:

Klassieke gratuite uitspraak.

Graag een paar voorbeeldjes zodat we daar ook iets van kunnen weerleggen...

Geplaatst:
9 minuten geleden zei Tom Bentley:

Klassieke gratuite uitspraak.

Graag een paar voorbeeldjes zodat we daar ook iets van kunnen weerleggen...

S63 coupé > M6.
C63 > M3/4

Interieur: Audi > BMW

Geplaatst:
6 uur geleden zei gTa:

Ze weten eigenlijk maar al te goed wat ze willen. Verkoopcijfers halen. Vandaar bepaalde "zotte modellen" die hun interpretatie zijn van de modellen van andere merken die fors verkopen. De bal mis slaan, kan alleen maar als er slechte verkoopcijfers zijn.

Maar met vijfdeursmodellen probeert BMW kopers van dergelijke modellen bij andere merken weg te lokken.

Noodzaak om te overleven. Misschien wel cru gesteld, maar als ze eens wat slecht verkopende modellen of momenten hebben, kan dat misschien toch al wel eens pijn doen.

Noodzaak om bepaalde prestigemodellen te kunnen financieren. En die zijn nodig als uitstraling voor een premiummerk.

Noodzaak om nog eens iets zoals wat jij omschrijft als "speels, communicatief rwd chassis + potente en karaktervolle Reihensechs + perfecte stick + sperretje evt + wat sportievere afstelling dan de anderen = klaar" in elkaar te kunnen draaien.

De basismotor in de basisuitvoering die maakt dat er van hetzelfde model ook een 40i versie kan komen. 

Geplaatst:

Dat laatste, daar ben ik niet mee akkoord. Een 340i kost in productie niks meer dan een 318i. En de motoren zijn ondertussen allemaal 'dezelfde', zodat de ontwikkeling van een 40i motor uiteindelijk ook niet plots de 340i als 'kostenbuitenbeentje' maakt tov bv een gewone 318i. Die motor 'ligt daar gewoon op het schap', hé, want die wordt eveneens in de '4 en de '5 en de '6 en de '7 en de X3 en de X4 en de X5 en de X6 gebruikt... Integendeel dus: de meerprijs die ze voor een 340i vragen tov een 318i is dus bijna niks afgedekt door intrinsieke meerkost (noch productie, noch R&D), het is dus zuivere winst. De 340i maakt dus op één of andere manier de hele '3 meer rendabel.

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Maar is het niet de volumeverkoop van een 318i die het geheel van een 340i mogelijk maakt ?

Die 340i gaat toch andere (dus extra tov een 318i) ontwikkelingskosten hebben, bijvoorbeeld voor remmen, ophanging,...

Of zie ik dat verkeerd ?

Geplaatst:
1 hour ago, Polygoon said:

S63 coupé > M6.

Qua prijs dan of wat?

Geplaatst:
1 hour ago, Soul said:

Noodzaak om bepaalde prestigemodellen te kunnen financieren. En die zijn nodig als uitstraling voor een premiummerk.

Welke dan?

De i8? :lol: 

Geplaatst:
32 minutes ago, Geezer said:

40i is ook een volumemotor

3 liter om precies te zijn. Dat is best al wat volume in 2017.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid