dragonfly 14.975 Geplaatst: 2 januari 2024 Geplaatst: 2 januari 2024 M'n broer heeft dezelfde auto maar hekelt soms toch de lage range. Hij woont wat verder van kantoor dan Daann. Als je dan 's nachts nog even moet stoppen om te laden is dat vervelend. Voor de rest tevreden van de auto en hij kan gelukkig wel thuis laden. Zij het traag waardoor die soms niet vol is tegen de ochtend. Quote
Daann 4.436 Geplaatst: 2 januari 2024 Geplaatst: 2 januari 2024 Zojuist, ir_fuel zei: Wat ik daarmee bedoel is: valt dat dan altijd op een moment dat je er geen tijd mee verliest? Ja. Zoals hierboven gezegd heb ik de 51 unieke laadpunten bekeken. Degene die niet bij een bestemming hoorden waren goed voor 18 laadsessies. Dus geen tijdverlies, tenzij je op 2min wandelen van de bestemming parkeren tov voor de deur gaat meerekenen. Full disclosure waren er wel 46 laadsessies aan een supercharger vlak bij mijn vaste looplocatie. Dus dat is wel een chanceke. 1 Quote
ir_fuel 58.288 Geplaatst: 2 januari 2024 Geplaatst: 2 januari 2024 23 minutes ago, dragonfly said: en hij kan gelukkig wel thuis laden. Zij het traag waardoor die soms niet vol is tegen de ochtend. Hoe traag dan? Zelfs met mijn 7kW is mijn auto op 11h vol moest ik hem compleet leeg rijden (wat ik nog nooit gedaan heb). Quote
kefkie 2.685 Geplaatst: 2 januari 2024 Geplaatst: 2 januari 2024 1 uur geleden, Polygoon zei: Hebben jullie al veel laadpalen gehad waar de laadkaart niet aanvaard wordt? Ik denk dat ik 1 destination lader heb gehad die mijn kaart niet aanvaardde, voorts werkt die gewoon overal. Ding wordt op meer plaatsen aanvaard dan mijn tankkaart Ik sta niet veel aan een laadpaal, maar de smoovpalen werken niet bij mijn bmw-laadpass. Daar moet de app van smoov zelf gebruikt worden. Maar die palen staan bv in Hoevenen waar er een gat is zonder mobiel netwerk, dus daar valt niet te laten. Quote
dragonfly 14.975 Geplaatst: 2 januari 2024 Geplaatst: 2 januari 2024 11 minuten geleden, ir_fuel zei: Hoe traag dan? Zelfs met mijn 7kW is mijn auto op 11h vol moest ik hem compleet leeg rijden (wat ik nog nooit gedaan heb). Paal is begrensd op 3,6kW. Komt soms om 22u thuis om dan rond 6u opnieuw te moeten vertrekken. 1 Quote
ir_fuel 58.288 Geplaatst: 2 januari 2024 Geplaatst: 2 januari 2024 13 minutes ago, dragonfly said: Paal is begrensd op 3,6kW. Eh WTF? Wat is daar het praktisch nut van? Dat is zoals aan een gewoon stopcontact laden. Quote
Liquid Li0n 979 Geplaatst: 2 januari 2024 Geplaatst: 2 januari 2024 1 minuut geleden, ir_fuel zei: Eh WTF? Wat is daar het praktisch nut van? Dat is zoals aan een gewoon stopcontact laden. Mss vanwege capaciteitstarief? Quote
dragonfly 14.975 Geplaatst: 2 januari 2024 Geplaatst: 2 januari 2024 2 minuten geleden, ir_fuel zei: Eh WTF? Wat is daar het praktisch nut van? Dat is zoals aan een gewoon stopcontact laden. Was via de werkgever dus geen idee wie dat beslist heeft. Quote
Polygoon 15.036 Geplaatst: 2 januari 2024 Geplaatst: 2 januari 2024 7 minuten geleden, ir_fuel zei: Eh WTF? Wat is daar het praktisch nut van? Dat is zoals aan een gewoon stopcontact laden. 5 minuten geleden, Liquid Li0n zei: Mss vanwege capaciteitstarief? 4 minuten geleden, dragonfly zei: Was via de werkgever dus geen idee wie dat beslist heeft. Nog 2 redenen op de lijst om zelf een paal te zetten i.p.v. genaaid te worden via lease/WG 1 Quote
ex-Mooseman 14.603 Geplaatst: 2 januari 2024 Geplaatst: 2 januari 2024 5 uren geleden, ir_fuel zei: Begin dat hier meer en meer te zien trouwens tijdens mijn fietstochten, laadkabels over het trottoir. Hier mag het niet, tenzij je zo’n dedicated kabelgoot/tapijt gebruikt. En om gebricoleer te vermijden: slechts 1 type toegestaan, eventueel te bekomen bij de gemeente. Quote
Liquid Li0n 979 Geplaatst: 2 januari 2024 Geplaatst: 2 januari 2024 13 minuten geleden, ex-Mooseman zei: Hier mag het niet, tenzij je zo’n dedicated kabelgoot/tapijt gebruikt. En om gebricoleer te vermijden: slechts 1 type toegestaan, eventueel te bekomen bij de gemeente. zo een kabelgoot is toch onhandig voor rolstoelen e.d. dus ik dacht dat dat net niet mocht, of toch op sommige plekken. Quote
ex-Mooseman 14.603 Geplaatst: 2 januari 2024 Geplaatst: 2 januari 2024 ‘t zou net daarom zijn dat er een specifiek type moet worden gebruikt: enerzijds om struikelen te vermijden, anderzijds mocht het geen hindernis zijn voor rolstoelen, looprekjes en kinderwagens 1 Quote
Polygoon 15.036 Geplaatst: 2 januari 2024 Geplaatst: 2 januari 2024 35 minuten geleden, ex-Mooseman zei: Hier mag het niet Het "mag" nergens maar wordt op véél plaatsen gedoogd. 1 Quote
Polygoon 15.036 Geplaatst: 2 januari 2024 Geplaatst: 2 januari 2024 14 minuten geleden, ex-Mooseman zei: ‘t zou net daarom zijn dat er een specifiek type moet worden gebruikt: enerzijds om struikelen te vermijden, anderzijds mocht het geen hindernis zijn voor rolstoelen, looprekjes en kinderwagens Heb je een idee dewelke? Quote
tuscani 11.796 Geplaatst: 2 januari 2024 Geplaatst: 2 januari 2024 6 uren geleden, ir_fuel zei: Hoe koppel je dat? Bij de instellingen, maar ik denk dat enkel Tesla de link standaard open zet. Bij andere merken moet je een obd dongle gebruiken. Dan neemt de app de realtime % van je batterij over. Quote
ex-Mooseman 14.603 Geplaatst: 2 januari 2024 Geplaatst: 2 januari 2024 9 minuten geleden, Polygoon zei: Heb je een idee dewelke? https://www.wevelgem.be/kabelmatten 1 Quote
Liquid Li0n 979 Geplaatst: 2 januari 2024 Geplaatst: 2 januari 2024 14 minuten geleden, Polygoon zei: Het "mag" nergens maar wordt op véél plaatsen gedoogd. typisch belgisch dus Quote
Polygoon 15.036 Geplaatst: 2 januari 2024 Geplaatst: 2 januari 2024 7 minuten geleden, Liquid Li0n zei: typisch belgisch dus Die mat is 4mm hoog, daar nog een kabel onder. Moest dat problematisch zijn voor de rolstoelen, kunnen ze op geen enkele trottoir in BE rijden 1 Quote
CAS 8.067 Geplaatst: 2 januari 2024 Geplaatst: 2 januari 2024 1 uur geleden, ex-Mooseman zei: https://www.wevelgem.be/kabelmatten 3 matten op de foto, echter maar 2 mogelijkheden bij aanvraag. #mindfuck 1 Quote
Polygoon 15.036 Geplaatst: 3 januari 2024 Geplaatst: 3 januari 2024 23 uren geleden, ir_fuel zei: Allego ook niet. Degene waar ik nu sta wel dus het is niet eens gelijk bij dezelfde provider. Quote
PJH 21.018 Geplaatst: 3 januari 2024 Geplaatst: 3 januari 2024 20 uren geleden, ex-Mooseman zei: https://www.wevelgem.be/kabelmatten Prachtige dingen in het straatbeeld dat Quote
ex-Mooseman 14.603 Geplaatst: 3 januari 2024 Geplaatst: 3 januari 2024 Schoon is het niet. Kabels die over het voetpad hangen evenmin, met het risico dat er nog enen met zijn zatte botten over tjaffelt. Ik heb gelukkig geen zo'n matje nodig, maar als je niet op je eigen oprit of in je garage kunt laden, moet er 'iets' gedaan worden. Ik vond het al goed dat ze met een reglement afkwamen. Hier een beetje verder is er enen met een hybride 5008 die 1) altijd tegen richting geparkeerd staat 2) laadt met zijn kabel door de brievenbus, over het voetpad 3) een eigen garage heeft vooraan het huis, maar die staat vol met rommel, en dan nog een garage heeft in de achterliggende straat Het zijn ook die gasten die gebruik mogen maken van een fietsgarage, door de gemeente gefinancieerd, die gewoon op de openbare weg is gezet. 1 Quote
Le Capri Mauve 1.012 Geplaatst: 3 januari 2024 Geplaatst: 3 januari 2024 BYD verkoopt meer dan Tesla maar is als bedrijf maar 10% van Tesla waard? https://www.barrons.com/articles/byd-bigger-tesla-after-record-quarterly-sales-297e464e Quote
Speedhunter 4.882 Geplaatst: 4 januari 2024 Geplaatst: 4 januari 2024 Op 2/1/2024 om 18:22, dragonfly zei: M'n broer heeft dezelfde auto maar hekelt soms toch de lage range. Hij woont wat verder van kantoor dan Daann. Als je dan 's nachts nog even moet stoppen om te laden is dat vervelend. Voor de rest tevreden van de auto en hij kan gelukkig wel thuis laden. Zij het traag waardoor die soms niet vol is tegen de ochtend. Range is toch ook mijn puntje van kritiek zeker in de winter en nee die 150 km meer die ik met een grotere batterij zou kunnen doen gaan het verschil niet maken. Op dat vlak moet je toch serieus inboeten ten opzichte van ice/phev. Quote
tuscani 11.796 Geplaatst: 4 januari 2024 Geplaatst: 4 januari 2024 10 uren geleden, Le Capri Mauve zei: BYD verkoopt meer dan Tesla maar is als bedrijf maar 10% van Tesla waard? https://www.barrons.com/articles/byd-bigger-tesla-after-record-quarterly-sales-297e464e Was het niet zo, dat Chinese wagens al als verkocht staan ook al staan ze nog nog gewoon als stock op de parking van de fabriek. (om zo de cijfers kunstmatig omhoog te duwen) Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.