Ga naar inhoud

Elektrische auto's


Gast wooter

Aanbevolen berichten

6 minuten geleden, Liquid Li0n zei:

Maar dan betaal je 24/7 terwijl je op straat bv op zondag in Parijs niet hoeft te betalen, en tijdens de dag ook maar tot een bepaald uur.

Van donderdag t.e.m. maandag kost een ondergrondse Indigo daar 40 euro.
Ik ben niet de zuinigste op m'n wagens maar voor dat geld ga ik niet op straat liggen kutten.

  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, ir_fuel zei:

Welke zot wil op straat parkeren in Parijs. Dat doe je toch ook enkel met een verroest blik?

De symboliek achter het verhaal is groter dan het verhaal zelf inderdaad. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, ir_fuel zei:

Welke zot wil op straat parkeren in Parijs. Dat doe je toch ook enkel met een verroest blik?

Afgelopen vrijdagavond nog meegemaakt met een local. Hoe die zich parallel parkeerde was toch eventjes slikken 😂

Link naar reactie
Delen op andere sites

Enkel voor toeristen ook. Inwoners zelf zijn vrijgesteld. 

Gaan ze dan nadien klagen dat er geen toeristen meer komen...?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 minuten geleden, tuscani zei:

Enkel voor toeristen ook. Inwoners zelf zijn vrijgesteld. 

Gaan ze dan nadien klagen dat er geen toeristen meer komen...?

 

Ik denk niet dat Parijs het moet hebben van de toeristen die er per auto komen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet niet wanneer het in voege gaat. Zag iets van September, eigenlijk wel raar want dat is pas ná hun olympische spelen

Link naar reactie
Delen op andere sites

49 minutes ago, CAS said:

1600kg? Daar zit een 3 reeks toch ook aan? Heel Parijs gevuld met Elises/Exiges moet wel iets moois geven. 

Net niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2023 BMW 320e touring : 1.800 kg

2017 Mercedes C220d T : 1.550 kg

2005 BMW Z4 2.5i : 1.275 kg

Als het omwille van het milieu te doen is, dan is onze schoonste auto, meteen ook de duurste om te parkeren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 uren geleden, PieterA zei:

Afgelopen vrijdagavond nog meegemaakt met een local. Hoe die zich parallel parkeerde was toch eventjes slikken 😂

Ik heb franse overburen, heb al genoeg gezien. Ik zie hun auto niet graag in de buurt van de mijne komen 😬.

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 uren geleden, CAS zei:

De 320i net niet, maar de Xdrive dan weer wel. 't Zullen kenners moeten zijn. 

ik weet niet hoe ze het gaan doen. Het kan ook zijn dat ze toch op voertuigmodel + gewicht berekenen. Want toch zo vreemd dat ze spreken over SUV in het nieuws maar tegelijk zeggen ze toch: voertuigen vanaf 1600 of 2000 kg...

Link naar reactie
Delen op andere sites

22 minutes ago, Liquid Li0n said:

ik weet niet hoe ze het gaan doen. Het kan ook zijn dat ze toch op voertuigmodel + gewicht berekenen. Want toch zo vreemd dat ze spreken over SUV in het nieuws maar tegelijk zeggen ze toch: voertuigen vanaf 1600 of 2000 kg...

Gaat puur over gewicht. Er is geen vaste definitie van een "SUV". Is onmogelijk te definiëren.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

34 minuten geleden, ir_fuel zei:

Gaat puur over gewicht. Er is geen vaste definitie van een "SUV". Is onmogelijk te definiëren.

ja, zo dacht ik het dus ook. Dus hoe gaan ze dan weten dat een xdrive boven de 1600kg zit en een sdrive niet. Bij het binnenrijden van parijs bij hebben van niet Franse nummerplaat, allemaal over een weegbrug? 😅

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 minuten geleden, Liquid Li0n zei:

ja, zo dacht ik het dus ook. Dus hoe gaan ze dan weten dat een xdrive boven de 1600kg zit en een sdrive niet. Bij het binnenrijden van parijs bij hebben van niet Franse nummerplaat, allemaal over een weegbrug? 😅

Op iedere parkeerplaats gaan ze een camera, een weegmatje en een betaalterminal installeren, simple comme bonjour

  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook curieus hoe ze dat gaan toepassen. 😄

Afmetingen kan je anders nog wel met een 3D scanner bepalen 😅

Met een multiplier op de hoogte van het voertuig om specifiek die stoute SUV's eruit te halen?  b x ( h x 1.5 ) x l  (lengte staat misschien niet zo fel ter discussie)

Link naar reactie
Delen op andere sites

46 minuten geleden, ir_fuel zei:

Gaat puur over gewicht. Er is geen vaste definitie van een "SUV". Is onmogelijk te definiëren.

Idd nu heb je ook al de liftbacks, fastbacks en SUV coupés. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vrachtwagens meten ze toch ook on the fly met lussen? 

Camera zodat je voertuig ziet en het aantal assen en dan weeglussen.

Beter geen dikzak zijn dus.

  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 5/2/2024 om 11:06, ir_fuel zei:

Welke zot wil op straat parkeren in Parijs. Dat doe je toch ook enkel met een verroest blik?

🫣

  • Vind ik leuk 1
  • Whut?! 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

18 uren geleden, gewoon ik zei:

Vrachtwagens meten ze toch ook on the fly met lussen? 

Camera zodat je voertuig ziet en het aantal assen en dan weeglussen.

Beter geen dikzak zijn dus.

Dit dus. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lot van Vlaamse premie elektrische wagens onzeker

Quote

Het loket voor de aanvraag van de premie van 5.000 euro voor e-wagens dreigt niet meteen te openen. Vlaams minister van Mobiliteit Lydia Peeters (Open VLD) wil vrijdag de financiering goedgekeurd krijgen op de regering om er maandag mee van start te gaan, maar ze dreigt op een erg kritische N-VA te botsen.

Maandag gooide de Raad van State de knuppel in het hoenderhok. Het adviesorgaan laakte dat het budget van 20 miljoen euro voor 2024 te beperkt zou zijn. Daarmee kunnen hoogstens 4.000 nieuwe of 6.666 tweedehandswagens - waarvoor eigenaars 3.000 euro premie krijgen - gesubsidieerd worden.

...

Dat gaat een farce worden. 🙈

Ook al komt het er niet, één ding hebben ze wel kunnen verwezenlijken, her en der prijsverlagingen.
Ineens kunnen constructeurs prijzen verlagen tot onder die grens van 40.000,- euro. 🤔

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 hour ago, d_s said:

Dit dus. 

Dit dus?

Het gaat over voertuiggewicht he. Je kan niet on the fly wegen, want dan hangt het van de belading af.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Logic zei:

Lot van Vlaamse premie elektrische wagens onzeker

Dat gaat een farce worden. 🙈

Ook al komt het er niet, één ding hebben ze wel kunnen verwezenlijken, her en der prijsverlagingen.
Ineens kunnen constructeurs prijzen verlagen tot onder die grens van 40.000,- euro. 🤔

en als je dan effectief naar de dealer gaat, zal je alvast nog korting kunnen bekomen of een gratis optieke!

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, ir_fuel zei:

Dit dus?

Het gaat over voertuiggewicht he. Je kan niet on the fly wegen, want dan hangt het van de belading af.

Gaat het echt over het voortuiggewicht of staat er in de voorgestelde tekst totaalgewicht. De pers spreekt immers ook over SUV terwijl dat ook nergens beschreven staat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid