Ga naar inhoud

Elektrische auto's


Gast wooter

Aanbevolen berichten

7 minuten geleden, d_s zei:

Gaat het echt over het voortuiggewicht of staat er in de voorgestelde tekst totaalgewicht. De pers spreekt immers ook over SUV terwijl dat ook nergens beschreven staat.

de pers weet dat vele een SUV rijden en dat dat meer sensatie opwekt als ze dat toevoegen. Maar blijkbaar gaat het puur over het gewicht vanaf 1600kg (EV vanaf 2000kg)

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden, Liquid Li0n zei:

de pers weet dat vele een SUV rijden en dat dat meer sensatie opwekt als ze dat toevoegen. Maar blijkbaar gaat het puur over het gewicht vanaf 1600kg (EV vanaf 2000kg)

Dan is het nog gemakkelijker. Enkel de nummerplaat scannen. Is dan hetzelfde principe als de LEZ-zone alleen moeten ze dan het gewicht van de wagen ook koppelen aan de nummerplaat als zijnde een mogelijks beperkende factor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, d_s zei:

Dan is het nog gemakkelijker. Enkel de nummerplaat scannen. Is dan hetzelfde principe als de LEZ-zone alleen moeten ze dan het gewicht van de wagen ook koppelen aan de nummerplaat als zijnde een mogelijks beperkende factor.

dan ga je hetzelfde krijgen als hier in Vlaanderen, dat ze de nummerplaten van die Oost Europese landen niet herkennen/kunnen lezen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gisteren 400km autobahn gedaan, en ben volgens mij geen enkele EV tegengekomen 😅 

In DE zijn ze nog lang niet overtuigd denk ik. Wel een Hyundai Nexo met een vlotte rijstijl. Elke keer dat die plankte, kwam er een walm van waterdruppels en stoom uit, best grappig :D

  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 hour ago, d_s said:

Dan is het nog gemakkelijker. Enkel de nummerplaat scannen. Is dan hetzelfde principe als de LEZ-zone alleen moeten ze dan het gewicht van de wagen ook koppelen aan de nummerplaat als zijnde een mogelijks beperkende factor.

Hoe gaan ze weten met je Belgische plaat hoeveel je auto weegt?

Link naar reactie
Delen op andere sites

19 minutes ago, Greg said:

Gisteren 400km autobahn gedaan, en ben volgens mij geen enkele EV tegengekomen 😅 

Dan heb je slecht gekeken denk ik.

Daar rijden best veel Tesla en VW ID.x rond.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, ir_fuel zei:

Dan heb je slecht gekeken denk ik.

Daar rijden best veel Tesla en VW ID.x rond.

Ze waren waarschijnlijk allemaal verstopt achter de camions aan 90 😛

Link naar reactie
Delen op andere sites

image.png

 

In oktober 2023 was 17% van de ingeschreven auto's in Duitsland een EV. "Niet overtuigd" lijkt me niet de juiste uitspraak. Dat is meer dan het aantal diesels.

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 minuten geleden, ir_fuel zei:

Hoe gaan ze weten met je Belgische plaat hoeveel je auto weegt?

omdat het enkel telt voor buitenlanders die in Parijs komen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

18 minuten geleden, ir_fuel zei:

Hoe gaan ze weten met je Belgische plaat hoeveel je auto weegt?

Hoe weten ze u te vinden als je in het buitenland een snelheidsboete krijgt?

Link naar reactie
Delen op andere sites

25 minuten geleden, Polygoon zei:

Ze waren waarschijnlijk allemaal verstopt achter de camions aan 90 😛

Dan zal ik ze niet gezien hebben idd

22 minuten geleden, ir_fuel zei:

image.png

 

In oktober 2023 was 17% van de ingeschreven auto's in Duitsland een EV. "Niet overtuigd" lijkt me niet de juiste uitspraak. Dat is meer dan het aantal diesels.

Alleszins niet op de Autobahn dan. Of het moest op het rechtse vak ergens zijn, dan zal ik ze niet gezien hebben. In ieder geval waren ze niet aanwezig bij de vlotte rijders op het linkervak

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 minutes ago, d_s said:

Hoe weten ze u te vinden als je in het buitenland een snelheidsboete krijgt?

Ja want dat is hetzelfde als het gewicht kennen van elk voertuig? Ik denk niet dat in die databases alle technische kenmerken van elke auto zitten.

  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is nog iets anders, er is een overtreding gebeurd en ze wisselen de adresgegevens uit.

Ik zie het niet goedkomen als ze voor elke nummerplaat ook nog het gewicht gaan moeten koppelen en daarnaast dan ook nog een systeem dat publiek toegankelijk is voor de franse controleurs om dat real time op te vragen.

Plus dat is niet alleen met BE, maar alle andere landen ook.

Ik heb al in contact gekomen met FR IT en zie dat niet goed komen :D 

Zo kon ik paar jaar terug zelfs niet betalen in Parijs want hij aanvaarde geen nummerplaat met maar 3 karakters :D

  • Grappig 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

59 minuten geleden, Greg zei:

Gisteren 400km autobahn gedaan, en ben volgens mij geen enkele EV tegengekomen 😅 

In DE zijn ze nog lang niet overtuigd denk ik. Wel een Hyundai Nexo met een vlotte rijstijl. Elke keer dat die plankte, kwam er een walm van waterdruppels en stoom uit, best grappig :D

Nu op een duitse tanker en ze zijn met 4 man van bureau. 2 zijn elektrisch, 1 hybride en 1 die krijgt zijn elektrische in mei.

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minutes ago, Naish said:

Dat is nog iets anders, er is een overtreding gebeurd en ze wisselen de adresgegevens uit.

Ik zie het niet goedkomen als ze voor elke nummerplaat ook nog het gewicht gaan moeten koppelen en daarnaast dan ook nog een systeem dat publiek toegankelijk is voor de franse controleurs om dat real time op te vragen.

Dan zou je het COC van elke wagen moeten kunnen opvragen aan de hand van de nummerplaat.

 

Maar ik zie ze daar nog een vignet voor invoeren. Dat is de simpelste oplossing he. Eventueel volledig elektronisch (dus geen sticker nodig). Moet je bij aanvraag kopie doorsturen van je COC en je inschrijvingsformulier, en wordt dat gekoppeld aan je nummerplaat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minutes ago, Naish said:

Zo kon ik paar jaar terug zelfs niet betalen in Parijs want hij aanvaarde geen nummerplaat met maar 3 karakters :D

Ik heb een app van QPark waarmee ik automatisch kan betalen bij hun parkings. Dat is binnen rijden, slagboom automatisch open, buiten rijden, slagboom automatisch open en betaald.

Dat werkt ook niet met perso platen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, ir_fuel zei:

Dan zou je het COC van elke wagen moeten kunnen opvragen aan de hand van de nummerplaat.

 

Maar ik zie ze daar nog een vignet voor invoeren. Dat is de simpelste oplossing he. Eventueel volledig elektronisch (dus geen sticker nodig). Moet je bij aanvraag kopie doorsturen van je COC en je inschrijvingsformulier, en wordt dat gekoppeld aan je nummerplaat.

ze hebben dat Crit'Air vignet al. 

Maar ik heb dat nog nooit gehad en al gewoon zonder problemen binnen en buiten Parijs gereden (echt in de stad dus, niet enkel de periferique)

Beetje zoals die umweltsticker in Duitsland, ook nog nooit gekocht en nooit problemen gehad.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doet me eraan denken, ik ben in juli per ongeluk door zo'n LEZ gereden ergens in het Ruhrgebiet, gelukkig nooit een boete van gekregen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minutes ago, Liquid Li0n said:

Beetje zoals die umweltsticker in Duitsland, ook nog nooit gekocht en nooit problemen gehad.

Daar moet je al de pech hebben dat ze je zien staan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 minuten geleden, ir_fuel zei:

Ik heb een app van QPark waarmee ik automatisch kan betalen bij hun parkings. Dat is binnen rijden, slagboom automatisch open, buiten rijden, slagboom automatisch open en betaald.

Dat werkt ook niet met perso platen.

Jip... Had toen ik bij TUI zat parking aan de luchthaven waar je met nummerplaat op kon rijden en dat heeft nooit gewerkt... Zowel R0B, ROB, R-0-B als R-O-B getest en zonder resultaat. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oh ja, en stickerplaat helpt ook niet, maar zowel met M3 als met 911 periodiek even met volle plaat gereden vooraan en dat was ook geen oplossing.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, ir_fuel zei:

Daar moet je al de pech hebben dat ze je zien staan.

ja voila. ik kom of kwam maandelijks wel eens in Duitse steden waar staat aangegeven dat je in de Umweltzone komt, en zelfs de polizei die me passeert of ik sta op de straat, nog nooit iets van boete gehad, of aan de kant gezet. 

Zelfde in Parijs. nog nooit aan de kant gezet of dergelijke omdat ik zo geen Crit'Air vignet heb. Vorige keer zelfs geparkeerd in de straat, geen ticketje genomen, en na enkele dagen terug aan de auto, geen boete.

Dus ik ben benieuwd als je met een 5 serie hybride of X5 in Parijs komt, dat je dan een boete gaat krijgen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 minuten geleden, ir_fuel zei:

Dan zou je het COC van elke wagen moeten kunnen opvragen aan de hand van de nummerplaat.

 

Maar ik zie ze daar nog een vignet voor invoeren. Dat is de simpelste oplossing he. Eventueel volledig elektronisch (dus geen sticker nodig). Moet je bij aanvraag kopie doorsturen van je COC en je inschrijvingsformulier, en wordt dat gekoppeld aan je nummerplaat.

Na Crit'Air, de Crit'Poids !   En ze kunnen dan nog een paar euro vragen voor die vuile plakker.

Link naar reactie
Delen op andere sites

41 minuten geleden, ir_fuel zei:

Ja want dat is hetzelfde als het gewicht kennen van elk voertuig? Ik denk niet dat in die databases alle technische kenmerken van elke auto zitten.

Maar het is niet dat het niet mogelijk is. Op uw gelijkvormigheidsattest van de wagen staat toch het gewicht?

Link naar reactie
Delen op andere sites

22 minutes ago, d_s said:

Maar het is niet dat het niet mogelijk is. Op uw gelijkvormigheidsattest van de wagen staat toch het gewicht?

Alles is technisch mogelijk. Maar dat wil niet zeggen dat het in de praktijk ook mogelijk is.

En jij denkt dat het gelijkvormigheidsattest van elk voertuig gelinkt is aan de nummerplaat? Je hebt zelfs geen gelijkvormigheidsattest meer nodig om een auto in te schrijven eens hij ooit ingeschreven is geweest.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid