Ga naar inhoud

Elektrische auto's


Gast wooter

Aanbevolen berichten

42 minuten geleden, ir_fuel zei:

Langs de andere kant verliest zo een batterij amper aan capaciteit als je ze niet gebruikt, tenzij je ze natuurlijk in de vrieskou gaat steken.

Dat is het hem net, Duitsland & recent België.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 15/1/2024 om 16:46, Tommie zei:

Da's miserie. Vriendin van me heeft zo'n elektrische MG, haalt net 200km momenteel.

 

7 uren geleden, Tommie zei:

ZS EV, 52 kWh batterij. 

Hier ook zoiets nu. Alleen weet ik niet eens wanneer er nog eens 200km moet gereden worden 😛 Of zelfs de helft, enkel. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 12/1/2024 om 13:58, tuscani zei:

Er staat hier een Fastned dichtbij, en als ik daar voorbij kom kijk ik altijd eens. Staat bijna continue een wagen of 3, dus toch redelijk bezet. Maar wat mij vooral opvalt, ..... daar staan regelmatig hybrides tussen? 1 wist niet dat dat kon, maar vooral 2, dat moet toch  veel duurder zijn dan een gewone laadpaal of dan even benzine/diesel te tanken?

 

edith

even zitten opzoeken, vooral mercedes dus, en dat was me al opgevallen, blijft nog steeds de vraag waarom? :D

Hatelijk als ze met auto's die maar aan 60kw kunnen laden aan snelladers gaan staan... 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 16/1/2024 om 17:27, dragonfly zei:

Dat is het hem net, Duitsland & recent België.

Al die EV's die in Zeebrugge en elders staan voor meerdere weken/maanden (en dan nog eens van de andere kant van de wereld komen), zullen uiteindelijk toch wel plat gaan. Je leest toch vaak berichten van vampire drain en nu dan ook met die -6 of meer (vooral 's nachts) in Belgie...

Link naar reactie
Delen op andere sites

https://www.autoweek.nl/autonieuws/artikel/elektrische-omoda-5-gaat-minder-dan-e40-000-kosten/

Hebben daar nog kort even voor gewerkt, vreselijke mensen om mee samen te werken. Geen nieuws, maar wel elke week kweetniehoeveel coverage verwachten :D 
Ook constant terugkomen op zaken die eerder gedeeld werden in interviews. 
Soit, nu blijkbaar toch 'bevestigd' dat hun Omoda 5 EV onder de €40k zou kosten. 

Vraag is wie daar warm voor gaat lopen als je tegenwoordig ook al een Tesla Model Y hebt voor dat geld 😛 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb me al dikwijls afgevraagd hoeveel merken/ modellen ik binnen 10j nog ga (her)kennen als ik ze onderweg tegenkom… tegenwoordig komt er wel wekelijks een of andere chinees bij precies.

  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 25/1/2024 om 21:58, Ugeken zei:

Ik heb me al dikwijls afgevraagd hoeveel merken/ modellen ik binnen 10j nog ga (her)kennen als ik ze onderweg tegenkom… tegenwoordig komt er wel wekelijks een of andere chinees bij precies.

same. vrienden/familie kennen mij als autoliefhebber en dat ik een auto herken aan een koplamp of zo. Nu komen er zoveel merken bij, en gigantisch veel zijn er eenheidsworst. 

Een BYD of Zeeker ken ik nu wel maar vele andere zijn idd onbekend. En vraag me ook af hoeveel bedrijven hun werknemer een chinese, onbekende, EV laat kiezen ipv de zoveelste VAG of Stellantis 

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minuten geleden, Liquid Li0n zei:

En vraag me ook af hoeveel bedrijven hun werknemer een chinese, onbekende, EV laat kiezen ipv de zoveelste VAG of Stellantis

Alles is RW in lease (kort door de bocht als bedrijfswagen).

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 minuten geleden, Liquid Li0n zei:

En vraag me ook af hoeveel bedrijven hun werknemer een chinese, onbekende, EV laat kiezen ipv de zoveelste VAG of Stellantis 

Ik denk dat je nog zal verschieten hoe snel die acceptatie zal gaan. Als het goedkoper is voor de bedrijven dan gaan ze daar zonder verpinken voor gaan.

Heb nog de tijd meegemaakt dat Skoda zowat op hetzelfde niveau stond als Lada qua perceptie bij de gemiddelde automobilist. Geleidelijk werd Skoda dè referentie voor rationele automobielkeuze. Idem met Dacia, hoeveel werd daar niet mee gelachen in de beginjaren. Nu is het onder particulieren in sommige landen de best verkochte wagen.

Om het bruggetje naar de Chinezen te maken, wie herinnert er zich nog Landwind? Ook voorwerp van spot (en terecht) Maar ze hebben enorme stappen gemaakt sindsdien en ik ken mensen met een vrij hoog budget die intussen effectief zo'n BYD overwegen ipv een BMW/Mercedes/Audi.

Werkt ook omgekeerd. Wanneer ik als klein mannetje een Porsche zag (jaren '80) dan was dat haast per definitie een 911 en was dat iets speciaal, een speeltje van een rijke mens. Tegenwoordig zie je in alle sociale wijken (no offense) wel een, zevendehandse Cayenne, Boxster of Panamera staan. Het speciale is er al lang van af.

Niets evolueert zo snel als perceptie

  • Vind ik leuk 5
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, DDke zei:

Gisteren geladen bij Tesla:

image.png.543c3b000bdd34586c21e24bce1f9661.png

Met je Tesla. Voor de rest van de wereld zal het wel wat duurder zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

22 minuten geleden, Polygoon zei:

Met je Tesla. Voor de rest van de wereld zal het wel wat duurder zijn.

Goed zo. :D

 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uren geleden, Fr79 zei:

Idem met Dacia, hoeveel werd daar niet mee gelachen in de beginjaren.

Mogelijks heb ik de memo gemist, maar voor de zekerheid, we lachen niet meer met Dacia?

  • Vind ik leuk 1
  • Grappig 4
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, CAS zei:

Mogelijks heb ik de memo gemist, maar voor de zekerheid, we lachen niet meer met Dacia?

Als je geen Waal en geen Roemeen bent dan mag het nog. Eventjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden, Liquid Li0n zei:

alle auto's boven de 1600kg en EV's boven de 2000kg moeten extra dokken 🤮

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2024/02/04/parijzenaars-stemmen-voor-verdrievoudigingen-van-parkeertarieven/

Alleman op een streng dieet! 

Ja kijk, boeit me op zich niet, behalve het onderliggende idee om op gewicht te gaan taxeren hier ook aan het sluimeren is en wel eens een vervelende kan worden.
Als ze ooit zo gaan rekenen, dan hebben we een incentive om voor die Alpine, Lotus of Alfa 4C te gaan. 🤩

Ze schieten ook nogal populistisch op de SUV vind ik. Ik kan de argumentatie volgen, maar ze is overdreven, zo zijn er veel dingen in het leven niet perfect. Als ze de elektrische bakfiets ipv vierkant wat aerodynamischer zouden maken, dan scheelt dat ook weer 10% in het verbruik. Voila, belasting invoeren? Of stel je voor dat je aangereden wordt door een bakfiets en je hoofd op de scherpe hoeken stoot zeg... dat moeten ze dringend afronden of van airbags voorzien! Zo kan je nog lang doorgaan.🤮 

 

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

13 minuten geleden, Logic zei:

Alleman op een streng dieet! 

Ja kijk, boeit me op zich niet, behalve het onderliggende idee om op gewicht te gaan taxeren hier ook aan het sluimeren is en wel eens een vervelende kan worden.
Als ze ooit zo gaan rekenen, dan hebben we een incentive om voor die Alpine, Lotus of Alfa 4C te gaan. 🤩

Ze schieten ook nogal populistisch op de SUV vind ik. Ik kan de argumentatie volgen, maar ze is overdreven, zo zijn er veel dingen in het leven niet perfect. Als ze de elektrische bakfiets ipv vierkant wat aerodynamischer zouden maken, dan scheelt dat ook weer 10% in het verbruik. Voila, belasting invoeren? Of stel je voor dat je aangereden wordt door een bakfiets en je hoofd op de scherpe hoeken stoot zeg... dat moeten ze dringend afronden of van airbags voorzien! Zo kan je nog lang doorgaan.🤮 

 

het is net het bakfiets volk, dat deze voor de deur op het voetpad parkeert en inderdaad met een vierkante bak aan 25 of 45 rondknalt dat net aanstoot maakt aan de SUV (of zoals in Parijs, zware auto's in het algemeen) en dat wil wegpesten. 

Vergroening (lees: verzuring) van de maatschappij gaat altijd maar verder en verder

  • Omhelzing 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, Polygoon zei:

Enkel op straat lijkt het wel, beter gewoon ergens ondergronds smijten 🙂

Maar dan betaal je 24/7 terwijl je op straat bv op zondag in Parijs niet hoeft te betalen, en tijdens de dag ook maar tot een bepaald uur.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid