Ga naar inhoud

Elektrische auto's


Gast wooter

Aanbevolen berichten

Zojuist, Polygoon zei:

Ik kan nu ook niet tanken in het buitenland dus ik zie het verschil niet.

dat je nu 1000km kan doen met brandstof van de baas en vanaf dat de mensen een EV krijgen ze maar 300km ver geraken op "brandstof" van de zaak.

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden, Liquid Li0n zei:

dat je nu 1000km kan doen met brandstof van de baas en vanaf dat de mensen een EV krijgen ze maar 300km ver geraken op "brandstof" van de zaak.

Lol, ik heb nog nooit een wagen gehad waar ik 1000km mee haal. Ik denk dat m'n huidige het zuinigst is en daar haal ik met wat chance 750km mee ofzo.
Maar dat is imho naast het punt. M'n werkgever zal het worst wezen hoe ver ik in het buitenland raak op zijn kosten.

Het is vrij simpel: staat het je niet aan, koop dan wat je wil in privé. Anders ga je je nu eenmaal moeten schikken naar de keuzes van de WG/Overheid ... 
Of: huur iets voor de periode dat je op vakantie gaat (zoals ik bv. deed op een spirited ritje dit weekend).

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden, Polygoon zei:

Lol, ik heb nog nooit een wagen gehad waar ik 1000km mee haal. Ik denk dat m'n huidige het zuinigst is en daar haal ik met wat chance 750km mee ofzo.
Maar dat is imho naast het punt. M'n werkgever zal het worst wezen hoe ver ik in het buitenland raak op zijn kosten.

ik had het over een Passat, daar kon je wel +1000km mee als je 130 op gps op cruise control reed, maar dat idd terzijde. De werkgever geeft geen auto voor je prive verbruik, ook al betaal je VAA ervoor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, Polygoon zei:

Lol, ik heb nog nooit een wagen gehad waar ik 1000km mee haal. Ik denk dat m'n huidige het zuinigst is en daar haal ik met wat chance 750km mee ofzo.
Maar dat is imho naast het punt. M'n werkgever zal het worst wezen hoe ver ik in het buitenland raak op zijn kosten.

Hoi, vlotjes +1000 hier 😁. Ik hoop stilletjes dat ze mijn lease een jaar verlengen of zo, anders is het binnen een kleine 2j gedaan.

  • Verdrietig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

10 minuten geleden, Liquid Li0n zei:

ik had het over een Passat, daar kon je wel +1000km mee als je 130 op gps op cruise control reed, maar dat idd terzijde. De werkgever geeft geen auto voor je prive verbruik, ook al betaal je VAA ervoor.

ik haalde daar zelf +1400 km uit :D 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist, CAS zei:

Nog mensen die ICE blijven lezen als in car entertainment? Of ben ik de enige die daar teveel mee bezig was?

Nu niet meer, maar ook lang gehad. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, CAS zei:

Nog mensen die ICE blijven lezen als in car entertainment? Of ben ik de enige die daar teveel mee bezig was?

Dat begint nu te beteren, maar had dat ook ja.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, CAS zei:

Nog mensen die ICE blijven lezen als in car entertainment? Of ben ik de enige die daar teveel mee bezig was?

Heb het ook maar begint te beteren met de jaren. Eigenlijk zouden we gewoon de Nederlandse taal kunnen gebruiken, is dat geen gedacht. 😅

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, CAS zei:

Nog mensen die ICE blijven lezen als in car entertainment? Of ben ik de enige die daar teveel mee bezig was?

Ja

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 uren geleden, Polygoon zei:

Een achteruitgang.

Maar als je een "journalistiek stuk" schrijft over met een EV op reis gaan, is het minste wat je er van kan verwachten dat het ietwat realistisch wordt geschetst. 
Ik weet dat we het over HLN hebben, but still. Daarom kaart ik de, in mijn ogen, dwaze stukken van het artikel aan.

Mgv,
Een theoretici.

Denk je dat de gemiddelde bestuurder bezig is met zijn reis te plannen? Die stapt in en vertrekt want nu kan hij overal tanken.

In Italië en Spanje zijn ze niet klaar voor EV. Daar vind je gewoon geen laadpalen als je van de snelwegen af gaat. Recent rondgereden in Zuid-Spanje en ook niets gezien.

In volle zomer sta je al aan te schuiven om te tanken, laat staan dat iedereen zijn wagen moet opladen. Een EV is nog niet klaar om met iedereen lange afstanden te gaan rijden en ik versta niet dat EV-lovers dat niet kunnen toegeven. het is gewoon een achteruitgang om daarmee veel kilometers te rijden.

In België zal je geen problemen hebben maar vraag eens een EV voor 1 week en ga ermee op reis naar Zuid-Frankrijk, Italië of Spanje. Vorige zomer heb ik 6.000km gedaan en zou niet goed gekomen zijn voor m'n tikker met een EV.

  • Vind ik leuk 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

7 uren geleden, dragonfly zei:

ik versta niet dat EV-lovers dat niet kunnen toegeven. het is gewoon een achteruitgang om daarmee veel kilometers te rijden.

Lees de eerste twee woorden Vanden post die je quotte anders nog eens 🙂 .

Ook al zie ik mezelf niet als EV-lover 🤷🏻‍♂️

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik probeer gewoon het beste te maken van mijn situatie en de haalbaarheid daarvan af te toetsen. Moest ik carte blanche hebben, koos ik ook wel iets anders … 

Het zal m’n WG ook worst wezen of ik er mee in het zuiden geraak of niet …

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Polygoon zei:

Ook al zie ik mezelf niet als EV-lover 🤷🏻‍♂️

Je verdedigt het toch iets te hard man terwijl je het zelf nog niet geprobeerd hebt 🙂 

We gaan allemaal EV moeten rijden maar nu wordt het te vroeg door onze strot geramd. Zal voor veel mensen onbetaalbaar worden.

Aja en ondertussen worden er steenkoolcentrales geactiveerd omdat ze ruzie maken met Rusland. Wij gaan wel EV rijden hoor, dat stoot niets uit :fp: 

Link naar reactie
Delen op andere sites

18 minutes ago, Liquid Li0n said:

omdat vele hier altijd maar schreeuwen van...oooh een HLN artikel over EV, ween ween 

hier een vrt artikel over EV. 

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2022/06/27/brandweer-komt-19-keer-tussen-voor-branden-met-elektrische-voert/

"19 keer per jaar!"

AMAI DAT IS GEVAARLIJK.

 

Helemaal onderaan staat dan dat men voor de rest wel ongeveer 500 auto's moet blussen ... maar men zegt er niet bij wat de verhouding opzettelijk/onopzettelijk is.

Zonder referentiewaarden zeggen die cijfers niks.

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Liquid Li0n zei:

omdat vele hier altijd maar schreeuwen van...oooh een HLN artikel over EV, ween ween 

hier een vrt artikel over EV. 

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2022/06/27/brandweer-komt-19-keer-tussen-voor-branden-met-elektrische-voert/

Haalde ik in mijn vorige post ook aan. Heb het vorig jaar voor dit topic opgezocht en uitgerekend, je hebt 14 keer meer kans dat een ev gaat uitbranden dan een klassieke wagen. Dit afgaande op aantal wagens van iedere soort en aantal branden per jaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Liquid Li0n zei:

omdat vele hier altijd maar schreeuwen van...oooh een HLN artikel over EV, ween ween 

hier een vrt artikel over EV. 

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2022/06/27/brandweer-komt-19-keer-tussen-voor-branden-met-elektrische-voert/

Ja want de vrt is wel een deftige nieuwssite.😁  tegenwoordig schrijft elke nieuwssite toch gewoon wat het publiek wilt horen?

De inspecteur is ook zo'n "top-programma" 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit zal je dan wel weer meer beginnen tegenkomen. Misbruik van enkelen straft zoals gewoonlijk anderen af.

https://m.nieuwsblad.be/cnt/dmf20220629_97209424

Al lossen ze het zo toch verkeerd op. Trager laden, zal er gewoon voor zorgen dat ze er nog langer staan. Maak gewoon een systeem met klantenkaart ofzo. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

50 minuten geleden, tuscani zei:

Dit zal je dan wel weer meer beginnen tegenkomen. Misbruik van enkelen straft zoals gewoonlijk anderen af.

https://m.nieuwsblad.be/cnt/dmf20220629_97209424

Al lossen ze het zo toch verkeerd op. Trager laden, zal er gewoon voor zorgen dat ze er nog langer staan. Maak gewoon een systeem met klantenkaart ofzo. 

of schaf dat gratis gegeven gewoon af. gratis bestaat niet.

  

52 minuten geleden, tuscani zei:

Ja want de vrt is wel een deftige nieuwssite.😁  tegenwoordig schrijft elke nieuwssite toch gewoon wat het publiek wilt horen?

De inspecteur is ook zo'n "top-programma" 

 

Welke Vlaamse krant kunnen we dan volgens jou wel nog gebruiken om hier te quoten? :D ik zou het zelf ook niet weten. Is zoals je zegt. Vaak lijken ze net pro EV, de week later dan weer anti EV, ik denk dat ze gewoon alle "klanten" willen blijven aanspreken te klikken op hun artikeltjes.

aangepast door Liquid Li0n
Link naar reactie
Delen op andere sites

22 minuten geleden, Liquid Li0n zei:

of schaf dat gratis gegeven gewoon af. gratis bestaat niet.

  

Welke Vlaamse krant kunnen we dan volgens jou wel nog gebruiken om hier te quoten? :D ik zou het zelf ook niet weten. Is zoals je zegt. Vaak lijken ze net pro EV, de week later dan weer anti EV, ik denk dat ze gewoon alle "klanten" willen blijven aanspreken te klikken op hun artikeltjes.

elke gazet mag een quote krijgen van mij, maar zoals steeds met een korrel zout te nemen.

het viel me zelfs op dat ze tegenwoordig bij een uitgebrande wagen expliciet bijschrijven of het een ev of ice was. dus soms doen ze toch eens hun best. :D

Quote

in de Langemunt brandde zaterdagnamiddag ter hoogte van het voetvalveld van SK Aaigem een wagen met benzinemotor volledig uit.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, tuscani zei:

Dit zal je dan wel weer meer beginnen tegenkomen. Misbruik van enkelen straft zoals gewoonlijk anderen af.

https://m.nieuwsblad.be/cnt/dmf20220629_97209424

Al lossen ze het zo toch verkeerd op. Trager laden, zal er gewoon voor zorgen dat ze er nog langer staan. Maak gewoon een systeem met klantenkaart ofzo. 

Ik Brussel kunt ge zo gratis parkeren zolang ge aan het laden zijt.
Auto op traagste qua laden zetten en tot 100% laten laden en ge zijt goedkoper af dan geld in de parkeermeter te steken en uw batterij is ook nog eens vol 🤪

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 uren geleden, dragonfly zei:

Denk je dat de gemiddelde bestuurder bezig is met zijn reis te plannen? Die stapt in en vertrekt want nu kan hij overal tanken.

In Italië en Spanje zijn ze niet klaar voor EV. Daar vind je gewoon geen laadpalen als je van de snelwegen af gaat. Recent rondgereden in Zuid-Spanje en ook niets gezien.

In volle zomer sta je al aan te schuiven om te tanken, laat staan dat iedereen zijn wagen moet opladen. Een EV is nog niet klaar om met iedereen lange afstanden te gaan rijden en ik versta niet dat EV-lovers dat niet kunnen toegeven. het is gewoon een achteruitgang om daarmee veel kilometers te rijden.

In België zal je geen problemen hebben maar vraag eens een EV voor 1 week en ga ermee op reis naar Zuid-Frankrijk, Italië of Spanje. Vorige zomer heb ik 6.000km gedaan en zou niet goed gekomen zijn voor m'n tikker met een EV.

Met mijn gezin 6000 kilometer op weg zijn is sowieso niet goed voor mijn tikker en is elke lange autorit ook een opgave 🙂 Wanneer ik alleen vertrek kies ik ook vaak een andere wagen dan voor diezelfde rit met het gezin. Gewoon omdat ik een andere beleving heb bij een rit dan puur alleen ik wil zo snel mogelijk van A naar B geraken.

Ik ervaar wel in mijn omgeving dat diegene die voor een Tesla gegaan zijn om fiscale redenen wel positief zijn over hun vakantie, hoewel ze twijfels vooraf hadden. Andere merken hoor ik weinig van tot nu toe, maar die zijn natuurlijk ook vaak recenter. Maar zolang ik de optie heb om een andere wagen te nemen dan een EV voor "vakantie" ritten zal ik dat ook doen, niet omdat ik er zelf niet gelukkig zou van worden (integendeel ik vind de rust aan boord zalig), maar omdat ik er geen gedoe over wil met mijn passagiers.

Ik ben dus wel in zekere zin EV lover, maar minder een vakantieritten lover en een EV zou daar niet positief aan bijdragen 🙂 

Ik ben het wel niet eens met die kritiek over het plannen, het enige dat ik anders doe is mijn eindbestemming anders kiezen en met tussenstops werken (zoals tuscani hier met zijn hotel) waar ik vroeger elke stop als eindbestemming ingaf. Voor de rest is het gewoon instappen en rijden net zoals vroeger. Ik checkte vroeger op voorhand even hoeveel uur het rijden was om mijn uur van vertrek te plannen en nu doe ik net hetzelfde in een andere app. En nee ik ga ook niet elke keer checken hoeveel sneller ik zou zijn mocht ik niet met een EV gaan, dat zou een rare kronkel zijn in mijn ogen 🙂

  • Vind ik leuk 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid