Ga naar inhoud

Elektrische auto's


Gast wooter

Aanbevolen berichten

19 uren geleden, wooter zei:

Zetels kunnen slijten, maar de "vegan leather" zetels lijken me toch aanzienlijk slijtvaster dan pakweg de BMW zetels in onze M2. Onze M2 zit nog niet aan 60000km en de bestuurderszetel is duidelijk ingesleten, terwijl mijn Model X al voorbij de 70000km zit en nog geen slijtage van de bestuurderszetel vertoont.

Een M2 zetel is niet gemaakt voor mensen die om de 2u snacken of lunchen.

Mvg

Jan

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minuten geleden, toere zei:

"Mijn" electrische auto.
Allez ja, moesten we allemaal electrisch moeten rijden heemoji16.png947c130941cd739e16ccad92da9b1525.jpg

Mochten we verplicht worden om EV te rijden met het huidige aanbod.. dan toch liever een model S.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik verwacht dat dat a la apple kan gebeuren.
Dat maakt dat de auto's nog altijd beter zijn dan de concurrentie. Een Model S van 2013 rijd met de meest recente software rond; onze M2 iets meer dan 2 jaar oud en deed na een jaar zelfs geen updates van de navigatie meer.

Ja en navigatie is natuurlijk het meest noodzakelijke in een auto.... wat een argument weer.
Link naar reactie
Delen op andere sites

52 minuten geleden, toere zei:

"Mijn" electrische auto.
Allez ja, moesten we allemaal electrisch moeten rijden heemoji16.png947c130941cd739e16ccad92da9b1525.jpg

Bij mij zou het tussen deze en de model S gaan. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Jan zei:

Een M2 zetel is niet gemaakt voor mensen die om de 2u snacken of lunchen.

Mvg

Jan

Verkeerde boodschap maar leder is inderdaad niet gemaakt voor zwaarlijvige mensen.

Mijne zag er na 40.000km nog als nieuw uit. Met de Audi ook nooit problemen gehad (200.000km)

Link naar reactie
Delen op andere sites

36 minuten geleden, dragonfly zei:

Verkeerde boodschap maar leder is inderdaad niet gemaakt voor zwaarlijvige mensen.

Mijne zag er na 40.000km nog als nieuw uit. Met de Audi ook nooit problemen gehad (200.000km)

Alcantara/stof combi is 1 van de betere van BMW op dat gebied(imo). Het standaard-leder in een 1,2,3 vind ik persoonlijk niet echt resistant tegen instapschade (wangen zitvlak & rugleuning).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Uiteraard gaan ze dat doen, gratis laden gaat er ook uit


Is er al uit.. maar zou dat niet blijven voor de mensen die het gekocht hebben met “gratis superchargen” ?
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gratis laden blijft voor mensen die het hebben. Nieuwe kopers krijgen momenteel 6 maanden gratis superchargen. Momenteel krijgen alle Tesla's nog altijd software-updates maar de eerste batch heeft natuurlijk nooit autopilot gehad en de AP1 auto's gaan nooit volledig zelf kunnen rijden. AP2.0 en AP2.5 hebben dezelfde camera's, radar en sensoren maar de 2.5 heeft een snellere autopilot-computer, en de autopilot-computer van versie 3.0 zou ook in de AP2.0 en 2.5 auto's gebouwd worden, gratis als je fully self driving al hebt gekocht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Just now, BMWMB said:

Kunnen wij daar laden met onze Tesla?

Dat zullen laders zijn met CCS2. De Model 3 zal daar kunnen laden zonder aanpassing. Wij moeten wachten tot de CCS2-adapter beschikbaar komt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

21 minutes ago, wooter said:

Hier nog wat onnozele lokale bangmakerij, van dezelfde club die zegt dat diesels nu wel proper zijn:

https://www.hln.be/auto/-autorijden-wordt-iets-voor-de-elite-strenge-co2-normen-maken-wagens-onbetaalbaar-volgens-fabrikanten~a8f56126/

De duurste Hyundai Kona EV kost nog niet eens 50K.

Ik kan natuurlijk enkel voor mijn eigen vriendenkring spreken, maar de koppels zonder bedrijfswagen hebben echt niet het budget om een wagen van 30k+ te kopen.

Als ik bij klanten op de bedrijfsparking sta haal je er zo uit wie een bedrijfswagen heeft en wie niet.

aangepast door yvesken
  • Vind ik leuk 6
Link naar reactie
Delen op andere sites

29 minutes ago, yvesken said:

Ik kan natuurlijk enkel voor mijn eigen vriendenkring spreken, maar de koppels zonder bedrijfswagen hebben echt niet het budget om een wagen van 30k+ te kopen.

Als ik bij klanten op de bedrijfsparking sta haal je er zo uit wie een bedrijfswagen heeft en wie niet.

Ik kan me dat ook niet veroorloven en heb nochthans geen slechte pree. :)

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 hours ago, wooter said:

De duurste Hyundai Kona EV kost nog niet eens 50K.

Hoe wereldvreemd ben je dan.

Als ik de prijzen optel van de auto's van mijn buren kom ik nog niet eens aan 50K, en dat gaat over 3 auto's ...

  • Vind ik leuk 9
Link naar reactie
Delen op andere sites

17 hours ago, wooter said:

Gratis laden blijft voor mensen die het hebben. Nieuwe kopers krijgen momenteel 6 maanden gratis superchargen. Momenteel krijgen alle Tesla's nog altijd software-updates maar de eerste batch heeft natuurlijk nooit autopilot gehad en de AP1 auto's gaan nooit volledig zelf kunnen rijden. AP2.0 en AP2.5 hebben dezelfde camera's, radar en sensoren maar de 2.5 heeft een snellere autopilot-computer, en de autopilot-computer van versie 3.0 zou ook in de AP2.0 en 2.5 auto's gebouwd worden, gratis als je fully self driving al hebt gekocht.

Ik snap iets niet aan de opties: 

dat fully self driving is verdwenen als "vaporware" optie heb ik gezien, maar men heeft nu "uitgebreide autopilot" voor 5K, die indien je achteraf activeert 7K moet kosten.

Wat is dat dan juist? Heb je geen AP als je die optie niet pakt? In de uitleg staat dat hij meer camera's gebruikt etc etc, maar dan moet al die hardware er toch altijd al in zitten als je dat achteraf kan laten activeren?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Prijzen zullen wel zakken, en als ze echt wakker lagen van lagere prijzen voor EV’s hadden ze de afgelopen 20 jaar tijd genoeg om zich aan te passen. In 1995 hadden GM, Ford en Toyota al EV’s verkocht. Het is enkel door gesjoemel en gelobby dat ze nu fucked zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik snap iets niet aan de opties: 
dat fully self driving is verdwenen als "vaporware" optie heb ik gezien, maar men heeft nu "uitgebreide autopilot" voor 5K, die indien je achteraf activeert 7K moet kosten.
Wat is dat dan juist? Heb je geen AP als je die optie niet pakt? In de uitleg staat dat hij meer camera's gebruikt etc etc, maar dan moet al die hardware er toch altijd al in zitten als je dat achteraf kan laten activeren?

Uitgebreide autopilot is wat je idd nu kan krijgen op een Tesla en moet kiezen om autopilot te gebruiken.

Hardware zit er altijd al op. De software af fabriek activeren is 5K, erna is 7K.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe wereldvreemd ben je dan.
Als ik de prijzen optel van de auto's van mijn buren kom ik nog niet eens aan 50K, en dat gaat over 3 auto's ...


Stel je voor...... maar 50K voor een kleine Kona.
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minute ago, Gixxer said:

Stel je voor...... maar 50K voor een kleine Kona.

 

Ik ben dat moedwillig misquoten en overdrijven ongelofelijk beu. Bol het toch af met je zever. Denk je dat je je daarmee interessant maakt?

11 hours ago, wooter said:

De duurste Hyundai Kona EV kost nog niet eens 50K.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Man wie heeft er u gebeten.

Is de eerste keer dat ik op iets reageer.

Als gij dat geen geld vind dan weet ge niet wat een gewone mens verdiend.

Zeg dat de volgende keer dat ge mij ziet eens in mijn gezicht onbeleefden ....

 

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

6 hours ago, ir_fuel said:

Hoe wereldvreemd ben je dan.

Als ik de prijzen optel van de auto's van mijn buren kom ik nog niet eens aan 50K, en dat gaat over 3 auto's ...

De duurste. Ken je dat concept?

Dat wil zeggen dat er ook goedkopere zijn. Da's dus niet zoals Apple.

Eigenlijk ook weer ongelofelijk zever eh. Iedereen janken dat Tesla nog geen 35K Model 3 heeft (en daarbij vlotjes de BTW negeren, enige accurate vergelijkingen slaan we uit de wind als het niet in onze benzine- en dieselkraam past) en als je dan een EV met 300km range kan kopen voor 37999 BTW IN dan janken we dat de duurste met een range van 450km 50K zou kosten.

De economische realiteit dat mensen met een budget van 15K meestal tweedehands kopen en dus lang nog niet aan een EV toe zijn, en dus ook nooit de taksen van een nieuwe benzine of diesel betalen, vergeten we dan ook weer om ons argument te maken dat elektrische auto's toch veel te duur zijn, ho ho, laten we nu toch eens denken aan die arme mensen waar we in de andere topics absoluut schijt aan hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid