Ga naar inhoud

Elektrische auto's


Gast wooter

Aanbevolen berichten

Gast wooter
5 minutes ago, stijn82 said:

we hebben het hier over EV's , wooterke. 

een mercedes is duurder en beter dan een renault, ik ken echter weinig mercedes rijders die constant goedkopere merken in de grond zitten te boren. 

 

Waarom heb je dan moeite om te begrijpen dat een Tesla duurder en beter is dan een Renault? En wie boort hier constant goedkopere merken in de grond? Ik vind het knap wat Hyundai, Kia en Renault doen, en het maakt het gat des te groter met BMW, Mercedes en Audi. Bjorn Nyland heeft hopen filmpjes de afgelopen maanden gemaakt waaruit blijkt dat Tesla, Hyundai en Kia het goed doen en Audi en Jaguar tekort schieten. Het lijkt me niet dat als je budget een 27K benzineauto is, dat je dan zit te wachten op de Audi e-tron of MB EQC of Jaguar I-Pace.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast wooter
8 minutes ago, dragonfly said:

Nu ben je daar niet treurig om maar je bent er 3 jaar treurig om geweest. Je kan het alleen niet toegeven.

3 jaar? Ik heb er 2 jaar over getwijfeld als opvolger van mijn Z4M, wat me logisch lijkt als je een atmosferisch aangedreven 6-in-lijn roadster rijdt. Eens ik voor de Model X koos heb ik nooit meer terug gekeken.

Een van de dingen die doorslag gaven was het feit dat m'n dochter in de 1 reeks cabrio nooit het dak open wou. Datzelfde zouden we met een 911 ook gehad hebben, en als je dan het vermogen van een Model X vergelijkt met een Z4M of 911, en hoeveel praktischer een Model X is tov een 911, en de aankomende trajectcontroles en files leek me een Model X logischer dan een 911. Jij hebt je M4 toch ook weg gedaan en ik zit toch ook niet rond te bazuinen dat het is omdat je het niet kon betalen? Nee, je hebt voor je eigen situatie nagegaan wat het beste werkt en blijkbaar zat een M4 daar niet meer in, en dat is absoluut geen probleem.

Maar goed, ik probeer hier rationeel uit te leggen tegen iemand die spreekt over Apple sekteleden...

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minute ago, wooter said:

Waarom heb je dan moeite om te begrijpen dat een Tesla duurder en beter is dan een Renault? En wie boort hier constant goedkopere merken in de grond? Ik vind het knap wat Hyundai, Kia en Renault doen, en het maakt het gat des te groter met BMW, Mercedes en Audi. Bjorn Nyland heeft hopen filmpjes de afgelopen maanden gemaakt waaruit blijkt dat Tesla, Hyundai en Kia het goed doen en Audi en Jaguar tekort schieten.

Gij zijt echt niet te doen.

Uiteraard is tesla duurder en beter dan renault, dat ontken ik in de verste verte niet. 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast wooter
3 minutes ago, stijn82 said:

Gij zijt echt niet te doen.

Uiteraard is tesla duurder en beter dan renault, dat ontken ik in de verste verte niet. 

Ik weet dan niet wat het probleem is. In het Tesla Lovers topic zijn meerdere berekeningen gepasseerd die de Model 3 afwegen tegen andere auto's in dezelfde klasse, dus misschien past een Model 3 wel binnen jouw budget van 27K als je naar TCO kijkt? Bovenal lijkt me dat Tesla jou geen auto verschuldigd is van 27K, net zomin Audi of Mercedes dat zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minuten geleden, wooter zei:

Jij hebt je M4 toch ook weg gedaan en ik zit toch ook niet rond te bazuinen dat het is omdat je het niet kon betalen? Nee, je hebt voor je eigen situatie nagegaan wat het beste werkt en blijkbaar zat een M4 daar niet meer in, en dat is absoluut geen probleem.

Lol, naast het praktische aspect en de jaloezie van mensen is er nog een verschil tussen kunnen en willen betalen.

En ik heb hem tenminste gekocht, heb er geen 2 jaar Excel voor gestudeerd 🙂 

  • Vind ik leuk 1
  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Als het gaat om een firma wagen heb je gelijk, dan komt de model 3 qua TCO beter uit dan een bmw 3 reeks en dan kies ik meteen voor de model 3.

Particulier speelt het belastingvoordeel veel minder (ge zit niet met aftrekbaarheid en VAA) en dan is zowel een nieuwe 3 reeks als een model 3 gewoon te duur, en als je gaat vergelijken is wrs een 318i/320i voor een particulier beter te doen dan een 330i of tesla. 

En mijn punt is nu net dat het voor vele mensen gewoon nog te duur is. 

Qua TCO komt die tesla model 3 significant duurder uit dan mijn huidige wagen, heb de berekening gemaakt. Niet onlogisch want die tesla zit een klasse hoger (D segment). Maar ik ga geen klasse omhoog gaan om toch maar elektrisch te kunnen rijden. De EV's binnen het C segment hebben nog te veel nadelen momenteel en tesla heeft voor zover ik weet nog geen plannen voor een C segmenter. 

aangepast door stijn82
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kom niet af met een artikel met beweringen als 

"When the media asks you about electric cars, say that you support their development and are working on them, but also claim that they are too expensive, "

Ze zijn namelijk echt gewoon te duur en dat zeg je er niet bij wanneer je tesla de hemel in prijst.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor de rest ben ik het er wel mee eens dat tesla er beter voor staat dan de duitse drie...

voor VW wordt het er op of er onder, zij moeten het productie aantal van de Neo en andere elektrische modellen snel genoeg omhoog krijgen maar ze opereren in een segment met heel veel potentiele kopers. Ik vraag mij af wat de meeste klanten gaan doen: een hoge wachttijd aanvaarden of toch nog voor een verbrandingsmotor kiezen die snel geleverd kan worden. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast wooter
15 minutes ago, stijn82 said:

Ik vraag mij af wat de meeste klanten gaan doen: een hoge wachttijd aanvaarden of toch nog voor een verbrandingsmotor kiezen die snel geleverd kan worden. 

Raad eens wat VW en de andere merken willen :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minutes ago, wooter said:

Raad eens wat VW en de andere merken willen :)

doet er niet echt toe, klant is koning en de klanten weten wel wat ze willen. Ze krijgen hun diesels nu ook niet verkocht, al zouden ze het wel willen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, stijn82 zei:

Andere merken hebben te lang gewacht, dat is waar.

Waarom maken nissan, kia, hyundai, wél een betaalbare EV en tesla niet?

Ik kan verkeerd zijn, maar tesla zit nog altijd met zijn eigen superchargers waar je bij andere merken een beetje aan je lot over gelaten bent. 

En tesla is ook een kleinere speler  dan andere  multinationals. Waarom is een Morgan of lotus zo duur? Zelfde verhaal toch? 

Dus de prijszetting van tesla versta ik zeker. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hun prijszetting is misschien wel correct, maar het blijft een niche, niet representatief voor de hele markt. 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Iets heel anders (waarmee ik niet het huisdierentopic 'EV wou vervuilen') ... Hebben de 'vervuilende benzine/dieselrijders' / 'schone EV rijders' met huisdieren in het belang van het milieu hier al eens bij stil gestaan.

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20190104_04078850

(niet bewerend dat dit artikel de waarheid wel of niet spreekt)

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, abtler zei:

Iets heel anders (waarmee ik niet het huisdierentopic 'EV wou vervuilen') ... Hebben de 'vervuilende benzine/dieselrijders' / 'schone EV rijders' met huisdieren in het belang van het milieu hier al eens bij stil gestaan.

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20190104_04078850

(niet bewerend dat dit artikel de waarheid wel of niet spreekt)

Om over kinderen nog maar te zwijgen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook lukkoek eh.. als we morgen allemaal zelfmoord plegen is de menselijke CO2 uitstoot herleid tot 0, is dat dan het ideale scenario ? Having one fewer child.. ik heb er 10 minder dus ik ben plots de groenste op t forum [emoji848]

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden, Germinal zei:

Ook lukkoek eh.. als we morgen allemaal zelfmoord plegen is de menselijke CO2 uitstoot herleid tot 0, is dat dan het ideale scenario ? Having one fewer child.. ik heb er 10 minder dus ik ben plots de groenste op t forum emoji848.png

Allemaal zou ik niet zeggen, maar ik wil je er wel een paar aanduiden. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast wooter

Het is wat extreem, maar aangezien de mens de grootste producent van CO2 is, is elk kind dat je op de wereld zet momenteel de grootste oorzaak van meer CO2-uitstoot.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is wat extreem, maar aangezien de mens de grootste producent van CO2 is, is elk kind dat je op de wereld zet momenteel de grootste oorzaak van meer CO2-uitstoot.


Ja natuurlijk.. weet ik ook wel.. overbevolking is een groot probleem maar om dat in t rijtje te plaatsen met een vlucht, lichten, auto/geen auto..

Maakte mij er gewoon even druk in [emoji18]
Link naar reactie
Delen op andere sites

Met mijn voorliefde voor shootingbrakes vind ik het wel iets hebben.

763?appId=2dc96dd3f167e919913d808324cbfe

.... en met een goede levensverzekering op mijn madam om financiering mogelijk te maken van zo'n spel is 1 stoel ook genoeg :ninja:

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid