Ga naar inhoud

Elektrische auto's


Gast wooter

Aanbevolen berichten

29 minutes ago, Cyrano.ak said:

Kan je hem dan ook gewoon niet aan de kant rollen?

Op de foto is een Model X. In een Model S en X zitten nog altijd 12V batterijen voor de normale 12V autofuncties, die automatisch geladen wordt door het grote 400V accupack. Als die 12V defect raakt, is het mogelijk dat alle instrumenten uitvallen en dat je de wagen zelfs niet in "tow mode" kan zetten om 'm weg te duwen of weg te slepen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

https://www.autogids.be/autonieuws/innovatie/batterijen-10-keer-krachtiger-dankzij-fluoride-ionen-2018.html?utm_term=Autofeed&utm_medium=Social&utm_source=Facebook#Echobox=1545926461

De revolutie van de batterijen is nog maar pas begonnen. Ooit gaan we ermee lachen dat onze gsm’s nog niet 1 dag meegingen, en dat onze Tesla loodzwaar was, en maar een actieradius had van 400km.

Link naar reactie
Delen op andere sites

29 minutes ago, BMWMB said:

https://www.autogids.be/autonieuws/innovatie/batterijen-10-keer-krachtiger-dankzij-fluoride-ionen-2018.html?utm_term=Autofeed&utm_medium=Social&utm_source=Facebook#Echobox=1545926461

De revolutie van de batterijen is nog maar pas begonnen. Ooit gaan we ermee lachen dat onze gsm’s nog niet 1 dag meegingen, en dat onze Tesla loodzwaar was, en maar een actieradius had van 400km.

Ach man, elke 6 maand kan je zo een artikel bovenhalen, en dit pakweg de afgelopen 20 jaar.

Trouwens, dat van die gsm die maar 1 dag meegaat zal niet zo snel veranderen. Kijk naar wat men doet met al die extra capaciteit vandaag tov pakweg 10 jaar geleden. Men pompt gewoon meer vermogen eruit om betere processoren en schermen te gebruiken, maar je moet nog altijd na evenveel tijd opladen.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben geen ingenieur, dus veel ken ik daar niet van. Wat gsm’s betreft kan ik dat wel aannemen, maar wat batterijen in auto’s betreft, gaat er nog veel veranderen volgens mij.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ach man, elke 6 maand kan je zo een artikel bovenhalen, en dit pakweg de afgelopen 20 jaar.
Trouwens, dat van die gsm die maar 1 dag meegaat zal niet zo snel veranderen. Kijk naar wat men doet met al die extra capaciteit vandaag tov pakweg 10 jaar geleden. Men pompt gewoon meer vermogen eruit om betere processoren en schermen te gebruiken, maar je moet nog altijd na evenveel tijd opladen.
 


Interessante vraag zou zijn : hoe lang zou een Nokia 3210 meegaan met de batterij uit een recente iPhone ? Maanden moet dat toch zijn ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 minutes ago, Germinal said:

 


Interessante vraag zou zijn : hoe lang zou een Nokia 3210 meegaan met de batterij uit een recente iPhone ? Maanden moet dat toch zijn ?
 

 

Je vergelijkt dan ook een telefoon met een draagbare zakcomputer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 minutes ago, Germinal said:

Interessante vraag zou zijn : hoe lang zou een Nokia 3210 meegaan met de batterij uit een recente iPhone ? Maanden moet dat toch zijn ?

 

Net even gekeken.

Een 3210 heeft een 1250 mAh batterij. Een iPhone X een 2716 mAh batterij. Ongeveer dubbel zo lang dus :) . 

Relevanter is dit:

https://thinkmarketingmagazine.com/new-nokia-3310-battery-life-31-days/

Quote

 the Nokia 3310 (2017) runs Series 30 and is powered by a 1200mAh removable battery and it can reach talk time up to 22 hours and standby time is up to 744 hours (22-hour talk-time and one-month standby).

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Verkoop wereldwijd van EV's. Vijf van de tien merken kan je in Europa nog helemaal niet verkrijgen. En ook de anderen hebben uiteraard modellen op andere markten die je hier niet kan krijgen. 

111-5-898x429.png

 

Ook wel sterk dat er in China alleen al even veel EV's worden verkocht als in Duitslang, de US, Japan en Zuid-Korea samen. 

222-1.png

Wat verkopen die merken dan? 

BIAC EC Series

Afbeeldingsresultaat voor baic ec series

Bid Qin Pro 

6367107426900923315741883.jpg

byd-qin-ev300-2.jpg

BYD EV

331010123652663612x408_1.jpg?itok=FpRFN5

Interieur 

5.jpg

Daimler - Byd Denza 500

2018-denza-500.jpg 

daimler-byd-denza-500-2018.png

Geely Emgrand EV

Emgrand-GL.png

geely-emgrand-ev_100558167_m.jpg

 

Hawtai EV160

Auto-sales-statistics-China-Hawtai_EV160

hawtai-ev160-int01.jpg

Hawtai E70

hawtai-lusheng-s70-china-1.jpg

 

Cherry EQ

chery-eq-china-launch-1.jpg

chery-eq-china-launch-1a.jpg

Tot zover weinig om van wakker te liggen. Maar waar ze mee bezig zijn is toch veelbelovend. De evolutie is onwaarschijnlijk. De meeste van bovenstaande modellen zijn een paar jaar oud. En nu gaan we in de richting van onderstaande. Een Telsa Model S is 5 jaar oud en is nog steeds dezelfde. Die nieuwe, onbekende merken gaan zo ongelofelijk snel en sterk vooruit. Naar mijn dunken blijven de traditionele merken het allemaal onderschatten. 

Nio ES8 (ja, die is al in productie en daar kan je de batterij in 8min laten swappen)

nio-es8-2.jpg 

nio-es8-pro-8.jpg

ANGLE_1_SIDEVIEW_SEAT_DOWN.jpg

6366339367904211135784114.jpg

Nio-ES8.jpg

in 2019 komt de Lucid Air

lucid-air-gallery-001.jpg

akrales_170324_1554_A_0048.0.0.jpg

akrales_170324_1554_A_0108.0.jpg

En ook de Byton die hier al gestaan heeft is wel ferm. 

Ook opvallend dat Renauld zijn Kiwid (duster) al in EV aanbiedt. Maar ook merken als Infinity, Suzuki en Honda hebben in andere landen EV's, maar hier nog niets... 

 

 

 

 

  • Vind ik leuk 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

13 uren geleden, Tjeu zei:

Verkoop wereldwijd van EV's. Vijf van de tien merken kan je in Europa nog helemaal niet verkrijgen. En ook de anderen hebben uiteraard modellen op andere markten die je hier niet kan krijgen. 

111-5-898x429.png

 

Ook wel sterk dat er in China alleen al even veel EV's worden verkocht als in Duitslang, de US, Japan en Zuid-Korea samen. 

222-1.png

Wat verkopen die merken dan? 

BIAC EC Series

Afbeeldingsresultaat voor baic ec series

Bid Qin Pro 

6367107426900923315741883.jpg

byd-qin-ev300-2.jpg

BYD EV

331010123652663612x408_1.jpg?itok=FpRFN5

Interieur 

5.jpg

Daimler - Byd Denza 500

2018-denza-500.jpg 

daimler-byd-denza-500-2018.png

Geely Emgrand EV

Emgrand-GL.png

geely-emgrand-ev_100558167_m.jpg

 

Hawtai EV160

Auto-sales-statistics-China-Hawtai_EV160

hawtai-ev160-int01.jpg

Hawtai E70

hawtai-lusheng-s70-china-1.jpg

 

Cherry EQ

chery-eq-china-launch-1.jpg

chery-eq-china-launch-1a.jpg

Tot zover weinig om van wakker te liggen. Maar waar ze mee bezig zijn is toch veelbelovend. De evolutie is onwaarschijnlijk. De meeste van bovenstaande modellen zijn een paar jaar oud. En nu gaan we in de richting van onderstaande. Een Telsa Model S is 5 jaar oud en is nog steeds dezelfde. Die nieuwe, onbekende merken gaan zo ongelofelijk snel en sterk vooruit. Naar mijn dunken blijven de traditionele merken het allemaal onderschatten. 

Nio ES8 (ja, die is al in productie en daar kan je de batterij in 8min laten swappen)

nio-es8-2.jpg 

nio-es8-pro-8.jpg

ANGLE_1_SIDEVIEW_SEAT_DOWN.jpg

6366339367904211135784114.jpg

Nio-ES8.jpg

in 2019 komt de Lucid Air

lucid-air-gallery-001.jpg

akrales_170324_1554_A_0048.0.0.jpg

akrales_170324_1554_A_0108.0.jpg

En ook de Byton die hier al gestaan heeft is wel ferm. 

Ook opvallend dat Renauld zijn Kiwid (duster) al in EV aanbiedt. Maar ook merken als Infinity, Suzuki en Honda hebben in andere landen EV's, maar hier nog niets... 

 

 

 

 

Welke plugins verkoopt Volkwagen Group momenteel? Toch enkel Q7 e-tron en VW Golf GTE?

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 minutes ago, Bobby II said:

Zijn daar verkoopcijfers van in België? Zie ik toch nooit rijden ...

da's omdat ge t verschil met ne gewone niet ziet ;) af en toe zie ik er wel ene en in antwerpen rijdt er een hele poppy vloot rond.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 29-12-2018 om 11:25, Bobby II zei:

Zijn daar verkoopcijfers van in België? Zie ik toch nooit rijden ...

Q7 en A3 herken je aan de extra ledstrips in de voorbumper. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minute ago, tuscani said:

Diene Lucid air is knap. Kunnen die wat afstanden rijden? Maar begin maar eens qua garantie, wanneer er iets scheelt.

Veel van wat niet uit China komt heeft wel mooie ideeën maar nog geen fabrieken en een service organisatie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid