Ga naar inhoud

Elektrische auto's


Gast wooter

Aanbevolen berichten

Just now, wooter said:

Waar kan je die 800pk gebruiken?

In Duitsland mag je op sommige stukken 300+, en op elk circuit ter wereld.

Just now, wooter said:

Welke raceklasse kan die auto meedoen? :)

Dat is geen racewagen dus irrelevant.

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minutes ago, ir_fuel said:

Als iemand zinnen gebruikt, in een automagazine, zoals daar zijn

Mja ... dan zit je gewoon niet op je plaats.

De wereld is gevuld met zinloze dingen voor de mensen die het niet interesseert. 

je knipt een halve zin en rukt hem uit zijn context. 

die kerel heeft een bepaalde visie en drukt zich soms wat scherp uit, zoals ze graag doen, de hollanders. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, wooter zei:

Hoeveel kopers van een Ferrari 812 zouden Autoweek lezen?

De meeste autoboekjes staan echt wel vol met gewone auto's hoor. De meeste mensen hebben dat budget niet voor een 812 :)

Bedoel je nu dat enkel kopers echt interesse kunnen hebben in een 812, en enkel zij zich kunnen storen aan dergelijke uitspraken? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast wooter
1 minute ago, Bobby II said:

Bedoel je nu dat enkel kopers echt interesse kunnen hebben in een 812, en enkel zij zich kunnen storen aan dergelijke uitspraken? 

Ik denk dat geen 812 kopers de Autoweek lezen, en een meerderheid ouder dan 35 zich wel kan vinden in die uitspraak. Niet vergeten dat zo een blaadjes ook gelezen worden door Berlingo rijders die zelfs een mening hebben over BMW- en Audi-rijders.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik geloof niet dat de verbrandingsmotor volledig zal verdwijnen. De ‘saaie’ auto’s, waar we dagelijks mee rijden, die zullen zeker elektrisch worden, maar sportievere wagens zullen er volgens mij altijd blijven, misschien wel als hybride, maar die verbrandingsmotor zal niet verdwijnen. Net zoals autosport met verbrandingsmotoren altijd een plaats zal blijven houden. Wat ik wel verwacht is dat het veel duurder gaat worden, zowel qua brandstof als tax.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast wooter

Paarden zijn ook niet verdwenen :)

Maar op 20 jaar zie ik verbrandingsmotoren in nieuwe sportieve modellen volledig verdwijnen. Met elektrisch kan je veel beter het gewicht verdelen en onder controle houden, en ben je veel flexibeler naar de vorm.

Verbrandingsmotoren in classics zal wel blijven bestaan, maar daar ook zie je een push om classics een nieuw leven te geven met een elektrische aandrijving. Ik verwacht binnen 20 jaar echt een negatief gevoel tegenover verbrandingsmotoren zoals we nu kijken naar roken. Ik verwacht niet dat iemand dat nu begrijpt, maar zoals ik nu met mijn Tesla met biofilter rond rij, ruik ik echt wel de dieseldampen als ik in de stad parkeer en rondwandel. Ik ben die geur echt niet meer gewoon en daarom is ze des te opvallender.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De fun in het rijden is dan ook weg. Geen sound, geen schakelovergangen, geen motor met karakter. Een Tesla rijdt als een golfkar, gas erop en emotieloos accelereren. Waar gaan merken tov mekaar nog het verschil kunnen maken?

  • Vind ik leuk 1
  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast wooter

Ik krijg mijn passagiers toch vol met emotie als ik sportief met de Model X rij hoor :lolz:

Hoe merken dat gaan aanpakken om een onderscheid te kunnen maken? Net zoals nu, of voel je meer emotie in een 318d dan in een Audi A4 2.0 tdi door de motor?

Link naar reactie
Delen op andere sites

22 minuten geleden, wooter zei:

Ik denk dat geen 812 kopers de Autoweek lezen, en een meerderheid ouder dan 35 zich wel kan vinden in die uitspraak. Niet vergeten dat zo een blaadjes ook gelezen worden door Berlingo rijders die zelfs een mening hebben over BMW- en Audi-rijders.

Is jouw Tesla dan ook "debiel" omdat hij eigenlijk veel meer pk's heeft dan nodig? Je kan die redenering doortrekken voor alles wat maar een beetje boven het maaiveld uitkomt … ik merk in dergelijke uitspraken (van de columnist voor alle duidelijkheid) vooral afgunst.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik krijg mijn passagiers toch vol met emotie als ik sportief met de Model X rij hoor :lolz:
Hoe merken dat gaan aanpakken om een onderscheid te kunnen maken? Net zoals nu, of voel je meer emotie in een 318d dan in een Audi A4 2.0 tdi door de motor?

We hebben het over sportwagens.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast wooter
Just now, Bobby II said:

Is jouw Tesla dan ook "debiel" omdat hij eigenlijk veel meer pk's heeft dan nodig? Je kan die redenering doortrekken voor alles wat maar een beetje boven het maaiveld uitkomt … ik merk in dergelijke uitspraken (van de columnist voor alle duidelijkheid) vooral afgunst.

Dat mijn boot 0-100 doet in 4,8s grenst aan het debiele ja. Dat een Model S P100D 0,2s sneller 0-100 doet dan een Ferrari 812 toch ook?

Het verschil is dat al die prestaties geen liters aan fossiele brandstof kosten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is jouw Tesla dan ook "debiel" omdat hij eigenlijk veel meer pk's heeft dan nodig? Je kan die redenering doortrekken voor alles wat maar een beetje boven het maaiveld uitkomt … ik merk in dergelijke uitspraken (van de columnist voor alle duidelijkheid) vooral afgunst.

Het verschil is dat een Tesla enkel indrukwekkend is bij acceleratie tot 100km/u, en zo’n Ferrari of een GT3 pas plezant wordt boven deze snelheden.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat mijn boot 0-100 doet in 4,8s grenst aan het debiele ja. Dat een Model S P100D 0,2s sneller 0-100 doet dan een Ferrari 812 toch ook?
Het verschil is dat al die prestaties geen liters aan fossiele brandstof kosten.

Kost van brandstof? Daar zal een 812 rijder zeker van wakker liggen. :lolz:
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik krijg mijn passagiers toch vol met emotie als ik sportief met de Model X rij hoor :lolz:


Ja, omwille van die instant power. Rijplezier voor mij is toch meer dan dat. Een ardennenrit zou ik niet willen doen met een Tesla, waarvan de remmen snel vermoeid zullen zijn en je constant last hebt van koppelreacties in het stuur als je uit een bocht wil accelereren.
Als daily is een Tesla perfect, maar voor in de weekends wil ik iets anders.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 3/1/2019 om 09:43, wooter zei:

Sowieso onnozel dat je er ook gewoon mag parkeren. Als dit vlak bij de ingang is, staan er dus altijd gewone auto's op en kan je er nooit laden.

Lexus RX300h is geen plugin dus ook asociaal.

Het is me nog niet overkomen, maar moest ik eens echt laag zitten qua batterij, en echt moeten laden, dan parkeer ik me gewoon voor zo een idioot. De 7 meter kabel die ik van Tesla heb gekregen zal dan wel voldoen om toch aan de laadpaal te geraken.

 

Op 3/1/2019 om 09:50, wooter zei:

Maar sowieso... Met mijn 100kWh batterij moet het al erg zijn om met zo weinig energie nog naar de Colruyt te rijden en te rekenen op een vrije plek, maar stel je voor dat je met een i3 of Leaf ofzo rijdt en daar echt wel op moet rekenen, en er staat een lul met zijn RX300h of gewone auto op zo een plek?

Asociaal, idioot, lul,  ... prachtige woordenschat weer. Zo te zien mag je er toch gewoon parkeren dus ongeacht EV of niet. Waarom zou de betreffende bestuurder dan meteen asociaal, idioot of een lul zijn ? Parkeer jij die walvis als hij geladen is ook achter op de parking om zo plekken korter bij de ingang vrij te laten aangezien er wellicht mensen na jou aankomen die slechter ter been zijn, ouder zijn, met meerdere kinderen onderweg etc. ? Waarschijnlijk niet ... lekker asociaal lul 

 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast wooter

Hoi. Iemand van het Tesla forum heeft contact gezocht met Colruyt en het bleek een eigengereide actie van een individuele winkelverantwoordelijke te zijn. De papieren zijn verwijderd; het zijn terug twee plaatsen om je EV op te laden.

Wat betreft je opmerkingen wil ik je graag vertellen dat ik nooit met volle batterij aan een laadplek arriveer, net zomin jij nooit met een volledige benzinetank aan een tankstation arriveert.

Wat betreft het woordgebruik is het inderdaad asociaal om te parkeren op laadplekken, net zoals het asociaal is om te parkeren aan een tankstation.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Asociaal, idioot, lul,  ... prachtige woordenschat weer. Zo te zien mag je er toch gewoon parkeren dus ongeacht EV of niet. Waarom zou de betreffende bestuurder dan meteen asociaal, idioot of een lul zijn ? Parkeer jij die walvis als hij geladen is ook achter op de parking om zo plekken korter bij de ingang vrij te laten aangezien er wellicht mensen na jou aankomen die slechter ter been zijn, ouder zijn, met meerdere kinderen onderweg etc. ? Waarschijnlijk niet ... lekker asociaal lul 

 

Als de parking volzet is, dan vind ik het ok dat iedereen daar parkeert, maar als dat niet is, dan vind ik het een asociale lul die daar wel gaat staan. Van mij mogen ze de parkings om te laden gerust in de verste uithoek van elke parking plaatsen, om de slechten ter been vooraan laten te parkeren, waar vandaag niemand rekening mee houdt, maar de EV-rijders zouden dat dan wel moeten doen. Voordeel is wel dat er dan niemand gaat staan die niet EV rijdt. En wat als een slechte ter been ook een EV heeft gekocht?

Je kan dus niet voor iedereen goed doen. Blijf gewoon van de parkings af als je geen EV hebt!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 hours ago, wooter said:

Een Tesla Model S P100D is overigens 0,2s sneller 0-100 :ninja:

Who cares.

Zo een 812 is veel meer dan enkel emotieloos van 0 naar 100. 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 hours ago, BMWMB said:

Ik geloof niet dat de verbrandingsmotor volledig zal verdwijnen. De ‘saaie’ auto’s, waar we dagelijks mee rijden, die zullen zeker elektrisch worden, maar sportievere wagens zullen er volgens mij altijd blijven, misschien wel als hybride, maar die verbrandingsmotor zal niet verdwijnen. Net zoals autosport met verbrandingsmotoren altijd een plaats zal blijven houden. Wat ik wel verwacht is dat het veel duurder gaat worden, zowel qua brandstof als tax.

Dat hangt volgens mij puur van de technologie af. Als er een of andere doorbraak komt waarbij het mogelijk wordt ikzegmaarwat de 24h van Le Mans 100% elektrisch te rijden, het zal geen 10 jaar duren of de topklasse in de WEC zal 100% elektrisch zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

moet toch al perfect mogelijk zijn?

de formule-E bestaat ook al, bij een pitsstop enkel een nieuwe batterij steken en weer zoemzoem weg.  was renault niet bezig met een project om de laadtijd bij gewone wagens te minderen, door gewoon de mogelijkheid te geven direct een nieuwe volle batterij te steken, bij een laadplaats. het  wisselen van batterij moet dus perfect mogelijk zijn op korte tijd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid