ir_fuel 51.974 Geplaatst: 5 januari 2019 Delen Geplaatst: 5 januari 2019 Just now, wooter said: Waar kan je die 800pk gebruiken? In Duitsland mag je op sommige stukken 300+, en op elk circuit ter wereld. Just now, wooter said: Welke raceklasse kan die auto meedoen? Dat is geen racewagen dus irrelevant. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast wooter Geplaatst: 5 januari 2019 Delen Geplaatst: 5 januari 2019 Een Tesla Model S P100D is overigens 0,2s sneller 0-100 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast wooter Geplaatst: 5 januari 2019 Delen Geplaatst: 5 januari 2019 Maar goed, ieder merk mag zijn auto's bouwen, maar een 812 is een tour-de-force, geen trendsetter. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
stijn82 116 Geplaatst: 5 januari 2019 Delen Geplaatst: 5 januari 2019 6 minutes ago, ir_fuel said: Als iemand zinnen gebruikt, in een automagazine, zoals daar zijn Mja ... dan zit je gewoon niet op je plaats. De wereld is gevuld met zinloze dingen voor de mensen die het niet interesseert. je knipt een halve zin en rukt hem uit zijn context. die kerel heeft een bepaalde visie en drukt zich soms wat scherp uit, zoals ze graag doen, de hollanders. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Bobby II 15 Geplaatst: 5 januari 2019 Delen Geplaatst: 5 januari 2019 2 minuten geleden, wooter zei: Hoeveel kopers van een Ferrari 812 zouden Autoweek lezen? De meeste autoboekjes staan echt wel vol met gewone auto's hoor. De meeste mensen hebben dat budget niet voor een 812 Bedoel je nu dat enkel kopers echt interesse kunnen hebben in een 812, en enkel zij zich kunnen storen aan dergelijke uitspraken? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast wooter Geplaatst: 5 januari 2019 Delen Geplaatst: 5 januari 2019 1 minute ago, Bobby II said: Bedoel je nu dat enkel kopers echt interesse kunnen hebben in een 812, en enkel zij zich kunnen storen aan dergelijke uitspraken? Ik denk dat geen 812 kopers de Autoweek lezen, en een meerderheid ouder dan 35 zich wel kan vinden in die uitspraak. Niet vergeten dat zo een blaadjes ook gelezen worden door Berlingo rijders die zelfs een mening hebben over BMW- en Audi-rijders. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
BMWMB 9.671 Geplaatst: 5 januari 2019 Delen Geplaatst: 5 januari 2019 Ik geloof niet dat de verbrandingsmotor volledig zal verdwijnen. De ‘saaie’ auto’s, waar we dagelijks mee rijden, die zullen zeker elektrisch worden, maar sportievere wagens zullen er volgens mij altijd blijven, misschien wel als hybride, maar die verbrandingsmotor zal niet verdwijnen. Net zoals autosport met verbrandingsmotoren altijd een plaats zal blijven houden. Wat ik wel verwacht is dat het veel duurder gaat worden, zowel qua brandstof als tax. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast wooter Geplaatst: 5 januari 2019 Delen Geplaatst: 5 januari 2019 Paarden zijn ook niet verdwenen Maar op 20 jaar zie ik verbrandingsmotoren in nieuwe sportieve modellen volledig verdwijnen. Met elektrisch kan je veel beter het gewicht verdelen en onder controle houden, en ben je veel flexibeler naar de vorm. Verbrandingsmotoren in classics zal wel blijven bestaan, maar daar ook zie je een push om classics een nieuw leven te geven met een elektrische aandrijving. Ik verwacht binnen 20 jaar echt een negatief gevoel tegenover verbrandingsmotoren zoals we nu kijken naar roken. Ik verwacht niet dat iemand dat nu begrijpt, maar zoals ik nu met mijn Tesla met biofilter rond rij, ruik ik echt wel de dieseldampen als ik in de stad parkeer en rondwandel. Ik ben die geur echt niet meer gewoon en daarom is ze des te opvallender. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
BMWMB 9.671 Geplaatst: 5 januari 2019 Delen Geplaatst: 5 januari 2019 De fun in het rijden is dan ook weg. Geen sound, geen schakelovergangen, geen motor met karakter. Een Tesla rijdt als een golfkar, gas erop en emotieloos accelereren. Waar gaan merken tov mekaar nog het verschil kunnen maken? 1 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast wooter Geplaatst: 5 januari 2019 Delen Geplaatst: 5 januari 2019 Ik krijg mijn passagiers toch vol met emotie als ik sportief met de Model X rij hoor Hoe merken dat gaan aanpakken om een onderscheid te kunnen maken? Net zoals nu, of voel je meer emotie in een 318d dan in een Audi A4 2.0 tdi door de motor? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Bobby II 15 Geplaatst: 5 januari 2019 Delen Geplaatst: 5 januari 2019 22 minuten geleden, wooter zei: Ik denk dat geen 812 kopers de Autoweek lezen, en een meerderheid ouder dan 35 zich wel kan vinden in die uitspraak. Niet vergeten dat zo een blaadjes ook gelezen worden door Berlingo rijders die zelfs een mening hebben over BMW- en Audi-rijders. Is jouw Tesla dan ook "debiel" omdat hij eigenlijk veel meer pk's heeft dan nodig? Je kan die redenering doortrekken voor alles wat maar een beetje boven het maaiveld uitkomt … ik merk in dergelijke uitspraken (van de columnist voor alle duidelijkheid) vooral afgunst. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
BMWMB 9.671 Geplaatst: 5 januari 2019 Delen Geplaatst: 5 januari 2019 Ik krijg mijn passagiers toch vol met emotie als ik sportief met de Model X rij hoor Hoe merken dat gaan aanpakken om een onderscheid te kunnen maken? Net zoals nu, of voel je meer emotie in een 318d dan in een Audi A4 2.0 tdi door de motor?We hebben het over sportwagens. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast wooter Geplaatst: 5 januari 2019 Delen Geplaatst: 5 januari 2019 Just now, Bobby II said: Is jouw Tesla dan ook "debiel" omdat hij eigenlijk veel meer pk's heeft dan nodig? Je kan die redenering doortrekken voor alles wat maar een beetje boven het maaiveld uitkomt … ik merk in dergelijke uitspraken (van de columnist voor alle duidelijkheid) vooral afgunst. Dat mijn boot 0-100 doet in 4,8s grenst aan het debiele ja. Dat een Model S P100D 0,2s sneller 0-100 doet dan een Ferrari 812 toch ook? Het verschil is dat al die prestaties geen liters aan fossiele brandstof kosten. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
BMWMB 9.671 Geplaatst: 5 januari 2019 Delen Geplaatst: 5 januari 2019 Is jouw Tesla dan ook "debiel" omdat hij eigenlijk veel meer pk's heeft dan nodig? Je kan die redenering doortrekken voor alles wat maar een beetje boven het maaiveld uitkomt … ik merk in dergelijke uitspraken (van de columnist voor alle duidelijkheid) vooral afgunst.Het verschil is dat een Tesla enkel indrukwekkend is bij acceleratie tot 100km/u, en zo’n Ferrari of een GT3 pas plezant wordt boven deze snelheden. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
BMWMB 9.671 Geplaatst: 5 januari 2019 Delen Geplaatst: 5 januari 2019 Dat mijn boot 0-100 doet in 4,8s grenst aan het debiele ja. Dat een Model S P100D 0,2s sneller 0-100 doet dan een Ferrari 812 toch ook? Het verschil is dat al die prestaties geen liters aan fossiele brandstof kosten.Kost van brandstof? Daar zal een 812 rijder zeker van wakker liggen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
BMWMB 9.671 Geplaatst: 5 januari 2019 Delen Geplaatst: 5 januari 2019 Ik krijg mijn passagiers toch vol met emotie als ik sportief met de Model X rij hoor Ja, omwille van die instant power. Rijplezier voor mij is toch meer dan dat. Een ardennenrit zou ik niet willen doen met een Tesla, waarvan de remmen snel vermoeid zullen zijn en je constant last hebt van koppelreacties in het stuur als je uit een bocht wil accelereren.Als daily is een Tesla perfect, maar voor in de weekends wil ik iets anders. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast wooter Geplaatst: 5 januari 2019 Delen Geplaatst: 5 januari 2019 Ik ben heel benieuwd voor de volgende Ardennenrit Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
BMWMB 9.671 Geplaatst: 5 januari 2019 Delen Geplaatst: 5 januari 2019 Die ga ik eens met de 964 doen. [emoji7] Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
abtler 3.801 Geplaatst: 5 januari 2019 Delen Geplaatst: 5 januari 2019 Op 3/1/2019 om 09:43, wooter zei: Sowieso onnozel dat je er ook gewoon mag parkeren. Als dit vlak bij de ingang is, staan er dus altijd gewone auto's op en kan je er nooit laden. Lexus RX300h is geen plugin dus ook asociaal. Het is me nog niet overkomen, maar moest ik eens echt laag zitten qua batterij, en echt moeten laden, dan parkeer ik me gewoon voor zo een idioot. De 7 meter kabel die ik van Tesla heb gekregen zal dan wel voldoen om toch aan de laadpaal te geraken. Op 3/1/2019 om 09:50, wooter zei: Maar sowieso... Met mijn 100kWh batterij moet het al erg zijn om met zo weinig energie nog naar de Colruyt te rijden en te rekenen op een vrije plek, maar stel je voor dat je met een i3 of Leaf ofzo rijdt en daar echt wel op moet rekenen, en er staat een lul met zijn RX300h of gewone auto op zo een plek? Asociaal, idioot, lul, ... prachtige woordenschat weer. Zo te zien mag je er toch gewoon parkeren dus ongeacht EV of niet. Waarom zou de betreffende bestuurder dan meteen asociaal, idioot of een lul zijn ? Parkeer jij die walvis als hij geladen is ook achter op de parking om zo plekken korter bij de ingang vrij te laten aangezien er wellicht mensen na jou aankomen die slechter ter been zijn, ouder zijn, met meerdere kinderen onderweg etc. ? Waarschijnlijk niet ... lekker asociaal lul 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast wooter Geplaatst: 5 januari 2019 Delen Geplaatst: 5 januari 2019 Hoi. Iemand van het Tesla forum heeft contact gezocht met Colruyt en het bleek een eigengereide actie van een individuele winkelverantwoordelijke te zijn. De papieren zijn verwijderd; het zijn terug twee plaatsen om je EV op te laden.Wat betreft je opmerkingen wil ik je graag vertellen dat ik nooit met volle batterij aan een laadplek arriveer, net zomin jij nooit met een volledige benzinetank aan een tankstation arriveert.Wat betreft het woordgebruik is het inderdaad asociaal om te parkeren op laadplekken, net zoals het asociaal is om te parkeren aan een tankstation. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
BMWMB 9.671 Geplaatst: 5 januari 2019 Delen Geplaatst: 5 januari 2019 Asociaal, idioot, lul, ... prachtige woordenschat weer. Zo te zien mag je er toch gewoon parkeren dus ongeacht EV of niet. Waarom zou de betreffende bestuurder dan meteen asociaal, idioot of een lul zijn ? Parkeer jij die walvis als hij geladen is ook achter op de parking om zo plekken korter bij de ingang vrij te laten aangezien er wellicht mensen na jou aankomen die slechter ter been zijn, ouder zijn, met meerdere kinderen onderweg etc. ? Waarschijnlijk niet ... lekker asociaal lul Als de parking volzet is, dan vind ik het ok dat iedereen daar parkeert, maar als dat niet is, dan vind ik het een asociale lul die daar wel gaat staan. Van mij mogen ze de parkings om te laden gerust in de verste uithoek van elke parking plaatsen, om de slechten ter been vooraan laten te parkeren, waar vandaag niemand rekening mee houdt, maar de EV-rijders zouden dat dan wel moeten doen. Voordeel is wel dat er dan niemand gaat staan die niet EV rijdt. En wat als een slechte ter been ook een EV heeft gekocht?Je kan dus niet voor iedereen goed doen. Blijf gewoon van de parkings af als je geen EV hebt!!! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ir_fuel 51.974 Geplaatst: 5 januari 2019 Delen Geplaatst: 5 januari 2019 2 hours ago, wooter said: Een Tesla Model S P100D is overigens 0,2s sneller 0-100 Who cares. Zo een 812 is veel meer dan enkel emotieloos van 0 naar 100. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ir_fuel 51.974 Geplaatst: 5 januari 2019 Delen Geplaatst: 5 januari 2019 2 hours ago, BMWMB said: Ik geloof niet dat de verbrandingsmotor volledig zal verdwijnen. De ‘saaie’ auto’s, waar we dagelijks mee rijden, die zullen zeker elektrisch worden, maar sportievere wagens zullen er volgens mij altijd blijven, misschien wel als hybride, maar die verbrandingsmotor zal niet verdwijnen. Net zoals autosport met verbrandingsmotoren altijd een plaats zal blijven houden. Wat ik wel verwacht is dat het veel duurder gaat worden, zowel qua brandstof als tax. Dat hangt volgens mij puur van de technologie af. Als er een of andere doorbraak komt waarbij het mogelijk wordt ikzegmaarwat de 24h van Le Mans 100% elektrisch te rijden, het zal geen 10 jaar duren of de topklasse in de WEC zal 100% elektrisch zijn. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
tuscani 10.011 Geplaatst: 5 januari 2019 Delen Geplaatst: 5 januari 2019 moet toch al perfect mogelijk zijn? de formule-E bestaat ook al, bij een pitsstop enkel een nieuwe batterij steken en weer zoemzoem weg. was renault niet bezig met een project om de laadtijd bij gewone wagens te minderen, door gewoon de mogelijkheid te geven direct een nieuwe volle batterij te steken, bij een laadplaats. het wisselen van batterij moet dus perfect mogelijk zijn op korte tijd. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
tuscani 10.011 Geplaatst: 5 januari 2019 Delen Geplaatst: 5 januari 2019 tesla blijkbaar ook al een tijd geleden https://tweakers.net/nieuws/89846/tesla-toont-verwisselen-van-accu-in-90-seconden.html Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.