Ga naar inhoud

Elektrische auto's


Gast wooter

Aanbevolen berichten

6 hours ago, BMWMB said:

Is dit dan zoveel beter...?

 

Je vergelijkt een auto met een soepmixer. 

Ik vraag me gewoon wat je komt zoeken op een forum voor autoliefhebbers. Of heb je gewoon een publiek nodig om te komen stoefen? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben een zeer gepassioneerde autoliefhebber, een echte petrolhead, maar sta ook open voor elektrisch rijden. Stoefen? [emoji23]

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat cijfers over de West-Europese markt voor elektrische auto's (telkens geldig voor de eerste vijf maanden van 2019 tenzij elders vermeld):

  • BEV's gelden voor 2% markaandeel bij nieuw ingeschreven passagiersvoertuigen
  • Duitsland en Noorwegen samen zijn goed voor 42% van de inschrijvingen van elektrische auto's in West-Europa
  • Tesla verkocht er het meeste (31 000), gevolgd door Renault en Hyundai/Kia (elk net geen 20 000)

De rest bij Matthias Schmidt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
30 minuten geleden, stijn82 zei:

Niemand wil dat kopen = dikke leugen

Ja en neen, EV is nog te duur voor de range die je krijgt dus hebben mensen geen interesse 🙂 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De stap is te groot voor veel mensen. PHEV (plug in hybrides) zijn de toekomst. Geloof ik in.

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja en neen, EV is nog te duur voor de range die je krijgt dus hebben mensen geen interesse [emoji846] 

Het grootste probleem is de onwetendheid, en de angst door alle negatieve en dikwijls ook onjuiste berichten die worden verspreid over elektrisch rijden. Er zijn zeker verschillen zoals de range, maar mensen snappen niet dat ze thuis kunnen laden en iedere ochtend met een volle batterij kunnen vertrekken waardoor de range voor de meeste mensen wel genoeg is. Ik merk het aan de vragen en opmerkingen die ik krijg.

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 minuten geleden, BMWMB zei:

Het grootste probleem is de onwetendheid, en de angst door alle negatieve en dikwijls ook onjuiste berichten die worden verspreid over elektrisch rijden. Er zijn zeker verschillen zoals de range, maar mensen snappen niet dat ze thuis kunnen laden en iedere ochtend met een volle batterij kunnen vertrekken waardoor de range voor de meeste mensen wel genoeg is. Ik merk het aan de vragen en opmerkingen die ik krijg.

Is ook niet zo evident, misschien bij een nieuwbouw maar oude huizen zijn vaak niet voorzien op elektrisch laden.

Collega met zijn etron heeft afgezien, oud huis en zeer oude elektriciteit ;) 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor mij is in ieder geval de range het probleem niet. Ik doe dagelijks rond de 150 km en uitzonderlijk meer, en ik ben ervan overtuigd dat ik zelden problemen zou hebben met een EV.

Het probleem voor mij is vooral de prijs. Je kan dan ook zeggen dat je veel uitspaart qua brandstof, maar als er tegelijk een modal switch gaan de is om iedereen vooral minder te doen rijden, dan weet je ook dat het daardoor enkel langer duurt om het verschil met diesel/benzine goed te maken. 

Een andere kwestie is nog het gebrek aan aanbod momenteel. Ik vind Tesla echt cool door hun vooruitstrevendheid, maar ik zou niet gelukkig worden in dat interieur en me waarschijnlijk ook te veel ergeren aan de ergonomie. 

aangepast door Marvin
the usual typo's
Link naar reactie
Delen op andere sites

De ergonomie is net top. Dat je ‘m niet mooi vindt omdat ‘m zo kaal is met enkel dat scherm, dat kan ik begrijpen, maar de ergonomie is net super omdat je alles kan doen met dat scherm. In deze tijd van tablets is dit toch het beste systeem. Ook is de werking ervan zeer gemakkelijk, want als ik vergelijk met onze nieuwe Velar, die is veel ingewikkelder om te bedienen en in al z’n mogelijkheden te gebruiken.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Niemand wil dat kopen = dikke leugen
Klopt, er moest staan: bijna niemand kan dat kopen.

En nee met geld dat Jan met de pet gaat uitsparen koopt die geen auto.

Als TCO ter sprake komt bij de aankoop van een auto dan vis je maar in een kleine vijver.

Verstuurd vanaf mijn moto g(7) plus met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 hour ago, BMWMB said:

De ergonomie is net top. Dat je ‘m niet mooi vindt omdat ‘m zo kaal is met enkel dat scherm, dat kan ik begrijpen, maar de ergonomie is net super omdat je alles kan doen met dat scherm. In deze tijd van tablets is dit toch het beste systeem. Ook is de werking ervan zeer gemakkelijk, want als ik vergelijk met onze nieuwe Velar, die is veel ingewikkelder om te bedienen en in al z’n mogelijkheden te gebruiken.

Maar je kan niets blind doen.

Kan je je telefoon beantwoorden zonder je vingers van het stuur te halen? Kan je überhaupt iets doen zonder je vingers van het stuur te halen (exclusief stembediening)? Plus ik heb ook graag een soort feedback als ik iets bedien, of de geruststelling dat alles altijd op dezelfde plek staat, zoals shortcuts voor navigatie, radio, media, en als ik er eens drie centimeter naast zit, er niets gebeurt (omdat daar gewoon ruimte is waar geen knoppen zijn). 

Dat de bediening daarentegen wel makkelijk is als je zaken wil instellen terwijl je niet aan het rijden bent, dat geloof ik.

En dan is er nog het gemis aan een tellerpartij. Ik heb gewoon nog graag alle belangrijke informatie voor me: branden mijn lichten (in mijn Audi A3 - nochtans ook vaak geroemd omwille van zijn duidelijke ergonomie - werd ik bijvoorbeeld al lastig van het feit dat ik nooit kon zien of mijn lichten opstonden omdat je dat enkel aan de schakelaar linksonder het stuur kon zien), hoe snel rijd ik, hoeveel km voor de volgende navigatiewijziging ... Nu, het kan ook misschien gewoon gewenning zijn. Weet ik niet.  Ik denk dat ik op dat vlak een Model S aangenamer zou vinden, al was het maar omdat daar wel nog een scherm is. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar je kan niets blind doen.
Kan je je telefoon beantwoorden zonder je vingers van het stuur te halen? Kan je überhaupt iets doen zonder je vingers van het stuur te halen (exclusief stembediening)? Plus ik heb ook graag een soort feedback als ik iets bedien, of de geruststelling dat alles altijd op dezelfde plek staat, zoals shortcuts voor navigatie, radio, media, en als ik er eens drie centimeter naast zit, er niets gebeurt (omdat daar gewoon ruimte is waar geen knoppen zijn). 
Dat de bediening daarentegen wel makkelijk is als je zaken wil instellen terwijl je niet aan het rijden bent, dat geloof ik.
En dan is er nog het gemis aan een tellerpartij. Ik heb gewoon nog graag alle belangrijke informatie voor me: branden mijn lichten (in mijn Audi A3 - nochtans ook vaak geroemd omwille van zijn duidelijke ergonomie - werd ik bijvoorbeeld al lastig van het feit dat ik nooit kon zien of mijn lichten opstonden omdat je dat enkel aan de schakelaar linksonder het stuur kon zien), hoe snel rijd ik, hoeveel km voor de volgende navigatiewijziging ... Nu, het kan ook misschien gewoon gewenning zijn. Weet ik niet.  Ik denk dat ik op dat vlak een Model S aangenamer zou vinden, al was het maar omdat daar wel nog een scherm is. 



In de S kan je uw telefoon beantwoorden door een knop aan het stuur.. idem dito met bellen en door uw lijst met contacte scrollen.. de voice commando’s werken ook zeer goed
Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij de Model 3 is dat ook zo. Ik zet zelfs het schuifdak open met de knoppen op het stuur. [emoji2][emoji1303]

 

Je merkt opnieuw, vooroordelen door onwetendheid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uren geleden, stijn82 zei:

Niemand wil dat kopen = dikke leugen

Een heel mager leugentje, maar. Zolang de subsidies of fiscale gunstmaatregelen aanzienlijk blijven, gaat er de komende jaren wel een kleine afzetmarkt blijven binnen Europa.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Heb vandaag en morgen een nieuwe i3 ter vervanging van mijn 3. 

Pro:

interieur, acceleratie van 50km/u tot 90 of zo 😳, rust

contra:

exterieur, bandjes, nog altijd kan je met de afstandsbediening wel de motorkap ontgrendelen, maar niet de koffer 🤨

 

Eigenlijk wel mijn ding. Maar niet voor elke dag. Ik denk dat de model 3 hier heel veel op gelijkt, en dat dat wel echt mijn ding is. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

On 6/28/2019 at 3:05 PM, BMWMB said:

Bij de Model 3 is dat ook zo. Ik zet zelfs het schuifdak open met de knoppen op het stuur. emoji2.pngemoji1303.png

 

Je merkt opnieuw, vooroordelen door onwetendheid.

Klopt, daarom dat ik het vroeg. Ik vond er niet veel over op het internet na een snelle search. Maar dus bedankt voor de toelichting :)

Ik zie maar twee knoppen op dat stuur, of draaiwielen, dus kan ik niet weten wat je daar allemaal mee kan doen en of je daar het scherm ook mee kan bedienen. 

aangepast door Marvin
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...
  • 2 weken later...

Welke auto zouden jullie aanraden voor onderstaande?

- volledig elektrisch of plug-in hybride

- veel in- en uitstappen (voorkeur voor hogere zit) / kortere ritten

- fiscaal interessant

- budget max +- € 50K

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 uren geleden, fredoo zei:

Welke auto zouden jullie aanraden voor onderstaande?

- volledig elektrisch of plug-in hybride

- veel in- en uitstappen (voorkeur voor hogere zit) / kortere ritten

- fiscaal interessant

- budget max +- € 50K

 

Kia E-Niro lijkt me dan de beste koop

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid