The Swede 5.779 Geplaatst: 8 juni 2019 Delen Geplaatst: 8 juni 2019 6 hours ago, BMWMB said: Is dit dan zoveel beter...? Je vergelijkt een auto met een soepmixer. Ik vraag me gewoon wat je komt zoeken op een forum voor autoliefhebbers. Of heb je gewoon een publiek nodig om te komen stoefen? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
BMWMB 9.666 Geplaatst: 8 juni 2019 Delen Geplaatst: 8 juni 2019 Ik ben een zeer gepassioneerde autoliefhebber, een echte petrolhead, maar sta ook open voor elektrisch rijden. Stoefen? [emoji23] Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Marvin 249 Geplaatst: 14 juni 2019 Delen Geplaatst: 14 juni 2019 Wat cijfers over de West-Europese markt voor elektrische auto's (telkens geldig voor de eerste vijf maanden van 2019 tenzij elders vermeld): BEV's gelden voor 2% markaandeel bij nieuw ingeschreven passagiersvoertuigen Duitsland en Noorwegen samen zijn goed voor 42% van de inschrijvingen van elektrische auto's in West-Europa Tesla verkocht er het meeste (31 000), gevolgd door Renault en Hyundai/Kia (elk net geen 20 000) De rest bij Matthias Schmidt. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Marvin 249 Geplaatst: 28 juni 2019 Delen Geplaatst: 28 juni 2019 BMW director of development Klaus Frölich over de toekomst van BEV's (in Europa). Hij gelooft er op zijn zachtst gezegd niet in en heeft het meer voor PHEV's. https://www.forbes.com/sites/michaeltaylor/2019/06/27/bmw-says-european-customers-arent-demanding-evs/#32f4f408141b Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
stijn82 116 Geplaatst: 28 juni 2019 Delen Geplaatst: 28 juni 2019 Niemand wil dat kopen = dikke leugen Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
dragonfly 12.933 Geplaatst: 28 juni 2019 Delen Geplaatst: 28 juni 2019 30 minuten geleden, stijn82 zei: Niemand wil dat kopen = dikke leugen Ja en neen, EV is nog te duur voor de range die je krijgt dus hebben mensen geen interesse Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Speedhunter 4.209 Geplaatst: 28 juni 2019 Delen Geplaatst: 28 juni 2019 De stap is te groot voor veel mensen. PHEV (plug in hybrides) zijn de toekomst. Geloof ik in.Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
BMWMB 9.666 Geplaatst: 28 juni 2019 Delen Geplaatst: 28 juni 2019 Ja en neen, EV is nog te duur voor de range die je krijgt dus hebben mensen geen interesse [emoji846] Het grootste probleem is de onwetendheid, en de angst door alle negatieve en dikwijls ook onjuiste berichten die worden verspreid over elektrisch rijden. Er zijn zeker verschillen zoals de range, maar mensen snappen niet dat ze thuis kunnen laden en iedere ochtend met een volle batterij kunnen vertrekken waardoor de range voor de meeste mensen wel genoeg is. Ik merk het aan de vragen en opmerkingen die ik krijg. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
dragonfly 12.933 Geplaatst: 28 juni 2019 Delen Geplaatst: 28 juni 2019 13 minuten geleden, BMWMB zei: Het grootste probleem is de onwetendheid, en de angst door alle negatieve en dikwijls ook onjuiste berichten die worden verspreid over elektrisch rijden. Er zijn zeker verschillen zoals de range, maar mensen snappen niet dat ze thuis kunnen laden en iedere ochtend met een volle batterij kunnen vertrekken waardoor de range voor de meeste mensen wel genoeg is. Ik merk het aan de vragen en opmerkingen die ik krijg. Is ook niet zo evident, misschien bij een nieuwbouw maar oude huizen zijn vaak niet voorzien op elektrisch laden. Collega met zijn etron heeft afgezien, oud huis en zeer oude elektriciteit Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Marvin 249 Geplaatst: 28 juni 2019 Delen Geplaatst: 28 juni 2019 (aangepast) Voor mij is in ieder geval de range het probleem niet. Ik doe dagelijks rond de 150 km en uitzonderlijk meer, en ik ben ervan overtuigd dat ik zelden problemen zou hebben met een EV. Het probleem voor mij is vooral de prijs. Je kan dan ook zeggen dat je veel uitspaart qua brandstof, maar als er tegelijk een modal switch gaan de is om iedereen vooral minder te doen rijden, dan weet je ook dat het daardoor enkel langer duurt om het verschil met diesel/benzine goed te maken. Een andere kwestie is nog het gebrek aan aanbod momenteel. Ik vind Tesla echt cool door hun vooruitstrevendheid, maar ik zou niet gelukkig worden in dat interieur en me waarschijnlijk ook te veel ergeren aan de ergonomie. 28 juni 2019 aangepast door Marvin the usual typo's Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
BMWMB 9.666 Geplaatst: 28 juni 2019 Delen Geplaatst: 28 juni 2019 De ergonomie is net top. Dat je ‘m niet mooi vindt omdat ‘m zo kaal is met enkel dat scherm, dat kan ik begrijpen, maar de ergonomie is net super omdat je alles kan doen met dat scherm. In deze tijd van tablets is dit toch het beste systeem. Ook is de werking ervan zeer gemakkelijk, want als ik vergelijk met onze nieuwe Velar, die is veel ingewikkelder om te bedienen en in al z’n mogelijkheden te gebruiken. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
josenjef 320 Geplaatst: 28 juni 2019 Delen Geplaatst: 28 juni 2019 Niemand wil dat kopen = dikke leugenKlopt, er moest staan: bijna niemand kan dat kopen.En nee met geld dat Jan met de pet gaat uitsparen koopt die geen auto.Als TCO ter sprake komt bij de aankoop van een auto dan vis je maar in een kleine vijver.Verstuurd vanaf mijn moto g(7) plus met Tapatalk Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Marvin 249 Geplaatst: 28 juni 2019 Delen Geplaatst: 28 juni 2019 1 hour ago, BMWMB said: De ergonomie is net top. Dat je ‘m niet mooi vindt omdat ‘m zo kaal is met enkel dat scherm, dat kan ik begrijpen, maar de ergonomie is net super omdat je alles kan doen met dat scherm. In deze tijd van tablets is dit toch het beste systeem. Ook is de werking ervan zeer gemakkelijk, want als ik vergelijk met onze nieuwe Velar, die is veel ingewikkelder om te bedienen en in al z’n mogelijkheden te gebruiken. Maar je kan niets blind doen. Kan je je telefoon beantwoorden zonder je vingers van het stuur te halen? Kan je überhaupt iets doen zonder je vingers van het stuur te halen (exclusief stembediening)? Plus ik heb ook graag een soort feedback als ik iets bedien, of de geruststelling dat alles altijd op dezelfde plek staat, zoals shortcuts voor navigatie, radio, media, en als ik er eens drie centimeter naast zit, er niets gebeurt (omdat daar gewoon ruimte is waar geen knoppen zijn). Dat de bediening daarentegen wel makkelijk is als je zaken wil instellen terwijl je niet aan het rijden bent, dat geloof ik. En dan is er nog het gemis aan een tellerpartij. Ik heb gewoon nog graag alle belangrijke informatie voor me: branden mijn lichten (in mijn Audi A3 - nochtans ook vaak geroemd omwille van zijn duidelijke ergonomie - werd ik bijvoorbeeld al lastig van het feit dat ik nooit kon zien of mijn lichten opstonden omdat je dat enkel aan de schakelaar linksonder het stuur kon zien), hoe snel rijd ik, hoeveel km voor de volgende navigatiewijziging ... Nu, het kan ook misschien gewoon gewenning zijn. Weet ik niet. Ik denk dat ik op dat vlak een Model S aangenamer zou vinden, al was het maar omdat daar wel nog een scherm is. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Germinal 448 Geplaatst: 28 juni 2019 Delen Geplaatst: 28 juni 2019 Maar je kan niets blind doen. Kan je je telefoon beantwoorden zonder je vingers van het stuur te halen? Kan je überhaupt iets doen zonder je vingers van het stuur te halen (exclusief stembediening)? Plus ik heb ook graag een soort feedback als ik iets bedien, of de geruststelling dat alles altijd op dezelfde plek staat, zoals shortcuts voor navigatie, radio, media, en als ik er eens drie centimeter naast zit, er niets gebeurt (omdat daar gewoon ruimte is waar geen knoppen zijn). Dat de bediening daarentegen wel makkelijk is als je zaken wil instellen terwijl je niet aan het rijden bent, dat geloof ik. En dan is er nog het gemis aan een tellerpartij. Ik heb gewoon nog graag alle belangrijke informatie voor me: branden mijn lichten (in mijn Audi A3 - nochtans ook vaak geroemd omwille van zijn duidelijke ergonomie - werd ik bijvoorbeeld al lastig van het feit dat ik nooit kon zien of mijn lichten opstonden omdat je dat enkel aan de schakelaar linksonder het stuur kon zien), hoe snel rijd ik, hoeveel km voor de volgende navigatiewijziging ... Nu, het kan ook misschien gewoon gewenning zijn. Weet ik niet. Ik denk dat ik op dat vlak een Model S aangenamer zou vinden, al was het maar omdat daar wel nog een scherm is. In de S kan je uw telefoon beantwoorden door een knop aan het stuur.. idem dito met bellen en door uw lijst met contacte scrollen.. de voice commando’s werken ook zeer goed Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
BMWMB 9.666 Geplaatst: 28 juni 2019 Delen Geplaatst: 28 juni 2019 Bij de Model 3 is dat ook zo. Ik zet zelfs het schuifdak open met de knoppen op het stuur. [emoji2][emoji1303] Je merkt opnieuw, vooroordelen door onwetendheid. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
gTa 24.095 Geplaatst: 28 juni 2019 Delen Geplaatst: 28 juni 2019 9 uren geleden, stijn82 zei: Niemand wil dat kopen = dikke leugen Een heel mager leugentje, maar. Zolang de subsidies of fiscale gunstmaatregelen aanzienlijk blijven, gaat er de komende jaren wel een kleine afzetmarkt blijven binnen Europa. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
erq 220 Geplaatst: 29 juni 2019 Delen Geplaatst: 29 juni 2019 https://auto55.mobi/nieuws/31259-china-70-ev-klanten-beklaagt-het-zich Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
DDke 7.295 Geplaatst: 8 juli 2019 Delen Geplaatst: 8 juli 2019 Heb vandaag en morgen een nieuwe i3 ter vervanging van mijn 3. Pro: interieur, acceleratie van 50km/u tot 90 of zo , rust contra: exterieur, bandjes, nog altijd kan je met de afstandsbediening wel de motorkap ontgrendelen, maar niet de koffer Eigenlijk wel mijn ding. Maar niet voor elke dag. Ik denk dat de model 3 hier heel veel op gelijkt, en dat dat wel echt mijn ding is. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
BMWMB 9.666 Geplaatst: 9 juli 2019 Delen Geplaatst: 9 juli 2019 Op 29/6/2019 om 22:11, erq zei: https://auto55.mobi/nieuws/31259-china-70-ev-klanten-beklaagt-het-zich Ze kunnen nog geen gewone auto's deftig maken, die ze gewoon willen en kunnen kopiëren. Wat willen ze zich dan wagen aan EV's. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Marvin 249 Geplaatst: 10 juli 2019 Delen Geplaatst: 10 juli 2019 (aangepast) On 6/28/2019 at 3:05 PM, BMWMB said: Bij de Model 3 is dat ook zo. Ik zet zelfs het schuifdak open met de knoppen op het stuur. Je merkt opnieuw, vooroordelen door onwetendheid. Klopt, daarom dat ik het vroeg. Ik vond er niet veel over op het internet na een snelle search. Maar dus bedankt voor de toelichting Ik zie maar twee knoppen op dat stuur, of draaiwielen, dus kan ik niet weten wat je daar allemaal mee kan doen en of je daar het scherm ook mee kan bedienen. 10 juli 2019 aangepast door Marvin Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
PJH 17.468 Geplaatst: 9 oktober 2019 Delen Geplaatst: 9 oktober 2019 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
BMWMB 9.666 Geplaatst: 16 oktober 2019 Delen Geplaatst: 16 oktober 2019 Ik laad al 85% via hernieuwbare energie, dus ik mag wel zeggen dat ik redelijk 'schoon' rijd voor het milieu. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
fredoo 6 Geplaatst: 28 oktober 2019 Delen Geplaatst: 28 oktober 2019 Welke auto zouden jullie aanraden voor onderstaande? - volledig elektrisch of plug-in hybride - veel in- en uitstappen (voorkeur voor hogere zit) / kortere ritten - fiscaal interessant - budget max +- € 50K Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
thor 211 Geplaatst: 29 oktober 2019 Delen Geplaatst: 29 oktober 2019 10 uren geleden, fredoo zei: Welke auto zouden jullie aanraden voor onderstaande? - volledig elektrisch of plug-in hybride - veel in- en uitstappen (voorkeur voor hogere zit) / kortere ritten - fiscaal interessant - budget max +- € 50K Kia E-Niro lijkt me dan de beste koop Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Germinal 448 Geplaatst: 30 oktober 2019 Delen Geplaatst: 30 oktober 2019 Model 3? Geen hogere instap natuurlijk [emoji2958] Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.