Ga naar inhoud

Elektrische auto's


Gast wooter

Aanbevolen berichten

knap!  moet je betalen of zou het gratis zijn zoals bij de ikea?

ben eens benieuwd wie er allemaal gaat staan.

was verleden zondag naar aalst naar de kerstmarkt. (samen met een paar duizend andere mensen denk ik :lol: ) en tijdens de zoektocht naar een parkeerplaats stonden ook alle voorziene plaatsen voor elektrische wagens vol met gewone wagens. (50/50) eentje was wel inventief en stond er met zijn lexus RX300h op.  :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast wooter

Zal wel betalend zijn, via hun eigen pasje, dus nutteloos op de grote netwerken?

Sowieso onnozel dat je er ook gewoon mag parkeren. Als dit vlak bij de ingang is, staan er dus altijd gewone auto's op en kan je er nooit laden.

Lexus RX300h is geen plugin dus ook asociaal.

Het is me nog niet overkomen, maar moest ik eens echt laag zitten qua batterij, en echt moeten laden, dan parkeer ik me gewoon voor zo een idioot. De 7 meter kabel die ik van Tesla heb gekregen zal dan wel voldoen om toch aan de laadpaal te geraken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, wooter zei:

Zal wel betalend zijn, via hun eigen pasje, dus nutteloos op de grote netwerken?

Sowieso onnozel dat je er ook gewoon mag parkeren. Als dit vlak bij de ingang is, staan er dus altijd gewone auto's op en kan je er nooit laden.

Lexus RX300h is geen plugin dus ook asociaal.

misschien mag je er momenteel enkel parkeren omdat ze nog niet in dienst zijn? ( het is precies een gedrukt A4 blad)

 

weet ik mijn vader heeft ook zo eentje, daarmee dat ik het schreef. (hij zou kunnen claimen dat hij ook een batterij heeft)

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden, wooter zei:

Het is me nog niet overkomen, maar moest ik eens echt laag zitten qua batterij, en echt moeten laden, dan parkeer ik me gewoon voor zo een idioot. De 7 meter kabel die ik van Tesla heb gekregen zal dan wel voldoen om toch aan de laadpaal te geraken.

 

Dan is het gewoon de takeldienst bellen en laten slepen hé.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast wooter
Just now, kefkie said:

 

Dan is het gewoon de takeldienst bellen en laten slepen hé.

 

Niemand sleept daarvoor, behalve als je de takeldienst zelf betaalt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast wooter

Maar sowieso... Met mijn 100kWh batterij moet het al erg zijn om met zo weinig energie nog naar de Colruyt te rijden en te rekenen op een vrije plek, maar stel je voor dat je met een i3 of Leaf ofzo rijdt en daar echt wel op moet rekenen, en er staat een lul met zijn RX300h of gewone auto op zo een plek?

Link naar reactie
Delen op andere sites

er is al een tijd ene in merelbeke. Staat in een hoekje. Al een leaf op het vak zien staan, maar niet op gelet ofdat hij aan het laden was.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast wooter
10 minutes ago, gewoon ik said:

er is al een tijd ene in merelbeke. Staat in een hoekje. Al een leaf op het vak zien staan, maar niet op gelet ofdat hij aan het laden was.

Sinds vorig jaar heeft Allego in zowat alle Vlaamse gemeentes 1 of meerdere laadpalen geïnstalleerd op pleinen en parkings. Dit zijn laadpalen die AC stroom geven, en het maximum vermogen hangt af van de laadpaal en de omvormer ingebouwd in de auto die van AC stroom DC maakt. De meeste Tesla's kunnen 11kW, 17kW en oudere zelfs 22kW aan, maar de meeste andere elektrische auto's blijven steken op 7kW, en de meeste plugin hybrids zelfs op 3,5kW, puur omdat een omvormer met lager maximum vermogen natuurlijk goedkoper is.

Een vrij goed overzicht vind je op https://www.allego.eu/nl-nl/zakelijk/vind-een-laadpunt. Deze laadpunten zijn ook beschikbaar met een NewMotion account.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar sowieso... Met mijn 100kWh batterij moet het al erg zijn om met zo weinig energie nog naar de Colruyt te rijden en te rekenen op een vrije plek, maar stel je voor dat je met een i3 of Leaf ofzo rijdt en daar echt wel op moet rekenen, en er staat een lul met zijn RX300h of gewone auto op zo een plek?


Wooter : in Antwerpen zijn het veelal elektrische voertuigen en plug-in die staan te ICE’en op laadplekken. Vaak nog zonder kabel in. Wat zeg je dan tegen ICE voertuigen die daar gewoon parkeren ?? Van een ICE kan ik dat egoïsme ergens nog begrijpen maar iemand met een elektrisch voertuig??
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, wooter zei:

Sinds vorig jaar heeft Allego in zowat alle Vlaamse gemeentes 1 of meerdere laadpalen geïnstalleerd op pleinen en parkings. Dit zijn laadpalen die AC stroom geven, en het maximum vermogen hangt af van de laadpaal en de omvormer ingebouwd in de auto die van AC stroom DC maakt. De meeste Tesla's kunnen 11kW, 17kW en oudere zelfs 22kW aan, maar de meeste andere elektrische auto's blijven steken op 7kW, en de meeste plugin hybrids zelfs op 3,5kW, puur omdat een omvormer met lager maximum vermogen natuurlijk goedkoper is.

Een vrij goed overzicht vind je op https://www.allego.eu/nl-nl/zakelijk/vind-een-laadpunt. Deze laadpunten zijn ook beschikbaar met een NewMotion account.

ging over de colruyt paal

Link naar reactie
Delen op andere sites

Link naar reactie
Delen op andere sites

On 1/1/2019 at 7:01 PM, wooter said:

Column in autoweek die het heden en toekomst goed omschrijft.

 

https://www.autoweek.nl/columns/artikel/weblog-de-andere-realiteit/

 

Als iemand zinnen gebruikt, in een automagazine, zoals daar zijn

Quote

Voor een debiele Ferrari 812 met 800 pk 

Mja ... dan zit je gewoon niet op je plaats.

De wereld is gevuld met zinloze dingen voor de mensen die het niet interesseert. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast wooter

Hoeveel kopers van een Ferrari 812 zouden Autoweek lezen?

De meeste autoboekjes staan echt wel vol met gewone auto's hoor. De meeste mensen hebben dat budget niet voor een 812 :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid