ir_fuel 51.974 Geplaatst: 5 januari 2019 Delen Geplaatst: 5 januari 2019 52 minutes ago, tuscani said: moet toch al perfect mogelijk zijn? de formule-E bestaat ook al, bij een pitsstop enkel een nieuwe batterij steken en weer zoemzoem weg. In welke Formule E wedstrijd wisselen ze de batterij? Ik zou daar graag een youtube video van zien. Geen dank 52 minutes ago, tuscani said: was renault niet bezig met een project om de laadtijd bij gewone wagens te minderen, door gewoon de mogelijkheid te geven direct een nieuwe volle batterij te steken, bij een laadplaats. het wisselen van batterij moet dus perfect mogelijk zijn op korte tijd. Tesla heeft dat ooit geprobeerd. Ze zijn daar mee gestopt. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast wooter Geplaatst: 5 januari 2019 Delen Geplaatst: 5 januari 2019 Het is technisch mogelijk maar voor dagelijks gebruik verwacht Tesla niet dat het economisch zinvol is. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
tuscani 10.011 Geplaatst: 5 januari 2019 Delen Geplaatst: 5 januari 2019 30 minuten geleden, ir_fuel zei: In welke Formule E wedstrijd wisselen ze de batterij? Ik zou daar graag een youtube video van zien. Geen dank zin was wat vreemd gezet waarschijnlijk. ik bedoelde : -de formule E bestaat al -snel wisselen van batterij bestaat al (verwijs ik en jezelf ook naar met tesla) dus moeten ze beiden toch al kunnen combineren? (een racewagen maken, waar je de batterij snel kan wisselen) Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Tjeu 3.627 Geplaatst: 5 januari 2019 Delen Geplaatst: 5 januari 2019 zin was wat vreemd gezet waarschijnlijk. ik bedoelde : -de formule E bestaat al -snel wisselen van batterij bestaat al (verwijs ik en jezelf ook naar met tesla) dus moeten ze beiden toch al kunnen combineren? (een racewagen maken, waar je de batterij snel kan wisselen)Is al bij de Nio ES8 van paar posten terug het geval. Renault wil dat inderdaad ook doen, daarom dat je daar de batterij nog steeds huurt en niet koopt. Bij een huur batterij is het niet erg om te wisselen voor een andere, bij een aangekocht exemplaar ligt dat al wat moeilijker. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast wooter Geplaatst: 5 januari 2019 Delen Geplaatst: 5 januari 2019 Bij Renault kan je al van 2017 de batterij ook kopen hoor. https://pushevs.com/2017/11/24/renault-now-lets-buy-battery-lease/ Zelfs in 2014 vind ik er nieuws van: https://www.autocar.co.uk/car-news/new-cars/renault-offer-new-battery-purchase-option-zoe-and-kangoo-evs En dit van Renault zelf in april 2018: https://media.group.renault.com/global/en-gb/renault/media/pressreleases/21207513/lachat-de-la-batterie-est-disponible-sur-zoe-le-vehicule-electrique-le-plus-vendu-en-france Het hele lease-de-batterij was om de meerkost van de batterij hapbaar te maken voor kopers van de Zoe. Batterijprijzen dalen, batterijen gaan langer mee dan verwacht, dus de nood om je batterij te leasen en in te wisselen verdwijnt. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
knight-rider 97 Geplaatst: 5 januari 2019 Delen Geplaatst: 5 januari 2019 1 uur terug, Tjeu zei: Is al bij de Nio ES8 van paar posten terug het geval. Renault wil dat inderdaad ook doen, daarom dat je daar de batterij nog steeds huurt en niet koopt. Bij een huur batterij is het niet erg om te wisselen voor een andere, bij een aangekocht exemplaar ligt dat al wat moeilijker. Correctie Renault wou dat doen, die plannen zijn ondertussen ook al lang afgevoerd, net zoals bij Tesla. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast wooter Geplaatst: 5 januari 2019 Delen Geplaatst: 5 januari 2019 https://www.autocar.co.uk/car-news/new-cars/new-electric-cars-2019-2020 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast wooter Geplaatst: 5 januari 2019 Delen Geplaatst: 5 januari 2019 Technologie staat voor niets tegenwoordig. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
stijn82 116 Geplaatst: 5 januari 2019 Delen Geplaatst: 5 januari 2019 je zal er maar staan met een platte tesla... Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast wooter Geplaatst: 6 januari 2019 Delen Geplaatst: 6 januari 2019 https://cleantechnica.com/2019/01/06/50-ways-to-slow-the-electric-vehicle-revolution/ Jammer genoeg zo waar. Politiek en de meeste autobouwers doen alsof elektrische auto's iets van de toekomst zijn en in een vroege testfase zitten, terwijl er een merk bestaat waarmee je al jaren probleemloos kan rondrijden net alsof het een normale auto is. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
stijn82 116 Geplaatst: 6 januari 2019 Delen Geplaatst: 6 januari 2019 1 hour ago, wooter said: https://cleantechnica.com/2019/01/06/50-ways-to-slow-the-electric-vehicle-revolution/ Jammer genoeg zo waar. Politiek en de meeste autobouwers doen alsof elektrische auto's iets van de toekomst zijn en in een vroege testfase zitten, terwijl er een merk bestaat waarmee je al jaren probleemloos kan rondrijden net alsof het een normale auto is. 3 posts geleden: https://www.autocar.co.uk/car-news/new-cars/new-electric-cars-2019-2020 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
dragonfly 12.933 Geplaatst: 6 januari 2019 Delen Geplaatst: 6 januari 2019 1 uur terug, wooter zei: Jammer genoeg zo waar. Politiek en de meeste autobouwers doen alsof elektrische auto's iets van de toekomst zijn en in een vroege testfase zitten, terwijl er een merk bestaat waarmee je al jaren probleemloos kan rondrijden net alsof het een normale auto is. Voor de happy few ja, de Berlingo rijders staan nog in de kou En dan nog zwaar gesubsidieerd dus ja, het is nog iets voor de toekomst! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast wooter Geplaatst: 6 januari 2019 Delen Geplaatst: 6 januari 2019 2 minutes ago, stijn82 said: 3 posts geleden: https://www.autocar.co.uk/car-news/new-cars/new-electric-cars-2019-2020 Je moet kijken naar wat ze doen, niet naar wat ze beloven, en ook naar de afgelopen jaren kijken. De meeste auto's in die lijst van Autocar zijn datums waarop ze de concepten gaan voorstellen, nog niet waarop je kan bestellen, de productie start of de leveringen starten. Mercedes-Benz zegt zelf dat de EQC niet geschikt is voor de autobahn, Audi e-tron quattro en Jaguar I-Pace hebben beide belabberde verbruikscijfers en de I-Pace een gebrekkige navigatie waar je niet eenvoudig de snelladers op je route kan vinden. De I-Pace kan je niet adequaat thuis laden omdat men er een trage omvormer in steekt. BMW blijft aanmodderen met hun i3 met een batterij pakket dat nog altijd kleiner is dan een Hyundai of Kia, en de BMW iX3 is voor China omdat men tegen 2020 daar eist dat 10% van alle verkochte auto's elektrisch zijn. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast wooter Geplaatst: 6 januari 2019 Delen Geplaatst: 6 januari 2019 4 minutes ago, dragonfly said: Voor de happy few ja, de Berlingo rijders staan nog in de kou En dan nog zwaar gesubsidieerd dus ja, het is nog iets voor de toekomst! Eerste keer dat jij geeft om Berlingo rijders In het Tesla Lovers topic had ik net de subsidies voor EV's aangehaald. Een premie tot 4000€ op auto's van minder dan 31000€, en dan zakt de premie tot 2000€ als de auto meer dan 61000€ kost. Of ben jij ook iemand die denkt dat een lagere belasting een subsidie is, en dat mensen die een 100K Model S hebben gekocht, een 100K AMG hadden gekocht als ze geen Model S hadden kunnen kopen en de overheid dus belastingen mist? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
dragonfly 12.933 Geplaatst: 6 januari 2019 Delen Geplaatst: 6 januari 2019 11 minuten geleden, wooter zei: Eerste keer dat jij geeft om Berlingo rijders In het Tesla Lovers topic had ik net de subsidies voor EV's aangehaald. Een premie tot 4000€ op auto's van minder dan 31000€, en dan zakt de premie tot 2000€ als de auto meer dan 61000€ kost. Of ben jij ook iemand die denkt dat een lagere belasting een subsidie is, en dat mensen die een 100K Model S hebben gekocht, een 100K AMG hadden gekocht als ze geen Model S hadden kunnen kopen en de overheid dus belastingen mist? Vermits je zo graag op de man speelt. Je Excel voor een 911 kwam nooit goed uit en die voor een Tesla wel dus ja. Het heeft zeker een invloed op het koopgedrag En die BIV/VB van 0 EURO zal ook niet blijven duren hoor. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
stijn82 116 Geplaatst: 6 januari 2019 Delen Geplaatst: 6 januari 2019 (aangepast) 24 minutes ago, wooter said: Je moet kijken naar wat ze doen, niet naar wat ze beloven, en ook naar de afgelopen jaren kijken. De meeste auto's in die lijst van Autocar zijn datums waarop ze de concepten gaan voorstellen, nog niet waarop je kan bestellen, de productie start of de leveringen starten. Mercedes-Benz zegt zelf dat de EQC niet geschikt is voor de autobahn, Audi e-tron quattro en Jaguar I-Pace hebben beide belabberde verbruikscijfers en de I-Pace een gebrekkige navigatie waar je niet eenvoudig de snelladers op je route kan vinden. De I-Pace kan je niet adequaat thuis laden omdat men er een trage omvormer in steekt. BMW blijft aanmodderen met hun i3 met een batterij pakket dat nog altijd kleiner is dan een Hyundai of Kia, en de BMW iX3 is voor China omdat men tegen 2020 daar eist dat 10% van alle verkochte auto's elektrisch zijn. En dat merk dat al jaren bestaat en EV's maakt waar je normaal mee kan rijden, is gewoonweg te duur voor 99% van de mensen. Je geeft bv. zelf al toe dat de model 3 niet betaalbaar is. Anders kocht ik mij er ook wel eentje, maar nu doe ik het met een benzine wagen van 27k€ die aan mijn behoeften voldoet. Dus een betaalbare EV zonder noemenswaardige nadelen die in voldoende grote aantallen kan geproduceerd worden, is nog toekomstmuziek. Ook bij jouw heilige Tesla. 6 januari 2019 aangepast door stijn82 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast wooter Geplaatst: 6 januari 2019 Delen Geplaatst: 6 januari 2019 1 minute ago, stijn82 said: En dat merk dat al jarenbestaat, is gewoonweg te duur voor 99% van de mensen. Je geeft bv. zelf al toe dat de model 3 niet betaalbaar is. Anders reed ik er ook al lang mee rond, maar nu doe ik het met een benzine wagen van 27k€ die aan mijn behoeften voldoet. Klaag je ook dat een BMW 3 reeks te duur is voor je budget? Een Mercedes C klasse? Het probleem is dat de rest niet over wil. Een EV ontwikkelen kost veel geld, jou een benzine verlappen aan 27K brengt veel geld op. Wat denk je dat de gemiddelde autobouwer verkiest dat je doet? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
stijn82 116 Geplaatst: 6 januari 2019 Delen Geplaatst: 6 januari 2019 Andere merken hebben te lang gewacht, dat is waar. Waarom maken nissan, kia, hyundai, wél een betaalbare EV en tesla niet? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast wooter Geplaatst: 6 januari 2019 Delen Geplaatst: 6 januari 2019 12 minutes ago, dragonfly said: Vermits je zo graag op de man speelt. Je Excel voor een 911 kwam nooit goed uit en die voor een Tesla wel dus ja. Het heeft zeker een invloed op het koopgedrag En die BIV/VB van 0 EURO zal ook niet blijven duren hoor. Die 911excel klopte, en was eigenlijk de basis om die Model X zonder excel te kopen. Hindsight 2020, was zo een 911 ook gewoon over the top en zoals het er nu uit ziet gaat die Model X me de helft kosten en is dat heel slim. Denk je echt dat ik treurig ben dat ik geen 911 heb maar met een Model X rij? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast wooter Geplaatst: 6 januari 2019 Delen Geplaatst: 6 januari 2019 Just now, stijn82 said: Andere merken hebben te lang gewacht, dat is waar. Waarom maken nissan, kia, hyundai, wél een betaalbare EV en tesla niet? Waarom maakt Apple geen goedkope iPhone? Waarom maakt Porsche geen goedkope stadswagen? Waarom kan je geen Mercedes kopen voor 12K? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
dragonfly 12.933 Geplaatst: 6 januari 2019 Delen Geplaatst: 6 januari 2019 4 minuten geleden, wooter zei: Die 911excel klopte, en was eigenlijk de basis om die Model X zonder excel te kopen. Hindsight 2020, was zo een 911 ook gewoon over the top en zoals het er nu uit ziet gaat die Model X me de helft kosten en is dat heel slim. Denk je echt dat ik treurig ben dat ik geen 911 heb maar met een Model X rij? Nu ben je daar niet treurig om maar je bent er 3 jaar treurig om geweest. Je kan het alleen niet toegeven. Stijn82 zijn antwoord hierboven vat het mooi samen. EV is nog veel te duur om mainstream te worden en momenteel enkel weggelegd voor bedrijven. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
stijn82 116 Geplaatst: 6 januari 2019 Delen Geplaatst: 6 januari 2019 2 minutes ago, wooter said: Waarom maakt Apple geen goedkope iPhone? Waarom maakt Porsche geen goedkope stadswagen? Waarom kan je geen Mercedes kopen voor 12K? we hebben het hier over EV's , wooterke. een mercedes is duurder en beter dan een renault, ik ken echter weinig mercedes rijders die constant goedkopere merken in de grond zitten te boren. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
dragonfly 12.933 Geplaatst: 6 januari 2019 Delen Geplaatst: 6 januari 2019 4 minuten geleden, wooter zei: Waarom maakt Apple geen goedkope iPhone? Omdat de Apple sekteleden alles slikten. Helaas is dat dus ook voorbij want de verkoopscijfers dalen jaar na jaar Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
stijn82 116 Geplaatst: 6 januari 2019 Delen Geplaatst: 6 januari 2019 Een iphone was/is uiteindelijk nog betaalbaar, zolang er geen goedkopere alternatieven waren hadden de mensen dat er voor over. Tesla zit in een heel andere prijsklasse, dat krijgen de meeste mensen gewoon niet bijeen gespaard. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
stijn82 116 Geplaatst: 6 januari 2019 Delen Geplaatst: 6 januari 2019 4 minutes ago, dragonfly said: Nu ben je daar niet treurig om maar je bent er 3 jaar treurig om geweest. Je kan het alleen niet toegeven. Stijn82 zijn antwoord hierboven vat het mooi samen. EV is nog veel te duur om mainstream te worden en momenteel enkel weggelegd voor bedrijven. Er is een grote vraag naar betaalbare EV's, maar geen enkel merk krijgt dat vandaag reeds voor elkaar. Vandaar, toekomstmuziek. Maar dat de wedloop is ingezet, is duidelijk. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.