Ga naar inhoud

Elektrische auto's


Gast wooter

Aanbevolen berichten

5 minutes ago, msxx said:

Van een EV profeet, maar wel een eerlijke view. Wintersporten met een I-Pace, leuk verslagje:

 

https://www.linkedin.com/pulse/9-lessons-from-ski-trip-amsterdam-austria-electric-car-steinmetz/ 

 

Quote

But when you think about the fact that a 80 liter diesel tank has high energy density because it uses compressed plant material of about 150 million years old and burns it in a matter of hours it really changes your perspective, at least in my case.

*pinkt traantje weg*

  • Grappig 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Pioneerswerk! Bijna net zo avontuurlijk dan een ontdekkingsreis naar australie, met een groot deel van de bemanning die op de ellendig lange reis sterft door honger, ziekte of schipbreuk. Ben benieuwd hoe vlot je binnen 10 jaar op je skibestemming raakt met een EV. 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uur aan de charger voor een trip van 1000 km en al die planning. Je moet dat idd als een hobby zien.

Ik zie er niet echt de "vooruitgang" in. Dit gezegd zijnde heeft Tesla hier, binnen het segment, toch een enorme voorsprong. We mogen een echte boom van EV verwachten de komende twee jaar, ik heb nu al medelijden met de early adopters. Ik wacht wel even :D

 

 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zie dat in mijn branche ook, die early adopters. Ik laat die mannen een paar jaar doen, en als alles opgekuist is begin ik er aan. Wat een tijdswinst dat oplevert :lol: 

1*8xraf6eyaXh-myNXOXkqLA.jpeg

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, Jokke_vlo zei:

3 uur aan de charger voor een trip van 1000 km en al die planning. Je moet dat idd als een hobby zien.

Ik zie er niet echt de "vooruitgang" in. Dit gezegd zijnde heeft Tesla hier, binnen het segment, toch een enorme voorsprong. We mogen een echte boom van EV verwachten de komende twee jaar, ik heb nu al medelijden met de early adopters. Ik wacht wel even :D

 

 

Idem.

Tesla + weekendtoy lijkt me zo slecht nog niet. BMWMB heeft dat goed bekeken, maar ook alle mogelijkheden zakelijk op een rij gezet (eigen productie op het werk)

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, ir_fuel zei:

Ik zie dat in mijn branche ook, die early adopters. Ik laat die mannen een paar jaar doen, en als alles opgekuist is begin ik er aan. Wat een tijdswinst dat oplevert

Amai niet, laat ze maar eerst de bugs fixen 😄 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op ‎18‎/‎01‎/‎2019 om 13:09, Tjeu zei:

Is bij motorfietsen ook zo bij overstap naar euro 4.  

Gelukkig is het verschil daar wel iets kleiner dan 25 l/h
 

 

ik hoop dat je verbruik ook onder de 500l/h blijft? :D Nu als je 2 zo een machines staan hebt die dagelijks een dikke 18u staan te draaien op dat vermogen, dan wordt het wel van belang

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 hours ago, dragonfly said:

En zijn elektriciteit komt van een kerncentrale 😄 

Die olie is misschien 150 miljoen jaar oud, maar dat kernafval blijft nog 150 miljoen jaar bestaan. :inlove:

 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

On 1/18/2019 at 12:30 PM, gewoon ik said:

Die diesel heeft meer rommel in zijn uitlaat zitten om die proper te doen draaien en gek genoeg verbruiken die nieuwere propere diesels meer dan de oudere, vervuilende diesels.

In de scheepvaart zien we dat terug komen. Mens caterpilars C35, maar die moesten vervangen worden door nieuwe. Ook C35, maar nu met roetfilters en dergelijke. Verbruik ligt per uur 25l hoger per motor. Zelfde vermogen, zelfde afstelling. Pon steekt het op de roetfilters en enkele schone aanpassingen in de software die er nu in zitten.

Idem met mitsubitsi, idem met cummins. Allemaal hetzelfde type, maar nieuwer (vaak 10 jaar verschil in bouwjaar motor) en de nieuwere zijn allemaal dorstiger voor hetzelfde vermogen.

Dat zijn motoren waar al die uitlaatbehandelingen als extra zijn opgevezen? Dus niet een volledig nieuw ontwikkelde motor?

Link naar reactie
Delen op andere sites

in geval cummins en mitsu's wel. Al is bij die laatste zijn nazuivering overbrugd omdat er een fout in zit.

cat is een compleet systeem van de importeur uit dacht ik dat de eigenaar zei.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Ik geloof dat het @Tjeu was die zich afvroeg waarom Tesla geen soort skateboardplatform uitbracht zodat andere constructeurs er een koets konden op bouwen?

Volkswagen gaat dat doen.

 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoera! 

Als ze dat aan redelijke prijzen doen, dan wordt dat BOOMING business, zeker weten. 

Lekker terug naar de begindagen van de automobiel, naar de tijden van de coachbuilders. Heerlijk! ik kijk er al naar uit! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Zalig. 300 chargers in Zeebrugge om vers aangespoelde Model 3's op te laden na aankomst.

Zie ook deze foto van de chargers in actie - met een Tesla-dude ertussen

 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Gisteren nog eens een elektrische Golf onder m’n kont gehad via het deelsysteem Poppy. Een kort ritje in de stad resulteerde in 20,4 kWh per 100km. Is dat veel? 

Ik stapte overigens in met 72km rijbereik en ondanks de dynamische rijstijl (die bakje trekken heerlijk op) ben ik aangekomen met 76 rijbereik. Ik heb wel een tijdje in de “B”-stand van de automaat gereden waar deze extra energie genereert door gas los etc. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Polygoon zei:

Ik stapte overigens in met 72km rijbereik en ondanks de dynamische rijstijl (die bakje trekken heerlijk op) ben ik aangekomen met 76 rijbereik. 

 

Dan zal degene voor jou wel héél dynamisch gereden hebben. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn Tesla heeft een gemiddeld verbruik nu van 24.5 kWh per 100km, om u een idee te geven.

 

Eerlijk zijn BMWMB.. die 24.5 kWh is enkel van de aandrijflijn.. tel daar gerust 20-40wh aan allerhande ( airco, boordcomputer, verwarming/koeling batterij ) extra verbruik bij, afhankelijk van het seizoen.

 

Ik vermoed dat Hyundai , VW, Audi , Jaguar die verbruiken wel meetelt in de OBD, kan iemand dit verifiëren ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid