Ga naar inhoud

Elektrische auto's


Gast wooter

Aanbevolen berichten

Toch vrij veel mensen die dan ofwel grote afstanden doen met hun tesla, ofwel liever aan de superchargen gaan hangen dan thuis te laden, ofwel een elektrische auto hebben terwijl ze thuis geen mogelijkheid hebben om te laden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

31 minuten geleden, DDke zei:

Op zich valt dat mee. Daar staan 40 chargers, dus om de 20 min of zo kunnen er 40 auto's wisselen van plaats.

Ja en nee. Ik weet dat er idd heel wat mensen kunnen laden en dat het niet één voor één is, maar 20 min lijkt me optimistisch. Was het niet zo dat laden een pak trager ging als er meerdere wagens tegelijk bezig waren?

Link naar reactie
Delen op andere sites

47 minuten geleden, knight-rider zei:

Toch vrij veel mensen die dan ofwel grote afstanden doen met hun tesla, ofwel liever aan de superchargen gaan hangen dan thuis te laden, ofwel een elektrische auto hebben terwijl ze thuis geen mogelijkheid hebben om te laden.

Dat was tijdens het weekend van Thanksgiving.

In de USA is het dan de gewoonte dat iedereen naar z'n ouders trekt (En dat zijn bast lange afstanden)

Dus regio's met weinig Tesla's werden opeens overspoeld door doortrekkende gezinnen met hun EV... En dan krijg je natuurlijk problemen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, DDke zei:

Op zich valt dat mee. Daar staan 40 chargers, dus om de 20 min of zo kunnen er 40 auto's wisselen van plaats.

Nope, gemiddeld 1,5u wachten. paar chargers defect en laden zelf ging ook een stuk trager.

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 hours ago, DDke said:

Op zich valt dat mee. Daar staan 40 chargers, dus om de 20 min of zo kunnen er 40 auto's wisselen van plaats.

Als dat nog geen V3 chargers zijn krijg je ook nog eens maar 50% van het maximaal vermogen in je Tesla. En op 20 minuten laad je echt niet veel bij. Als dat spel van 10 naar 80% moet ofzo sta je er meer dan 50 minuten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 minuten geleden, Gixxer zei:

Ze zien er geen erg in :D 

Doet mij wat denken aan die duizend ton zand die eens gestolen geweest is.

https://www.nieuwsblad.be/cnt/bi31su4h

Of stalen platen en dergelijke, waarbij ze ook denken, wie gaat dat nu stelen/zich mee bezig houden. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

22 uren geleden, dane zei:

Dat een EV niet CO2 neutraal is, dat weten we ondertussen al. Maar ipv de overstap groot te houden door de inzetbaarheid van de EV te vernauwen (in casus een theoretische range van amper 200 km), zouden ze beter meer inzetten om een lange levensduur van de batterij of een goed ontwikkeld urban mining proces zodat oude batterijen een nieuw leven kunnen krijgen. Dan is de CO2 uitstoot van de productie van de batterij gespreid over een langere levensduur. Iedere gram CO2 wordt dan zo nuttig mogelijk ingezet. 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

On 12/15/2019 at 1:02 PM, Germinal said:

 


Dat ze bij Mazda beter hun mond houden

 

Da is.

Wat een zever. Van zijn 200km schiet er geen 80 meer over als het vriest.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 16/12/2019 om 17:05, Gixxer zei:

Niet in detail gelezen, maar zo artikels zijn niet meer dan commerciële zever. 

Er zijn ook Europese constructeurs die dat gaan doen. En waarom? Omdat ze volgens de wet verplicht zijn om gebruikte batterijen terug te nemen. Dus daarom gaan ze ze in een hangaar duwen en 'hergebruiken om de plant te voeden'. 
Alsof dat een maatregel is die je kan blijven doen..... Het is gewoon zeggen 'we gaan ons afval dat we moeten terug nemen zelf op een hoopje leggen'. In de praktijk zal maar een klein deel echt terug gebruikt worden. En dat tot ze makkelijker gerecycleerd kunnen worden. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 hour ago, tuscani said:

Idd, mogen ze van mij dringend werk van maken. :D maar de Kia is toch een plug-in? Of staat de bmw ook op een laadplaats?

Het zal over die X1 gaan zeker, want links en rechts ervan staat een elektrische auto.

Prachtige parkeerskills, maar met die nummerplaat verwacht je natuurlijk niet anders.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En ik maar denken dat men produceerde in China omwille van de lage lonen:

https://www.standaard.be/cnt/dmf20191230_04786867

Quote

De eerste wagens werden allemaal gekocht door werknemers van de fabriek.

 

Blijkbaar geen probleem om ginder een job te hebben bij Tesla die ervoor zorgt dat je effe minstens het equivalent van 50K euro kunt aftikken voor een nieuwe wagen :geek:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 23/12/2019 om 23:10, ir_fuel zei:

Het zal over die X1 gaan zeker, want links en rechts ervan staat een elektrische auto.

Prachtige parkeerskills, maar met die nummerplaat verwacht je natuurlijk niet anders.

mja, volgens mij zal dien kia er eerst gestaan hebben. en dan kan je gewoon niet deftig in het vak ernaast gaan staan. (hij kon wel rechter staan, maar mooi in zijn vak... dan kon hij via zijn koffer uitstappen. :D )

Link naar reactie
Delen op andere sites

En hier wat ons te wachten staat binnen een paar jaar:

CR_Map-infographic_R10_2020a.jpg

 

Een hogere taks op EV's omwille van het wegvallen van accijnzen op brandstof.

 

Quote

Consumer Reports found that, by 2025, 18 states will be taxing owners of electric cars, trucks and SUVs more than the average owner of a new gas-powered car will be paying in gas taxes.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid